Exploity Miasta
-
-
- Posty: 72
- Rejestracja: środa 03 lip 2013, 20:00
- Lokalizacja: Warszawwa
- Płeć:
Exploity Miasta
Angielskojęzyczni gracze wyłapali już sporo nieścisłości dotyczących dodatku "Miasto".
http://community.fantasyflightgames.com ... expansion/
Najbardziej kontrowersyjną kartą jest jak do tej pory "Skryba (ang. Scribe)". Przyjaciel ten pozwala w każdej chwili wziąć ze stosu użytych kart zaklęcie, które zostało przed chwilą przez nas rzucone. By móc to zrobić musimy odrzucić jedno z naszych pozostałych zaklęć. Dzięki temu gracze, które zaczynają turę z dwoma zaklęciami mogą rzucać co turę jedno i to samo zaklęcie. Wielu graczy nie używa karty "Skryby" ale moim zdaniem wystarczy ograniczyć go do jednokrotnego użycia i jest po kłopocie.
Druga sprawa to postać Alchemika. Poszukiwacz ten może bardzo szybko się wzbogacić i bez żadnego problemu kupić w Mieście bardzo potężne przedmioty. W podstawowej wersji zdobycie złota nie było takie proste. Ogólnie można grać tą postacią ale inni gracze mają bardzo małe szanse na wygraną.
http://community.fantasyflightgames.com ... expansion/
Najbardziej kontrowersyjną kartą jest jak do tej pory "Skryba (ang. Scribe)". Przyjaciel ten pozwala w każdej chwili wziąć ze stosu użytych kart zaklęcie, które zostało przed chwilą przez nas rzucone. By móc to zrobić musimy odrzucić jedno z naszych pozostałych zaklęć. Dzięki temu gracze, które zaczynają turę z dwoma zaklęciami mogą rzucać co turę jedno i to samo zaklęcie. Wielu graczy nie używa karty "Skryby" ale moim zdaniem wystarczy ograniczyć go do jednokrotnego użycia i jest po kłopocie.
Druga sprawa to postać Alchemika. Poszukiwacz ten może bardzo szybko się wzbogacić i bez żadnego problemu kupić w Mieście bardzo potężne przedmioty. W podstawowej wersji zdobycie złota nie było takie proste. Ogólnie można grać tą postacią ale inni gracze mają bardzo małe szanse na wygraną.
Ostatnio zmieniony środa 10 lip 2013, 13:21 przez rkBrain, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Moim zdaniem ci gracze, którzy jej nie używają, nie znają za grosz historii Talismana. Zdolność ta występowała już w Drugiej Edycji w postaci Poszukiwacza - Kuglarz. Poszukiwacz ten miał ją na stałe i jakoś wtedy nie było problemów. A teraz Skryba jest tylko Przyjacielem, więc można się go pozbyć. Jest to trudne, ale możliwe. Mesmeryzm, zamiana w żabę, zabicie Poszukiwacza. Opcji jest wiele.rkBrain pisze:Wielu graczy nie używa karty "Skryby" ale moim zdaniem wystarczy ograniczyć go do jednokrotnego użycia i jest po kłopocie.
Alchemik to fakt sam z siebie jest zbyt potężny. Jak jeszcze Miasta nie było, to jeszcze dawało radę go zabić, teraz jest trudniej. Ale Alchemik jest niuansem jedynie. Tutaj widzę zasadność poprawy jego zdolności jeżeli gracze używają planszy Miasta. Ale tylko dlatego, iż Alchemik jest w stanie stworzyć niekończącą się pętlę zakupów i sprzedaży, która to może uniemożliwić kontynuowanie gry.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
- Posty: 72
- Rejestracja: środa 03 lip 2013, 20:00
- Lokalizacja: Warszawwa
- Płeć:
Tylko, że Kuglarz miał przy sobie zawsze tylko jeden czar. Aby użyć tej zdolności musiał najpierw dobrać drugi.
Postacie, które na początku tury muszą posiadać dwa Czary mogą nadużywać zdolności Skryby. Moje rozwiązanie chyba jest najrozsądniejsze. Użycie jakiegoś potężnego czaru dwa razy z rzędu narobi wystarczającego zamieszania.
Postacie, które na początku tury muszą posiadać dwa Czary mogą nadużywać zdolności Skryby. Moje rozwiązanie chyba jest najrozsądniejsze. Użycie jakiegoś potężnego czaru dwa razy z rzędu narobi wystarczającego zamieszania.
- Krzysiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Dodatkowe karty
• Zaklęcia - Posty: 1482
- Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 16:31
- Lokalizacja: Polska
- Płeć:
- Kontakt:
#-o Naprawdę nie było, Nemo? Bo jak ja pamiętam to były dokładnie takie same, w dokładnie takich samych sytuacjach. Tylko że to był jeden jedyny Kuglarz, które mogło często nie być w grze. W odróżnieniu od Skryby którego wcześniej czy później ktoś dociągnie.Nemomon pisze:Poszukiwacz ten miał ją na stałe i jakoś wtedy nie było problemów
Ale chętnie bym zobaczył tekst tego skryby. Może wcale nie jest taki zepsuty jak pisze tamten forumowicz.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Skryba
Przyjaciel
Jeśli posiadasz 2 lub więcej
Zaklęć, po tym jak rzucisz
jakieś Zaklęcie, możesz
je zatrzymać, a w zamian
odrzucić inne ze swoich
Zaklęć. Możesz tego dokonać
tylko raz na rundę.
====
Scribe
Follower
If you have 2 or more Spells,
you may keep a Spell after
you cast it and discard
1 of your other Spells
in its place. You can only
do this once per round.
Przyjaciel
Jeśli posiadasz 2 lub więcej
Zaklęć, po tym jak rzucisz
jakieś Zaklęcie, możesz
je zatrzymać, a w zamian
odrzucić inne ze swoich
Zaklęć. Możesz tego dokonać
tylko raz na rundę.
====
Scribe
Follower
If you have 2 or more Spells,
you may keep a Spell after
you cast it and discard
1 of your other Spells
in its place. You can only
do this once per round.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- sardo
-
- Posty: 145
- Rejestracja: czwartek 07 paź 2010, 17:42
- Lokalizacja: Wieliczka
- Płeć:
- Wiek: 30
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
A muszę się zastanowić, czy tak można. Na pierwszy rzut oka nie można, bowiem wtedy nie mija runda (dwie Twoje tury nie oznaczają dwóch różnych rund).sardo pisze:Ale śmiesznie
Dzięki zaklęciu "Kradzież Czasu" można komuś co rundę zabierać turę, tak że sobie nie pogra. Wiele nieprzyjemnych kombosów z tego może wyjść z Wyssaniem Siły i innymi Oczywiście mając Leśnego Duszka/Czarownika lub w innej sytuacji gdy mamy co turę 2 zaklęcia.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
- Posty: 72
- Rejestracja: środa 03 lip 2013, 20:00
- Lokalizacja: Warszawwa
- Płeć:
Można. Niewykonanie ruchu przecież liczy się jako tura, tylko że stracona. Z resztą można nadużywać inne karty zaklęć. W "Podziemiach" jest czar zwiększający permanentnie siłę o jeden. http://www.talismanwiki.com/Strength
Ewidentnie jest to exploit. Wystarczy zmienić końcówkę z "... once per round" na "...once per game" i tyle. Potem odrzucamy kartę.
Można też zwiększyć liczbę odrzucanych zaklęć do 2. Dzięki temu będzie można używać Skryby tylko gdy jest się w posiadaniu kompletu 3 zaklęć.
Ewidentnie jest to exploit. Wystarczy zmienić końcówkę z "... once per round" na "...once per game" i tyle. Potem odrzucamy kartę.
Można też zwiększyć liczbę odrzucanych zaklęć do 2. Dzięki temu będzie można używać Skryby tylko gdy jest się w posiadaniu kompletu 3 zaklęć.
- sardo
-
- Posty: 145
- Rejestracja: czwartek 07 paź 2010, 17:42
- Lokalizacja: Wieliczka
- Płeć:
- Wiek: 30
Tylko jak gramy w więcej niż 2 osoby, to to zaklęcie nie przesuwa kolejki na mnie tylko robię za kogoś turę, więc wg mnie można. I rzeczywiście będzie trzeba jakiś homerule wprowadzić.Nemomon pisze:A muszę się zastanowić, czy tak można. Na pierwszy rzut oka nie można, bowiem wtedy nie mija runda (dwie Twoje tury nie oznaczają dwóch różnych rund).sardo pisze:Ale śmiesznie
Dzięki zaklęciu "Kradzież Czasu" można komuś co rundę zabierać turę, tak że sobie nie pogra. Wiele nieprzyjemnych kombosów z tego może wyjść z Wyssaniem Siły i innymi Oczywiście mając Leśnego Duszka/Czarownika lub w innej sytuacji gdy mamy co turę 2 zaklęcia.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
No właśnie - robisz za kogoś turę. Więc ta tura de facto się odbywa, a więc runda nie mija. Tak samo jak z Zakrzywieniem Przestrzeni - masz 3 tury pod rząd, ale to wciąż pojedyncza runda.sardo pisze:Tylko jak gramy w więcej niż 2 osoby, to to zaklęcie nie przesuwa kolejki na mnie tylko robię za kogoś turę, więc wg mnie można. I rzeczywiście będzie trzeba jakiś homerule wprowadzić.Nemomon pisze:A muszę się zastanowić, czy tak można. Na pierwszy rzut oka nie można, bowiem wtedy nie mija runda (dwie Twoje tury nie oznaczają dwóch różnych rund).sardo pisze:Ale śmiesznie
Dzięki zaklęciu "Kradzież Czasu" można komuś co rundę zabierać turę, tak że sobie nie pogra. Wiele nieprzyjemnych kombosów z tego może wyjść z Wyssaniem Siły i innymi Oczywiście mając Leśnego Duszka/Czarownika lub w innej sytuacji gdy mamy co turę 2 zaklęcia.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- sardo
-
- Posty: 145
- Rejestracja: czwartek 07 paź 2010, 17:42
- Lokalizacja: Wieliczka
- Płeć:
- Wiek: 30
Chyba się nie dogadujemy. To zobrazuję jak to widzę:
Runda 1
Tura gracza A
Tura gracza B - gracz A rzuca na gracza B Kradzież Czasu i używa Skryby by je odzyskać
Tura gracza C
Runda 2
Tura gracza A
Tura gracza B - gracz A rzuca na gracza B Kradzież Czasu i używa Skryby by je odzyskać
Tura gracza C
...
Runda 1
Tura gracza A
Tura gracza B - gracz A rzuca na gracza B Kradzież Czasu i używa Skryby by je odzyskać
Tura gracza C
Runda 2
Tura gracza A
Tura gracza B - gracz A rzuca na gracza B Kradzież Czasu i używa Skryby by je odzyskać
Tura gracza C
...
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6270
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
- Krzysiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Dodatkowe karty
• Zaklęcia - Posty: 1482
- Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 16:31
- Lokalizacja: Polska
- Płeć:
- Kontakt:
Ach, od razu mi się przypomina Magic: the Gathering.sardo pisze:Runda 1
Tura gracza A
Tura gracza B - gracz A rzuca na gracza B Kradzież Czasu i używa Skryby by je odzyskać
Tura gracza C
Jeśli koniecznie ktoś chce grać ze Skrybą to proponuję taki houserule: Żeby użyć jego umiejętności należy dodatkowo wydać punkt losu.
- Xan
-
- Posty: 503
- Rejestracja: poniedziałek 27 sie 2012, 17:45
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 31
Widzę, że jednak Miasto ma swoje "uroki" ;>
Jest jakaś szansa na Miasto PL jeszcze w lipcu? Ktoś ma jakieś info.?
Jest jakaś szansa na Miasto PL jeszcze w lipcu? Ktoś ma jakieś info.?
Talisman: Digital Edition!
Wszystko ma swój początek i koniec.
Aby zobaczyć moje konto na Steam, kliknij: TUTAJ.
Wszystko ma swój początek i koniec.
Aby zobaczyć moje konto na Steam, kliknij: TUTAJ.
- abubu
-
- Posty: 5805
- Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06
tak jak HunteR (albo Rogo?) gdzieś tam pisał, na niektórych sklepach jest już preorder zarówno Miasta PL (około 120zł) jak i Relic PL (około 160zł).
Na sklepie Galakty: UWAGA! Produkt dostępny w przedsprzedaży. Zamówienia na ten produkt będą realizowane po 23.07.2013.
http://sklep.galakta.pl/product.php?id_product=638
Na sklepie Galakty: UWAGA! Produkt dostępny w przedsprzedaży. Zamówienia na ten produkt będą realizowane po 23.07.2013.
http://sklep.galakta.pl/product.php?id_product=638
Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6270
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Bardziej by pasowała sztuka złota. Zarówno logicznie jak i z punktu widzenia przynależności karty do Miasta.Krzysiek pisze:Ach, od razu mi się przypomina Magic: the Gathering.sardo pisze:Runda 1
Tura gracza A
Tura gracza B - gracz A rzuca na gracza B Kradzież Czasu i używa Skryby by je odzyskać
Tura gracza C
Jeśli koniecznie ktoś chce grać ze Skrybą to proponuję taki houserule: Żeby użyć jego umiejętności należy dodatkowo wydać punkt losu.
What a view.
- Rogo
-
- Posty: 6189
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
Wystarczy ograniczenie, że jak się zachowa jakieś zaklęcie, to nie można go zachować następnym razem, gdy się je rzuci.
HunteR to pisał Wciąż mam wątpliwości czy się skusić na Relic - gra bez walk wydaje się dziwnaabubu pisze:tak jak HunteR (albo Rogo?) gdzieś tam pisał, na niektórych sklepach jest już preorder zarówno Miasta PL (około 120zł) jak i Relic PL (około 160zł).
Ja nawet nie mam Talismana.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Czy ja wiem, każdy teraz mógłby atakować wszystkim, więc nie byłoby "exclusivów" jak to było w MiMie czy TMiMie. Poza tem w Relic postaci z reguły mają 2 silne atrybuty i trzeci słaby, więc też nie zawsze to będzie jechanie na kozła.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- abubu
-
- Posty: 5805
- Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06
Poza tym, różnica statystyk może wpłynąć na częstsze walki pomiędzy poszukiwaczami. W moim gronie znajomych, jakoś wolą oni unikać walki na rzecz ciągnięcia karty / badania obszaru / itp. Jak ktoś będzie słaby w jednym atrybucie i ktoś go zaatakuje, to później będzie mógł się tym samym zrewanżować używając innego atrybutu, który akurat ma lepszy.
Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17