[Wilkołak] Las Zmierzchu, Czarnowidz i zaklęcia

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Znudzony życiem [Autor tematu]
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 16
Rejestracja: czwartek 16 kwie 2020, 21:43
Płeć:

[Wilkołak] Las Zmierzchu, Czarnowidz i zaklęcia

Post autor: Znudzony życiem »

Tym razem wracam do Was z porcją pytań i wątpliwości po sesji z dodatkiem "Wilkołak":

1. Karta "Las Zmierzchu" (Miejsce):

(...) Jeśli jest Noc, rzuć 1 kością i wylosuj tyle kart Przygód. Umieść jedną dowolna kartę Przygody na tym obszarze, a pozostałe karty odrzuć.

Jak rozumiem, kartę umieszczoną na Lesie Zmierzchu natychmiast rozpatruję?
Pytam o to, bo wśród wylosowanych przeze mnie kart znalazła się Korona Salomona, którą ochoczo włączyłem do swojego ekwipunku. Spotkało się to z protestem ze strony żony, która twierdziła, że Koronę powinienem jedynie umieścić na karcie Lasu - bez automatycznego rozpatrywania, żeby czekała na kolejnego Poszukiwacza, który odwiedzi Las Zmierzchu.


2. Czarnowidz i jego zdolności

Ilekroć dowolny Poszukiwacz wyciągnie Zdarzenie/Wroga możesz odzyskać punkt Losu/wylosować Zaklęcie

a) rozumiem, że dotyczy to również sytuacji, w której ja sam (grając Czarnowidzem) wylosuję Zdarzenie/Wroga?

b) jak ta zdolność ma się do sytuacji, w których któryś z Poszukiwaczy musi wylosować kilka kart Przygód i rozpatrzyć jedną wybraną (jak chociażby w przypadku wspomnianego powyżej Lasu Zmierzchu)? Czy punkt Losu/Zaklęcie przysługuje Czarnowidzowi tylko w związku z wybraną przez danego Poszukiwacza do rozpatrzenia kartą Przygody? Czy może Czarnowidz może sobie doliczyć punkty Losu/Zaklęcia za wszystkie karty, które Poszukiwacz wylosuje (również te, których nie decyduje się rozpatrzyć)?

c) Ilekroć wyciągniesz kartę Przygody, która nie jest Wrogiem lub Zdarzeniem, możesz wyciągnąć jedną dodatkową kartę

Czy ta zdolność działa również w Podziemiach/Mieście/Lesie/Górach?


3. Czy można rzucić zaklęcie na Poszukiwacza przebywającego w Krainie Wewnętrznej?

4. Czy mogę pozbawić innego Poszukiwacza przedmiotu (np. poprzez Zaklęcie Zawładnięcie, jeśli sam nie mogę posiadać żadnego przedmiotu (mając np. za Przyjaciela Żywą Lalkę)?

5. Czy można rzucać zaklęcia (inne niż Zaklęcie Rozkazu) będąc na Koronie Władzy? Mam na myśli Zaklęcia oddziałujące na innych Poszukiwaczy.



Lathspell
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 46
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 16:12
Płeć:

Re: [Wilkołak] Las Zmierzchu, Czarnowidz i zaklęcia

Post autor: Lathspell »

Ponieważ dodatku Wilkołak nie posiadam, proszę żeby ktoś mnie poprawił, jeśli udzielam błędnej odpowiedzi.
Znudzony życiem pisze: czwartek 18 cze 2020, 22:47 1. Karta "Las Zmierzchu" (Miejsce):

(...) Jeśli jest Noc, rzuć 1 kością i wylosuj tyle kart Przygód. Umieść jedną dowolna kartę Przygody na tym obszarze, a pozostałe karty odrzuć.

Jak rozumiem, kartę umieszczoną na Lesie Zmierzchu natychmiast rozpatruję?
Pytam o to, bo wśród wylosowanych przeze mnie kart znalazła się Korona Salomona, którą ochoczo włączyłem do swojego ekwipunku. Spotkało się to z protestem ze strony żony, która twierdziła, że Koronę powinienem jedynie umieścić na karcie Lasu - bez automatycznego rozpatrywania, żeby czekała na kolejnego Poszukiwacza, który odwiedzi Las Zmierzchu.
Moim zdaniem rozpatrujesz wybraną kartę tylko wtedy, gdy ma taki sam lub wyższy numer spotkania co Las Zmierzchu (zgaduję, że 6?).

Znudzony życiem pisze: czwartek 18 cze 2020, 22:47 2. Czarnowidz i jego zdolności

Ilekroć dowolny Poszukiwacz wyciągnie Zdarzenie/Wroga możesz odzyskać punkt Losu/wylosować Zaklęcie

a) rozumiem, że dotyczy to również sytuacji, w której ja sam (grając Czarnowidzem) wylosuję Zdarzenie/Wroga?

b) jak ta zdolność ma się do sytuacji, w których któryś z Poszukiwaczy musi wylosować kilka kart Przygód i rozpatrzyć jedną wybraną (jak chociażby w przypadku wspomnianego powyżej Lasu Zmierzchu)? Czy punkt Losu/Zaklęcie przysługuje Czarnowidzowi tylko w związku z wybraną przez danego Poszukiwacza do rozpatrzenia kartą Przygody? Czy może Czarnowidz może sobie doliczyć punkty Losu/Zaklęcia za wszystkie karty, które Poszukiwacz wylosuje (również te, których nie decyduje się rozpatrzyć)?

c) Ilekroć wyciągniesz kartę Przygody, która nie jest Wrogiem lub Zdarzeniem, możesz wyciągnąć jedną dodatkową kartę

Czy ta zdolność działa również w Podziemiach/Mieście/Lesie/Górach?
Moim zdaniem:
a) jak najbardziej tak;
b) możesz otrzymać bonus tylko w sytuacji, kiedy Poszukiwacz wybiera Zdarzenie lub Wroga - nie dostajesz nagrody za karty, których nie zdecydował się rozpatrzeć;
c) jak najbardziej tak.

Znudzony życiem pisze: czwartek 18 cze 2020, 22:47 3. Czy można rzucić zaklęcie na Poszukiwacza przebywającego w Krainie Wewnętrznej?
Oczywiście.

Znudzony życiem pisze: czwartek 18 cze 2020, 22:47 4. Czy mogę pozbawić innego Poszukiwacza przedmiotu (np. poprzez Zaklęcie Zawładnięcie, jeśli sam nie mogę posiadać żadnego przedmiotu (mając np. za Przyjaciela Żywą Lalkę)?
Tak. W takiej sytuacji musisz porzucić odebrany innemu Poszukiwaczowi Przedmiot na swoim obszarze.

Znudzony życiem pisze: czwartek 18 cze 2020, 22:47 5. Czy można rzucać zaklęcia (inne niż Zaklęcie Rozkazu) będąc na Koronie Władzy? Mam na myśli Zaklęcia oddziałujące na innych Poszukiwaczy.
Tak i nie.
Jeśli jesteś jedynym Poszukiwaczem na obszarze Korony Władzy, wówczas jedyne, co możesz zrobić w czasie swojej tury, to rzucić Zaklęcie Rozkazu. Możesz natomiast rzucić jedno Zaklęcie w czasie każdej tury innego Poszukiwacza.
Jeśli poza Tobą na obszarze Korony Władzy są także inni Poszukiwacze, wówczas tura Twoja i każdego z nich składa się z odbywania wzajemnych spotkań - w takiej sytuacji każdy może rzucać Zaklęcia do woli (oczywiście zgodnie z ograniczeniami co do liczby, czasu i miejsca rzucania).

Edit: po drobnym przejrzeniu FAQ okazuje się, że znajdując się na obszarze Korony Władzy, oprócz Zaklęcia Rozkazu możesz swobodnie rzucać Zaklęcia (przy zachowaniu ograniczeń co do liczby, czasu i miejsca rzucania) - przykładem jest tutaj Zaklęcie Zakrzywienie Czasu.



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22051
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Re: [Wilkołak] Las Zmierzchu, Czarnowidz i zaklęcia

Post autor: Mały Nemo »

1, Las Zmierzchu ma nr spotkania 1, więc tak - badasz wszystkie wylosowane z jego efektu karty.

4. Nie. Jeśli nie możesz posiadać jakiejś karty, nie możesz próbować jej otrzymać lub ją zabrać.

Reszta jak @Lathspell napisał.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Lathspell
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 46
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 16:12
Płeć:

Re: [Wilkołak] Las Zmierzchu, Czarnowidz i zaklęcia

Post autor: Lathspell »

Lathspell pisze: czwartek 18 cze 2020, 23:42 Znudzony życiem pisze: ↑
czwartek 18 cze 2020, 22:47
4. Czy mogę pozbawić innego Poszukiwacza przedmiotu (np. poprzez Zaklęcie Zawładnięcie, jeśli sam nie mogę posiadać żadnego przedmiotu (mając np. za Przyjaciela Żywą Lalkę)?

Tak. W takiej sytuacji musisz porzucić odebrany innemu Poszukiwaczowi Przedmiot na swoim obszarze.
Mały Nemo pisze: piątek 19 cze 2020, 00:11 4. Nie. Jeśli nie możesz posiadać jakiejś karty, nie możesz próbować jej otrzymać lub ją zabrać.
Ehh a tak chciałem błysnąć ;) Oczywiście jest tak, jak napisał Nemo. Zgodnie z instrukcją:

Poszukiwacze nie mogą zabierać kart, których nie mogą posiadać. Na przykład, jeśli Poszukiwacz nie może posiadać Przyjaciół, nie będzie mógł rzucić Zaklęcia Mesmeryzmu, aby zabrać jednego Przyjaciela innemu Poszukiwaczowi

Mój błąd.

Nemo, będę też wdzięczny, jeśli zabierzesz głos także w tym temacie:
viewtopic.php?f=79&t=9361&view=unread#unread



Budowniczy Mostów
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 2234
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: [Wilkołak] Las Zmierzchu, Czarnowidz i zaklęcia

Post autor: Budowniczy Mostów »

Znudzony życiem pisze: czwartek 18 cze 2020, 22:47 Spotkało się to z protestem ze strony żony, która twierdziła
śledzę twoje wpisy i dochodzę do wniosku, że nasze żony koniecznie powinny ze sobą zagrać.
obserwowałbym to z bezpiecznej odległości


Znudzony życiem [Autor tematu]
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 16
Rejestracja: czwartek 16 kwie 2020, 21:43
Płeć:

Re: [Wilkołak] Las Zmierzchu, Czarnowidz i zaklęcia

Post autor: Znudzony życiem »

Budowniczy Mostów pisze: niedziela 21 cze 2020, 16:49
Znudzony życiem pisze: czwartek 18 cze 2020, 22:47 Spotkało się to z protestem ze strony żony, która twierdziła
śledzę twoje wpisy i dochodzę do wniosku, że nasze żony koniecznie powinny ze sobą zagrać.
obserwowałbym to z bezpiecznej odległości
Takie są uroki toczenia sporów o interpretację zapisów instrukcji z absolwentką prawa ;)

Na razie na bieżąco zbieramy i ogrywamy kolejne dodatki w dwusobowym składzie. Czekamy na okazję, żeby powiększyć grono przy planszy - na pewno byłaby super zabawa... do pierwszej niejasności w kwestii zasad. No i miałbym mnóstwo materiału do spamowania forum na kolejne kilka miesięcy ;)



ODPOWIEDZ