[Smoki / Góry] Garść pytań i wątpliwości

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Znudzony życiem [Autor tematu]
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 16
Rejestracja: czwartek 16 kwie 2020, 21:43
Płeć:

[Smoki / Góry] Garść pytań i wątpliwości

Post autor: Znudzony życiem »

Za mną kolejna kilkugodzinna sesja, tym razem ze "Smokami" i "Górami". Jak się okazało, "Góry" rozłożyliśmy zupełnie niepotrzebnie, bo ostatecznie żaden z graczy tam nawet nie zajrzał - ale to nie o tym ten wątek. Poniżej przytaczam kilka pytań i wątpliwości, jakie pojawiły się podczas rozgrywki:

1. Rzucam zaklęcie "Przypadek", Żona próbuje odbić je zaklęciem "Kradzież umysłu", które brzmi następująco:

Możesz rzucić to Zaklęcie na innego Poszukiwacza w dowolnym momencie. Przejrzyj Zaklęcia tego Poszukiwacza i zabierz mu jedno z nich.

Według mnie "Kradzież umysłu" można zastosować wyłącznie w stosunku do zaklęć jeszcze nie rzuconych. W momencie gdy rzuciłem "Przypadek", jest już zbyt późno na odebranie mi tego Zaklęcia. Czy mam rację?


2. Mam za Przyjaciela "Złodzieja Skarbów" oraz Magiczny Przedmiot "Różdżkę Grozy", zapewniające następujące efekty:

Za każdym razem, kiedy spotykasz Wroga, możesz otrzymać 2 sztuki złota.

Możesz użyć Różdżki tuż przed rozpoczęciem jakiejkolwiek walki z Wrogiem. Rzuć 2 kośćmi. Jeśli wynik jest równy lub wyższy od Siły lub Mocy Wroga, przenieś go na inny dowolny obszar w tej Krainie. Jeśli jest niższy, rozpatrz atak normalnie.

Czy za Wroga przeniesionego na inny obszar za pomocą Różdżki dostaję 2 sztuki złota, pomimo że do walki z nim nie doszło?


3. Chodzi o jedną ze specjalnych zdolności Wróżki (Poszukiwacz):

Zawsze kiedy losujesz karty Przygód, możesz odrzucić jedną z kart, której nie chcesz napotkać i wylosować w jej miejsce nową kartę.

Czy ta zdolność dotyczy również kart Smoków?


4. Wylosowałem Nieznajomego "Pustelnika", wyrzuciłem na kości "1", zatem Pustelnik powinien pojawić się w Krypcie. Problem w tym, że gramy z nakładką Smoczej Wieży, na której nie ma Krypty (w jej miejscu znajduje się fragment Równin Grozy). Co robić w tej sytuacji?
Ja proponowałem, żeby umiejscowić Pustelnika właśnie na Równinach Grozy. Ostatecznie zignorowaliśmy pierwotny wynik i ponowiliśmy rzut kością.


5. Rzucam kilkoma kośćmi i wykorzystuję żeton Losu, żeby zmienić wynik. Iloma kośćmi ponawiam rzut? Jedną wybraną (np. tą z najniższym wynikiem)? Wszystkimi?


6. Zaklęcie "Strzaskanie duszy":

Możesz rzucić to Zaklęcie na dowolnego Poszukiwacza lub istotę tuż przed rozpoczęciem walki psychicznej. Jeśli rzuciłeś Zaklęcie na Poszukiwacza, traci on 2 punkty Życia (...)

Jak wygląda to w praktyce? Któryś z Poszukiwaczy spotyka Ducha, rozpoczyna z nim walkę psychiczną, a ja w tym momencie rzucam mu kłodę pod nogi i zabieram 2 punkty Życia...?


7. Czy mogę wchodzić w interakcję (walczyć, rzucać Zaklęcia) z Poszukiwaczem, który stracił jedną/kilka tur? Moim zdaniem - tak, Żona twierdzi, że "straciła turę, więc jest 'czasowo wyłączona z rozgrywki'".


8. Jak przebiega walka z Królem Smoków (chodzi o alternatywne zakończenie "Król Smoków)?

Wchodzę na Koronę Władzy i rzucam kością za Króla Smoków:

1-2) Tracę Talizman/zostaję zabity

3-4) Każdy z Poszukiwaczy po kolei atakuje Króla Smoków, próbując odebrać mu punkt Życia. Czyli z jednej strony, inni Poszukiwacze wyręczają mnie w walce, ale z drugiej zabić Króla (i wygrać grę) może Poszukiwacz, który nawet nie zbliżył się do Krainy Wewnętrznej.

5-6) Sam atakuję Króla Smoków. I tutaj mam wątpliwość: załóżmy, że udało mi się odebrać mu punkt życia. Co robię dalej? Atakuję go ponownie (Siłą lub Mocą), czy może ponownie rzucam kością za Króla Smoków, narażając się na utratę Talizmanu i/lub śmierć?


9. Czy liczba posiadanych Smoczych Łusek ma jakiekolwiek znaczenie podczas walki z Królem Smoków? Czy dają mi one bonus do Siły/Mocy?



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22052
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Re: [Smoki / Góry] Garść pytań i wątpliwości

Post autor: Mały Nemo »

Hey,
Znudzony życiem pisze: wtorek 26 maja 2020, 21:48 1. Rzucam zaklęcie "Przypadek", Żona próbuje odbić je zaklęciem "Kradzież umysłu", które brzmi następująco:

Możesz rzucić to Zaklęcie na innego Poszukiwacza w dowolnym momencie. Przejrzyj Zaklęcia tego Poszukiwacza i zabierz mu jedno z nich.

Według mnie "Kradzież umysłu" można zastosować wyłącznie w stosunku do zaklęć jeszcze nie rzuconych. W momencie gdy rzuciłem "Przypadek", jest już zbyt późno na odebranie mi tego Zaklęcia. Czy mam rację?
Masz rację.
Znudzony życiem pisze: wtorek 26 maja 2020, 21:48 2. Mam za Przyjaciela "Złodzieja Skarbów" oraz Magiczny Przedmiot "Różdżkę Grozy", zapewniające następujące efekty:

Za każdym razem, kiedy spotykasz Wroga, możesz otrzymać 2 sztuki złota.

Możesz użyć Różdżki tuż przed rozpoczęciem jakiejkolwiek walki z Wrogiem. Rzuć 2 kośćmi. Jeśli wynik jest równy lub wyższy od Siły lub Mocy Wroga, przenieś go na inny dowolny obszar w tej Krainie. Jeśli jest niższy, rozpatrz atak normalnie.

Czy za Wroga przeniesionego na inny obszar za pomocą Różdżki dostaję 2 sztuki złota, pomimo że do walki z nim nie doszło?
Tak, Wroga spotykasz przed rozstrzygnięciem z nim walki. Przesunięcie go na inny obszar już jest jego spotkaniem.
Znudzony życiem pisze: wtorek 26 maja 2020, 21:48 3. Chodzi o jedną ze specjalnych zdolności Wróżki (Poszukiwacz):

Zawsze kiedy losujesz karty Przygód, możesz odrzucić jedną z kart, której nie chcesz napotkać i wylosować w jej miejsce nową kartę.

Czy ta zdolność dotyczy również kart Smoków?
Instrukcja, strona 16:

Specjalne zdolności
wpływające na karty Smoków
Specjalne zdolności i efekty, które wpływają na karty
Przygód, wpływają również na karty Smoków, jednak tylko
po tym, jak zostaną wylosowane i umieszczone na planszy.

Przykład: Specjalna zdolność Wróżki pozwala jej podczas
losowania kart Przygód odrzucić jedną, wybraną kartę,
a potem wylosować w jej miejsce nową. Wróżka nie może
wykorzystać tej zdolności kiedy losuje karty Smoków.

Znudzony życiem pisze: wtorek 26 maja 2020, 21:48 4. Wylosowałem Nieznajomego "Pustelnika", wyrzuciłem na kości "1", zatem Pustelnik powinien pojawić się w Krypcie. Problem w tym, że gramy z nakładką Smoczej Wieży, na której nie ma Krypty (w jej miejscu znajduje się fragment Równin Grozy). Co robić w tej sytuacji?
Ja proponowałem, żeby umiejscowić Pustelnika właśnie na Równinach Grozy. Ostatecznie zignorowaliśmy pierwotny wynik i ponowiliśmy rzut kością.
Instrukcja, strona 13:

Wszystkie efekty i specjalne zdolności odnoszące się do
Kopalni, stosuje się również do Kopalni Smoczego Kamie-
nia. Wszystkie efekty i specjalne zdolności odnoszące się do
Krypty, stosuje się również do Krypty Smoczej Kości.

Znudzony życiem pisze: wtorek 26 maja 2020, 21:48 5. Rzucam kilkoma kośćmi i wykorzystuję żeton Losu, żeby zmienić wynik. Iloma kośćmi ponawiam rzut? Jedną wybraną (np. tą z najniższym wynikiem)? Wszystkimi?
Jedną wybraną.
Znudzony życiem pisze: wtorek 26 maja 2020, 21:48 6. Zaklęcie "Strzaskanie duszy":

Możesz rzucić to Zaklęcie na dowolnego Poszukiwacza lub istotę tuż przed rozpoczęciem walki psychicznej. Jeśli rzuciłeś Zaklęcie na Poszukiwacza, traci on 2 punkty Życia (...)

Jak wygląda to w praktyce? Któryś z Poszukiwaczy spotyka Ducha, rozpoczyna z nim walkę psychiczną, a ja w tym momencie rzucam mu kłodę pod nogi i zabieram 2 punkty Życia...?
To jest trochę nadinterpretacja, oczywiście możesz rzucić to Zaklęcie na osobę, którą TY SAM spotykasz.
Znudzony życiem pisze: wtorek 26 maja 2020, 21:48 7. Czy mogę wchodzić w interakcję (walczyć, rzucać Zaklęcia) z Poszukiwaczem, który stracił jedną/kilka tur? Moim zdaniem - tak, Żona twierdzi, że "straciła turę, więc jest 'czasowo wyłączona z rozgrywki'".
Możesz. Ten Poszukiwacz wciąż jest w grze, wciąż jest na planszy, więc wciąż wszystko na niego działa.
Znudzony życiem pisze: wtorek 26 maja 2020, 21:48 8. Jak przebiega walka z Królem Smoków (chodzi o alternatywne zakończenie "Król Smoków)?

Wchodzę na Koronę Władzy i rzucam kością za Króla Smoków:

1-2) Tracę Talizman/zostaję zabity

3-4) Każdy z Poszukiwaczy po kolei atakuje Króla Smoków, próbując odebrać mu punkt Życia. Czyli z jednej strony, inni Poszukiwacze wyręczają mnie w walce, ale z drugiej zabić Króla (i wygrać grę) może Poszukiwacz, który nawet nie zbliżył się do Krainy Wewnętrznej.

5-6) Sam atakuję Króla Smoków. I tutaj mam wątpliwość: załóżmy, że udało mi się odebrać mu punkt życia. Co robię dalej? Atakuję go ponownie (Siłą lub Mocą), czy może ponownie rzucam kością za Króla Smoków, narażając się na utratę Talizmanu i/lub śmierć?
Atakujesz ponownie. W tej turze już nie rzucasz kością, aby sprawdzić, w jaki sposób spotkasz Króla Smoków. Walczysz z nim dotąd, aż go nie zabijesz lub nie przegrasz/zremisujesz. Jeśli tak się stanie, Twoja tura się kończy i w następnej rzucasz ponownie kością, aby sprawdzić, jak na Twój widok KS zareaguje.
Znudzony życiem pisze: wtorek 26 maja 2020, 21:48 9. Czy liczba posiadanych Smoczych Łusek ma jakiekolwiek znaczenie podczas walki z Królem Smoków? Czy dają mi one bonus do Siły/Mocy?
Zależy. Król Smoków z karty Alternatywnego Zakończenia "Król Smoków" nie jest Smoczym Władcą, więc smocze łuski nic nie robią podczas walki z nim. W przypadku pozostałych Królów Smoków (zarówno z pozostałych kart Alternatywnych Zakończeń lub też tego wynikającego z kampanii Smoków) mają, gdyż ci Królowie Smoków są jednocześnie Smoczymi Władcami reprezentowanymi przez karty Smoczych Władców (a tylko przeciw Wrogom Smokom i Smoczym Władcom można użyć Smoczych Łusek).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Znudzony życiem [Autor tematu]
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 16
Rejestracja: czwartek 16 kwie 2020, 21:43
Płeć:

Re: [Smoki / Góry] Garść pytań i wątpliwości

Post autor: Znudzony życiem »

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź :)



Znudzony życiem [Autor tematu]
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 16
Rejestracja: czwartek 16 kwie 2020, 21:43
Płeć:

Re: [Smoki / Góry] Garść pytań i wątpliwości

Post autor: Znudzony życiem »

Mały Nemo pisze: wtorek 26 maja 2020, 22:17 Instrukcja, strona 13:

Wszystkie efekty i specjalne zdolności odnoszące się do
Kopalni, stosuje się również do Kopalni Smoczego Kamie-
nia. Wszystkie efekty i specjalne zdolności odnoszące się do
Krypty, stosuje się również do Krypty Smoczej Kości.
Jedna uwaga: w Smoczej Wieży nie ma ani Kopalni Smoczego Kamienia, ani Krypty Smoczej Kości - to obszary Krainy Smoków



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22052
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Re: [Smoki / Góry] Garść pytań i wątpliwości

Post autor: Mały Nemo »

Znudzony życiem pisze: niedziela 31 maja 2020, 18:04
Mały Nemo pisze: wtorek 26 maja 2020, 22:17 Instrukcja, strona 13:

Wszystkie efekty i specjalne zdolności odnoszące się do
Kopalni, stosuje się również do Kopalni Smoczego Kamie-
nia. Wszystkie efekty i specjalne zdolności odnoszące się do
Krypty, stosuje się również do Krypty Smoczej Kości.
Jedna uwaga: w Smoczej Wieży nie ma ani Kopalni Smoczego Kamienia, ani Krypty Smoczej Kości - to obszary Krainy Smoków
Hmm...

W takim wypadku bym pozostawił Pustelnika tam, gdzie został wylosowany.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

ODPOWIEDZ