4 męczące kwestie

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Ciratius [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: niedziela 19 kwie 2020, 01:33

4 męczące kwestie

Post autor: Ciratius »

Witam serdecznie, przejdę od razu do sedna (zaznaczam, że nie znalazłem odpowiedzi w instrukcji, ani na forum).

1. Czy Druid i Skrzat otrzymują odpowiednio zaklęcia i złoto w puszczy, jeśli znajduje się tam inna karta, np miejsce/nieznajomy?

2. Co z kartami nierozpatrzonymi, w przypadku, gdy losujemy więcej niż jedną kartę i przegramy walkę? Rozumiem, że wrogowie zawsze zostają na planszy, ale co z przedmiotami, miejscami i nieznajomymi? Również? Nawet jeśli nie ma info, że zostaje do końca gry?

3. Czy jeśli jakimś sposobem na np. wioskę zostanie przeniesiona karta miejsca, która zostaje tam do końca gry albo nieznajomy, to oznacza, że nie można już korzystać z opcji wioski? Miałem przypadek, że muszę odwiedzić Mistyka, aby wykonać zadanie czarownika i był mały problem ;-P

4, Czy można mieć jednocześnie więcej niż 1 zadanie czarownika? (gram z dodatkiem z kartami zadań). Czasem dodatkowe zadanie wynika z karty przygód, ale czy można sobie ot tak pobrać nowe zadanie u czarownika, nie zakończywszy poprzedniego?

Z góry serdecznie dziękuję i pozdrawiam!!!



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22052
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Re: 4 męczące kwestie

Post autor: Mały Nemo »

Hey,
Ciratius pisze: niedziela 19 kwie 2020, 01:45 1. Czy Druid i Skrzat otrzymują odpowiednio zaklęcia i złoto w puszczy, jeśli znajduje się tam inna karta, np miejsce/nieznajomy?
Tak.
Ciratius pisze: niedziela 19 kwie 2020, 01:45 2. Co z kartami nierozpatrzonymi, w przypadku, gdy losujemy więcej niż jedną kartę i przegramy walkę? Rozumiem, że wrogowie zawsze zostają na planszy, ale co z przedmiotami, miejscami i nieznajomymi? Również? Nawet jeśli nie ma info, że zostaje do końca gry?
Tak, wszystkie nierozpatrzone karty (w tym Zdarzenia) pozostają na planszy dopóki nie zostaną rozpatrzone.
Ciratius pisze: niedziela 19 kwie 2020, 01:45 3. Czy jeśli jakimś sposobem na np. wioskę zostanie przeniesiona karta miejsca, która zostaje tam do końca gry albo nieznajomy, to oznacza, że nie można już korzystać z opcji wioski? Miałem przypadek, że muszę odwiedzić Mistyka, aby wykonać zadanie czarownika i był mały problem ;-P
Można. Najpierw badasz karty, a potem obszar. Nie wiem, czy czytałeś, ale na stronie Galakty jest jeszcze FAQ i errata, może one pomogą rozwiać jakieś wątpliwości.
Ciratius pisze: niedziela 19 kwie 2020, 01:45 4, Czy można mieć jednocześnie więcej niż 1 zadanie czarownika? (gram z dodatkiem z kartami zadań). Czasem dodatkowe zadanie wynika z karty przygód, ale czy można sobie ot tak pobrać nowe zadanie u czarownika, nie zakończywszy poprzedniego?
Generalnie nie, naraz możesz posiadać tylko 1 zadanie Czarownika. Wyjątkiem jest Zakończenie "Zadania Czarownika", które pozwala posiadać 4 zadania naraz. Jeśli nie grasz na opcjonalną zasadę wymiany zadań, to nie możwesz wylosować nowego zadania jeśli już jakieś masz.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Haer'dalis
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 206
Rejestracja: środa 12 cze 2013, 22:17
Lokalizacja: Leszno
Płeć:
Wiek: 31

Re: 4 męczące kwestie

Post autor: Haer'dalis »

1. Druid i Skrzat otrzymują swoje bajery od razu po wylądowaniu na polu, przed rozpatrzeniem jakichkolwiek kart więc nie mają one znaczenia.
http://galakta.pl/download/Talisman_FAQ.pdf
zobacz na 4 stronie "efekty jednoczesne". W ogóle polecam przeczytać to FAQ i jeszcze raz, na spokojnie instrukcję :) Potem już zasady wchodzą w krew, ale z początku nie wszystko się wydaje logiczne.
2. Wszystko oprócz zdarzeń (z wyjątkami jak np. zamieć, skowyt wendigo) pozostaje na planszy, chyba że tekst na karcie stanowi inaczej.
3. Wszystko jest na ostatniej stronie instrukcji. W podanym wypadku: rozpatrujesz kartę Miejsca, a następnie (o ile twoja tura nie dobiegła końca przez jakiś efekt tego miejsca, przegraną walkę etc) możesz normalnie odwiedzać lokatorów wioski, w tym Mistyka.
4. Nie można, ale popularnym wariantem (chyba proponowanym nawet w którejś instrukcji) jest możliwość zamiany zadania (kiedy otrzymujesz kolejne zadanie wybierasz które sobie zostawiasz, a które odrzucasz).



Ciratius [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: niedziela 19 kwie 2020, 01:33

Re: 4 męczące kwestie

Post autor: Ciratius »

Dziękuję Wam pięknie! Wszystko jasne



Ciratius [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: niedziela 19 kwie 2020, 01:33

Re: 4 męczące kwestie

Post autor: Ciratius »

Witam ponownie. Po kilku kolejnych rozgrywkach naszło mnie jeszcze jedno pytanie. Mianowicie:

Czy porzucone przedmioty i przyjaciele liczone są jako karty przygód na danym obszarze. Mam na myśli sytuacje, gdy powinniśmy pociągnąć X kart przygód. Frustruje mnie to zwłaszcza ze względu na to, że część przedmiotów w grze to te z talii przedmiotów, a inne z talii przygód.

Z góry dzięki (-;



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22052
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Re: 4 męczące kwestie

Post autor: Mały Nemo »

Ciratius pisze: piątek 24 kwie 2020, 02:25 Czy porzucone przedmioty i przyjaciele liczone są jako karty przygód na danym obszarze.
Tak. Wszystkie karty (w tym Zaklęcia) na obszarze obniżają liczbę kart losowanych na danym obszarze. Jeśli jesteś np. na Ruinach i tam już leży miecz, to losujesz tylko 1 kartę. Jeśli jesteś np. na Polach, a tam leży już topór, to nie losujesz już karty.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
fallenmk
!Wspierający
Wspierający
Wspierający
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Miecze Czarnoksiężnika
Poszukiwacze z DnD
Powrót Kruczej Wiedźmy
Purpurowy Czerw
Pułapki w Podziemiach
Posty: 1511
Rejestracja: sobota 07 lip 2018, 20:03
Płeć:

Re: 4 męczące kwestie

Post autor: fallenmk »

Wyjątek stanowią karty, które w wyniku działania innej karty nie są wliczane do limitu ciągniętych kart. Przykładem może być np karta nieznajomego, po wylosowaniu której umieszcza się na niej 4 jawne zadania czarownika, zadań tych można się podjąć, a na karcie nieznajomego jest wyraźnie napisane, że te karty zadań nie wlicza się do limitu.



Lathspell
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 47
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 16:12
Płeć:

Re: 4 męczące kwestie

Post autor: Lathspell »

Ciratius pisze: niedziela 19 kwie 2020, 01:452. Co z kartami nierozpatrzonymi, w przypadku, gdy losujemy więcej niż jedną kartę i przegramy walkę? Rozumiem, że wrogowie zawsze zostają na planszy, ale co z przedmiotami, miejscami i nieznajomymi? Również? Nawet jeśli nie ma info, że zostaje do końca gry?
Haer'dalis pisze: niedziela 19 kwie 2020, 02:01 2. Wszystko oprócz zdarzeń (z wyjątkami jak np. zamieć, skowyt wendigo) pozostaje na planszy, chyba że tekst na karcie stanowi inaczej.
Ta odpowiedź jest niepoprawna. Również Zdarzenia mogą pozostać na planszy.
Przykład: trafiam na obszar nakazujący wylosować mi trzy karty Przygód. Pierwsza z nich to Zdarzenie, które natychmiast kończy moją turę (np. Burza, Syrena) lub przenosi mnie na inny obszar (np. Diablik, Złośliwy diablik), druga to inne Zdarzenie, a trzecia to Przedmiot. W takiej sytuacji rozpatruję tylko pierwsze Zdarzenie, natomiast drugie z nich pozostaje na planszy (wraz z Przedmiotem), gdzie będzie oczekiwać na innego Poszukiwacza, który je aktywuje.




Haer'dalis
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 206
Rejestracja: środa 12 cze 2013, 22:17
Lokalizacja: Leszno
Płeć:
Wiek: 31

Re: 4 męczące kwestie

Post autor: Haer'dalis »

Zgadza się, moje przeoczenie. Podobnie Zdarzenia zignorowane przez zdolność Cyganki lub Atrolabium (o ile zostały wyciągnięte przez aktywnego gracza) nie są rozpatrywane wiec pozostają na planszy. Chociaż w ostatnim wypadku jest miejsce do dyskusji.

W mojej wypowiedzi wyżej jest jeszcze jeden błąd: flowchart na ostatniej stronie instrukcji zawiera błąd w kolejności rozpatrywania kart / obszarów.
Użytkownik @Budowniczy Mostów stworzył poprawioną wersje, dostępną tutaj:
viewtopic.php?p=171200#p171200



Lathspell
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 47
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 16:12
Płeć:

Re: 4 męczące kwestie

Post autor: Lathspell »

Haer'dalis pisze: piątek 24 kwie 2020, 17:35jest miejsce do dyskusji
Uwielbiam dyskutować! ;D Moim zdaniem zarówno w przypadku Cyganki, jak i Astrolabium, Zdarzenia nie trafiają na planszę i są normalnie rozpatrywane, wywierając wpływ na pozostałych graczy, a następnie trafiają na stos kart odrzuconych. Wyjątkiem są oczywiście Zdarzenia, które w naturalny sposób zostają na stole, typu wspomniana przez Ciebie Zamieć czy Skowyt wendigo.

Ostatecznie zarówno zdolność Cyganki, jak i Astrolabium, polega na możliwości uniknięcia efektów Zdarzenia w odniesieniu do samej Cyganki / posiadacza Astrolabium, a nie na możliwości nie rozpatrywania karty w ogóle.



Haer'dalis
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 206
Rejestracja: środa 12 cze 2013, 22:17
Lokalizacja: Leszno
Płeć:
Wiek: 31

Re: 4 męczące kwestie

Post autor: Haer'dalis »

Zgoda!. A jeżeli to będzie właśnie taki diablik teleportując na inne pole? Wówczas chyba bym zostawił jednak.



Lathspell
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 47
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 16:12
Płeć:

Re: 4 męczące kwestie

Post autor: Lathspell »

Hmm ciekawa kwestia w sumie. Ja chyba mimo wszystko bym odrzucił - Zdarzenie ma miejsce, jest rozpatrywane, ale ze względu na specjalną zdolność / przedmiot - nie przynosi efektu. Następnie, zgodnie z opisem, "teleportuje się na stos kart odrzuconych". Moim zdaniem zostać na stole powinny te ze Zdarzeń, które w ogóle nie są rozpatrywane. Ale pewności nie mam, a kwestia sama w sobie ciekawa, tak jak napisałem na początku. Może ktoś jeszcze się wypowie?



Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5603
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Re: 4 męczące kwestie

Post autor: Rogo »

Zarówno zdolność Cyganki jak i Astrolabium mówią, że Zdarzenie nie będzie mieć na ciebie efekty, więc jest rozpatrywane bez efektu na Cygankę/posiadacza Astrolabium. Czyli nie zostają na planszy.


Ja nawet nie mam Talismana.

Haer'dalis
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 206
Rejestracja: środa 12 cze 2013, 22:17
Lokalizacja: Leszno
Płeć:
Wiek: 31

Re: 4 męczące kwestie

Post autor: Haer'dalis »

Specjalnie zagrałem cyganką w DE żeby obczaić jak oni to tam wykombinowali. Co do zasady faktycznie zdarzenia są tam odrzucane. A diablik został na planszy. Co ma sens, bo ma na karcie napisane, że spada na stos kart odrzuconych, kiedy kogoś teleportuje. To samo z głazem z Gór- ale tu chyba nie ma dużych kontrowersji, bo na karcie jest napisane kiedy spada.



Ciratius [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: niedziela 19 kwie 2020, 01:33

Re: 4 męczące kwestie

Post autor: Ciratius »

Witam serdecznie i wracam z kolejną porcją nurtujących pytań:

1. Czy zdolność wymieniania karty przygód przez Wróżkę oraz podglądania karty przygód przez Mędrca działa również na mapie Gór i innych dodatków? Poniekąd jest to talia gór a nie przygód...

2. Czy Góry i inne mapy dodatków to "krainy"? Mieliśmy dylemat przy rozpatrywaniu kart zdarzeń oddziałujących we wszystkich krainach.

3. Czym się różni "wróg" od "istoty"? Wróg to przeciwnik z karty przygód. Istota to jakieś szersze pojęcie? Czy Strażnik lub Wilkołak są istotami?

4. Czy, można "odwiedzić" kapliczkę lub cmentarz jako neutralna postać mając max życia lub losu lub nie posiadając złota? Wtedy spotkanie nie odniosłoby skutku. Ale pojawia się problem jak wówczas odprawić tam kartę "zagubiona dusza" lub odzyskać rumaka jako Upiorny Rycerz ze zmienionym charakterem.

5. Czy zaklęcia, które można rzucić "po wykonaniu ruchu", odnoszą się do ruchu figurką po planszy czy do całkowitego zakończenia swojej tury?

Z góry dzięki!!!



Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5603
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Re: 4 męczące kwestie

Post autor: Rogo »

Również serdecznie witam :)
Ciratius pisze: poniedziałek 18 maja 2020, 15:53 1. Czy zdolność wymieniania karty przygód przez Wróżkę oraz podglądania karty przygód przez Mędrca działa również na mapie Gór i innych dodatków? Poniekąd jest to talia gór a nie przygód...
Wykorzystywanie kart Gór na stronie 5 instrukcji Gór - na planszy Gór wszystko co odnosi się do kart Przygód, odnosi się do kart Gór.
Ciratius pisze: poniedziałek 18 maja 2020, 15:53 2. Czy Góry i inne mapy dodatków to "krainy"? Mieliśmy dylemat przy rozpatrywaniu kart zdarzeń oddziałujących we wszystkich krainach.
Plansza Gór oraz Droga w Góry na stronach 3 i 5 instrukcji Gór - tak, to kraina
Ciratius pisze: poniedziałek 18 maja 2020, 15:53 3. Czym się różni "wróg" od "istoty"? Wróg to przeciwnik z karty przygód. Istota to jakieś szersze pojęcie? Czy Strażnik lub Wilkołak są istotami?
Istoty i Wrogowie na stronie 10 instrukcji do podstawki - tam masz to ładnie opisane.
Ciratius pisze: poniedziałek 18 maja 2020, 15:53 4. Czy, można "odwiedzić" kapliczkę lub cmentarz jako neutralna postać mając max życia lub losu lub nie posiadając złota? Wtedy spotkanie nie odniosłoby skutku. Ale pojawia się problem jak wówczas odprawić tam kartę "zagubiona dusza" lub odzyskać rumaka jako Upiorny Rycerz ze zmienionym charakterem.
Można.
Ciratius pisze: poniedziałek 18 maja 2020, 15:53 5. Czy zaklęcia, które można rzucić "po wykonaniu ruchu", odnoszą się do ruchu figurką po planszy czy do całkowitego zakończenia swojej tury?
Po ruchu, czyli po przesunięciu figurki, przed badaniem obszaru.


Ja nawet nie mam Talismana.

ODPOWIEDZ