Potrzebuje wyjaśnienia

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
ColoringBike74 [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 2
Rejestracja: wtorek 05 mar 2019, 19:53
Płeć:

Potrzebuje wyjaśnienia

Post autor: ColoringBike74 »

Witam jestem tu nowy więc odrazu przepraszam za wszystkie błędy.
Posiadam Tmim podstawę i 2 dodatki Góry i Królowa Lodu.
Mam pytanie a dokładniej chce udowodnić znajomemu że się myli.
1. Zaklęcia
Czy można używać zaklęcia i nic nie robić? Mój znajomy np używa alchemii na nic i nic nie przemienia w złoto.
Czy można użyć uzdrowienia gdy ma się pełne życie na siebie ?
Czy można rozproszyć rozproszenie magi?
np
Rzucam przypadek
Kolega rzuca rozproszenie magi
Ja rzucam rozproszenie magii
Co się wtedy dzieje? Czy przypadek działa?
2. Przedmioty i pola
Czy jak wchodzisz na jakieś pole i tam jest Poszukiwacz i go atakujesz.
To możesz potem ciągnąć kartę ?
Czy jeśli własnie poszukiwacz nr 1 stoi na pewnym polu a drugi poszukiwacz jest na tym samym polu i wyrzuci jakiś przedmiot to czy poszukiwacz nr 1 może go podnieść?
3.Korona władzy czy do samego pola korona władzy potrzebny jest talizman?
Mój znajomy robił tak że pokonywał kogoś i zabierał mu talizman i twierdził że musi opuścić to pole.
4. Mieszanie kart
Czy mam pomieszać karty przygód z dodatku z tymi z podstawki??
Bo nie wiem czy je pomieszać czy mieć osobną kupkę. Tylko potem jak je odróżnić np taką królową lodu co ma takie sam tył jak karty z podstawki.
Z góry dziękuje za każdą odpowiedz



Awatar użytkownika
Pablo
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Nowe Przygody
Smocze Dary
Ukryta Dolina
Ulice Miasta
Zaklęcia
Posty: 2089
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 39

Re: Potrzebuje wyjaśnienia

Post autor: Pablo »

ColoringBike74 pisze: niedziela 29 gru 2019, 05:18 Czy można używać zaklęcia i nic nie robić? Mój znajomy np używa alchemii na nic i nic nie przemienia w złoto.
Nie. Zaklęcie musi odnieść efekt, by mogło być rzucone. Nie możesz użyć Alchemii, jeśli nic nie przemieniasz. To tak jakby rzucać rozproszenie magii, gdy nie zostało uprzednio rzucone żadne Zaklęcie.
ColoringBike74 pisze: niedziela 29 gru 2019, 05:18 Czy można użyć uzdrowienia gdy ma się pełne życie na siebie ?
Też nie. Powód jak wyżej.
ColoringBike74 pisze: niedziela 29 gru 2019, 05:18 Rzucam przypadek
Kolega rzuca rozproszenie magi
Ja rzucam rozproszenie magii
Co się wtedy dzieje? Czy przypadek działa?
Wg mojej najlepszej wiedzy Przypadek działa normalnie.
ColoringBike74 pisze: niedziela 29 gru 2019, 05:18 Czy jak wchodzisz na jakieś pole i tam jest Poszukiwacz i go atakujesz.
To możesz potem ciągnąć kartę ?
Nie. Nie możesz. Albo badasz obszar albo odbywasz spotkanie z Poszukiwaczem. I tu ciekawostka, o której może nie wiesz. Jesli atakujesz Poszukiwacza na np. Cmentarzu a twój Charakter jest Dobry lub w Kapliczce, a jakieś Zly, czy np. na Pustyni... To nie tracisz punktu Życia wskutek opisu obszaru bo spotykasz Poszukiwacza, a nie badasz obszar.

Dodano po 2 minutach 53 sekundach:
ColoringBike74 pisze: niedziela 29 gru 2019, 05:18 Czy jeśli własnie poszukiwacz nr 1 stoi na pewnym polu a drugi poszukiwacz jest na tym samym polu i wyrzuci jakiś przedmiot to czy poszukiwacz nr 1 może go podnieść?
Nie ponieważ on już zbadał ten obszar w swojej turze. Nie może badać obszaru nie w swojej turze.

Dodano po 4 minutach 43 sekundach:
ColoringBike74 pisze: niedziela 29 gru 2019, 05:18 .Korona władzy czy do samego pola korona władzy potrzebny jest talizman?
Mój znajomy robił tak że pokonywał kogoś i zabierał mu talizman i twierdził że musi opuścić to pole.
Talizman jest potrzebny by przejść przez Dolinę Ognia. Na K.W jest zbędny. Jak pograsz trochę z Gorami czy Podziemiami to się dowiesz, że zupełnie nie jest potrzebny, by wejść na K. W. i wygrać grę.
ColoringBike74 pisze: niedziela 29 gru 2019, 05:18 Czy mam pomieszać karty przygód z dodatku z tymi z podstawki??
Bo nie wiem czy je pomieszać czy mieć osobną kupkę. Tylko potem jak je odróżnić np taką królową lodu co ma takie sam tył jak karty z podstawki.
Oczywiście, że masz je pomieszać. Dlatego mają taki sam rewers. Karty rozróżnisz po symbolu dodatku - po lewej stronie karty.



Awatar użytkownika
fallenmk
!Wspierający
Wspierający
Wspierający
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Miecze Czarnoksiężnika
Poszukiwacze z DnD
Powrót Kruczej Wiedźmy
Purpurowy Czerw
Pułapki w Podziemiach
Posty: 1511
Rejestracja: sobota 07 lip 2018, 20:03
Płeć:

Re: Potrzebuje wyjaśnienia

Post autor: fallenmk »

Jeżeli rzuciłeś Przypadek, to nie rzucisz już Rozproszenie, ponieważ można rzucić tylko 1 Zaklęcie na turę. Chyba że jakiś efekt pozwoli Ci rzucić dwa Zaklęcia.



Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5908
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Potrzebuje wyjaśnienia

Post autor: Bludgeon »

fallenmk pisze: niedziela 29 gru 2019, 09:56 Jeżeli rzuciłeś Przypadek, to nie rzucisz już Rozproszenie, ponieważ można rzucić tylko 1 Zaklęcie na turę. Chyba że jakiś efekt pozwoli Ci rzucić dwa Zaklęcia.
O kurcze. A ja myślałem że można rzucić tyle zaklęć z iloma zaczynało się turę.


What a view.

Awatar użytkownika
fallenmk
!Wspierający
Wspierający
Wspierający
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Miecze Czarnoksiężnika
Poszukiwacze z DnD
Powrót Kruczej Wiedźmy
Purpurowy Czerw
Pułapki w Podziemiach
Posty: 1511
Rejestracja: sobota 07 lip 2018, 20:03
Płeć:

Re: Potrzebuje wyjaśnienia

Post autor: fallenmk »

Mój błąd - w swojej turze można rzucić tyle Zaklęć, ile się posiadało na początku, a w turach przeciwników można rzucić tylko 1 Zaklęcie, bez względu ile się posiada.



Awatar użytkownika
wjcust
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 73
Rejestracja: niedziela 13 sty 2019, 21:14
Lokalizacja: Tarnów
Płeć:
Wiek: 25

Re: Potrzebuje wyjaśnienia

Post autor: wjcust »

fallenmk pisze: niedziela 29 gru 2019, 12:09 Mój błąd - w swojej turze można rzucić tyle Zaklęć, ile się posiadało na początku, a w turach przeciwników można rzucić tylko 1 Zaklęcie, bez względu ile się posiada.
W turach, to znaczy w turze każdego przeciwnika po jednym, czy na wszystkich przeciwników tylko jedno? Zaskoczyliście mnie tym ograniczeniem liczby rzucanych zaklęć. Co prawda instrukcję ostatnio czytałem od deski do deski jak pierwszy raz zagrałem w talismana....


EDIT: O właśnie to doczytałem.. człowiek uczy się całe życie...


That's weird. It works on my machine.

Awatar użytkownika
Pablo
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Nowe Przygody
Smocze Dary
Ukryta Dolina
Ulice Miasta
Zaklęcia
Posty: 2089
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 39

Re: Potrzebuje wyjaśnienia

Post autor: Pablo »

Poszukaj w google Talisman FAQ



ODPOWIEDZ