Kraina Ognia - kilka niejasności w opisie kart.

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wjcust [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 54
Rejestracja: niedziela 13 sty 2019, 21:14
Lokalizacja: Tarnów
Płeć:
Wiek: 24

Kraina Ognia - kilka niejasności w opisie kart.

Post autor: wjcust » wtorek 26 lut 2019, 22:25

Witam wszystkich, doszedł dziś do mnie mój pierwszy dodatek do TMiM jakim jest Kraina Ognia.

Niestety będę miał okazje zagrać dopiero w weekend. Dziś na szybko przejrzałem karty i kilku (kilkunastu) rzeczy nie do końca rozumiem.

Jak już wspominałem, jest to mój pierwszy dodatek, więc nie jestem przyzwyczajony do udziwnień (ulepszeń) jakie gwarantuje nam Kraina Ognia
i inne dodatki, dlatego zrobiłem spis nurtujących mnie pytań zgodnie z niektórymi wskazówkami jakie były przedstawione innym użytkownikom pytającym o zasady.

Proszę o wyrozumiałość :D
KRAINA OGNIA
1. Talia Przygód – ERUPCJA – Zdarzenie
Ziemia pęka, (…). Każdy poszukiwacz znajdujący się na obszarze z żetonem Spalonej ziemi traci 1 punkt Życia i musi spalić swoją 1 kartę. Jeśli w grze nie ma żadnych żetonów Spalonej ziemi, umieść po jednym żetonie na obszarze każdego Poszukiwacza…

1.1) W instrukcji jest napisane, że za każdym razem jak Poszukiwacz skończy ruch na obszarze, na którym znajduje się żeton Spalonej ziemi, to traci jeden punkt życia. Czyli po wylosowaniu tej karty, taki poszukiwacz który w swojej ostatniej turze zakończył ruch na obszarze z tym żetonem, to oprócz tego że stracił wtedy punkt życia, to teraz traci jeszcze raz?
...generalnie tak - traci wtedy 2 punkty Życia - jeden za erupcję (znajdowanie się na żetonie spalonej ziemi) i drugi za żeton spalonej ziemi.
No nie. W instrukcji jest napisane że poszukiwacz który skończy swoją turę na obszarze z żetonem SZ traci punkt Życia.
1.2) Dalej na tej karcie jest napisane, że jeśli nie ma żadnych żetonów to trzeba je umieścić tam, gdzie aktualnie znajdują się jacyś Poszukiwacze. Czy wtedy kończy się tylko na umieszczeniu żetonów na wszystkich obszarach, które są zajęte przez poszukiwaczy, czy również tracą oni po punkcie życia?
Tej karty efekt jest albo-albo. Albo Poszukiwacze tracą punkt Życia, jeśli się znajdują na żetonach spalonej ziemi, albo kładziesz żetony spalonej ziemi (jeśli takowych w grze nie ma). Jeśli żetony się znajdują w grze, ale nikt na nich nie stoi, to nic się nie dzieje.
Jak wyżej. Pozostali poszukiwacze nie stracą z tego powodu życia. Twój tak.
Jak dokładasz tam gdzie są poszukiwacze , to dokładasz też tam gdzie Ty jesteś. A potem Twoja tura się kończy i łapiesz hita bo się okazuje że stoisz na obszarze z żetonem spalonej ziemi.
2. Talia Przygód – SKARB IFRYTÓW – Zdarzenie
Odkryj 5 wierzchnich kart z talii Przygód. Jeśli odkryłeś jakieś Przedmioty, możesz wziąć dowolne z nich. Spal pozostałe karty. Jeśli nie odkryłeś żadnych Przedmiotów, umieść na swoim obszarze żeton Spalonej ziemi.

2.1) Treść karty mówi, że odkrywam 5 kart, jeśli są przedmioty to mogę sobie je zabrać i spalić resztę kart, czy to znaczy że jeśli przedmiotów nie ma to tych kart nie spalam, czy spalam wtedy wszystkie? Jeśli odkryje 5 kart i będzie tam 2 przedmioty których nie wezmę to też mam spalić te karty, tak?
Spalasz wszystkie karty, których nie weźmiesz ze sobą (i które nie są odporne na ogień).
2.2) Dalsza część mówi, że jeśli nie było tam żadnych przedmiotów to umieszczam na obszarze żeton Spalonej ziemi, czy wtedy te 5 kart spalam, czy odkładam na stos kart Przygód lub kart odrzuconych?
2.1. i 2.2. Spalasz zawsze. Spalasz wszystkie nie-przedmioty. Spalasz też wszystkie przedmioty których nie weźmiesz.
3. Talia Przygód – DESZCZ ODNOWY – Zdarzenie
(…) Następnie wszyscy Poszukiwacze w twojej Krainie leczą 1 punkt Życia…

3.1) Leczą, jeśli mają mniej stożków życia niż początkowa wartość, tak?
Tak. Leczą, czyli odzyskują. Do początkowej wartości Życia.
4. Talia Przygód – IFRYCKI SZEJK – Wróg
Za każdym razem, kiedy Poszukiwacz wylosuje Wroga posiadającego w tytule słowo „Ifryt” (…), musi umieścić 1 żeton Spalonej ziemi na obszarze najbliżej Szejka, na którym nie znajduje się taki żeton. Jeśli 2 obszary są równie blisko, ten Poszukiwacz wybiera obszar na którym umieści żeton…

4.1) W sformułowaniu ‘na obszarze najbliżej Szejka’ chodzi o konkretne obszary oddalone o 1 obszar od Szejka i jeśli na wszystkich takich obszarach jest jakiś żeton Spalonej ziemi to nie kładziemy żadnego, czy raczej chodzi o to że wybieramy najbliższy obszar a na którym nie ma żetonu Spalonej ziemi? Czyli jeśli Sułtan znajduje się na obszarze Równiny a na obszarach Puszcza i Skały znajdują się już takie żetony, to kolejny żeton i tak położymy, ale na obszarze Pola albo… Pola?
Najbliżej nie oznacza obszaru przyległego, ale dowolny obszar na planszy, który jest w najmniejszej odległości.
5. Talia Przygód – ZMIENNOKSZTAŁTNY IFRYT – Wróg
(…) Nie możesz go spotkać, jeśli na jego karcie nie ma żadnych żetonów Losu. Pozostanie tu, dopóki ktoś go nie pokona.

5.1) To znaczy, że jeśli położymy go na obszarze, na którym ciągnie się 1 kartę, ale nie ma na nim żadnego żetonu Losu, to jeśli znajdziemy się na tym obszarze po swoim ruchu to i tak ciągniemy jedną kartę z talii Przygód, czy mimo że go „nie spotkaliśmy” to i tak karty tej nie losujemy?
Nie, zmiennokształtny znajduje się już na obszarze i jest liczony jako normalna karta.
6. Talia Przygód – IFRYCKA CZAROWNICA – Wróg
(…) Zanim Poszukiwacz w tej Krainie rzuci Zaklęcie, musi spalić 1 swoje inne Zaklęcie oraz wierzchnią kartę z talii Zaklęć.

6.1) Jeśli poszukiwacz ma tylko jedno zaklęcie to nie może go rzucić, bo nie ma jak spalić innego, czy rzuca to zaklęcie, ale pali tylko wierzchnią kartę z talii Przygód?
Nie może rzucić.
7. Talia Przygód – TRĘDOWATY – Nieznajomy
Poszukiwacze (…), którzy znajdują się na obszarze, na który poruszy się trędowaty, muszą rzucić kością. Jeśli wypadnie 1 lub 2, muszą odrzucić Przyjaciela albo stracić 1 punkt Życia. Potem trędowaty rusza dalej. Rzuć 1 kością i przesuń go o tyle obszarów w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara.

7.1) Jeśli na obszarze, na który poruszy się trędowaty znajduje się więcej niż jeden poszukiwacz, to oczywistym jest, że każdy z nich rzuca kością, aby dowiedzieć się co się stanie z nim/jego przyjacielem, ale czy później jeden poszukiwacz rzuca kością, aby określić obszar na który przesunie się trędowaty, czy wszyscy a ilość wyrzuconych oczek się sumuje?
Trędowaty porusza się tylko raz i tylko wtedy, gdy ktoś go wpierw odwiedzi. I ta osoba, która go odwiedzi, rzuca kością za jego ruch.
8. Talia Przygód – BAJARKA – Przyjaciel
(…) wylosuj 3 karty ze spodu dowolnej talii Przygód…

8.1) Co to znaczy dowolnej talii Przygód? Chodzi o talię Przygód z których ciągniemy karty oraz o stos kart odrzuconych tej talii, czy może o talie, które na poszczególnych planszach zastępują talię Przygód (Lasu, Gór itd.)?
Talie, które na poszczególnych planszach zastępują karty Przygód (czyli lasu, gór, podziemi &c).
9. Talia Przygód – WIELKI BAZAR – Miejsce
Możesz odkryć 5 wierzchnich kart z talii Przygód, a następnie zapłacić do 5 sztuk złota. Rozpatrz 1 z tych kart za każdą sztukę złota, którą zapłaciłeś (w wybranej przez ciebie kolejności). Odrzuć wszystkie pozostałe karty.

9.1) Czy ta karta zostanie na tym obszarze do póki nie zostanie usunięta/spalona i każdy Poszukiwacz, który się tutaj znajdzie będzie mógł pociągnąć 5 kart, czy tylko Poszukiwacz gracza, który tą kartę wyciągną z talii będzie mógł to zrobić a później po jego turze ta karta ląduje na stosie kart odrzuconych?
Karta jest miejscem, wiec zostaje na obszarze dotąd, aż jakiś efekt jej nie usunie.
Miejsce zostaje. Polecenie odrzucenia wszystkich pozostałych kart dotyczy tylko puli tych 5 kart wylosowanych z efektu Bazaru.
10. Talia Przygód – JASKINIE CUDU – Miejsce
(…) Kiedy odbędziesz tu spotkanie, wylosuj 3 karty Przygód i umieść je na tym obszarze.

10.1) Czyli stanąłem na obszarze na którym losuje dwie karty, jedną z nich była karta Jaskinie Cudu. Ma ona niższy numer więc w pierwszej kolejności ją rozpatruję. Czy od razu losuje 3 karty i kładę na tym obszarze razem z tą kartą, czy może tą kartę odrzucam na stos kart odrzuconych po czym rozpatruje drugą z wylosowanych kart? A może karta tu pozostaje i 3 karty losuje kolejny Poszukiwacz? Po wylosowaniu tych trzech kart mają one być od razu rozpatrzone, czy robi to dopiero kolejny Poszukiwacz, który znajdzie się na tym obszarze?
Proszę o listę kroków do wykonania po wyciągnięciu tej karty.
1. Wchodzisz na Ruiny.
2. Losujesz 2 karty, jedną z nich jest karta XXX, a drugą są jaskinie cudu.
3. Jeśli karta XXX ma nr spotkania 1, to jaskinie cudu i XXX badasz w kolejności, którą z nich jako pierwszą wylosowałeś.
4. Jeśli karta XXX na wyższy nr spotkania, to badasz jaskinie cudu i losujesz 3 extra karty.
5. Masz teraz 4 karty do zbadania i badasz je w kolejności ich nrów spotkania.
Powiedzmy że trafiasz na puste Ruiny, losujesz 2 karty: Jaskinie Cudu (NS 1) i Topór (NS 5). Najpierw spotykasz Jaskinie. Losujesz 3 następne karty. Są to smok (NS 2), nietoperze wampiry (NS 3) i zamieć (NS 1).
Rozpatrujesz Zamieć, potem Smoka, potem Nietoperze, a potem Topór. Oczywiście jeśli wygrywasz walki. Jaskinie zostają na obszarze.
11. Talia Przygód – PUSTKOWIE - Miejsce
(…) Kiedy odbędziesz tu spotkanie,, odrzuć wszystkie inne odkryte karty Przygód z tego obszaru oraz ze wszystkich sąsiednich obszarów.

11.1) Sytuacja jak w punkcie 10, jak grać z tą kartą?
Kiedy rozpatrujesz tę kartę odrzucasz wszystko inne z tego obszaru i przyległych.
12. Talia Przygód – AMULET TAWEEZ – Przedmiot
(…) Podczas swojej tury możesz odrzucić tę kartę, aby usunąć ze swojego obszaru wszystkie żetony Spalonej ziemi.

12.1) W instrukcji jest napisane:
(…) Na obszarze może znajdować się maksymalnie jeden żeton Spalonej ziemi. Jeśli na obszarze znajduje się już taki żeton, gracze nie mogą umieszczać na nim kolejnych żetonów Spalonej ziemi.
To o jakich „wszystkich” żetonach Spalonej ziemi na danym obszarze mowa w opisie karty?
Chodzi o Alternatywne Zakończenie - Ogień się rozprzestrzenia.
Ostatnio zmieniony środa 27 lut 2019, 00:22 przez wjcust, łącznie zmieniany 3 razy.


That's weird. It works on my machine.


azzie
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 40
Rejestracja: piątek 21 gru 2018, 15:57
Płeć:

Re: Kraina Ognia - kilka niejasności w opisie kart.

Post autor: azzie » wtorek 26 lut 2019, 23:02

wjcust pisze:
wtorek 26 lut 2019, 22:25
3. Talia Przygód – DESZCZ ODNOWY – Zdarzenie
(…) Następnie wszyscy Poszukiwacze w twojej Krainie leczą 1 punkt Życia…

3.1) Leczą, jeśli mają mniej stożków życia niż początkowa wartość, tak?
Tak. Leczą, czyli odzyskują. Do początkowej wartości Życia.

Dodano po 5 minutach 5 sekundach:
wjcust pisze:
wtorek 26 lut 2019, 22:25
7. Talia Przygód – TRĘDOWATY – Nieznajomy
Poszukiwacze (…), którzy znajdują się na obszarze, na który poruszy się trędowaty, muszą rzucić kością. Jeśli wypadnie 1 lub 2, muszą odrzucić Przyjaciela albo stracić 1 punkt Życia. Potem trędowaty rusza dalej. Rzuć 1 kością i przesuń go o tyle obszarów w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara.

7.1) Jeśli na obszarze, na który poruszy się trędowaty znajduje się więcej niż jeden poszukiwacz, to oczywistym jest, że każdy z nich rzuca kością, aby dowiedzieć się co się stanie z nim/jego przyjacielem, ale czy później jeden poszukiwacz rzuca kością, aby określić obszar na który przesunie się trędowaty, czy wszyscy a ilość wyrzuconych oczek się sumuje?
Moim zdaniem opis jasno wskazuje, że po kontakcie z trędowatym (niezależnie ilu Poszukiwaczy w tym uczestniczy) należy raz rzucić kostką (może to zrobić aktywny gracz) i przesunąć trędowatego zgodnie z instrukcją.




Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20775
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Re: Kraina Ognia - kilka niejasności w opisie kart.

Post autor: Mały Nemo » wtorek 26 lut 2019, 23:16

Hej,

Przeczytaj instrukcję jeszcze raz :P.
wjcust pisze:
wtorek 26 lut 2019, 22:25
1.1) W instrukcji jest napisane, że za każdym razem jak Poszukiwacz skończy ruch na obszarze, na którym znajduje się żeton Spalonej ziemi, to traci jeden punkt życia.
W instrukcji jest napisane, iż: "Jeśli Poszukiwacz zakończy swoją turę na obszarze z żetonem Spalonej ziemi, traci 1 punkt Życia" ;). Ale generalnie tak - traci wtedy 2 punkty Życia - jeden za erupcję (znajdowanie się na żetonie spalonej ziemi) i drugi za żeton spalonej ziemi.
wjcust pisze:
wtorek 26 lut 2019, 22:25
1.2) Dalej na tej karcie jest napisane, że jeśli nie ma żadnych żetonów to trzeba je umieścić tam, gdzie aktualnie znajdują się jacyś Poszukiwacze. Czy wtedy kończy się tylko na umieszczeniu żetonów na wszystkich obszarach, które są zajęte przez poszukiwaczy, czy również tracą oni po punkcie życia?
Tej karty efekt jest albo-albo. Albo Poszukiwacze tracą punkt Życia, jeśli się znajdują na żetonach spalonej ziemi, albo kładziesz żetony spalonej ziemi (jeśli takowych w grze nie ma). Jeśli żetony się znajdują w grze, ale nikt na nich nie stoi, to nic się nie dzieje.
wjcust pisze:
wtorek 26 lut 2019, 22:25
Treść karty mówi, że odkrywam 5 kart, jeśli są przedmioty to mogę sobie je zabrać i spalić resztę kart, czy to znaczy że jeśli przedmiotów nie ma to tych kart nie spalam, czy spalam wtedy wszystkie? Jeśli odkryje 5 kart i będzie tam 2 przedmioty których nie wezmę to też mam spalić te karty, tak?
Spalasz wszystkie karty, których nie weźmiesz ze sobą (i które nie są odporne na ogień).
wjcust pisze:
wtorek 26 lut 2019, 22:25
.1) Leczą, jeśli mają mniej stożków życia niż początkowa wartość, tak?
Leczą to inaczej odzyskują. Czyli tak, biorą tylko wtedy, jeśli mają mniej niźli początkowa wartość.
wjcust pisze:
wtorek 26 lut 2019, 22:25
4.1) W sformułowaniu ‘na obszarze najbliżej Szejka’ chodzi o konkretne obszary oddalone o 1 obszar od Szejka i jeśli na wszystkich takich obszarach jest jakiś żeton Spalonej ziemi to nie kładziemy żadnego, czy raczej chodzi o to że wybieramy najbliższy obszar a na którym nie ma żetonu Spalonej ziemi? Czyli jeśli Sułtan znajduje się na obszarze Równiny a na obszarach Puszcza i Skały znajdują się już takie żetony, to kolejny żeton i tak położymy, ale na obszarze Pola albo… Pola?
Nie rozumiem o co Ci biega :P. Żetony kładziesz dotąd, aż już więcej ich położyć nie możesz, a bliskość obszaru zlicza się ilością punktów ruchu, które trza wydać, ażeby się na dany obszar dostać (zaczynając od obszaru z szejkiem). Czyli obszar oddalony o 2 pola jest bliżej szejka niźli obszar oddalony o 5 pól.
wjcust pisze:
wtorek 26 lut 2019, 22:25
.1) To znaczy, że jeśli położymy go na obszarze, na którym ciągnie się 1 kartę, ale nie ma na nim żadnego żetonu Losu, to jeśli znajdziemy się na tym obszarze po swoim ruchu to i tak ciągniemy jedną kartę z talii Przygód, czy mimo że go „nie spotkaliśmy” to i tak karty tej nie losujemy?
Nie, zmiennokształtny znajduje się już na obszarze i jest liczony jako normalna karta.
wjcust pisze:
wtorek 26 lut 2019, 22:25
6.1) Jeśli poszukiwacz ma tylko jedno zaklęcie to nie może go rzucić, bo nie ma jak spalić innego, czy rzuca to zaklęcie, ale pali tylko wierzchnią kartę z talii Przygód?
Nie może rzucić.
wjcust pisze:
wtorek 26 lut 2019, 22:25
7.1) Jeśli na obszarze, na który poruszy się trędowaty znajduje się więcej niż jeden poszukiwacz, to oczywistym jest, że każdy z nich rzuca kością, aby dowiedzieć się co się stanie z nim/jego przyjacielem, ale czy później jeden poszukiwacz rzuca kością, aby określić obszar na który przesunie się trędowaty, czy wszyscy a ilość wyrzuconych oczek się sumuje?
Trędowaty porusza się tylko raz i tylko wtedy, gdy ktoś go wpierw odwiedzi. I ta osoba, która go odwiedzi, rzuca kością za jego ruch.
wjcust pisze:
wtorek 26 lut 2019, 22:25
8.1) Co to znaczy dowolnej talii Przygód? Chodzi o talię Przygód z których ciągniemy karty oraz o stos kart odrzuconych tej talii, czy może o talie, które na poszczególnych planszach zastępują talię Przygód (Lasu, Gór itd.)?
Talie, które na poszczególnych planszach zastępują karty Przygód (czyli lasu, gór, podziemi &c).
wjcust pisze:
wtorek 26 lut 2019, 22:25
9.1) Czy ta karta zostanie na tym obszarze do póki nie zostanie usunięta/spalona i każdy Poszukiwacz, który się tutaj znajdzie będzie mógł pociągnąć 5 kart, czy tylko Poszukiwacz gracza, który tą kartę wyciągną z talii będzie mógł to zrobić a później po jego turze ta karta ląduje na stosie kart odrzuconych?
Karta jest miejscem, wiec zostaje na obszarze dotąd, aż jakiś efekt jej nie usunie.
wjcust pisze:
wtorek 26 lut 2019, 22:25
10. Talia Przygód – JASKINIE CUDU – Miejsce
(…) Kiedy odbędziesz tu spotkanie, wylosuj 3 karty Przygód i umieść je na tym obszarze.

10.1) Czyli stanąłem na obszarze na którym losuje dwie karty, jedną z nich była karta Jaskinie Cudu. Ma ona niższy numer więc w pierwszej kolejności ją rozpatruję. Czy od razu losuje 3 karty i kładę na tym obszarze razem z tą kartą, czy może tą kartę odrzucam na stos kart odrzuconych po czym rozpatruje drugą z wylosowanych kart? A może karta tu pozostaje i 3 karty losuje kolejny Poszukiwacz? Po wylosowaniu tych trzech kart mają one być od razu rozpatrzone, czy robi to dopiero kolejny Poszukiwacz, który znajdzie się na tym obszarze?
Proszę o listę kroków do wykonania po wyciągnięciu tej karty.
1. Wchodzisz na Ruiny.
2. Losujesz 2 karty, jedną z nich jest karta XXX, a drugą są jaskinie cudu.
3. Jeśli karta XXX ma nr spotkania 1, to jaskinie cudu i XXX badasz w kolejności, którą z nich jako pierwszą wylosowałeś.
4. Jeśli karta XXX na wyższy nr spotkania, to badasz jaskinie cudu i losujesz 3 extra karty.
5. Masz teraz 4 karty do zbadania i badasz je w kolejności ich nrów spotkania.
wjcust pisze:
wtorek 26 lut 2019, 22:25
1. Talia Przygód – PUSTKOWIE - Miejsce
(…) Kiedy odbędziesz tu spotkanie,, odrzuć wszystkie inne odkryte karty Przygód z tego obszaru oraz ze wszystkich sąsiednich obszarów.

11.1) Sytuacja jak w punkcie 10, jak grać z tą kartą?
A jaki z nią problem?
wjcust pisze:
wtorek 26 lut 2019, 22:25
12. Talia Przygód – AMULET TAWEEZ – Przedmiot
(…) Podczas swojej tury możesz odrzucić tę kartę, aby usunąć ze swojego obszaru wszystkie żetony Spalonej ziemi.

12.1) W instrukcji jest napisane:
(…) Na obszarze może znajdować się maksymalnie jeden żeton Spalonej ziemi. Jeśli na obszarze znajduje się już taki żeton, gracze nie mogą umieszczać na nim kolejnych żetonów Spalonej ziemi.
To o jakich „wszystkich” żetonach Spalonej ziemi na danym obszarze mowa w opisie karty?
Chodzi o Alternatywne Zakończenie - Ogień się rozprzestrzenia.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


azzie
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 40
Rejestracja: piątek 21 gru 2018, 15:57
Płeć:

Re: Kraina Ognia - kilka niejasności w opisie kart.

Post autor: azzie » wtorek 26 lut 2019, 23:17

wjcust pisze:
wtorek 26 lut 2019, 22:25
8. Talia Przygód – BAJARKA – Przyjaciel
(…) wylosuj 3 karty ze spodu dowolnej talii Przygód…

8.1) Co to znaczy dowolnej talii Przygód? Chodzi o talię Przygód z których ciągniemy karty oraz o stos kart odrzuconych tej talii, czy może o talie, które na poszczególnych planszach zastępują talię Przygód (Lasu, Gór itd.)?
W moim rozumieniu chodzi o talię Przygód bądź talie je zastępujące (Lasu, Gór, itd.). Co ciekawe, jeśli dobrze rozumiem opis bajkarki, to wybrane karty zawsze kładzie się na wierzchu podstawowej talii Przygód :-)




Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5308
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kraina Ognia - kilka niejasności w opisie kart.

Post autor: Bludgeon » wtorek 26 lut 2019, 23:19

1.1. No nie. W instrukcji jest napisane że poszukiwacz który skończy swoją turę na obszarze z żetonem SZ traci punkt Życia.

1.2. Jak wyżej. Pozostali poszukiwacze nie stracą z tego powodu życia. Twój tak.

2.1. i 2.2. Spalasz zawsze. Spalasz wszystkie nie-przedmioty. Spalasz też wszystkie przedmioty których nie weźmiesz.

3.1. Dokładnie tak.

4.1. Najbliżej nie oznacza obszaru przyległego, ale dowolny obszar na planszy, który jest w najmniejszej odległości.

5.1. Nie spotykasz typa i nie losujesz dodatkowej karty. Taka trochę pusta tura.

6.1. Musisz mieć drugie zaklęcie do spalenia żeby rzucić pierwsze.
Polska wersja jest trochę niedokładnie napisana i na upartego można argumentować że jest inaczej niż piszę, ale angielska karta jest bardziej precyzyjna w tej kwestii.

7.1. Jeden gracz rzuca za ruch trędowatego. W sumie bez znaczenia który.

8.1. To drugie.

9.1. Miejsce zostaje. Polecenie odrzucenia wszystkich pozostałych kart dotyczy tylko puli tych 5 kart wylosowanych z efektu Bazaru.

10.1. Powiedzmy że trafiasz na puste Ruiny, losujesz 2 karty: Jaskinie Cudu (NS 1) i Topór (NS 5). Najpierw spotykasz Jaskinie. Losujesz 3 następne karty. Są to smok (NS 2), nietoperze wampiry (NS 3) i zamieć (NS 1).
Rozpatrujesz Zamieć, potem Smoka, potem Nietoperze, a potem Topór. Oczywiście jeśli wygrywasz walki. Jaskinie zostają na obszarze.

11.1. Kiedy rozpatrujesz tę kartę odrzucasz wszystko inne z tego obszaru i przyległych.

12.1. No, dziwny zapis.


What a view.


azzie
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 40
Rejestracja: piątek 21 gru 2018, 15:57
Płeć:

Re: Kraina Ognia - kilka niejasności w opisie kart.

Post autor: azzie » wtorek 26 lut 2019, 23:22

NemoMan.EXE pisze:
wtorek 26 lut 2019, 23:16
Trędowaty porusza się tylko raz i tylko wtedy, gdy ktoś go wpierw odwiedzi. I ta osoba, która go odwiedzi, rzuca kością za jego ruch.
Oficjalne FAQ mówi:
P: Czy Trędowaty może poruszyć się kilka razy w jednej turze?
O: Tak.
Jak rozumiem pytanie dotyczyło sytuacji gdy napotkany Trędowaty jest przesuwany i napotyka innych Poszukiwaczy. Z opisu karty i odpowiedzi w FAQ rozumiem że przesuwa się go dalej aż nikogo nie napotka.




Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20775
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Re: Kraina Ognia - kilka niejasności w opisie kart.

Post autor: Mały Nemo » wtorek 26 lut 2019, 23:27

azzie pisze:
wtorek 26 lut 2019, 23:22
NemoMan.EXE pisze:
wtorek 26 lut 2019, 23:16
Trędowaty porusza się tylko raz i tylko wtedy, gdy ktoś go wpierw odwiedzi. I ta osoba, która go odwiedzi, rzuca kością za jego ruch.
Oficjalne FAQ mówi:
P: Czy Trędowaty może poruszyć się kilka razy w jednej turze?
O: Tak.
Jak rozumiem pytanie dotyczyło sytuacji gdy napotkany Trędowaty jest przesuwany i napotyka innych Poszukiwaczy. Z opisu karty i odpowiedzi w FAQ rozumiem że przesuwa się go dalej aż nikogo nie napotka.
Kolejny idiotyczny zapis z FAQ. To naprawdę smutne, iż to coś wyszło spod rąk Johna Goodenougha.

Ale w takim wypadku powinien zdecydować aktywny gracz, który z Poszukiwaczy rzuci za trędowatego.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
wjcust [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 54
Rejestracja: niedziela 13 sty 2019, 21:14
Lokalizacja: Tarnów
Płeć:
Wiek: 24

Re: Kraina Ognia - kilka niejasności w opisie kart.

Post autor: wjcust » środa 27 lut 2019, 00:03

Jeśli chodzi o podpunkt 1.2 to są dwie odpowiedzi:
NemoMan.EXE pisze:
wtorek 26 lut 2019, 23:16
Tej karty efekt jest albo-albo. Albo Poszukiwacze tracą punkt Życia, jeśli się znajdują na żetonach spalonej ziemi, albo kładziesz żetony spalonej ziemi (jeśli takowych w grze nie ma). Jeśli żetony się znajdują w grze, ale nikt na nich nie stoi, to nic się nie dzieje.
oraz
Bludgeon pisze:
wtorek 26 lut 2019, 23:19
Jak wyżej. Pozostali poszukiwacze nie stracą z tego powodu życia. Twój tak.
Pierwsza mówi, że w drugim przypadku (czyli jak nie ma żetonów na planszy) to poprostu dokłada się je na obszarach na których są jacyś Poszukiwacze i żaden z nich nie traci PŻ, druga natomiast, że mój poszukiwacz traci PŻ.

Jak wkońcu to interpretować?
Chyba, że to ja czegoś nie rozumiem.

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.


That's weird. It works on my machine.


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5308
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kraina Ognia - kilka niejasności w opisie kart.

Post autor: Bludgeon » środa 27 lut 2019, 00:12

Jak dokładasz tam gdzie są poszukiwacze , to dokładasz też tam gdzie Ty jesteś. A potem Twoja tura się kończy i łapiesz hita bo się okazuje że stoisz na obszarze z żetonem spalonej ziemi.


What a view.


Awatar użytkownika
wjcust [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 54
Rejestracja: niedziela 13 sty 2019, 21:14
Lokalizacja: Tarnów
Płeć:
Wiek: 24

Re: Kraina Ognia - kilka niejasności w opisie kart.

Post autor: wjcust » środa 27 lut 2019, 00:20

Bludgeon pisze:
środa 27 lut 2019, 00:12
Jak dokładasz tam gdzie są poszukiwacze , to dokładasz też tam gdzie Ty jesteś. A potem Twoja tura się kończy i łapiesz hita bo się okazuje że stoisz na obszarze z żetonem spalonej ziemi.
So cruel..


That's weird. It works on my machine.


ODPOWIEDZ