pytania o kilka interakcji (nowi gracze)
-
-
- Posty: 3
- Rejestracja: sobota 16 lut 2019, 15:53
pytania o kilka interakcji (nowi gracze)
Witam
Zakupiliśmy wraz z żoną (póki co samą podstawę gry) i wczoraj zagraliśmy w nią po raz pierwszy. Miałbym kilka pytań, bo niestety w instrukcji do gry nie było na nie znalazłem precyzyjnej odpowiedzi.
1. Graliśmy w 3 osoby. Każdy z nas posiadał przynajmniej po jednym zaklęciu. Każde z tych zaklęć miało w swoim opisie, że można je rzucić w dowolnym momencie. Teraz przykład z wczoraj: Rozpoczęła się tura mojego przyjaciela i wyznaczyłem go na cel zaklęcia "Unieruchomienie". Na to on także miał czar natychmiastowy - "Likwidacja", który skierował na mnie. Następnie żona użyła zaklęcia "Rozproszenie Magii" również na mnie, Teraz nie wiemy jak taka interakcja ma przebiegać, bo w zasadach nie ma mowy o żadnym stosie, który następnie odczytujemy według kolejności rzuconych zaklęć. Nie wiadomo czy czytać je w kolejności w jakiej były rzucane, czy też od ostatniego rzuconego. Nie jest to sprecyzowane w instrukcji.
2. W instrukcji również nie ma zapisu, czy statystyki z magicznych przedmiotów dodają się podczas ataku. Jest natomiast informacja, że podczas ataku Poszukiwacz może korzystać tylko z jednej broni i pancerza. Czyli posiadając dwie lub więcej broni, lub dwa lub więcej pancerzy, efektywnie zadziała jeden z nich i mogę sobie wybrać który. Co w takim razie z magicznymi przedmiotami jeśli każdy z nas miał ich więcej niż 1? Nie wiedzieliśmy jak prawidłowo rozpatrywać swoje statystyki przy jakimkolwiek starciu.
3. Wszedłem na pole, gdzie po wzięciu karty przygód pojawiła się na nim " Fontanna Mądrości". Jak ją rozpatrywać? Czy od razu powinienem wziąć jeden żeton mocy, czy robi to dopiero kolejna osoba, która stanie na tym polu? Opis karty jest niejasny, bo wynika z niego, że ja tylko spowodowałem odkrycie fontanny na tym polu, a nie że już na niej stoję i tym samym mogę wziąć żeton.
4. Inna sytuacja. Dobrałem kartę przygód - "Klątwa wiedźmy" która została moim przyjacielem. Z opisu działania tej karty wynika, że powinienem odrzucić dotychczas zebranych przyjaciół i nie mogę zdobywać nowych. Odrzucić, czyli co? Mam ich położyć na stos kart odrzuconych, czy ponownie wtasować do puli kart przygód, czy odrzucić na zasadzie - zostawić na polu na którym stoję, czyt. porzuć?
Gra jest świetna, ale te niedomówienia. Nie może być tak, że w z gry na grę będziemy się zastanawiali, "ehe i co teraz"? Bo instrukcja nie przewidziała opisu danego zajścia, a karty też nie są pomocne swoim opisem.
Zakupiliśmy wraz z żoną (póki co samą podstawę gry) i wczoraj zagraliśmy w nią po raz pierwszy. Miałbym kilka pytań, bo niestety w instrukcji do gry nie było na nie znalazłem precyzyjnej odpowiedzi.
1. Graliśmy w 3 osoby. Każdy z nas posiadał przynajmniej po jednym zaklęciu. Każde z tych zaklęć miało w swoim opisie, że można je rzucić w dowolnym momencie. Teraz przykład z wczoraj: Rozpoczęła się tura mojego przyjaciela i wyznaczyłem go na cel zaklęcia "Unieruchomienie". Na to on także miał czar natychmiastowy - "Likwidacja", który skierował na mnie. Następnie żona użyła zaklęcia "Rozproszenie Magii" również na mnie, Teraz nie wiemy jak taka interakcja ma przebiegać, bo w zasadach nie ma mowy o żadnym stosie, który następnie odczytujemy według kolejności rzuconych zaklęć. Nie wiadomo czy czytać je w kolejności w jakiej były rzucane, czy też od ostatniego rzuconego. Nie jest to sprecyzowane w instrukcji.
2. W instrukcji również nie ma zapisu, czy statystyki z magicznych przedmiotów dodają się podczas ataku. Jest natomiast informacja, że podczas ataku Poszukiwacz może korzystać tylko z jednej broni i pancerza. Czyli posiadając dwie lub więcej broni, lub dwa lub więcej pancerzy, efektywnie zadziała jeden z nich i mogę sobie wybrać który. Co w takim razie z magicznymi przedmiotami jeśli każdy z nas miał ich więcej niż 1? Nie wiedzieliśmy jak prawidłowo rozpatrywać swoje statystyki przy jakimkolwiek starciu.
3. Wszedłem na pole, gdzie po wzięciu karty przygód pojawiła się na nim " Fontanna Mądrości". Jak ją rozpatrywać? Czy od razu powinienem wziąć jeden żeton mocy, czy robi to dopiero kolejna osoba, która stanie na tym polu? Opis karty jest niejasny, bo wynika z niego, że ja tylko spowodowałem odkrycie fontanny na tym polu, a nie że już na niej stoję i tym samym mogę wziąć żeton.
4. Inna sytuacja. Dobrałem kartę przygód - "Klątwa wiedźmy" która została moim przyjacielem. Z opisu działania tej karty wynika, że powinienem odrzucić dotychczas zebranych przyjaciół i nie mogę zdobywać nowych. Odrzucić, czyli co? Mam ich położyć na stos kart odrzuconych, czy ponownie wtasować do puli kart przygód, czy odrzucić na zasadzie - zostawić na polu na którym stoję, czyt. porzuć?
Gra jest świetna, ale te niedomówienia. Nie może być tak, że w z gry na grę będziemy się zastanawiali, "ehe i co teraz"? Bo instrukcja nie przewidziała opisu danego zajścia, a karty też nie są pomocne swoim opisem.
- abubu
-
- Posty: 5801
- Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06
Re: pytania o kilka interakcji (nowi gracze)
ad.1. Zaklęcia się rozpatruje w kolejności ich rzucania. Nie pamiętam dokładnie treści Zaklęcia "Likwidacja", więc mogę się mylić, ale czy przypadkiem nie nakazuje ono odrzucić (na stos kart odrzuconych) posiadanych Zaklęć? Jeżeli tak, to twój kolega nie mógł rzucić tego na ciebie i to z dwóch powodów: został unieruchomiony oraz ty już nie posiadałeś Zaklęć. Aby się obronić przed "Unieruchomieniem" mógłby rzucić "Odbicie" lub "Rozproszenie Magii". Twoja żona natomiast prawidłowo wykorzystała zaklęcie "Rozproszenie" rzucając na Ciebie (pod warunkiem, że jej intencją była pomoc twojemu koledze a nie tobie ... w takim przypadku musicie poważnie porozmawiać) .
ad.2. W grze można spotkać wiele różnych Przedmiotów i Magicznych Przedmiotów. Te z kolei mogą być bronią, pancerzem, czymś innym. W walce można używać tylko jednej broni (przed rzutami kością za skuteczność należy wskazać, którą broń się używa). Przedmioty nie oznaczone jako "broń" dające premie do Siły/Mocy również można używać w walce (np. Pas Siły). Dla takich przedmiotów nie ma limitu. Jest to dość dokładnie opisane w instrukcji (nawet na przykładach) -> strona 6 "Przykład określania Siły Poszukiwacza".
ad.3. Kładziesz 4 i bierzesz od razu jeden.
ad.4. Instrukcja, strona 13: "Przyjaciele, którzy zostaną zabici (na przykład nad Przepaścią lub w Wieży Wampirów) lub muszą zostać odrzuceni - trafiają na stos odrzuconych kart Przygód."
ad.2. W grze można spotkać wiele różnych Przedmiotów i Magicznych Przedmiotów. Te z kolei mogą być bronią, pancerzem, czymś innym. W walce można używać tylko jednej broni (przed rzutami kością za skuteczność należy wskazać, którą broń się używa). Przedmioty nie oznaczone jako "broń" dające premie do Siły/Mocy również można używać w walce (np. Pas Siły). Dla takich przedmiotów nie ma limitu. Jest to dość dokładnie opisane w instrukcji (nawet na przykładach) -> strona 6 "Przykład określania Siły Poszukiwacza".
ad.3. Kładziesz 4 i bierzesz od razu jeden.
ad.4. Instrukcja, strona 13: "Przyjaciele, którzy zostaną zabici (na przykład nad Przepaścią lub w Wieży Wampirów) lub muszą zostać odrzuceni - trafiają na stos odrzuconych kart Przygód."
Tak, są pewne niedomówienia ... ale w większości przypadków warto (po zapoznaniu się z kartami i/lub pierwszej rozgrywce) przeczytać jeszcze raz instrukcję ... za pierwszym razem może nie wszystko być jasne ... ot takie czytanie na "sucho".
Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
-
-
- Posty: 3
- Rejestracja: sobota 16 lut 2019, 15:53
Re: pytania o kilka interakcji (nowi gracze)
Dziękuję za szybką odpowiedź. Jeszcze odnośnie Twojej wypowiedzi ad.1
"Zaklęcia się rozpatruje w kolejności ich rzucania" - a nie właśnie na odwrót, czyli rozpatruje się od ostatniego rzuconego, bo jest na górze stosu? Pytam ponieważ jeżeli tak nie jest i rozpatruje się je w kolejności od ich rzucania, to jaki sens ma karta "Rozproszenie Magii" w myśl tak sformułowanych zasad. Technicznie wyglądałoby to tak, że castuję cokolwiek jako pierwszy i nawet jak dostanę w odpowiedzi owe rozproszenie, to i tak rozpatrzymy mój czar jako pierwszy, więc powinien zadziałać, a rozproszenie jest całkowicie niepotrzebną kartą (w myśl tych zasad). Co innego gdyby rozpatrywać interakcje od ostatniego rzuconego zaklęcia i stopniowo schodzić w kierunku tego rzuconego jako pierwsze. Wtedy to ma logiczny sens. Takie zasady obowiązują m.in w karciance Magic The Gathering.
"Jeżeli tak, to twój kolega nie mógł rzucić tego na ciebie i to z dwóch powodów: został unieruchomiony" - według tego, co napisałeś wychodzi na to, że w tej grze jest jak w awanturze o kasę prowadzonej przez Ibisza. Rozpoczyna się tura i słucham państwa. Kto krzyknie jako pierwszy, że castuje zaklęcie, temu powinszować i jest ustawiony. Nie wiem, nie obowiązuje przykładowo coś na zasadzie, że jeżeli jest tura danego gracza, to on jako pierwszy przed swoim rzutem kostką ma możliwość użyć zaklęć natychmiastowych? Byłoby to co najmniej logiczne i trzymało się kupy. Bo w przeciwnym razie jak było to w naszym przykładzie z życia wziętym, zwyczajnie wtranżoliłem mu się ze swoim czarem jak tylko rozpoczął swoją turę nie dając dojść do słowa i że tak mogłem? Teraz jeśli nie rozpatrujemy zaklęć od końca, to wyjdzie na to, że moje zadziałało bez względu na to co ktoś rzuca po mnie, czyli jak nadmieniłeś "kolega został unieruchomiony" oraz ja nie posiadałem zaklęć.
Idąc dalej: "Twoja żona natomiast prawidłowo wykorzystała zaklęcie "Rozproszenie" rzucając na Ciebie (pod warunkiem, że jej intencją była pomoc twojemu koledze a nie tobie ... w takim przypadku musicie poważnie porozmawiać)" - tak jej intencją była pomoc koledze, nie mnie. Przy czym znów nie rozumiem. W jaki sposób prawidłowo wykorzystała rozproszenie, skoro rzuciła je na samym końcu, jako trzecia z nas i w myśl tego co napisałeś powinniśmy rozpatrywać jej czar na samym końcu, więc już po tym jak zadziałały oba wcześniejsze. Chyba, że to jest na takiej zasadzie, jeśli dobrze rozumiem.
Rzucam unieruchomienie na kolegę, które działa natychmiastowo, więc jest unieruchomiony i nie może nic użyć w odpowiedzi. Następnie on deklaruje, że chciałby rzucić na mnie likwidację, co jest bez sensu zważywszy, że nie mam innych zaklęć. Ale technicznie chce to zrobić i z wiedzą o tym moja żona deklaruje, że rozproszy moje działające już unieruchomienie, więc używa rozproszenia magii. Jej rozproszenie odnosi skutek, kolega przestaje być unieruchomionym i na sam koniec ma możliwość coś zrobić, ale nie rzuci już likwidacji, gdyż nie mam czarów na ręce. A z tego co wiem, nie można zrzucać z ekwipunku zaklęć, które nie mają logicznego celu lub zastosowania, ot tak, żeby tylko się ich pozbyć. Mimo, że całość którą przestawiłem trzyma się kupy i jestem w stanie zrozumieć taką kolej rzeczy, to nadal nie wiem, czy w tej grze w jakiś konkretny sposób gracze zyskują priorytet w rzuceniu natychmiastowego zaklęcia, zakładając, że wszyscy, albo chociaż dwóch z nich chce je rzucić zaraz po rozpoczęciu się tury.
A co w przypadku gdy rozpoczyna się tura gracza A, a gracze B i C chcieliby w tym właśnie momencie użyć czaru natychmiastowego? Który z nich ma priorytet? Czy jest jak w awanturze o kasę i wygra ten, który krzyknie jako pierwszy - co de facto byłoby denną zasadą...
Sorry, że męczę bułę swoimi rozkminami. Instrukcję przeczytaliśmy raz zanim zabraliśmy się za granie, a potem przy jakiś niejasnych sytuacjach wracaliśmy do niej wspomagając się przy tym słownikiem/legendą z przedostatniej strony. Przy czym jeśli jakieś interakcje były wyjaśniane dodatkowo na innych stronach, a słownik/legenda na to nie wskazywały, to przeoczyliśmy to.
"Zaklęcia się rozpatruje w kolejności ich rzucania" - a nie właśnie na odwrót, czyli rozpatruje się od ostatniego rzuconego, bo jest na górze stosu? Pytam ponieważ jeżeli tak nie jest i rozpatruje się je w kolejności od ich rzucania, to jaki sens ma karta "Rozproszenie Magii" w myśl tak sformułowanych zasad. Technicznie wyglądałoby to tak, że castuję cokolwiek jako pierwszy i nawet jak dostanę w odpowiedzi owe rozproszenie, to i tak rozpatrzymy mój czar jako pierwszy, więc powinien zadziałać, a rozproszenie jest całkowicie niepotrzebną kartą (w myśl tych zasad). Co innego gdyby rozpatrywać interakcje od ostatniego rzuconego zaklęcia i stopniowo schodzić w kierunku tego rzuconego jako pierwsze. Wtedy to ma logiczny sens. Takie zasady obowiązują m.in w karciance Magic The Gathering.
"Jeżeli tak, to twój kolega nie mógł rzucić tego na ciebie i to z dwóch powodów: został unieruchomiony" - według tego, co napisałeś wychodzi na to, że w tej grze jest jak w awanturze o kasę prowadzonej przez Ibisza. Rozpoczyna się tura i słucham państwa. Kto krzyknie jako pierwszy, że castuje zaklęcie, temu powinszować i jest ustawiony. Nie wiem, nie obowiązuje przykładowo coś na zasadzie, że jeżeli jest tura danego gracza, to on jako pierwszy przed swoim rzutem kostką ma możliwość użyć zaklęć natychmiastowych? Byłoby to co najmniej logiczne i trzymało się kupy. Bo w przeciwnym razie jak było to w naszym przykładzie z życia wziętym, zwyczajnie wtranżoliłem mu się ze swoim czarem jak tylko rozpoczął swoją turę nie dając dojść do słowa i że tak mogłem? Teraz jeśli nie rozpatrujemy zaklęć od końca, to wyjdzie na to, że moje zadziałało bez względu na to co ktoś rzuca po mnie, czyli jak nadmieniłeś "kolega został unieruchomiony" oraz ja nie posiadałem zaklęć.
Idąc dalej: "Twoja żona natomiast prawidłowo wykorzystała zaklęcie "Rozproszenie" rzucając na Ciebie (pod warunkiem, że jej intencją była pomoc twojemu koledze a nie tobie ... w takim przypadku musicie poważnie porozmawiać)" - tak jej intencją była pomoc koledze, nie mnie. Przy czym znów nie rozumiem. W jaki sposób prawidłowo wykorzystała rozproszenie, skoro rzuciła je na samym końcu, jako trzecia z nas i w myśl tego co napisałeś powinniśmy rozpatrywać jej czar na samym końcu, więc już po tym jak zadziałały oba wcześniejsze. Chyba, że to jest na takiej zasadzie, jeśli dobrze rozumiem.
Rzucam unieruchomienie na kolegę, które działa natychmiastowo, więc jest unieruchomiony i nie może nic użyć w odpowiedzi. Następnie on deklaruje, że chciałby rzucić na mnie likwidację, co jest bez sensu zważywszy, że nie mam innych zaklęć. Ale technicznie chce to zrobić i z wiedzą o tym moja żona deklaruje, że rozproszy moje działające już unieruchomienie, więc używa rozproszenia magii. Jej rozproszenie odnosi skutek, kolega przestaje być unieruchomionym i na sam koniec ma możliwość coś zrobić, ale nie rzuci już likwidacji, gdyż nie mam czarów na ręce. A z tego co wiem, nie można zrzucać z ekwipunku zaklęć, które nie mają logicznego celu lub zastosowania, ot tak, żeby tylko się ich pozbyć. Mimo, że całość którą przestawiłem trzyma się kupy i jestem w stanie zrozumieć taką kolej rzeczy, to nadal nie wiem, czy w tej grze w jakiś konkretny sposób gracze zyskują priorytet w rzuceniu natychmiastowego zaklęcia, zakładając, że wszyscy, albo chociaż dwóch z nich chce je rzucić zaraz po rozpoczęciu się tury.
A co w przypadku gdy rozpoczyna się tura gracza A, a gracze B i C chcieliby w tym właśnie momencie użyć czaru natychmiastowego? Który z nich ma priorytet? Czy jest jak w awanturze o kasę i wygra ten, który krzyknie jako pierwszy - co de facto byłoby denną zasadą...
Sorry, że męczę bułę swoimi rozkminami. Instrukcję przeczytaliśmy raz zanim zabraliśmy się za granie, a potem przy jakiś niejasnych sytuacjach wracaliśmy do niej wspomagając się przy tym słownikiem/legendą z przedostatniej strony. Przy czym jeśli jakieś interakcje były wyjaśniane dodatkowo na innych stronach, a słownik/legenda na to nie wskazywały, to przeoczyliśmy to.
- Rogo
-
- Posty: 6187
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
Re: pytania o kilka interakcji (nowi gracze)
Rozproszenie i Odbicie to takie wyjątki, które zmieniają wcześniej rzucone zaklęcia.
Można rzucić Rozproszenie, żeby zniwelować inne zaklęcia, ale nie można tego zrobić Likwidacją, bo ona usuwa zaklęcia posiadane przez gracza (a ten już swoje rzucił więc za późno)
I w drugą stronę. Jeśli gracz jako pierwszy rzuci Likwidację, to drugi traci swoje zajęcia, chyba że ma Rozproszenie lub Odbicie -tylko te dwa zaklęcia może rzucić w tym momencie.
Można rzucić Rozproszenie, żeby zniwelować inne zaklęcia, ale nie można tego zrobić Likwidacją, bo ona usuwa zaklęcia posiadane przez gracza (a ten już swoje rzucił więc za późno)
I w drugą stronę. Jeśli gracz jako pierwszy rzuci Likwidację, to drugi traci swoje zajęcia, chyba że ma Rozproszenie lub Odbicie -tylko te dwa zaklęcia może rzucić w tym momencie.
Ja nawet nie mam Talismana.
- Arthan
-
-
Spis dodatków autora:
• Generator Kart - Posty: 2220
- Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
- Wiek: 36
Re: pytania o kilka interakcji (nowi gracze)
Można powiedzieć, że w MTG zaklęcia mają cast time. Rzucasz zaklęcie wypowiadając długą formułę i wymachując rękami W tym czasie inni gracze są w stanie rzucić kontr-zaklęcie, natomiast w Talismanie wszystkie zaklęcia są natychmiastowe, przeciwnicy nie są w stanie rzucić zaklęcia w odpowiedzi po za małymi wyjątkami. Możesz uważać tę mechanikę za słabą (i może tak nawet jest, w końcu gra ma już parę lat i nie wszystko musi się w niej podobać zwłaszcza w porównaniu z nowszymi tytułami ), ale w praktyce sprawdza się dobrze. Tylko część Zaklęć można rzucić w dowolnym momencie, zaklęć z podstawki jest stosunkowo mało, posiadając dodatki masz na tyle zróżnicowane zaklęcia, że ich efekty rzadziej się zazębiają, ale oczywiście się to zdarza. W przypadku tych 3 Zaklęć wszystko się fajnie kolejkuje. Rozproszenie można rzucić tylko po tym jak ktoś inny rzucił zaklęcie, więc tu nie ma żadnej wątpliwości i nie trzeba planować z wyprzedzeniem, jedynie wybierasz sobie na kogo chcesz to rzucić i efekt jakiego zaklęcia chcesz niwelować. Z likwidacją w ręce widzisz, że pozostali gracze mają zaklęcia i albo decydujesz się odpowiednio wcześnie je na kogoś użyć, albo musisz się liczyć z tym, że ktoś zdąży swoje zaklęcie zużyć.
- abubu
-
- Posty: 5801
- Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06
Re: pytania o kilka interakcji (nowi gracze)
Jeżeli chodzi o kolejność rzucania Zaklęć to kto pierwszy ten lepszy .. jak w życiu. Jeżeli ja pierwszy cię zaatakuję (rzucę Zaklęcie) a Ty nie zrobisz uniku (nie rozproszysz/odbijesz tego zaklęcia) no to twój atak będzie już po moim. Zaklęcia Rozproszenie i Odbicie są zaklęciami kontrującymi. Chyba gdzieś to jest opisane (instrukcja lub faq - do pobrania na stronie Galakty w formie PDF .. więc możecie korzystać z wyszukiwania tekstu ... może to ułatwić szybsze znalezienie czegoś).
Ps. Taka podpowiedź... staraj się nie używać stwierdzeń "logiczny/logiczne/logicznie" itp w odniesieniu do tej gry
Ps. Taka podpowiedź... staraj się nie używać stwierdzeń "logiczny/logiczne/logicznie" itp w odniesieniu do tej gry
Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
- Rogo
-
- Posty: 6187
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
Re: pytania o kilka interakcji (nowi gracze)
O właśnie to.
Nie ma efektu stosu w tej grze. Nie można użyć Uzdrowienia jako kontry na Dotyk Śmierci, żeby się wyleczyć przed stratą ostatniego punktu wytrzymałości. Ale też efekt nie działa natychmiastowo, bo można użyć jakiegoś efektu, który zapobiega utracie punktu życia (np. Ocalenie).
Zaklęcia (Rozproszenie i Odbicie) są precyzyjnie opisane: jedno niweluje, drugie odbija na rzucającego efekt zaklęcia, które ten właśnie rzucił.
Reszta działa z trybem natychmiastowym - chyba, że zostaną zniwelowane lub odbite, lub zablokowane w jakikolwiek inny sposób jak w opisanym przykładzie z Ocaleniem.
O właśnie to!
Dodano po 1 minucie 29 sekundach:
Użyłem w przykładzie zaklęcia z dodatków, ale chyba i bez nich można się domyślić o co chodzi, więc tak to zostawię
Ja nawet nie mam Talismana.
- fallenmk
-
-
Spis dodatków autora:
• Krainy Wschodu
• Miecze Czarnoksiężnika
• Poszukiwacze z DnD
• Powrót Kruczej Wiedźmy
• Purpurowy Czerw
• Pułapki w Podziemiach - Posty: 2311
- Rejestracja: sobota 07 lip 2018, 20:03
- Płeć:
Re: pytania o kilka interakcji (nowi gracze)
Jeszcze chyba takim zaklęciem działającym jako pierwsze na rzucone zaklęcie jest skopiowanie (coś z hydrą w nazwie)?
- Rogo
-
- Posty: 6187
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
Re: pytania o kilka interakcji (nowi gracze)
Zasada jest prosta: jak coś wpływa bezpośrednio na Zaklęcie lub wywołany przez nie efekt, to można to zagrać i wplywa na ten efekt, w innych przypadkach wszystko leci po kolei jak zostało rzucone.
Oczywiście takie Rozproszenie czy Odbicie należy rzucić bezpośrednio po zaklęciu, a nie dwie tury później
Można przyjąć zasadę z innej gry:
Oczywiście takie Rozproszenie czy Odbicie należy rzucić bezpośrednio po zaklęciu, a nie dwie tury później
Można przyjąć zasadę z innej gry:
Instrukcja Munchkina pisze:musisz odczekać wystarczająco długo, by dać innym graczom czas na reakcję (2,66 sekundy to wystarczająco długo)
Ja nawet nie mam Talismana.
-
-
- Posty: 3
- Rejestracja: sobota 16 lut 2019, 15:53
Re: pytania o kilka interakcji (nowi gracze)
Dzięki za objaśnienie. Osobiście uważam, że uczciwie byłoby gdyby kolejność rzucania zaklęć odbywała się w oparciu o priorytet. Dla przykładu pierwszeństwo ma gracz aktywny, którego rozpoczęła się tura. Jeśli przed rzutem kostką mówi, że oddaje priorytet, to pozostali gracze (też w kolejności takiej w jakiej następują ich tury) mogą użyć swoich zaklęć. W takim porządku miałoby to ręce i nogi, bo jak na razie odbywa się to jak w przytoczonym wyżej cytacie:
"musisz odczekać wystarczająco długo, by dać innym graczom czas na reakcję (2,66 sekundy to wystarczająco długo)".
No nic pozostaje nam grać w ten właśnie sposób.
Powiedźcie mi jeszcze takie dwie sprawy, żeby nie zakładać osobnego wątku. Banalne pytania, a ja dłużej będę szukał odpowiedzi, niż zejdzie wam odpisać.
Oglądałem na jednym z filmów na youtube, że podczas losowania karty postaci istnieje możliwość, żeby (przy aprobacie wszystkich grających) wylosować 3 karty postaci i z nich wybrać sobie jedną. Czy to prawda? Nie mogę znaleźć już tego filmu, żeby udowodnić to żonie, a co za tym idzie, ona obstaje przy tym, że musimy grać wyłącznie wylosowaną postacią.
Oraz druga sprawa. Również dowiedziałem się o tym z youtube, z filmu-poradnika do zasad gry. Komentujący powiedział, że podczas walki dwóch podróżników, wygrany może zabrać jeden przedmiot osobie przegranej. To prawda? Nie wspomniał nic o utracie punktów życia, tylko samo to i przeszedł do dalszego opisu gry.
My graliśmy na zasadzie, że jeśli walczy ze sobą dwóch podróżników, to przegrany traci wyłącznie punkt życia. Nie kojarzę, żeby działo się coś więcej przy założeniu, że walka nie uśmierca żadnego z walczących. Jak to jest?
"musisz odczekać wystarczająco długo, by dać innym graczom czas na reakcję (2,66 sekundy to wystarczająco długo)".
No nic pozostaje nam grać w ten właśnie sposób.
Powiedźcie mi jeszcze takie dwie sprawy, żeby nie zakładać osobnego wątku. Banalne pytania, a ja dłużej będę szukał odpowiedzi, niż zejdzie wam odpisać.
Oglądałem na jednym z filmów na youtube, że podczas losowania karty postaci istnieje możliwość, żeby (przy aprobacie wszystkich grających) wylosować 3 karty postaci i z nich wybrać sobie jedną. Czy to prawda? Nie mogę znaleźć już tego filmu, żeby udowodnić to żonie, a co za tym idzie, ona obstaje przy tym, że musimy grać wyłącznie wylosowaną postacią.
Oraz druga sprawa. Również dowiedziałem się o tym z youtube, z filmu-poradnika do zasad gry. Komentujący powiedział, że podczas walki dwóch podróżników, wygrany może zabrać jeden przedmiot osobie przegranej. To prawda? Nie wspomniał nic o utracie punktów życia, tylko samo to i przeszedł do dalszego opisu gry.
My graliśmy na zasadzie, że jeśli walczy ze sobą dwóch podróżników, to przegrany traci wyłącznie punkt życia. Nie kojarzę, żeby działo się coś więcej przy założeniu, że walka nie uśmierca żadnego z walczących. Jak to jest?
- Arthan
-
-
Spis dodatków autora:
• Generator Kart - Posty: 2220
- Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
- Wiek: 36
Re: pytania o kilka interakcji (nowi gracze)
Str 4. - Przygotowanie do gry, podpunkt 5.
Str 12. - Walka pomiędzy Poszukiwaczami, podpunkt 5.
poszukiwacz, nie podróżnik
Str 12. - Walka pomiędzy Poszukiwaczami, podpunkt 5.
poszukiwacz, nie podróżnik
- Rogo
-
- Posty: 6187
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
Re: pytania o kilka interakcji (nowi gracze)
Przeczytajcie jeszcze (co najmniej) raz instrukcję
Rei pisze: ↑niedziela 17 lut 2019, 10:03 Oglądałem na jednym z filmów na youtube, że podczas losowania karty postaci istnieje możliwość, żeby (przy aprobacie wszystkich grających) wylosować 3 karty postaci i z nich wybrać sobie jedną. Czy to prawda? Nie mogę znaleźć już tego filmu, żeby udowodnić to żonie, a co za tym idzie, ona obstaje przy tym, że musimy grać wyłącznie wylosowaną postacią.
Instrukcja pisze:5. Jeden z graczy powinien wziąć wszystkie karty Poszukiwaczy,
potasować je, a następnie losowo rozdać każdemu z graczy
(w tym sobie) po jednej zakrytej karcie (Alternatywnie, jeśli
wszyscy gracze się na to zgodzą, ci z graczy, którzy pragną
mieć większy wybór, mogą otrzymać 3 karty Poszukiwaczy,
a następnie wybrać jedną z nich. Karty Poszukiwaczy, które
nie zostaną wybrane, są odkładane do pudełka – mogą zostać
wykorzystane później, kiedy któryś z obecnych Poszukiwaczy
zostanie zabity.).
Rei pisze: ↑niedziela 17 lut 2019, 10:03 Oraz druga sprawa. Również dowiedziałem się o tym z youtube, z filmu-poradnika do zasad gry. Komentujący powiedział, że podczas walki dwóch podróżników, wygrany może zabrać jeden przedmiot osobie przegranej. To prawda? Nie wspomniał nic o utracie punktów życia, tylko samo to i przeszedł do dalszego opisu gry.
Instrukcja pisze:5. Nagroda
Zwycięzca walki może albo a) zmusić pokonanego do utraty 1
punktu Życia (użycie Przedmiotu, Zaklęć lub specjalnej zdolności
może temu zapobiec) albo b) zabrać pokonanemu jeden Przedmiot
lub jedną sztukę złota. Jeśli zwycięzca zabije przegranego (zmuszając go do utraty ostatniego punktu Życia), może zabrać wszystkie
jego Przedmioty, Przyjaciół i złoto. Przedmioty, Przyjaciele i złoto,
które nie zostało zabrane, pozostaje na obszarze, na którym jego
właściciel został zabity. Tura danego gracza dobiega końca.
Ja nawet nie mam Talismana.
- Arthan
-
-
Spis dodatków autora:
• Generator Kart - Posty: 2220
- Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
- Wiek: 36
Re: pytania o kilka interakcji (nowi gracze)
Zepsułeś całą zabawę
- Rogo
-
- Posty: 6187
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
Re: pytania o kilka interakcji (nowi gracze)
Ale przecież napisałem, żeby kolega przeczytał razem z małżonką instrukcję jeszcze co najmniej raz instrukcję
No dobra, masz rację, za dobry jestem... (a niby taka gnida, szuja i kanalia xD)
No dobra, masz rację, za dobry jestem... (a niby taka gnida, szuja i kanalia xD)
Ja nawet nie mam Talismana.
- abubu
-
- Posty: 5801
- Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06
Re: pytania o kilka interakcji (nowi gracze)
... a to nie o mnie kiedyś było?
Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23515
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Re: pytania o kilka interakcji (nowi gracze)
Teraz powinniśmy sobie zadać zasadnicze pytanie, mianowicie czy "było" czy też "jest" .
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- abubu
-
- Posty: 5801
- Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06
Re: pytania o kilka interakcji (nowi gracze)
"było powiedziane/napisane" a nie, że było i już tak nie jest..
Ps. Tradycyjny offtop możemy uznać za wykonany/zaliczony
Ps. Tradycyjny offtop możemy uznać za wykonany/zaliczony
Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
- Rogo
-
- Posty: 6187
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
Re: pytania o kilka interakcji (nowi gracze)
To ogólnie często powtarzany u mnie w pracy komplement zwrot
Ja nawet nie mam Talismana.
- abubu
-
- Posty: 5801
- Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06
Re: pytania o kilka interakcji (nowi gracze)
Rozmawiacie o mnie w pracy? Dziwne...
Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
- Budowniczy Mostów
-
-
Spis dodatków autora:
• Bezdroża
• Bezkresne Morze
• Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
• Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
• Legendarne Przedmioty
• Ląd Na Horyzoncie!
• Most
• Obiekty i Misje
• Szalony Tytan - Posty: 4023
- Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
- Płeć:
-
-
- Posty: 120
- Rejestracja: środa 03 paź 2018, 19:56
- Płeć:
Re: pytania o kilka interakcji (nowi gracze)
Ja używam Talisman w wersji Digital Edition, żeby się ograć z zasadami gry. Dzięki temu zauważyłem wiele zasad, które obowiązują w grze, a o których wcześniej nie wiedziałem. Jest tam też wspomniany tryb gry z losowaniem 3 poszukiwaczy i wyborem jednego konkretnego do gry.
Wersję DE można kupić wraz z dodatkami w dobrej cenie, korzystając z jakiejś promicji, które często się trafiają.
Wersję DE można kupić wraz z dodatkami w dobrej cenie, korzystając z jakiejś promicji, które często się trafiają.