Kilka niejasności

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Awatar użytkownika
lefotrak [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 6
Rejestracja: czwartek 31 sty 2019, 11:31

Kilka niejasności

Post autor: lefotrak » środa 13 lut 2019, 23:47

Witam.

Mam kilka niejasności, które chciałbym rozwiać:

1. Czy teleport po pokonaniu Pana Cienia do Korony Władzy jest możliwy bez talizmanu ?

2. "Ilekroć inny Poszukiwacz umieszcza Zaklęcie na stosie kart odrzuconych, możesz je wziąć jako swoje, o ile pozwala ci na to Moc." - zdolność Cyganki
2a. Czy Cyganka(6 pkt mocy), po tym jak zostanie użyte zdarzeniem które nakazuje odrzucenie Poszukiwaczom(załóżmy, że jest ich czterech) wszystkich czarów, może wziąć 1,2 lub/i 3 czarny innych Poszukiwaczy, wyłączając swoje?
2b. Cyganka posiada 3 czary. Załóżmy sytuacje, że inny poszukiwacz -Czarnoksieżnik- rzuca na nią 2 czary: odbiera jej puntk siły i jednego przyjaciela. Następnie odrzuca on obydwa te czary.
Czy dozwolone jest aby Cyganka przepaliła 2 z 3 posiadanych czarów, aby wziąć te czary (odebranie siły i przyjaciela) i rzucić je w Czarnoksięznika, odzyskując tym samym utraconą siłę i przyjaciela.
Czy też należy słowo "Zaklęcie" a nie "Zaklęcia" traktować dosłownie i tylko na jedną turę. Czyli pobiera (jeśli nie ma) lub przepala zaklęcia, pobierając tylko jedno zaklęcie na turę ze stosu zaklęć użytych.

3. Czy Żaba może zmieniać charakter ?
4. Tu chciałbym się tylko upewnić jeśli nie mam na początku tury żadnego zaklęcia, to grając Czarnoksiężnikiem o mocy 6, pobieram od razu 3 zaklęcia, lecz mogę ich użyć dopiero w następnej turze tak ?
Z góry dziękuję za odpowiedź.

edit:

Załóżmy sytuację: wchodzimy na pole, gdzie można losować 3 karty, leżą już 2 - 4 "grzybki siły" i 4 "mocy", pobieramy po jednym grzybku z każdej karty, następnie pobieramy z kart przygód 3-cią "Teleportuj się w dowolne miejsce tej krainy". Czy dozwolone jest aby ponownie pobrać po jedym z grzybków i ponownie pobrać 3-cią kartę przygód?




Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20775
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Re: Kilka niejasności

Post autor: Mały Nemo » środa 13 lut 2019, 23:59

Hej,

1. Tak. Talizman potrzebny jest jedynie na obszarze Doliny Ognia. Ponieważ na ten obszar się nie przenosisz, to Talizmanu nie potrzebujesz.

2a. Tak. Problem,em jest jednak to, czy będzie miała wystarczająco slotów na dobranie wszystkich Zaklęć. Generalnie aktywny gracz określa kolejność odrzucania Zaklęć, więc może określić, iż Cyganka odrzuca swoje jako ostatnia.

2b. Każde Zaklęcie jest rzucane osobno i jego efekt wywoływany jest natychmiast, jeśli więc Czarnoksiężnik rzucił na Cygankę 2 Zaklęcia, to oba może je wziąć. W tym przypadku jednak tego nie może zrobić, gdyż ma zapchane wszystkie sloty na Zaklęcia, a rzucone Zaklęcie natychmiast spada na Grave i nie można zrobić nic w międzyczasie (znaczy pomiędzy wywołaniem efektu Zaklęcia, a jego dropnięciem na grave).

3. Tak.

4. Masz na myśli Czarownika (Czarnoksiężnik zawsze posiada 1 Zaklęcie), ale tak. Chyba jedynym wyjątkiem jest Mędrzec, ale to też jest wyjaśnione jedynie w FAQ, a ponadto łamie zasady gry (czyli jest to błędna odpowiedź FAQ-a).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20775
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Re: Kilka niejasności

Post autor: Mały Nemo » czwartek 14 lut 2019, 00:02

lefotrak pisze:
środa 13 lut 2019, 23:47
Załóżmy sytuację: wchodzimy na pole, gdzie można losować 3 karty, leżą już 2 - 4 "grzybki siły" i 4 "mocy", pobieramy po jednym grzybku z każdej karty, następnie pobieramy z kart przygód 3-cią "Teleportuj się w dowolne miejsce tej krainy". Czy dozwolone jest aby ponownie pobrać po jedym z grzybków i ponownie pobrać 3-cią kartę przygód?
Wchodzisz na obszar i natychmiast losujesz brakującą kartę, a dopiero gdy masz komplet, to zaczynasz je badać. W przedstawionym przez Ciebie pytaniu wyżej musisz przenieść się na inny obszar. Prawie na pewno ten wyraz "inny" się w instrukcji karty znajduje, a nawet jeśli nie, to generalną i powszechnie akceptowaną zasadą jest, iż nie możesz teleportować się w to samo miejsce, a więc nie ruszyć się wcale. Musisz przenieść się na inny obszar.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
lefotrak [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 6
Rejestracja: czwartek 31 sty 2019, 11:31

Re: Kilka niejasności

Post autor: lefotrak » czwartek 14 lut 2019, 00:11

@Mały Nemo
Dzięki za szybką odpowiedź.
Tak,chodziło mi o Czarownika. Czyli w sytuacji opisanej w 2b Cyganka która ma już 3 czary, nie może sobie ot tak odrzucić 2-ch czarów i zabrać tych dwoch którymi została zaatakowana, dobrze rozumiem ? Jeśli ma 3 to musi zużyć 1,2 lub 3, zwalniając tym samym slota/y ?

CZyli kiedy dochodzi do sytuacji, że mając full zaklęć mogę sobie zdecydować, że "o to jedno zaklęcie jest mi zbędne, to chciałbym je przepalić i pobrać inne, może trafi się jakieś lepsze" ?

Dodano po 12 minutach 28 sekundach:
@Mały Nemo
Jeszcze odnośnie 2a, żebym dobrze zrozumiał. Jeśli aktywny gracz nakaże Cygance odrzucić czary (zakładamy cały czas że ma 6 pktów mocy, więc 3 sloty na czary) jak ostatniej, to zostaje ona niejako zablokowana przed pobraniem 3 czarów ? Bo w innej sytuacji może pociagnąć 3 czary ? I czy ma to zrobić za koleją czyli załóżmy sytuację, że po kolei zrzucają:
1. Aktwyny gracz
2. Czarownik
3. Cyganka

lub

1.Aktywny gracz
2. Cyganka
3. Czarownik
i w tym przypadku Cyganka jest uprawiona do wzięcia 3 czarów tylko Czarownika czy może wybrać 3 czary spośród czarów Aktywnego gracza i Czarownika.
Odnoszę wrażenie, że piszę to trochę w zawiły sposób.




Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 4607
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Re: Kilka niejasności

Post autor: abubu » czwartek 14 lut 2019, 06:03

lefotrak pisze:
czwartek 14 lut 2019, 00:24
CZyli kiedy dochodzi do sytuacji, że mając full zaklęć mogę sobie zdecydować, że "o to jedno zaklęcie jest mi zbędne, to chciałbym je przepalić i pobrać inne, może trafi się jakieś lepsze" ?
Przede wszystkim nie można ot tak sobie wyrzucić Zaklęcia. Co więcej, nie można rzucić Zaklęcia, które nie będzie miało żadnego efektu (np. rzucić Mesmeryzm [odebranie Przyjaciela] jeżeli żaden z Poszukiwaczy nie ma Przyjaciół).
Po drugie, posiadając maksymalną dla siebie liczbę Zaklęć Cyganka w żaden sposób nie była by w stanie pobrać już rzuconego przez kogoś innego Zaklęcia. Nawet gdyby zdecydowała się rzucić (z powodzeniem) jedno ze swoich Zaklęć. Czemu? Odpowiedź jest prosta: wierzchnim Zaklęciem było by już jej Zaklęcie.

Odnośnie przykładów do 2a.
Wariant I: nie może pobrać żadnego Zaklęcia gdyż ma maksymalną liczbę.
Wariant II: może pobrać tylko zaklęcie Czarownika (po tym jak najpierw ona odrzuci [i zwolni jej się "slot] a dopiero później Czarownik)

Gdyby miała tylko 1 Zaklęcie przed tym odrzucaniem:
Wariant I: mogła by pobrać Zaklęcie aktywnego gracza zaraz po odrzuceniu przez niego Zaklęcia ale przed odrzuceniem przez Czarownika. Mogła by pobrać Zaklęcie Czarownika po jego odrzuceniu (ale przed odrzuceniem swojego) jeżeli jeszcze nie osiągnęła limitu.


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.

Awatar użytkownika
lefotrak [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 6
Rejestracja: czwartek 31 sty 2019, 11:31

Re: Kilka niejasności

Post autor: lefotrak » czwartek 14 lut 2019, 08:25

@abubu
Rozumiem.

A gdy dana postać ma już osiągnięty limit czarów, załóżmy Czarownik/Cyganka (moc 6), dochodzi do modlitwy w świątyni - Otrzymujesz 1 zaklęcie. Zgodnie z tym co na napisaliście jeśli jest limit osiągnięty nie można pobrać zaklęcia i po prostu nie można pobrać zaklęcia tak ? Niemożliwa jest sytuacja, że pobieram tak jakby czwarte zaklęcie i odrzucam, to które mi nie pasuje ?
Podsumowując, jeśli ma się limit czarów to nie można w żadnej sytuacji pociągnąć następnego, chyba, że użyje się czaru i zwolni slot? Tak ?




Awatar użytkownika
PanPatryk
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: czwartek 31 sty 2019, 11:58
Lokalizacja: Kolbuszowa
Wiek: 27

Re: Kilka niejasności

Post autor: PanPatryk » czwartek 14 lut 2019, 08:26

siema, tez mam pytanie:P gdy pokonam strażnika w podziemiach i moja różnica siły wynosi 8+ i przenoszę się na obszar Korony Władzy muszę mieć talizman ?




Fenrisek
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 321
Rejestracja: piątek 03 lis 2017, 19:42
Lokalizacja: Biała Podlaska
Płeć:

Re: Kilka niejasności

Post autor: Fenrisek » czwartek 14 lut 2019, 08:45

Nie. Talisman musisz mieć aby wejść do doliny ognia.




Awatar użytkownika
Arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
Generator Kart
Posty: 1913
Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 32

Re: Kilka niejasności

Post autor: Arthan » czwartek 14 lut 2019, 09:21

lefotrak pisze:
czwartek 14 lut 2019, 08:25
Niemożliwa jest sytuacja, że pobieram tak jakby czwarte zaklęcie i odrzucam, to które mi nie pasuje ?
Oficjalnie tak się nie gra, chociaż niektóre karty mogą dać Ci taką bądź podobną zdolność.
Jak jakieś zaklęcie mocno Ci zawadza musisz się fatygować do Miasta (dodatek, nie obszar) i sprzedać zaklęcia za 1SZ lub inaczej kombinować np. chwilowe obniżenie Mocy wchodząc na obszar na którym przedmioty dające premie do Mocy nie działają lub rzucenie negatywnego zaklęcia na samego siebie + rozproszenie.




Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 4607
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Re: Kilka niejasności

Post autor: abubu » czwartek 14 lut 2019, 11:10

arthan pisze:
czwartek 14 lut 2019, 09:21
Oficjalnie tak się nie gra
W pytaniach o zasady zakładamy, że chodzi o zasady oficjalne. Wyjątkiem jest sytuacja, w której to autor pytania wyraźnie zaznaczy iż pyta o zasady autorskie / domowe / itp.
lefotrak pisze:
czwartek 14 lut 2019, 08:25
Podsumowując, jeśli ma się limit czarów to nie można w żadnej sytuacji pociągnąć następnego, chyba, że użyje się czaru i zwolni slot? Tak ?
Jak to wspomniał @arthan: Posiadając maksymalną (na dany moment) liczbę Zaklęć, nie można dobrać kolejnego (chyba, że jest to jawnie opisane). Rzucenie (i zużycie) zaklęcia po wystąpieniu efektu "dobrania Zaklęcia" również nie pozwala na dobranie nowego, ponieważ fakt zwolnienia "slotu" nastąpi już po możliwości otrzymania zaklęcia.

Przykładowo:
- Poszukiwacz na początku swojej tury posiada 3 zaklęcia (a wśród nich Uzdrowienie, możliwe do rzucenia w dowolnym momencie) i 2 punkty Życia
- podczas ruchu trafia do Wioski i postanawia odwiedzić Mędrca
- po rozpatrzeniu rzutu kością (bodajże 4 oczka) Mędrzec postanawia obdarować Poszukiwacza nowym Zaklęciem
- Poszukiwacz nie może dobrać Zaklęcia gdyż ma już maksymalną liczbę (3)
- nawet jeżeli Poszukiwacz (po rzucie kością lub ponowionym rzucie po użyciu losu) postanowi użyć na sobie Uzdrowienia (zwolni slot) nie będzie mógł dobrać nowego Zaklęcia, gdyż efekt dobierania już minął (jest to przeszłość)


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.

Fenrisek
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 321
Rejestracja: piątek 03 lis 2017, 19:42
Lokalizacja: Biała Podlaska
Płeć:

Re: Kilka niejasności

Post autor: Fenrisek » czwartek 14 lut 2019, 11:15

Tzw "efekt stosu".




Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20775
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Re: Kilka niejasności

Post autor: Mały Nemo » czwartek 14 lut 2019, 11:18

Fenrisek pisze:
czwartek 14 lut 2019, 11:15
Tzw "efekt stosu".
Przy czym to nie jest MtG'owe LIFO, tylko FIFO.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5308
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka niejasności

Post autor: Bludgeon » czwartek 14 lut 2019, 11:42

Fenrisek pisze:
czwartek 14 lut 2019, 11:15
Tzw "efekt stosu".
Dokładnie, w Talismanie nie ma stosu, znanego i popularnego głównie w kompetetywnych karciankach.


What a view.


Awatar użytkownika
Berni
Filozof
Filozof
Filozof
Uczestnik Zjazdów
Posty: 715
Rejestracja: czwartek 20 paź 2011, 15:38
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 42

Re: Kilka niejasności

Post autor: Berni » piątek 15 lut 2019, 07:05

"Efekt stosu" jest wprowadzony przez nieoficjalny dodatek Wizja i chyba tylko z nim występuje. W normalnym Talismanie nie ma tego efektu.




mjhal
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
Generator Kart
Posty: 124
Rejestracja: piątek 04 lis 2016, 17:57

Re: Kilka niejasności

Post autor: mjhal » piątek 15 lut 2019, 11:52

czy ktoś mógłby powiedzieć coś więcej o różnicy między efektem stosu a jego brakiem? Czy to jest coś bardziej zaawansowanego niż możliwość uzdrowienia się w momencie gdy mamy dobrać zaklęcie?


Popieram wszelki malkontentyzm


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20775
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Re: Kilka niejasności

Post autor: Mały Nemo » piątek 15 lut 2019, 12:20

mjhal pisze:
piątek 15 lut 2019, 11:52
czy ktoś mógłby powiedzieć coś więcej o różnicy między efektem stosu a jego brakiem? Czy to jest coś bardziej zaawansowanego niż możliwość uzdrowienia się w momencie gdy mamy dobrać zaklęcie?
Efekt stosu, czyli LIFO (last in, first out) to mechanika w której gracze zagrywają karty, ale ich nie badają dopóki wszyscy gracze nie przestaną zagrywać kart. Gdy tak się stanie, to zaczynają badać karty, ale nie w kolejności ich zagrywania, tylko od końca (czyli ostatnia zagrana karta jest rozpatrywana jako pierwsza). Po co to? Dzięki temu gracz może zagrywać kontry przeciw kartom, które wcześniej zostały zagrane i wie, iż jego kontry zostaną rozpatrzone wcześniej przed kartami, które one mają kontrować.

W Talizmanie generalnie nie ma stosu, każda zagrana karta jest rozpatrywana natychmiast i nie można w żaden sposób jej przeszkodzić. Wyjątkiem są karty typu "Rozproszenie magii", które faktycznie działają jak zasada stosu.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
lefotrak [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 6
Rejestracja: czwartek 31 sty 2019, 11:31

Re: Kilka niejasności

Post autor: lefotrak » poniedziałek 18 lut 2019, 12:54

Kolejne pytanie:

Jak wygląda wymiana trofeów na punkty mocy/siły. Czy dopuszczalna jest wymiana 14 pktów ( przykladowo 10+4) na punkty mocy/siły ? Czy są jakieś inne, ściśle określone zasady wymiany?




Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20775
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Re: Kilka niejasności

Post autor: Mały Nemo » poniedziałek 18 lut 2019, 13:00

lefotrak pisze:
poniedziałek 18 lut 2019, 12:54
Kolejne pytanie:

Jak wygląda wymiana trofeów na punkty mocy/siły. Czy dopuszczalna jest wymiana 14 pktów ( przykladowo 10+4) na punkty mocy/siły ? Czy są jakieś inne, ściśle określone zasady wymiany?
Tak, możesz wymienić 14 (lub wielokrotność 7) na 2 dodatkowe punkty Siły/Mocy.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 4607
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Re: Kilka niejasności

Post autor: abubu » poniedziałek 18 lut 2019, 13:56

W uzupełnieniu do przedmówcy, należy pamiętać, że:
- trofea z Siłą wymieniasz na żetony Siły
- trofea z Mocą wymieniasz na żetony Mocy
- nie sumujesz punktów Siły/Mocy z różnych trofeów ze sobą i nie wybierasz dowolnie co otrzymujesz (chyba, że jasno wynika to z opisu jakiejś karty lub zdolności)
Nemo Edit: Wyjątkiem od tej zasady są Wrogowie, którzy posiadają zarówno Siłę jak i Moc - wtedy możesz je łączyć ze sobą w dowolnej konfiguracji. //N.

Przykładowo:
- posiadasz trofeum za 10 punktów Siły
- posiadasz trofeum za 4 punty Mocy
Możesz w takim przypadku jedynie wymienić trofeum za 10 punktów Siły ... otrzymasz wówczas 1 żeton Siły (nadmiarowe 3 punkty z trofeum przepadają).


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.

Swiraz
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 113
Rejestracja: poniedziałek 21 sty 2019, 12:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 35

Re: Kilka niejasności

Post autor: Swiraz » poniedziałek 18 lut 2019, 14:14

Wszytkie reguły poniżej są zbiorem domowych zasad innych użytkowników tego forum, które postanowiłem stosować w mniejszym lub wiekszym stopniu podczas gry.
Nie są to oficjalne reguły zawarte w instrukcji

Ja dodam że preferuję grać z zasadą że można wymienić tylko jeden żeton na turę albo Siły, albo Mocy.
pomijam tu już też inne alternatywne reguły jak
7 puntków (trofea) za 1 punkt Siły/Mocy do pierwszego dużego stożka danej cechy (czyli od 5 dodatkowych punktów danej cechy wzwyż) potem 14 za każdy kolejny żeton cechy która ma już duży stożek
albo 2 x wartość aktualnej cechy,
albo wartość aktualnej cechy + 1 (ale nie mniej niż 7 punktów torfeów)
albo wartość aktualnej cechy + 7

Ostatnio zaczęliśmy tez grać z krytycznym pudłem/trafieniem
jeżeli rzut ataku wynosi 1 automatycznie przegrywam, chyba ze przeciwnik też wyrzuci 1, wtedy walka toczy się normalnie albo konczy się remisem - zależy co ustalimy z reszta graczy na początku
jeżeli rzut ataku wynosi 6 automatycznie wygrywam, chyba ze przeciwnik też wyrzuci 6, wtedy walka toczy się normalnie albo konczy się remisem - zależy co ustalimy z reszta graczy na początku
w obu opisanych przypadkach mozna korzystać z losu żeby ponowić rzut kością - ekstra smaczek uzyskuje sie przy grze z machaniką jasnej i ciemnej strony losu :)
powyzsze nie odnosi sie jednak do istot z planszy jak np. Strażnik, żeby zapobiegać probie zdobycia reliktów na "farta"
Zapobiega to czyszczeniu wrogów z automatu przy różnicy cech wiekszej lub równej 6.
Ostatnio zmieniony poniedziałek 18 lut 2019, 15:32 przez Swiraz, łącznie zmieniany 1 raz.




Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 4607
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Re: Kilka niejasności

Post autor: abubu » poniedziałek 18 lut 2019, 15:15

Sugerował bym aby nie podawać zasad domowych gdy ktoś pyta o zasady oficjalne. Może to wprowadzić w błąd czytających.


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.

Swiraz
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 113
Rejestracja: poniedziałek 21 sty 2019, 12:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 35

Re: Kilka niejasności

Post autor: Swiraz » poniedziałek 18 lut 2019, 15:33

abubu pisze:
poniedziałek 18 lut 2019, 15:15
Sugerował bym aby nie podawać zasad domowych gdy ktoś pyta o zasady oficjalne. Może to wprowadzić w błąd czytających.
Poprawiłem troche mój post. Przepraszam za zamieszanie




Awatar użytkownika
lefotrak [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 6
Rejestracja: czwartek 31 sty 2019, 11:31

Re: Kilka niejasności

Post autor: lefotrak » poniedziałek 18 lut 2019, 18:58

Jak to jest ze Zniwiarzem i wylosowaniem 2? Odrzucenie losowego przyjaciela polega na tym.ze ktoś losuje jednego z przyjaciół i tego którego wykonuje muszę odrzucić? Zakładamy że mam min. 2 przyjaciół.




Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 4607
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Re: Kilka niejasności

Post autor: abubu » poniedziałek 18 lut 2019, 19:19

Oficjalny FAQ pisze: Losowe odrzucanie
Jeśli efekt lub spotkanie zmusza Poszukiwacza do odrzucenia kart w sposób losowy, powinien zastosować się do poniższych punktów:
  • Jeśli wszystkie karty mają ten sam rewers, należy je potasować i rozłożyć zakryte. Następnie gracz po jego lewej stronie losuje jedną z nich i ją odrzuca.
  • Jeśli gracz posiada 6 lub mniej kart, układa karty w szeregu i rzuca kością. Następnie odlicza kartę zgodnie z uzyskanym wynikiem, zaczynając za każdym razem od lewej strony. Tę kartę należy odrzucić.
    Przykład: Poszukiwacz wyrzucił „5”, zatem odrzucona zostaje piąta karta od lewej.
  • Jeśli karty mają różny rewers (np. karty Przygody i karty Ekwipunku), należy policzyć wszystkie losowane karty i potasować pod stołem i utworzyć z nich stos. Gracz po jego lewej stronie mówi na głos liczbę z przedziału od 1 do liczby równej liczbie losowanych kart. Następnie gracz odlicza kartę zgodnie z liczbą podaną przez sąsiada, zaczynając od wierzchu stosu. Tę kartę należy odrzucić.
Przykład: Poszukiwacz posiada 8 Przedmiotów, z których jeden musi zostać odrzucony. Bierze te Przedmioty i tasuje je pod stołem. Gracz po jego lewej wywołuje liczbę 3. Następnie bierze trzecią kartę z wierzchu stosu i ją odrzuca.


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.

Tethiss
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 95
Rejestracja: poniedziałek 19 lis 2018, 21:10
Płeć:

Re: Kilka niejasności

Post autor: Tethiss » poniedziałek 18 lut 2019, 20:24

Przepraszam, ale mam wrażenie, że większość odpowiedzi @lefotrak znalazłby samemu, gdyby tylko poświęcił chwilę i po rozegraniu kilku partii (zapisaniu pytań) przeczytał jeszcze raz instrukcje.




ODPOWIEDZ