Kilka niejasności

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5136
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 32

Re: Kilka niejasności

Post autor: Rogo » niedziela 24 lut 2019, 20:56

Wiesz, Ty na swój sposób też masz rację, bo instrukcja tego nie precyzuje, a swoje rozumowanie wnioskuję z FAQ, też nie opisanego wprost tylko mówiącego o innej (acz podobnej) sytuacji.

Edycja czwarta rozszerzona tej samej gry i ciągle pojawiają się takie babole... Wstyd


Czas umierać.


Awatar użytkownika
Ojciec Czas
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20873
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 81

Re: Kilka niejasności

Post autor: Ojciec Czas » niedziela 24 lut 2019, 21:24

Obawiam się, iż nawet i 10. edycja tej gry tego by nie rozwiązała ;).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Pablo
!Wspierający
Wspierający
Wspierający
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Ukryta Dolina
Posty: 1239
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 38

Re: Kilka niejasności

Post autor: Pablo » środa 27 lut 2019, 14:49

Kończę ruch na obszarze Proroka. Rzucam kością - wypada "2" i porównuję wynik z jego kartą.
"Wylosuj 3 karty Proroka i połóż (BTW nie powinno być umieść?) na swoim obszarze. Następnie musisz odbyć spotkanie wynikające z tego obszaru."
Na obszarze znajdowała się karta Wroga, której nie badałem bo odbywałem spotkanie z NPC. Wylosowałem 3 Wrogów. Umieszczam ich na swoim obszarze i odbywam spotkanie z tymi 4ema Wrogami z tego obszaru?




Awatar użytkownika
Ojciec Czas
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20873
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 81

Re: Kilka niejasności

Post autor: Ojciec Czas » środa 27 lut 2019, 14:52

Pablo pisze:
środa 27 lut 2019, 14:49
Wylosowałem 3 Wrogów. Umieszczam ich na swoim obszarze i odbywam spotkanie z tymi 4ema Wrogami z tego obszaru?
Tak. Nawet gdybyś wylosował same Przedmioty, to i tak byś musiał zbadać tego Wroga, gdyż instrukcja Proroka mówi, iż musisz wylosować 3 karty i zbadać normalnie obszar.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
fallenmk
Astropata
Astropata
Astropata
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Miecze Czarnoksiężnika
Poszukiwacze z DnD
Powrót Kruczej Wiedźmy
Purpurowy Czerw
Pułapki w Podziemiach
Posty: 958
Rejestracja: sobota 07 lip 2018, 20:03
Płeć:

Re: Kilka niejasności

Post autor: fallenmk » środa 27 lut 2019, 14:55

Zostały wylosowane 2 karty na obszarze, każda to wróg z cechą Siły, ale każda z kart ma inny nr spotkania. Czy Poszukiwacz walczy z obydwoma naraz, czy wpierw z jednym wrogiem, a następnie z drugim, o ile nie przegrał pierwszej walki?




Awatar użytkownika
Ojciec Czas
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20873
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 81

Re: Kilka niejasności

Post autor: Ojciec Czas » środa 27 lut 2019, 14:56

fallenmk pisze:
środa 27 lut 2019, 14:55
Zostały wylosowane 2 karty na obszarze, każda to wróg z cechą Siły, ale każda z kart ma inny nr spotkania. Czy Poszukiwacz walczy z obydwoma naraz, czy wpierw z jednym wrogiem, a następnie z drugim, o ile nie przegrał pierwszej walki?
To drugie.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Pablo
!Wspierający
Wspierający
Wspierający
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Ukryta Dolina
Posty: 1239
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 38

Re: Kilka niejasności

Post autor: Pablo » czwartek 28 lut 2019, 09:08

Potomek Magii
"Kiedy trafisz na obszar, na którym znajduje się inny Poszukiwacz, możesz podejrzeć jego Zaklęcia.
Następnie możesz odebrać temu Poszukiwaczowi 1 wybrane Zaklęcie lub 1 wybrany Magiczny Przedmiot."
Czy to znaczy, że nie muszę nawet odbywać spotkania z tym Poszukiwaczem, wystarczy, że "trafię na jego obszar". Mogę badać obszar i np. losować kartę Przygody i go ograbić z Zaklęcia?




loooki
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1302
Rejestracja: czwartek 07 gru 2017, 12:15
Lokalizacja: kuj-pom
Płeć:
Wiek: 37

Re: Kilka niejasności

Post autor: loooki » czwartek 28 lut 2019, 09:21

To jest chyba rozpatrywane jako spotkanie.
Bo tak to mozna by zaprac przedmiot, zrobic spotkanie -zmłucic - i zabrac jeszcz jeden.




Awatar użytkownika
Arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
Generator Kart
Posty: 1958
Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 32

Re: Kilka niejasności

Post autor: Arthan » czwartek 28 lut 2019, 09:32

"Kiedy trafisz na obszar..", nie ma tu mowy o odbywaniu spotkania.
loooki pisze:
czwartek 28 lut 2019, 09:21
Bo tak to mozna by zaprac przedmiot, zrobic spotkanie -zmłucic - i zabrac jeszcz jeden.
Ja bym na to pozwolił :)




Awatar użytkownika
Pablo
!Wspierający
Wspierający
Wspierający
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Ukryta Dolina
Posty: 1239
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 38

Re: Kilka niejasności

Post autor: Pablo » czwartek 28 lut 2019, 09:38

loooki pisze:
czwartek 28 lut 2019, 09:21
rozpatrywane jako spotkanie.
No właśnie nie ma tam słowa o "odbyciu spotkania", tylko zakończenie ruchu na obszarze tego Poszukiwacza.
Podwójnego ograbienia nie brałem pod uwagę. To już chyba przesada.
Bardziej badanie obszaru tj. np. losowanie karty i ograbienie.

Czarownica ma w pewnym stopniu podobny zapis, ale tam jest wyraźnie mowa o spotkaniu.
"Każdemu spotkanemu Poszukiwaczowi możesz odebrać (bez względu na to czy wdasz się z nim w walkę lub będziesz
próbował go omamić) jednego Przyjaciela ( z wyjątkiem Dziewicy, Jednorożca i Księżniczki)."




Awatar użytkownika
Ojciec Czas
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20873
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 81

Re: Kilka niejasności

Post autor: Ojciec Czas » czwartek 28 lut 2019, 12:41

Łowca Nagród z Miasta ma identyczny zapis, co Potomek Magii.

Osobiście bym uznał, iż możesz zabrać kartę, a następnie zdecydować, czy badasz Poszukiwacza, czy obszar.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Pablo
!Wspierający
Wspierający
Wspierający
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Ukryta Dolina
Posty: 1239
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 38

Re: Kilka niejasności

Post autor: Pablo » sobota 02 mar 2019, 12:13

W Katakliźmie wylosowane karty Zdarzeń, których nikt nie zbadał zostają na planszy? I Iluzjonistka może takie karty przesunąć na swój obszar?




FajnyGnom
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 26
Rejestracja: czwartek 20 gru 2018, 23:47
Płeć:

Re: Kilka niejasności

Post autor: FajnyGnom » niedziela 03 mar 2019, 01:14

Pablo pisze:
sobota 02 mar 2019, 12:13
W Katakliźmie wylosowane karty Zdarzeń, których nikt nie zbadał zostają na planszy? I Iluzjonistka może takie karty przesunąć na swój obszar?
Ja gram, że:

1. Tak
2. Tak




ODPOWIEDZ