Kilka niejasności

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20669
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Re: Kilka niejasności

Post autor: Mały Nemo » poniedziałek 18 lut 2019, 20:26

Tethiss pisze:
poniedziałek 18 lut 2019, 20:24
Przepraszam, ale mam wrażenie, że większość odpowiedzi @lefotrak znalazłby samemu, gdyby tylko poświęcił chwilę i po rozegraniu kilku partii (zapisaniu pytań) przeczytał jeszcze raz instrukcje.
Nah, nie on pierwszy i pewnie nie ostatni ;).

Acz FAQ jest plikiem, o istnieniu którego nie każdy wie, gdyż jest dostępny jedynie na stronie Galakty.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Berni
!Wspierający
Wspierający
Wspierający
Uczestnik Zjazdów
Posty: 662
Rejestracja: czwartek 20 paź 2011, 15:38
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 41

Re: Kilka niejasności

Post autor: Berni » poniedziałek 18 lut 2019, 20:27

No ale zadał pytanie i mu grzecznie wyjaśniono na forum bo od tego między innymi tutaj jesteśmy :)




Awatar użytkownika
Rogo
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5020
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 32

Re: Kilka niejasności

Post autor: Rogo » poniedziałek 18 lut 2019, 20:36

Ale coś za coś. Ja za podanie odpowiedzi prosiłem o przeczytanie jeszcze raz instrukcji i zostałem niegrzecznie zignorowany.

Ale to takie polskie: niech ktoś znajdzie za mnie bo mi się nie chce ;)


Czas umierać.


Tethiss
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 70
Rejestracja: poniedziałek 19 lis 2018, 21:10
Płeć:

Re: Kilka niejasności

Post autor: Tethiss » poniedziałek 18 lut 2019, 20:42

To też nie krytykuję, ale dałem takiego lekkiego kuksańca, żeby samemu spróbować sprawdzić - na pewno na dłużej zostanie ;)
Sam zapisywałem sobie pytania podczas pierwszych gier w TMiM i po przeczytaniu ponownie instrukcji i FAQ, prawie na wszystkie znalazły się odpowiedzi - jaka satysfakcja.




Awatar użytkownika
Bludgeon
!Wspierający
Wspierający
Wspierający
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5140
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka niejasności

Post autor: Bludgeon » poniedziałek 18 lut 2019, 20:54

Tethiss pisze:
poniedziałek 18 lut 2019, 20:24
Przepraszam, ale mam wrażenie, że większość odpowiedzi @lefotrak znalazłby samemu, gdyby tylko poświęcił chwilę i po rozegraniu kilku partii (zapisaniu pytań) przeczytał jeszcze raz instrukcje.
Ale takie pytania na forum nawet o podstawowe rzeczy są w sumie dobre, bo pozwalają tez pozostałym sobie odświeżyć różne zasady. A czasem nawet poznać coś od nowa co się myślało że zna a znało się źle.


What a view.


Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 4562
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Re: Kilka niejasności

Post autor: abubu » poniedziałek 18 lut 2019, 21:34

Bludgeon pisze:
poniedziałek 18 lut 2019, 20:54
A czasem nawet poznać coś od nowa co się myślało że zna a znało się źle.
Dokładnie.. mieliśmy już tu takiego co wiedział lepiej niż sami twórcy gry :)


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.

Awatar użytkownika
PanPatryk
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: czwartek 31 sty 2019, 11:58
Lokalizacja: Kolbuszowa
Wiek: 27

Re: Kilka niejasności

Post autor: PanPatryk » wtorek 19 lut 2019, 11:04

niektóre rzeczy sprawdzane w instrukcji dalej są dla mnie nie jasne dlatego podczas gry zapisujemy pytania albo żeby nie opóźniać gry piszemy od razu na forum, zaczęliśmy wraz z Lefotrak stosunkowo nie dawno bo dopiero w styczniu ale ćwiczymy regularnie 2 razy w tygodniu :D




Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 4562
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Re: Kilka niejasności

Post autor: abubu » wtorek 19 lut 2019, 11:26

PanPatryk pisze:
wtorek 19 lut 2019, 11:04
ale ćwiczymy regularnie 2 razy w tygodniu :D
tacy to mają dobrze ... ja zamiast grać w grę to przy niej i/lub wokół niej dłubię :|


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.

Awatar użytkownika
PanPatryk
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: czwartek 31 sty 2019, 11:58
Lokalizacja: Kolbuszowa
Wiek: 27

Re: Kilka niejasności

Post autor: PanPatryk » wtorek 19 lut 2019, 11:37

Panowie jeszcze jedno pytanie wczoraj jak graliśmy z dodatkiem zwiastun i zakończeniem Korona Armagedonu, bylem na koronie władzy i zostały mi 2 punkty życia, przeciwnik wylosował ołtarz w którym poświęcił 1 punkt życia żeby odebrać innemu poszukiwaczowi 2 punkty i w ten sposób wygrał grę. czy był to ruch prawidłowy czy postać na koronie władzy jest niewrażliwa na takie efekty?




Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 4562
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Re: Kilka niejasności

Post autor: abubu » wtorek 19 lut 2019, 12:07

Na karcie tego ołtarza (o ile się nie mylę to jest to "Ołtarz gniewu") nie ma ograniczenia do "Poszukiwaczy w tej krainie" więc tak, mógł to zrobić (zmusić cię do utraty 2 punktów Życia).
Nie pamiętam dokładnie, ale ten "Ołtarz gniewu" jest w talii Proroka czy w innej talii? Jeżeli w innej, to nie mógł go "normalnie" wylosować (ze względu na zasady Zakończenia).

Dodano po 3 minutach 38 sekundach:
Ps. Jak ktoś pyta o zasady, to warto aby również zamieścił treść przytaczanych kart. Wiadomo, ścigać za brak "cytatu" nie będziemy ... ułatwia to jednak precyzyjniejszą odpowiedź.


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.

Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20669
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Re: Kilka niejasności

Post autor: Mały Nemo » wtorek 19 lut 2019, 12:23

Ołtarz Gniewu jest w talii Proroka, ale tak - mógł to zrobić. Jako że wejście na KW triggeruje permanentną śmierć, to w tym momencie on wygrał tę grę.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
PanPatryk
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: czwartek 31 sty 2019, 11:58
Lokalizacja: Kolbuszowa
Wiek: 27

Re: Kilka niejasności

Post autor: PanPatryk » wtorek 19 lut 2019, 12:49

tak z talii proroka, zakończenie z armagedonem zmusza do zamiany kart przygód na proroka.




Awatar użytkownika
Pablo
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Ukryta Dolina
Posty: 1056
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 38

Re: Kilka niejasności

Post autor: Pablo » środa 20 lut 2019, 21:34

Czy Łowczyni Wampirów odwiedzając Cmentarz i ignorując polecenie wynikające z tego obszaru, losuje kartę Przygody. Czy traci punkt Życia będąc posiadając Dobry Charakter?




Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20669
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Re: Kilka niejasności

Post autor: Mały Nemo » środa 20 lut 2019, 21:38

Pablo pisze:
środa 20 lut 2019, 21:34
Czy Łowczyni Wampirów odwiedzając Cmentarz i ignorując polecenie wynikające z tego obszaru, losuje kartę Przygody. Czy traci punkt Życia będąc posiadając Dobry Charakter?
Nie, bo ignoruje instrukcję straty Życia z powodu odmiennego Charakteru.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Pablo
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Ukryta Dolina
Posty: 1056
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 38

Re: Kilka niejasności

Post autor: Pablo » sobota 23 lut 2019, 00:06

Można odbyć spotkanie (zaatakować lub użyć specjalnej zdolności) z Poszukiwaczem, który stracił swoją turę, nie?




Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20669
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Re: Kilka niejasności

Post autor: Mały Nemo » sobota 23 lut 2019, 00:29

Pablo pisze:
sobota 23 lut 2019, 00:06
Można odbyć spotkanie (zaatakować lub użyć specjalnej zdolności) z Poszukiwaczem, który stracił swoją turę, nie?
Można.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Rogo
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5020
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 32

Re: Kilka niejasności

Post autor: Rogo » sobota 23 lut 2019, 09:28

Można nawet gdy stracił tę turę, bo się zgubił w labiryncie lub został uwięziony w świątyni.

To on stracił turę, nie Ty. A logiki w Talismanie się nie doszukuj :)


Czas umierać.


Awatar użytkownika
Bludgeon
!Wspierający
Wspierający
Wspierający
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5140
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka niejasności

Post autor: Bludgeon » sobota 23 lut 2019, 10:32

Pablo pisze:
sobota 23 lut 2019, 00:06
Można odbyć spotkanie (zaatakować lub użyć specjalnej zdolności) z Poszukiwaczem, który stracił swoją turę, nie?
Można, traci się tylko swoje tury.


What a view.


azzie
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 40
Rejestracja: piątek 21 gru 2018, 15:57
Płeć:

Re: Kilka niejasności

Post autor: azzie » sobota 23 lut 2019, 20:15

lefotrak pisze:
środa 13 lut 2019, 23:47
4. Tu chciałbym się tylko upewnić jeśli nie mam na początku tury żadnego zaklęcia, to grając Czarnoksiężnikiem o mocy 6, pobieram od razu 3 zaklęcia, lecz mogę ich użyć dopiero w następnej turze tak ?
NemoMan.EXE pisze:
środa 13 lut 2019, 23:59
4. Masz na myśli Czarownika (Czarnoksiężnik zawsze posiada 1 Zaklęcie), ale tak. Chyba jedynym wyjątkiem jest Mędrzec, ale to też jest wyjaśnione jedynie w FAQ, a ponadto łamie zasady gry (czyli jest to błędna odpowiedź FAQ-a).
To jest ciekawa kwestia. Rozumiem że "problemem" jest tutaj poniższy fragment zasad:
Podczas swojej tury gracz może rzucić tyle Zaklęć ile posiadał ich na jej początku.
Karta Mędrca mówi:
Jeśli na początku swojej tury nie posiadasz ani jednego Zaklęcia, możesz wylosować jedno zaklęcie.
Oficjalne FAQ mówi:
P1: Gdy Mędrzec otrzymuje Zaklęcie na początku swojej tury, to czy może je rzucić w tej samej turze?
O: Tak.
Co rzeczywiście brzmi jak sprzeczność. Jedyne wyjaśnienie jakie widzę, to że dolosowanie Zaklęcia wciąż ma miejsce na początku tury. Więc wciąż można je rzucić w tej turze. Tak, wiem że to naciągane ;-)

W przypadku Czarownika spodziewałbym się podobnej odpowiedzi na pytanie czy można Zaklęcia rzucić w tej samej turze, szczególnie że specjalna zdolność brzmi:
Na początku swojej tury możesz wylosować tyle Zaklęć, na ile pozwala ci twoja Moc.
Nie ma tu warunku że na początku tury nie ma zaklęć, a jest wręcz jasno powiedziane że losowanie ma miejsce ma początku tury. Można więc uznać że na początku tury Czarownik po prostu może mieć tyle Zaklęć na ile pozwala Moc.

Tak czy siak, jak dla mnie FAQ nie może tworzyć wyjątków. Jego rolą jest objaśniać zasady :-)




Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20669
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Re: Kilka niejasności

Post autor: Mały Nemo » sobota 23 lut 2019, 20:22

Szkoda tylko, iż nie zapodali osobnej notki dla Czarownika ani chociaż "wszelkie analogiczne problemy należy rozwiązywać zgodnie z poniższymi wyjaśnieniami" ;).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Budowniczy Mostów
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 1400
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Kilka niejasności

Post autor: Budowniczy Mostów » niedziela 24 lut 2019, 00:50

azzie pisze:
sobota 23 lut 2019, 20:15
(...)
Nie ma tu warunku że na początku tury nie ma zaklęć, a jest wręcz jasno powiedziane że losowanie ma miejsce ma początku tury. Można więc uznać że na początku tury Czarownik po prostu może mieć tyle Zaklęć na ile pozwala Moc.

Tak czy siak, jak dla mnie FAQ nie może tworzyć wyjątków. Jego rolą jest objaśniać zasady :-)
Co do drugiego, pełna zgoda.

Ogólnie co do kwestii początku tury, to musisz odpowiedzieć sobie na pytanie, „ile tura ma początków?“ Moim zdaniem jeden, więc jedna czynność może być do niego przypisana. I tu kończy się kombinowanie ;)



Awatar użytkownika
Rogo
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5020
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 32

Re: Kilka niejasności

Post autor: Rogo » niedziela 24 lut 2019, 08:23

Budowniczy Mostów pisze:
niedziela 24 lut 2019, 00:50
Ogólnie co do kwestii początku tury, to musisz odpowiedzieć sobie na pytanie, „ile tura ma początków?“ Moim zdaniem jeden, więc jedna czynność może być do niego przypisana. I tu kończy się kombinowanie
A moim zdaniem jeden, ale to jest faza tury przed ruchem, więc możesz tu zrobić dowolną ilość czynności, dopóki nie rzucisz kością za ruch (lub nie wykona ruchu w inny sposób). I to wnioskuję z powyższego fragmentu FAQ, mówiącego, że można rzucić dobrane na początku tury zaklęcie.

Coś co dla Ciebie jest oczywiste, dla innych może być oczywiście błędne ;)


Czas umierać.


Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 4562
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Re: Kilka niejasności

Post autor: abubu » niedziela 24 lut 2019, 09:26

Zgodnie z instrukcją tura składa się z dwóch "faz":
- ruch
- spotkanie

Wszystkie czynności odnoszące się do początku tury mają miejsce przed ruchem.
Wszystkie czynności odnoszące się do końca tury mają miejsce po spotkaniu.

Nie ma ograniczenia ilości wykonywanych czynności ani na początku ani na końcu tury.

Tak więc jeżeli Poszukiwacz na początku tury dobiera Zaklęcie, to i je zaczyna posiadać na początku tury.


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.

azzie
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 40
Rejestracja: piątek 21 gru 2018, 15:57
Płeć:

Re: Kilka niejasności

Post autor: azzie » niedziela 24 lut 2019, 09:46

abubu pisze:
niedziela 24 lut 2019, 09:26
Zgodnie z instrukcją tura składa się z dwóch "faz":
- ruch
- spotkanie

Wszystkie czynności odnoszące się do początku tury mają miejsce przed ruchem.
Przed ruchem można też rzucać zaklęcia które na to pozwalają, jest to nawet narysowane na stronie "Kolejność działań" objaśniającej turę.

Precyzyjniej by więc było określić, że początek tury kończy się wraz z ruchem bądź rzuceniem zaklęcia przez Poszukiwacza (w swojej turze).




Budowniczy Mostów
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 1400
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Kilka niejasności

Post autor: Budowniczy Mostów » niedziela 24 lut 2019, 18:17

Rogo pisze:
niedziela 24 lut 2019, 08:23
Budowniczy Mostów pisze:
niedziela 24 lut 2019, 00:50
Ogólnie co do kwestii początku tury, to musisz odpowiedzieć sobie na pytanie, „ile tura ma początków?“ Moim zdaniem jeden, więc jedna czynność może być do niego przypisana. I tu kończy się kombinowanie
A moim zdaniem jeden, ale to jest faza tury przed ruchem, więc możesz tu zrobić dowolną ilość czynności, dopóki nie rzucisz kością za ruch (lub nie wykona ruchu w inny sposób). I to wnioskuję z powyższego fragmentu FAQ, mówiącego, że można rzucić dobrane na początku tury zaklęcie.

Coś co dla Ciebie jest oczywiste, dla innych może być oczywiście błędne ;)
abubu pisze:
niedziela 24 lut 2019, 09:26
Zgodnie z instrukcją tura składa się z dwóch "faz":
- ruch
- spotkanie

Wszystkie czynności odnoszące się do początku tury mają miejsce przed ruchem.
Wszystkie czynności odnoszące się do końca tury mają miejsce po spotkaniu.

Nie ma ograniczenia ilości wykonywanych czynności ani na początku ani na końcu tury.

Tak więc jeżeli Poszukiwacz na początku tury dobiera Zaklęcie, to i je zaczyna posiadać na początku tury.
No proszę. Człowiek uczy się całe życie :)
(Ale nie będę starał się ukryć przy tej okazji, że zaprezentowane przeze mnie rozumowanie wielokrotnie pomogło nam podczas gier rozwikływać szybko problemy, podobne do omawianego)



ODPOWIEDZ