ZAKOŃCZENIE: Zadania czarownika + Zaklęcie Ścieżka przeznaczenia

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
vujekwujek [Autor tematu]
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 22
Rejestracja: niedziela 27 sty 2019, 11:43
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

ZAKOŃCZENIE: Zadania czarownika + Zaklęcie Ścieżka przeznaczenia

Post autor: vujekwujek » niedziela 27 sty 2019, 12:06

Cześć wszystkim.

Zasady przyjęte przed rozpoczęciem gry:
- Podstawka + dodatek Królowa Lodu;
- Alternatywne zakończenie: Zadania czarownika (zaczynamy z 4 zadaniami - ich ukończenie umożliwia zdobycie talismanu i przejście na koronę władzy [wygrywa pierwszy, który dotrze na koronę władzy]);
- Jeśli w trakcie rozgrywki ktoś trafił lub zdobył w inny sposób talisman to i tak głównym wymogiem było ukończenie czterech zadań;
- Możliwość wymiany zadań jeśli w trakcie rozgrywki trafimy na wydarzenie/miejsce/pole (jaskinia czarownika) umożliwiające nam to;

Problem pojawił się pod sam koniec gry gdy będąc na polu dolina ognia (jeden ruch od korony władzy), znajomy na początku mojej tury rzucił zaklęcie Ścieżka przeznaczenia (Możesz rzucić to zaklęcie na dowolnego Poszukiwacza na początku jego tury, jeżeli nie posiada żadnego zadania Czarownika. Ten Poszukiwacz musi wylosować 1 zadanie i podjąć się jego wykonania).

Wszystkie wymogi przed dotarciem na koronę władzy spełniłem (wykonane 4 zadania + talisman).

Pytanie moje jest takie - w jaki sposób należy rozpatrywać tę zaklęcie jeśli mam już wykonane 4 zadania. W trakcie rozgrywki gdy jeszcze nikt nie miał wykonanych wszystkich zadań, działanie tego zaklęcia przyjęliśmy jako możliwość wymiany jednego zadania. Jak wy byście rozpatrzyli ten problem?

- Mam wykonane 4 zadania więc zaklęcie nie działa na mnie;
- Wykonane zadania czarownika można zaliczyć do nie posiadania żadnych aktywnych zadań czarownika, więc losuje kolejne, które muszę wykonać;




Awatar użytkownika
Ojciec Czas
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20873
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 81

Re: ZAKOŃCZENIE: Zadania czarownika + Zaklęcie Ścieżka przeznaczenia

Post autor: Ojciec Czas » niedziela 27 sty 2019, 13:20

Hej,

Alternatywne Zakończenie Zadania Czarownika działa w taki sam sposób jak obszar Jaskini Czarownika, z tym, że rozpoczynasz grę z 4 zadaniami (a nie jednym) i za ukończone pierwsze trzy zadania nie otrzymujesz nagrody. Jeśli więc miałeś ukończone 4 zadania Czarownika i ktoś na Ciebie rzucił Ścieżkę Przeznaczenia, to normalnie bierzesz kolejne (piąte) zadanie Czarownika i je rozpatrujesz. Jeśli możesz je wykonać, natychmiast to robisz (przenosząc się na obszar Jaskini Czarownika).

Gdy ktoś jednak rzucił na Ciebie Ścieżkę Przeznaczenia podczas, gdy już masz jakieś nieukończone zadanie, to mógłbyś w normalny sposób wybrać, które z zdaniań odrzucić, a które zatrzymać.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Wiktor
@Wiktor

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019
Posty: 1779
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: ZAKOŃCZENIE: Zadania czarownika + Zaklęcie Ścieżka przeznaczenia

Post autor: Wiktor » niedziela 27 sty 2019, 13:23

@vujekwujek Napisz proszę jak został sformułowany warunek zwycięstwa?
Czy do ukończenia gry jest wymagane ukończenie wszystkich posiadanych zadań czy tylko 4?

Nie wiem dlaczego zaklęcie Ścieżka Przeznaczenia miałoby na twoją postać nie działać. Normalnie działanie zaklęcia byłoby takie, że musiałbyś dobrać nowe zadanie (bo przecież nie miałeś żadnego aktywnego, wszystkie jak rozumiem były zaliczone). Z drugiej strony, w jaki sposób jego rzucenie miałoby uniemożliwić Ci ukończenie gry?




Awatar użytkownika
Ojciec Czas
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20873
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 81

Re: ZAKOŃCZENIE: Zadania czarownika + Zaklęcie Ścieżka przeznaczenia

Post autor: Ojciec Czas » niedziela 27 sty 2019, 13:28

@Wiktor To zakończenie wymaga posiadania 4 lub więcej ukończonych zadań Czarownika, ażeby Poszukiwacz mógł wygrać grę. Myślę, że autor miał na myśli, iż rzucona na niego Ścieżka Przeznaczenia by nakazała mu wykonać zadanie Czarownika, a więc wywiała by go z obszaru Doliny Ognia na obszar Jaskini Czarownika, czego autor by nie chciał ;). Niestety gra jest dosyć wredna i tego jej aspektu przeskoczyć się nie da.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Wiktor
@Wiktor

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019
Posty: 1779
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: ZAKOŃCZENIE: Zadania czarownika + Zaklęcie Ścieżka przeznaczenia

Post autor: Wiktor » niedziela 27 sty 2019, 13:49

@Mały Nemo tego możemy się domyślać i pewnie jest w tym słuszność. Zagrywka skądinąd trafiona by tak użyć tego zaklęcia, ale nie domyślajmy się, tylko zaczekajmy co napisze sam zainteresowany.




Awatar użytkownika
vujekwujek [Autor tematu]
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 22
Rejestracja: niedziela 27 sty 2019, 11:43
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Re: ZAKOŃCZENIE: Zadania czarownika + Zaklęcie Ścieżka przeznaczenia

Post autor: vujekwujek » niedziela 27 sty 2019, 18:52

Mały Nemo pisze:
niedziela 27 sty 2019, 13:20
Jeśli więc miałeś ukończone 4 zadania Czarownika i ktoś na Ciebie rzucił Ścieżkę Przeznaczenia, to normalnie bierzesz kolejne (piąte) zadanie Czarownika i je rozpatrujesz. Jeśli możesz je wykonać, natychmiast to robisz (przenosząc się na obszar Jaskini Czarownika).
Dziękuję za odpowiedź. Tak, też uczyniliśmy podczas rozgrywki. Zmuszony byłem się wycofać i wykonać 5 zadanie. Zastanawiałem się jedynie czy te zaklęcie działa w ten sposób przy tym alternatywnym zakończeniu i ukończonych 4 zadaniach. Wydawało mi się to po prostu nie fair, że muszę robić 5 zadanie ale jak widzę większość z was uważa, że prawidłowym ruchem jest rozpatrzenie tego zaklęcia i podjęcie się kolejnego zadania.
Wiktor pisze:
niedziela 27 sty 2019, 13:23
Z drugiej strony, w jaki sposób jego rzucenie miałoby uniemożliwić Ci ukończenie gry?
Musiałem się cofnąć i wykonać 5 zadanie. Warunkiem wejścia na koronę władzy było posiadanie talismanu + wykonanie wszystkich *4 zadań.
*I tutaj pojawił się mindfuck bo przez te zaklęcie otrzymałem 5 zadanie, a wybrane przez nas alternatywne zakończenie wymaga ukończenia wszystkich zadań, które posiadamy.
Wiktor pisze:
niedziela 27 sty 2019, 13:49
@Mały Nemo tego możemy się domyślać i pewnie jest w tym słuszność. Zagrywka skądinąd trafiona by tak użyć tego zaklęcia, ale nie domyślajmy się, tylko zaczekajmy co napisze sam zainteresowany.
Zdecydowanie trafione zaklęcie i super game changer, który wydłużył rozgrywkę o kolejną godzinę.


Podsumowując:
- ukończone 4 zadania nie zaliczane są jako POSIADANE ZADANIA; TREŚĆ ZAKLĘCIA: Jeżeli nie posiada żadnego zadania Czarownika. Ten Poszukiwacz musi wylosować 1 zadanie i podjąć się jego wykonania.
Mając więc ukończone 4 zadania muszę dobrać kolejne zadanie w wyniku Zaklęcia Ścieżka przeznaczenia;
- jeśli ktoś ma nieukończone 4 zadania, to może w normalny sposób wybrać, które z zadanie chce odrzucić, a które zatrzymać w wyniku tego zaklęcia (zgodnie z ustaleniami naszymi przed rozgrywką o wymianie zadań, o której wspomniałem w pierwszym poście).




Awatar użytkownika
Ojciec Czas
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20873
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 81

Re: ZAKOŃCZENIE: Zadania czarownika + Zaklęcie Ścieżka przeznaczenia

Post autor: Ojciec Czas » niedziela 27 sty 2019, 19:08

Dokładnie tak :).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


azzie
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 40
Rejestracja: piątek 21 gru 2018, 15:57
Płeć:

Re: ZAKOŃCZENIE: Zadania czarownika + Zaklęcie Ścieżka przeznaczenia

Post autor: azzie » niedziela 27 sty 2019, 20:53

Hmm, ale przecież dodatkowe zadanie czarownika nie powinno przeszkodzić Ci wygrać grę jeśli już byłeś w Dolinie Ognia.
- Alternatywne zakończenie Zadania Czarownika mówi tylko że aby wygrać grę trzeba dotrzeć na Koronę Władzy z czterema (bądź więcej) wykonanymi zadaniami. Nic nie mówi o zadaniach niewykonanych.
- Czarownik nie pozwoli otworzyć Tajemnych Wrót jeśli ma się niewykonane zadania, ale będąc już w Dolinie Ognia nie trzeba się tym przejmować.
- Jeśli zadanie można wykonać natychmiast to trzeba to zrobić i tym samym przenieść się do Jaskini Czarownika, ale wtedy można znów iść prosto do Krainy Wewnętrznej, bo wszystkie zadania ma się wykonane.




Awatar użytkownika
vujekwujek [Autor tematu]
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 22
Rejestracja: niedziela 27 sty 2019, 11:43
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Re: ZAKOŃCZENIE: Zadania czarownika + Zaklęcie Ścieżka przeznaczenia

Post autor: vujekwujek » niedziela 27 sty 2019, 22:54

azzie pisze:
niedziela 27 sty 2019, 20:53
- Alternatywne zakończenie Zadania Czarownika mówi tylko że aby wygrać grę trzeba dotrzeć na Koronę Władzy z czterema (bądź więcej) wykonanymi zadaniami. Nic nie mówi o zadaniach niewykonanych.
Ustaliliśmy ze znajomymi przed rozpoczęciem rozgrywki, że trzeba mieć wykonane wszystkie zadania, żeby móc wejść na koronę władzy (nikt nie przewidywał dodatkowego zadania z opisanej przeze mnie sytuacji, tym bardziej, że graliśmy po raz pierwszy z tym dodatkiem).
azzie pisze:
niedziela 27 sty 2019, 20:53
- Czarownik nie pozwoli otworzyć Tajemnych Wrót jeśli ma się niewykonane zadania, ale będąc już w Dolinie Ognia nie trzeba się tym przejmować.
Wiem o tym, ale dziękuję za radę.
azzie pisze:
niedziela 27 sty 2019, 20:53
- Jeśli zadanie można wykonać natychmiast to trzeba to zrobić i tym samym przenieść się do Jaskini Czarownika, ale wtedy można znów iść prosto do Krainy Wewnętrznej, bo wszystkie zadania ma się wykonane.
Zadanie polegało na odwiedzeniu mistyka, więc niestety musiałem cofnąć się.




Budowniczy Mostów
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 1603
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: ZAKOŃCZENIE: Zadania czarownika + Zaklęcie Ścieżka przeznaczenia

Post autor: Budowniczy Mostów » środa 30 sty 2019, 18:40

vujekwujek pisze:
niedziela 27 sty 2019, 18:52
Mały Nemo pisze:
niedziela 27 sty 2019, 13:20
Jeśli więc miałeś ukończone 4 zadania Czarownika i ktoś na Ciebie rzucił Ścieżkę Przeznaczenia, to normalnie bierzesz kolejne (piąte) zadanie Czarownika i je rozpatrujesz. Jeśli możesz je wykonać, natychmiast to robisz (przenosząc się na obszar Jaskini Czarownika).
Dziękuję za odpowiedź. Tak, też uczyniliśmy podczas rozgrywki. Zmuszony byłem się wycofać i wykonać 5 zadanie. Zastanawiałem się jedynie czy te zaklęcie działa w ten sposób przy tym alternatywnym zakończeniu i ukończonych 4 zadaniach. Wydawało mi się to po prostu nie fair, że muszę robić 5 zadanie ale jak widzę większość z was uważa, że prawidłowym ruchem jest rozpatrzenie tego zaklęcia i podjęcie się kolejnego zadania.
Pyszna zagrywka z tym Zaklęciem! Pewnie, że każdy, w kogo byłaby skierowana, uważałby, że to nie fair ;) Fajnie, że dałeś się wtedy przekonać, bo satysfakcja z wygranej nie byłaby taka sama ;) Graliście godzinę dłużej, ale wygrałeś?



Awatar użytkownika
vujekwujek [Autor tematu]
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 22
Rejestracja: niedziela 27 sty 2019, 11:43
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Re: ZAKOŃCZENIE: Zadania czarownika + Zaklęcie Ścieżka przeznaczenia

Post autor: vujekwujek » poniedziałek 04 lut 2019, 10:02

Budowniczy Mostów pisze:
środa 30 sty 2019, 18:40
Pyszna zagrywka z tym Zaklęciem! Pewnie, że każdy, w kogo byłaby skierowana, uważałby, że to nie fair ;) Fajnie, że dałeś się wtedy przekonać, bo satysfakcja z wygranej nie byłaby taka sama ;) Graliście godzinę dłużej, ale wygrałeś?
Niestety nie udało mi się wygrać. Gdy opuściłem krainę środkową cofając się do mistyka, kolega, który grał wróżką rzucił combo dwóch zaklęć (nie pamiętam ich nazw). Pierwsze zaklęcie spowodowało, że po wylosowaniu kostką wybrany przeciwnik zamienił się w ropuchę, drugie zaklęcie powodowało powielenie efektu pierwszego na wszystkich poszukiwaczach. Na planszy została więc wróżka i trzy ropuchy. Byliśmy w takiej fazie gry, że te 3 tury + kilka kolejnych (próby odzyskania utraconych przedmiotów), spowodowały, iż nie byliśmy w stanie dogonić/zapobiec dotarciu na koronę władzy przez wróżkę.




Lamm
!Wspierający
Wspierający
Wspierający
Posty: 264
Rejestracja: piątek 28 wrz 2018, 14:02
Płeć:

Re: ZAKOŃCZENIE: Zadania czarownika + Zaklęcie Ścieżka przeznaczenia

Post autor: Lamm » poniedziałek 04 lut 2019, 10:23

vujekwujek pisze:
poniedziałek 04 lut 2019, 10:02
Budowniczy Mostów pisze:
środa 30 sty 2019, 18:40
Pyszna zagrywka z tym Zaklęciem! Pewnie, że każdy, w kogo byłaby skierowana, uważałby, że to nie fair ;) Fajnie, że dałeś się wtedy przekonać, bo satysfakcja z wygranej nie byłaby taka sama ;) Graliście godzinę dłużej, ale wygrałeś?
Niestety nie udało mi się wygrać. Gdy opuściłem krainę środkową cofając się do mistyka, kolega, który grał wróżką rzucił combo dwóch zaklęć (nie pamiętam ich nazw). Pierwsze zaklęcie spowodowało, że po wylosowaniu kostką wybrany przeciwnik zamienił się w ropuchę, drugie zaklęcie powodowało powielenie efektu pierwszego na wszystkich poszukiwaczach. Na planszy została więc wróżka i trzy ropuchy. Byliśmy w takiej fazie gry, że te 3 tury + kilka kolejnych (próby odzyskania utraconych przedmiotów), spowodowały, iż nie byliśmy w stanie dogonić/zapobiec dotarciu na koronę władzy przez wróżkę.
Świetną rozgrywkę opisałeś, palce lizać. Niby losowa gra, a ile strategii przy tym :D




ODPOWIEDZ