ZWIASTUN - niejasności

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20660
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Re: ZWIASTUN - niejasności

Post autor: Mały Nemo » poniedziałek 10 gru 2018, 14:16

lemon_curry pisze:
poniedziałek 10 gru 2018, 14:13
ale po co producent pisalby gwiazdke a nie od razu wstawił 4??
Bo "4" jest niezmienną wartością i zawsze zostanie taką samą. Z kolei gwiazdka daje możliwości strategii np. czy opłaca się użyć punktu Losu (przez co nasza postać stanie się słabsza), czy też nie. Z drugiej strony może to spowodować, iż będziesz bardziej zainteresowany zdobywaniem punktów Losu (bo te też zwiększają Twoje statsy) jako zdobywaniem innych kart.

Dodano po 34 sekundach:
lemon_curry pisze:
poniedziałek 10 gru 2018, 14:13
i dlaczego uwazasz, ze angielska wersja zaprzecza mojej opinii?
tam jest napisane, ze rowna sie wartosci "bieżącej" a nie startowej
Wyraz "value" oznacza w Talismanie wartość startową.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


lemon_curry
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 189
Rejestracja: piątek 09 lis 2018, 16:53
Płeć:

Re: ZWIASTUN - niejasności

Post autor: lemon_curry » poniedziałek 10 gru 2018, 15:32

Mały Nemo pisze:
poniedziałek 10 gru 2018, 14:16
lemon_curry pisze:
poniedziałek 10 gru 2018, 14:13
ale po co producent pisalby gwiazdke a nie od razu wstawił 4??
Bo "4" jest niezmienną wartością i zawsze zostanie taką samą. Z kolei gwiazdka daje możliwości strategii np. czy opłaca się użyć punktu Losu (przez co nasza postać stanie się słabsza), czy też nie. Z drugiej strony może to spowodować, iż będziesz bardziej zainteresowany zdobywaniem punktów Losu (bo te też zwiększają Twoje statsy) jako zdobywaniem innych kart.

Dodano po 34 sekundach:
lemon_curry pisze:
poniedziałek 10 gru 2018, 14:13
i dlaczego uwazasz, ze angielska wersja zaprzecza mojej opinii?
tam jest napisane, ze rowna sie wartosci "bieżącej" a nie startowej
Wyraz "value" oznacza w Talismanie wartość startową.
Za głupi jestem- to juz nic nie rozumiem.
Czyli uważasz, że moc będzie sprzężona z losem do konca gry? W jaki sposob? Czy w kazdym momencie gry, wartosc mocy i losu bedzie taka sama?




Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20660
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Re: ZWIASTUN - niejasności

Post autor: Mały Nemo » poniedziałek 10 gru 2018, 15:41

Tak, w każdym momencie gry Twoja początkowa Moc jest równa Twojej aktualnej liczbie punktów Mocy.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


janek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 60
Rejestracja: piątek 23 lis 2018, 16:25
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Wiek: 27

Re: ZWIASTUN - niejasności

Post autor: janek » poniedziałek 10 gru 2018, 18:31

Tutaj ewidentnie chodzi o początkową wartość mocy. To jest w domyśle, tak samo jak u każdej postaci.




P_rzeMo17
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 18
Rejestracja: niedziela 04 lip 2010, 20:39
Lokalizacja: Krk
Płeć:
Wiek: 29

Re: ZWIASTUN - niejasności

Post autor: P_rzeMo17 » poniedziałek 24 gru 2018, 15:52

Ja to rozumiem że wartość początkowa mocy jest równa aktualnej wartości losu. Czyli masz 2 losu to bazowa moc też jest równa 2. W następnej kolejce tracimy 1pkt losu np na ponownie nie rzutu kością więc bazowy poziom mocy jest równy 1 (zawsze mówimy o bazowym poziomie mocy). A co gdy ponowiliśmy rzut kością i uzyskaliśmy np modyfikator + 1 do pkt mocy. Od tej pory mamy +1 (dodatkowy) do wartości mocy? Osobiście nie testowałem tej postaci ale też tracenie zdobytych pkt magii będzie łatwe.




janek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 60
Rejestracja: piątek 23 lis 2018, 16:25
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Wiek: 27

Re: ZWIASTUN - niejasności

Post autor: janek » wtorek 25 gru 2018, 08:28

Jeżeli zdobywasz żetony mocy, to masz moc taką, ile masz losu+żetony+przyjaciele+przedmioty.




Awatar użytkownika
Bludgeon
!Wspierający
Wspierający
Wspierający
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5130
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: ZWIASTUN - niejasności

Post autor: Bludgeon » wtorek 25 gru 2018, 11:10

P_rzeMo17 pisze:
poniedziałek 24 gru 2018, 15:52
Ja to rozumiem że wartość początkowa mocy jest równa aktualnej wartości losu.
Dokładnie tak.
P_rzeMo17 pisze:
poniedziałek 24 gru 2018, 15:52
Czyli masz 2 losu to bazowa moc też jest równa 2.
Tak
P_rzeMo17 pisze:
poniedziałek 24 gru 2018, 15:52
W następnej kolejce tracimy 1pkt losu np na ponownie nie rzutu kością więc bazowy poziom mocy jest równy 1 (zawsze mówimy o bazowym poziomie mocy). A co gdy ponowiliśmy rzut kością i uzyskaliśmy np modyfikator + 1 do pkt mocy. Od tej pory mamy +1 (dodatkowy) do wartości mocy?
Tak, tracisz 1 punkt bazowej mocy ale dostajesz niebieski stożek.


What a view.


P_rzeMo17
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 18
Rejestracja: niedziela 04 lip 2010, 20:39
Lokalizacja: Krk
Płeć:
Wiek: 29

Re: ZWIASTUN - niejasności

Post autor: P_rzeMo17 » wtorek 25 gru 2018, 12:54

A co w przypadku kart które mówią podnieś swoją bazową wartość mocy o 1. Nie pamiętam które ale to chyba nagrody od Czarownika lub karty przeznaczenia z lasu. Tu jako tako nie mamy jak podnieść tego parametru a są karty które osobno traktują podniesienie wartości bazowej losu na tej samej zasadzie (chyba, Las znam tylko z DE nie mam gdzie sprawdzić).




Awatar użytkownika
Bludgeon
!Wspierający
Wspierający
Wspierający
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5130
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: ZWIASTUN - niejasności

Post autor: Bludgeon » wtorek 25 gru 2018, 13:00

P_rzeMo17 pisze:
wtorek 25 gru 2018, 12:54
A co w przypadku kart które mówią podnieś swoją bazową wartość mocy o 1. Nie pamiętam które ale to chyba nagrody od Czarownika lub karty przeznaczenia z lasu. Tu jako tako nie mamy jak podnieść tego parametru a są karty które osobno traktują podniesienie wartości bazowej losu na tej samej zasadzie (chyba, Las znam tylko z DE nie mam gdzie sprawdzić).
Instrukcja chyba nic o tym nie mówi. Ja bym grał tak że od tej pory postać ma bazową wartość mocy = los +1.


What a view.


P_rzeMo17
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 18
Rejestracja: niedziela 04 lip 2010, 20:39
Lokalizacja: Krk
Płeć:
Wiek: 29

Re: ZWIASTUN - niejasności

Post autor: P_rzeMo17 » wtorek 25 gru 2018, 13:09

Czyli aktualny Los +1. Też dobre wyjście.




ODPOWIEDZ