Witamy na forum! Zapraszamy na Zjazd Forum w Warszawie
(10.08.2018 - 12.08.2018).

Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Kilka pytań do wyjaśnienia

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 4272
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań do wyjaśnienia

Post autor: Bludgeon » poniedziałek 19 lut 2018, 22:14

twoja Moc i twoja Wartość Mocy to 2 różne parametry.
tak ,możesz mieć żetony mocy


What a view.


MarcinM79
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 17
Rejestracja: sobota 20 sty 2018, 15:55
Płeć:

Re: Kilka pytań do wyjaśnienia

Post autor: MarcinM79 » wtorek 20 lut 2018, 14:44

Witam bardzo serdecznie.

Kolejna partia. Kolejny Poszukiwacz próbuje zdobyć Koronę Władzy:) Pojawiają się jednak kolejne wątpliwości:
Poszukiwacz ZWAIDOWCA, z dodatku LAS, czytamy w jego specjalnych zdolnościach:
„Kiedy wylosujesz kartę wroga, nieznajomego lub miejsca, możesz umieścić na niej jeden ze swoich żetonów Ukrytej Ścieżki ze swojej karty Poszukiwacza. Następnie wylosuj jedną dodatkową kartę i umieść ją na swoim obszarze” – rozumiem, że tą kartę bez względu na to czy to wróg, nieznajomy czy miejsce – już MUSZĘ rozpatrzyć. Czy, także na niej mogę umieścić kolejny żeton Ukrytej Ścieżki?

Drugie pytanie dotyczące jego zdolności:
„Nie musisz spotykać karty na której znajduje się żeton Ukrytej Ścieżki. Inni poszukiwacze nie mogą spotkać karty na której znajduje się żeton Ukrytej Ścieżki ale nadal traktują ją jako odkrytą kartę na tym obszarze” – rozumiem, że inny Poszukiwacz trafiając na obszar ( z treścią: Wylosuj jedną kartę) na którym leży już karta przygody z żetonem Ukrytej Ścieżki, nie losuje żadnej karty?!

Dziękuję za odpowiedź.




Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Krampus Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 18736
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Re: Kilka pytań do wyjaśnienia

Post autor: Mały Nemo » wtorek 20 lut 2018, 14:48

1. Nie. Możesz kłaść dotąd żetony ukrytej ścieżki, aż Ci się nie skończą. Oczywiście za każdym razem losujesz kolejną kartę Przygody.

2. Tak, nic nie losuje.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


MarcinM79
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 17
Rejestracja: sobota 20 sty 2018, 15:55
Płeć:

Re: Kilka pytań do wyjaśnienia

Post autor: MarcinM79 » wtorek 20 lut 2018, 16:42

Proszę o jeszcze jedno wyjaśnienie. Gdzieś chyba o tym czytałem, ale nie ma nic o tym w instrukcji więc chciałbym się upewnić.
Żetony LOSU z dodatku LAS. Czy żetony LOSU może dobrowolnie sobie zmieniać przed każdą turą na Jasną lub Ciemną stronę Losu?

Tradycyjnie wielkie dzięki za odpowiedź.




Awatar użytkownika
Gamma
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 785
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Silesia
Płeć:
Wiek: 34

Re: Kilka pytań do wyjaśnienia

Post autor: Gamma » wtorek 20 lut 2018, 16:43

Nie. Jak je dostajesz wtedy decydujesz.

p.s. jest przedmiot bodajże w lesie, który Ci pozwala na ich późniejszą zmianę.




MarcinM79
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 17
Rejestracja: sobota 20 sty 2018, 15:55
Płeć:

Re: Kilka pytań do wyjaśnienia

Post autor: MarcinM79 » wtorek 20 lut 2018, 22:55

bardzo proszę o wyjaśnienie:
Jak rozpatrywać Kartę NIEZNAJOMY,
np. CENTAUR (karta LASU)
z których w treści nie wynika czy po rozpatrzeniu zostawiamy Kartę na tym obszarze do końca gry, czy też odrzucamy na stos Kart odrzuconych?Jak rozpatrywać takie KARTY,

(jakiś czas temu pytał o podobną sytuację w sprawie kart MIEJSCE i dostałem odpowiedź, że karty zostawiamy na obszarze, czy w przypadku Nieznajomego jest tak samo?




Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 4272
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań do wyjaśnienia

Post autor: Bludgeon » wtorek 20 lut 2018, 22:57

Jeśli nie jest napisane że spada to zostaje.
O ile dobrze pamiętam to centaur opuszcza planszę tylko przy wyniku 5-6.


What a view.


boreotz321 [Autor tematu]
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 10
Rejestracja: środa 07 cze 2017, 17:20
Płeć:

Re: Kilka pytań do wyjaśnienia

Post autor: boreotz321 » sobota 24 lut 2018, 13:07

Witam ponownie Mam kolejne pytania
1 Czy jak jestem uwięziony w świątyni i w następnej turze rzucę 4,5 lub 6 to o tyle idę pul czy zostaje w miejscu ?
2 Czy można rzucać sobie zaklęcia nie mając celu tylko po to by sobie wziąć nowe zaklęcie o ile mam taki przywilej na danej postaci lub karty przygody ?
3 Zakończenie korona ognia jeśli z krainy wewnętrznej (z korony władzy) mam się przenieść na dowolny obszar, w pozostałych krainach to rozpatruje ten obszar jeszcze. Czy tam kończy mi się tura i każdy z pozostałych graczy jeśli byli gdziekolwiek w krainie wewnętrznej i też się przemieszczają do innych krain to rozpatrują dane obszary czy już nie ?
4 Mam dwie karty przygody Na maridzka sułtanka i są na niej dwa żetony spalonej ziemi i mam kultystę ognia i jak go się pokona to pali tyle kart z wierzchu talli za każdy żeton spalonej ziemi i czy z sułtanki też się bierze to pod uwagę ? Oraz czy ifrycki łupierzca dodaje punkty do skuteczności swojego za te żetony co kultysta ?
5 Grając z zakończeniem Narodziny Bohatera odkrywam kartę Sułtański dżin i piszę zabij jednego potwora czy za to dostane dodatkowo żeton losu ?
6 Grając z zakończeniem Narodziny Bohatera mając początkową wartość losu 3, pokonując wroga moja wartość losu wynosi 2 , za pokonanie wroga dostaje los czyli odzyskuję początkową wartość, czy w tym przypadku także dostaje ten dodatkowy los za odzyskanie ?




Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Krampus Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 18736
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Re: Kilka pytań do wyjaśnienia

Post autor: Mały Nemo » sobota 24 lut 2018, 13:24

1. "Pól" - prosze...

Oraz "jest napisane", a nie "pisze".

Generalnie o tyle obszarow sie poruszasz, choc o ile pamietam w polskiej wersji jezykowej to zostalo zmienione na to, iz nastepnie rzucasz koscia za ruch.

2. Nie, kazde Zaklecie musi miec jakis cel i musi wywolac jakis efekt. Jesli nie mozesz wywolac jakiegokolwiek efektu, nie mozesz go rzucic.

3. Nie pamietam, zapodaj text karty. Ty chyba nie badasz, a Twoi przeciwnicy na pewno nie badaja.

4. Chyba nie, bo one znajduja sie na karcie, a nie na obszarze. Zapodaj text karty, to sie rozstrzygnie.

5. Nie zapodales textu karty, wiec trudno stwierdzic, ale o ile pamietam, zetony losu otrzymujesz jedynie po zabiciu wroga w jakiejkolwiek walce.

6. Masz 2 punkty losu, wiec odzyskujesz 1 punkt losu i nic wiecej. Nie otrzymujesz extra punktu zs wyrownanie swojego losu z jego wartoscia poczatkowa.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 4272
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań do wyjaśnienia

Post autor: Bludgeon » sobota 24 lut 2018, 13:25

Kto skasował mój post? WTF


What a view.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Krampus Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 18736
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Re: Kilka pytań do wyjaśnienia

Post autor: Mały Nemo » sobota 24 lut 2018, 13:26

Too late :P


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
jerek95
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 125
Rejestracja: sobota 25 mar 2017, 08:56
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 23

Re: Kilka pytań do wyjaśnienia

Post autor: jerek95 » sobota 24 lut 2018, 14:11

boreotz321 pisze:
sobota 24 lut 2018, 13:07
Witam ponownie Mam kolejne pytania
1 Czy jak jestem uwięziony w świątyni i w następnej turze rzucę 4,5 lub 6 to o tyle idę pul czy zostaje w miejscu ?
Wydaje mi się, że w zasadach jest, iż w następnej turze (po wyjściu z uwięzienia) rzucasz za ruch.




ODPOWIEDZ