Zaklęcie rozkazu, a kraina wewnętrza i pare innych

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Sidu [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 7
Rejestracja: piątek 01 wrz 2017, 08:22

Zaklęcie rozkazu, a kraina wewnętrza i pare innych

Post autor: Sidu »

Witam,

wczoraj zakupiłem grę i rozegrałem pierwszą rozgrywkę i narodziło się parę pytań. Nie znalazłem na nie odpowiedzi poprzez wyszukiwarkę. W krainie wewnętrznej na graczy nie można rzucać zaklęć. Czy tyczy się to też zaklęcia rozkazu?

Jeszcze chciałbym wiedzieć jak wygląda sprawa z np. kartą targowisko, czy mogę kupić jeden przedmiot na turę, czy ile mi się podoba? Jeszcze miałem jedno pytanie, ale wyleciało mi z głowy... Dopisze jak mi się przypomni :P

Z góry dziękuje za pomoc :)


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6270
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Zaklęcie rozkazu, a kraina wewnętrza i pare innych

Post autor: Bludgeon »

Sidu pisze: W krainie wewnętrznej na graczy nie można rzucać zaklęć. Czy tyczy się to też zaklęcia rozkazu?
Nie ma takiej zasady w instrukcji. Nie można tylko rzucać zaklęć na istoty.
Sidu pisze:Jeszcze chciałbym wiedzieć jak wygląda sprawa z np. kartą targowisko, czy mogę kupić jeden przedmiot na turę, czy ile mi się podoba? Jeszcze miałem jedno pytanie, ale wyleciało mi z głowy... Dopisze jak mi się przypomni :P
Możesz kupić ile chcesz przy każdej wizycie.


What a view.
Sidu [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 7
Rejestracja: piątek 01 wrz 2017, 08:22

Re: Zaklęcie rozkazu, a kraina wewnętrza i pare innych

Post autor: Sidu »

no racja jak wół napisane, że na istoty :) dzięki

przypomniało mi się pytanie. Chodzi o karty takie jak np. Czarownica "Na tym obszarze do końca gry będzie czaić się czarownica. Jeśli do niej trafisz, rzuć 1 kością ..." Czy w momencie wylosowania takiej karty już rzucam, czy dopiero jak się na nią trafi kolejny raz?


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6270
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Zaklęcie rozkazu, a kraina wewnętrza i pare innych

Post autor: Bludgeon »

Jak spotkasz to od razu rzucasz. Tak samo jak wylosujesz z talii np magiczny strumień to od razu bierzesz sobie z niego 1 stożek siły.


What a view.
Sidu [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 7
Rejestracja: piątek 01 wrz 2017, 08:22

Re: Zaklęcie rozkazu, a kraina wewnętrza i pare innych

Post autor: Sidu »

a no własnie, to źle graliśmy. Okej dzięki za pomoc! :)


Sidu [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 7
Rejestracja: piątek 01 wrz 2017, 08:22

Re: Zaklęcie rozkazu, a kraina wewnętrza i pare innych

Post autor: Sidu »

Właśnie rozegraliśmy kolejną grę i znów się pojawiły pytania. Jeśli na koronie władzy znajduje się gracz który ma Trolla, a ja jako czarnoksiężnik tam wchodze to decyduje się na walke psychiczną. Następnie jest runda trolla on walczy siłą, potem moja tura i ja znów moge zdecydować jak chce walczyć? Czy dobrze to zrozumiałem?


Dodatkowo takie moje małe offtopowe odczucie. W tej grze najważniejszym współczynnikiem jest siła co powoduje, że taki troll ma straszną przewagę. Większość pól w krainie wewnętrznej są oparte na teście siły. Wydaje sie to być trochę niezbalansowane.


Awatar użytkownika
IzaakLisovsky
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 40
Rejestracja: piątek 18 sie 2017, 20:19
Płeć:

Re: Zaklęcie rozkazu, a kraina wewnętrza i pare innych

Post autor: IzaakLisovsky »

Ogólnie to w Krainie Wewnętrznej można wyróżnić jakby dwie ścieżki – ścieżkę Mocy i ścieżkę Siły. Aczkolwiek w "ścieżce Mocy" znajduje się mały test na Siłę (walka z diabłami), jednak nie stanowi on dużego wyzwania. Co prawda większość wrogów też walczy fizycznie, ale wraz z zakupem kolejnych dodatków karty (nie tylko wrogowie) egzaminują zarówno Siłę i Moc, wszystko się balansuje, a rozgrywka zależy i tak od dociągu kart. Taki urok Talismanu :)


Nie liczy się wygrana, tylko to, kto będzie sprzątać! [-X
Awatar użytkownika
Arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
Generator Kart
Posty: 2220
Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 36

Re: Zaklęcie rozkazu, a kraina wewnętrza i pare innych

Post autor: Arthan »

Sidu pisze:Jeśli na koronie władzy znajduje się gracz który ma Trolla, a ja jako czarnoksiężnik tam wchodze to decyduje się na walke psychiczną. Następnie jest runda trolla on walczy siłą, potem moja tura i ja znów moge zdecydować jak chce walczyć? Czy dobrze to zrozumiałem?
Tak :)
Sidu pisze: Dodatkowo takie moje małe offtopowe odczucie. W tej grze najważniejszym współczynnikiem jest siła co powoduje, że taki troll ma straszną przewagę. Większość pól w krainie wewnętrznej są oparte na teście siły. Wydaje sie to być trochę niezbalansowane.
Pola Krainy Wewnętrznej są po równo na siłę i na moc. Masz dwie osobne ścieżki.


Sidu [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 7
Rejestracja: piątek 01 wrz 2017, 08:22

Re: Zaklęcie rozkazu, a kraina wewnętrza i pare innych

Post autor: Sidu »

no właśnie nie do końca. To prawda obie ścieżki na początku różnią się wyborem mocy lub siły, ale potem obie mają walke na siłe, albo wilkołaka, albo odchłań, więc taki gracz co leci w moc tak czy siak musi pozbierać siły, a gracz co ma postać pod siłe może sobie lecieć pod siłe, a w moc nic nie musi włożyć i też da rade.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Re: Zaklęcie rozkazu, a kraina wewnętrza i pare innych

Post autor: Mały Nemo »

Sidu pisze:no właśnie nie do końca. To prawda obie ścieżki na początku różnią się wyborem mocy lub siły, ale potem obie mają walke na siłe, albo wilkołaka, albo odchłań, więc taki gracz co leci w moc tak czy siak musi pozbierać siły, a gracz co ma postać pod siłe może sobie lecieć pod siłe, a w moc nic nie musi włożyć i też da rade.
Ale ma spore ryzyko zatrzymania sie na obszarze ze Smiercia. Zwlaszcza, gdy nie ma Losu.

Pakowanie Sily leci samoistnie podczas gry, zeby popakowac Moc musisz sie nadwyrezyc, ale wtedy nie potrzebujesz Losu i z tylko paroma punktami ponad bazowa Sile jestes w stanie pokonac Diably.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Budowniczy Mostów
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 3996
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Zaklęcie rozkazu, a kraina wewnętrza i pare innych

Post autor: Budowniczy Mostów »

Sidu pisze:no właśnie nie do końca. To prawda obie ścieżki na początku różnią się wyborem mocy lub siły, ale potem obie mają walke na siłe, albo wilkołaka, albo odchłań, więc taki gracz co leci w moc tak czy siak musi pozbierać siły, a gracz co ma postać pod siłe może sobie lecieć pod siłe, a w moc nic nie musi włożyć i też da rade.
Prawda. Taki urok oryginalnych zasad z czasów, gdy wszystko było prostsze :) Istnieją dodatki, które zupełnie zmieniają Krainę Wewnętrzną i wyrównują te kwestie. Ale w pierwszych rozgrywkach ten nieskomplikowany schemat ma swój urok.


ODPOWIEDZ