Strona 13 z 16

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: sobota 13 kwie 2019, 13:47
autor: Bludgeon
Pierwsza opcja, czyli
Tak, tak i tak
(nie licząc tego rozpatrywania. Żetony kładziesz w momencie dobrania karty, zanim zaczniesz je rozpatrywać.)

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: sobota 13 kwie 2019, 13:57
autor: kotlet
dzięki :upside_down_face:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: niedziela 28 kwie 2019, 17:36
autor: fallenmk
Czy ropucha może zdobywać przyjaciół i przedmioty, czy je pozostawia na obszarach, po których się porusza?

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: niedziela 28 kwie 2019, 17:51
autor: Bludgeon
fallenmk pisze:
niedziela 28 kwie 2019, 17:36
Czy ropucha może zdobywać przyjaciół i przedmioty, czy je pozostawia na obszarach, po których się porusza?
to drugie

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: sobota 18 maja 2019, 13:50
autor: Pablo
Za każdym razem, gdy Poszukiwacz zostanie przeniesiony/teleportowany, czy to na wskutek działania karty, czy polecenia obszaru, na inny obszar to odbywa spotkanie wynikajace z jego nowego obszaru ewentualnie atakuje Poszukiwacza na nowym obszarze? Czyli po przeniesieniu, teleporcie bada nowy obszar? Nie jest potrzebny tam zapis o badaniu "nowego obszaru " bo za każdym razem bada się nowy obszar? Tak jak w Wędrowcu?

Co jeśli jakaś karta pojawi się na naszym obszarze (np. ww. Wędrowiec przeniósł się na nasz obszar) nie w naszej turze, nie badamy takiej karty chyba, że jej opis wyraźnie na to wskazuje?

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: sobota 18 maja 2019, 13:53
autor: Mały Nemo
Za dużo znaków zapytania i nie wiem, czy pytasz, czy stwierdzasz... ale jak się teleportujesz, to możesz wybrać, kogo tam zbadasz, a biegająca karta na Ciebie nie wpływa, chyba że jest na niej napisane, iż jednak wpływa.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: sobota 18 maja 2019, 14:14
autor: Rogo
Pablo pisze:
sobota 18 maja 2019, 13:50
Za każdym razem, gdy Poszukiwacz zostanie przeniesiony/teleportowany, czy to na wskutek działania karty, czy polecenia obszaru, na inny obszar to odbywa spotkanie wynikajace z jego nowego obszaru ewentualnie atakuje Poszukiwacza na nowym obszarze? Czyli po przeniesieniu, teleporcie bada nowy obszar? Nie jest potrzebny tam zapis o badaniu "nowego obszaru " bo za każdym razem bada się nowy obszar? Tak jak w Wędrowcu?

Co jeśli jakaś karta pojawi się na naszym obszarze (np. ww. Wędrowiec przeniósł się na nasz obszar) nie w naszej turze, nie badamy takiej karty chyba, że jej opis wyraźnie na to wskazuje?
Instrukcja, strona 9:
Spotkania w Krainie Zewnętrznej i Środkowej
oraz
Przykład spotkania

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: sobota 18 maja 2019, 14:18
autor: Pablo
Nie mam jej teraz w rękach, a jestem wyjechany.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: sobota 18 maja 2019, 14:21
autor: Rogo
Pablo pisze:
sobota 18 maja 2019, 14:18
Nie mam jej teraz w rękach, a jestem wyjechany.
A ja jej w ogóle nie mam, a dałem radę ;)

http://galakta.pl/download/talissman_instrukcja.pdf

Znalezienie tego w googlach nie trwa długo :)

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: sobota 18 maja 2019, 15:16
autor: Pablo
Thx

Dodano po 11 minutach 9 sekundach:
Czyli zapis o np. badaniu nowego obszaru po przeniesieniu, nie jest potrzebny bo obligatoryjnie odbywasz tam spotkanie,
a
zapis o tym, że musisz zbadać kartę, która zostanie przeniesiona na twój obszar jest potrzebny bo normalnie jej nie badasz.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: sobota 18 maja 2019, 15:43
autor: As_Kier
Pablo pisze:
sobota 18 maja 2019, 15:27
Thx

Dodano po 11 minutach 9 sekundach:
Czyli zapis o np. badaniu nowego obszaru po przeniesieniu, nie jest potrzebny bo obligatoryjnie odbywasz tam spotkanie,
a
zapis o tym, że musisz zbadać kartę, która zostanie przeniesiona na twój obszar jest potrzebny bo normalnie jej nie badasz.
Tak, poza sytuacją gdzie zostajesz przeniesiony na skutek przegranej czy remisu w jakiejkolwiek walce. Wtedy twoja tura się kończy, więc nie odbywasz spotkania. :D

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: czwartek 11 lip 2019, 10:31
autor: Budowniczy Mostów
Mały Nemo pisze:
środa 06 mar 2019, 17:06
Osobiście ja tej tabelki nie lubię, bo ona jest dosyć dziwna i miejscami błędna (jak np. to, o czym wspomniałeś: "Są jakieś karty na obszarze? Nie. Zabierz z obszaru wszystkie karty Przedmiotów..."), ale na bezrybiu i pies ryba, więc dobre i coś takiego ;).
Nie dawało mi to spokoju, więc skorygowałem tę tabelę.
viewtopic.php?t=8809
Ostatnio dużo gramy w jednej grupie, nabieramy skilu i nagle stały się istotne takie rzeczy jak kolejność działań (nie ma litości). Takie też jak dowolny moment, początek tury, przebieg walki i in.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: czwartek 08 sie 2019, 19:58
autor: fallenmk
Mam pytanie o zapis - na większości wrogów jest: "jeśli go pokonasz, to..." natomiast na Harpagońskim smoku jest "jeśli ją (bestię) zabijesz". Czy jest różnica w działaniu pomiędzy pokonaniem a zabiciem? Czy np. za zniszczenie harpagońskiego smoka zaklęciem też się dostaje jego złoto, czy też pokonanie i zabicie to tylko synonim? A jeśli synonim, a robię obecnie parę kart, czy zapis "jeśli zabijesz lub zniszczysz, to" będzie poprawny zapis, jako rozszerzenie okoliczności przy których odpala się efekt?

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: czwartek 08 sie 2019, 20:02
autor: Mały Nemo
To flavour text.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: niedziela 11 sie 2019, 13:14
autor: fallenmk
Przy przemianie w ropuche porzuca się dobytek, ale nigdzie nie widzę informacji, że płaz nie może zdobywać przedmiotów i przyjaciół. Jak to więc jest w trakcie bycia ropuchą?

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: niedziela 11 sie 2019, 13:20
autor: Mały Nemo
fallenmk pisze:
niedziela 11 sie 2019, 13:14
Przy przemianie w ropuche porzuca się dobytek, ale nigdzie nie widzę informacji, że płaz nie może zdobywać przedmiotów i przyjaciół. Jak to więc jest w trakcie bycia ropuchą?
Musisz uwierzyć ludziom na słowo :P. Wiem, że na początku jest ciężko, ale z czasem się nauczysz i przyzwyczaisz ;).

Na karcie Ropuchy nie ma zaznaczonych miejsc, pod które mogłaby kłaść karty Przedmiotów i Przyjaciół, więc nie może ich otrzymywać.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: niedziela 11 sie 2019, 13:24
autor: fallenmk
Faktycznie, dzięki wielkie.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: niedziela 11 sie 2019, 13:25
autor: Mały Nemo
W nowej edycji zachowanie ropuchy pewnie jest idiotycznie wyjaśnione (jak i spora część innych rzeczy), ale większość z nas grała w starą edycję MiM i tam takie rzeczy były o wiele lepiej wyjaśnione (punkt 19:2):
Ropuch.png

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: poniedziałek 12 sie 2019, 10:23
autor: Budowniczy Mostów
:+1:
Stare, ale jare.

Zestaw odruchów z lat pacholęcych, których nie sposób zapomnieć. Dziś mnie porusza, gdy tniemy w TMiM i @Arknel „rzuca Czar” albo „traci punkt Wytrzymałości” :smirk:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: wtorek 13 sie 2019, 08:47
autor: fallenmk
Ano ze starej MiM pamiętałem, że tak było właśnie.

Z innej beczki: Czy przykładowy Skowyt Wendigo i inne zdarzenia o działaniu dłuższym, niż natychmiastowe, po rozpatrzeniu pozostają na obszarze, zmniejszając ilość losowanych kart, czy idą do strefy gry (by pamiętać o ich działaniu) czy też lądują na stosie kart odrzuconych?

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: wtorek 13 sie 2019, 09:55
autor: Arthan
fallenmk pisze:
wtorek 13 sie 2019, 08:47
Z innej beczki: Czy przykładowy Skowyt Wendigo i inne zdarzenia o działaniu dłuższym, niż natychmiastowe, po rozpatrzeniu pozostają na obszarze, zmniejszając ilość losowanych kart, czy idą do strefy gry (by pamiętać o ich działaniu) czy też lądują na stosie kart odrzuconych?
Zdarzenia zawsze trafiają na stos kart odrzuconych. Chociaż dobrą praktyką może być pozostawienie karty zdarzenia widocznej gdzieś w obszarze gry dopóki działa jej efekt, np. 3 tury itp. Skowyt Wendigo i większość kart Zdarzeń mają zapisy by je odrzucić.
Zdarzenie może pozostać na planszy chyba jedynie wtedy gdy zostanie wylosowane, ale nie rozpatrzone np. po wylosowaniu dwóch Zdarzeń i jeżeli pierwsze z nich każe nam zakończyć turę, albo się gdzieś przenieść, to drugie bym zostawił na tym obszarze.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: wtorek 13 sie 2019, 10:05
autor: fallenmk
Ja właśnie tak robię, że dłużej działające zdarzenia zostawiam w strefie gry, by nie zapomnieć o efekcie, czasem z kością, jeśli działanie trwa konkretną ilość tur. Ale nie widziałem w zasadach konkretnych przepisów w tej materii.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: wtorek 13 sie 2019, 10:49
autor: Arthan
Przepisy tego nie regulują :D Np. w Digital Edition też tak zrobili, że u dołu ekranu widnieje karta zdarzenia, które trwa np. Zamieć.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: wtorek 13 sie 2019, 11:28
autor: Bludgeon
Arthan pisze:
wtorek 13 sie 2019, 09:55
Zdarzenia zawsze trafiają na stos kart odrzuconych.
Możesz przypomnieć na której stronie instrukcji jest ten zapis?

Dodano po 1 minucie 54 sekundach:
fallenmk pisze:
wtorek 13 sie 2019, 10:05
Ja właśnie tak robię, że dłużej działające zdarzenia zostawiam w strefie gry
To źle robisz, bo zdarzenia leżą na obszarze i liczą się do limitu kart na nim.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: wtorek 13 sie 2019, 11:56
autor: Arthan
Bludgeon pisze:
wtorek 13 sie 2019, 11:30
Możesz przypomnieć na której stronie instrukcji jest ten zapis?
ehh całe życie w błędzie :D Nienawidzę tej gry, nienawidzę Blu, w ogóle zaraz się zbanuje i tu nie wchodzę :D załamany :cry:
http://galakta.pl/download/Talisman_FAQ.pdf strona 2 - Kolejność działań