Strona 12 z 17

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: wtorek 05 mar 2019, 12:25
autor: vujekwujek
Zaglądałem do instrukcji oraz przejrzałem z grubsza forum szukając odpowiedzi na to pytanie. Nie pomyślałem jednak, że będzie coś o teleportacji (przenoszeniu) na inny obszar w tym algorytmie.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: wtorek 05 mar 2019, 12:55
autor: abubu
vujekwujek pisze:
wtorek 05 mar 2019, 12:25
przejrzałem z grubsza forum szukając odpowiedzi na to pytanie
No tak .. z grubsza :) http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.p ... ja#p119640

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: środa 06 mar 2019, 16:25
autor: Budowniczy Mostów
NemoMan.EXE pisze:
wtorek 05 mar 2019, 10:30
Ostatnia strona instrukcji.
Z uwzględnieniem niedopatrzenia w odpowiedzi na pytanie „Czy w wyniku spotkania zostałeś przesunięty się na inny obszar?” (zajebista składnia, swoją drogą), które to pytanie zadał @vujekwujek. Po prawej stronie ramki z tym powinien być wyraz „TAK”, którego nie wydrukowali i to jest rzeczywiście mylące.

PS. Jest tam duże „TAK” w dole strony u początku strzałki, ale powinno być powtórzone na poziomie wspomnianej ramki. Dla czytelności.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: środa 06 mar 2019, 16:31
autor: Mały Nemo
Budowniczy Mostów pisze:
środa 06 mar 2019, 16:25
„Czy w wyniku spotkania zostałeś przesunięty się na inny obszar?” (zajebista składnia, swoją drogą)
O! Faktycznie ten wyraz "się" tam jest xD.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: środa 06 mar 2019, 16:49
autor: Budowniczy Mostów
BTW ostatnia strona ramką trzecią od dołu po prawej („Postępuj zgodnie z poleceniem obszaru”) mówi nam, że będąc na obszarze, gdzie nie ma polecenia losowania karty (np. w Mieście), to najpierw rozpatrujemy polecenie obszaru, a potem karty o numerze spotkania 5 ;) To oczywiście błąd, bo ramka „Postępuj zgodnie z poleceniem obszaru” odpowiada na dwa pytania:
  • 1. „Czy na obszarze spoczywają jakieś odkryte karty?” / NIE / „Postępuj zgodnie z poleceniem obszaru” / „Zabierz Przedmioty, Magiczne Przedmioty”, Przyjaciół i złoto, które znajdują się na tym obszarze” - nie możemy ich zabrać, bo zgodnie z założeniem nie ma tam żadnych kart
W tym wypadku strzałka powinna minąć ramkę „Zabierz Przedmioty, Magiczne Przedmioty”, Przyjaciół i złoto, które (...)” i prowadzić wprost do ramki „Czy w wyniku spotkania zostałeś przeniesiony na inny obszar?”
  • 2. „Czy na obszarze spoczywają jakieś odkryte karty?” / TAK / „Spotkanie wynikające z karty” / „Jeśli na obszarze znajdują się jacyś Wrogowie, czy udało ci się wszystkich pokonać i/lub się im wymknąć” / TAK / „Czy w wyniku spotkania zostałeś przesunięty się na inny obszar?” / NIE /„Postępuj zgodnie z poleceniem obszaru” / „Zabierz Przedmioty, Magiczne Przedmioty”, Przyjaciół i złoto, które znajdują się na tym obszarze” - czyli rozpatrujemy karty do numeru spotkania 3, (ew. 4), potem badamy obszar, a dopiero potem badamy karty z numerem spotkania 5 i 6
W tym wypadku strzałka powinna prowadzić z ramki „Jeśli na obszarze znajdują się jacyś Wrogowie, czy udało ci się (...)” / TAK / do ramki „Zabierz Przedmioty, Magiczne Przedmioty”, Przyjaciół i złoto, które (...)” i dopiero do ramki „Postępuj zgodnie z poleceniem obszaru”. Chyba każdy z nas tak gra, prawda? :)

Skoro Galakta robi dodruki, to może warto zrekonfigurować te parę ramek? Chociaż Valdi chyba wspominał, że nie dodrukowują podstawki. Ale zawsze można wrzucić skorygowaną wersją na stronę.



PS. dokładnie to trzeba zamienić miejscami ramki „Postępuj zgodnie z poleceniem obszaru”, żeby była drugą od dołu po prawej i „Zabierz Przedmioty, Magiczne Przedmioty”, Przyjaciół i złoto, które znajdują się na tym obszarze”, żeby była trzecią od dołu po prawej

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: środa 06 mar 2019, 17:06
autor: Mały Nemo
Osobiście ja tej tabelki nie lubię, bo ona jest dosyć dziwna i miejscami błędna (jak np. to, o czym wspomniałeś: "Są jakieś karty na obszarze? Nie. Zabierz z obszaru wszystkie karty Przedmiotów..."), ale na bezrybiu i pies ryba, więc dobre i coś takiego ;).

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: czwartek 07 mar 2019, 16:30
autor: wjcust
Nie chce zakładać nowego tematu aby zapytać tylko o tą jedną kartę, dlatego zadam pytanie tutaj:

Dodatek: Smoki
Smoczy Amulet - Magiczny Przedmiot
Podczas jakiejkolwiek walki wszystkie twoje smocze łuski odpowiadają twojemu przeciwnikowi.

Jak wiadomo, za każdą smoczą łuskę odpowiadającą przeciwnikowi (czyli czerwona smocza łuska, czerwona talia, żółta smocza łuska, żółta talia itd.) dodajemy
1 do skuteczności swojego ataku podczas walki z tym przeciwnikiem.

Treść karty Smoczy Amulet przytoczona powyżej mówi, że podczas jakiejkolwiek walki (walka, walka psychiczna), wszystkie moje smocze łuski
odpowiedają mojemu przeciwnikowi. Czy to znaczy, że łuski dodają mi punkty do skuteczności ataku nawet jak walczę z przeciwnikami z talii Przygód
z podstawki albo talii Podziemi?
Jeśli tak, to trochę to bez sensu, bo po kilkunastu minutach gry można zdobyć naście łusek przy jednoczesnym posiadaniu siły/mocy na poziomie 5...
Stajemy się wtedy niepokonani.. Nawet jeśli tyczy się to tylko talii Smoczych Władców to w pewnym momencie można sobie odpuścić rzucanie kością za swój atak.

Dodatkowo jak się walczy z dwoma przeciwnikami, którym te łuski odpowiadają to punkty się podwajają..

I mam jeszcze jedno pytanie:
Decydując się na losowanie karty z talii Smoczych Władców, nie zwracamy uwagi na to ile kart leży na danym obszarze, nawet jak obszar mówi, aby ciągnąć 3 karty, i leżą na nim 3 karty to ze Smoczej talii możemy kartę pociągnąć.
Czy jeśli na danym obszarze znajduje się karta z talii Smoków, to wlicza się ona do limitu kart na danym obszarze? I ostatnie, jeśli na obszarze z łuską jest karta ze Smoczej talii to możemy ciągnąć kartę z danej talii czy rozpatrujemy tą kartę, zamiast losowania?

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: czwartek 07 mar 2019, 21:00
autor: Budowniczy Mostów
wjcust pisze:
czwartek 07 mar 2019, 16:30
Smoczy Amulet - Magiczny Przedmiot
Jakby nie patrzył, mocna karta!
Łuski dodają w starciach z kartami z talii Smoków, więc o innych kartach nie może być mowy.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: sobota 16 mar 2019, 13:12
autor: Pablo
Czy każde Zdarzenie zmienia porę dnia i nocy, czy tylko Księżycowe?

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: sobota 16 mar 2019, 13:18
autor: Bludgeon
Każde

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: sobota 16 mar 2019, 23:06
autor: azzie
Pablo pisze:
sobota 16 mar 2019, 13:12
Czy każde Zdarzenie zmienia porę dnia i nocy, czy tylko Księżycowe?
Bludgeon pisze:
sobota 16 mar 2019, 13:18
Każde
A czy to nie jest tak, że wylosowanie Zdarzeń (jednego lub więcej) odwraca kartę czasu przed ich rozpatrzeniem (tylko raz, a nie po jednym razie dla każdego), a wylosowanie Zdarzenia Księżycowego odwraca kartę czasu podczas rozpatrywania (i to tylko gdy potrzebna jest zmiana)?
Za każdym razem, kiedy Poszukiwacz podczas swojej tury wylosuje jedną lub więcej kart Zdarzeń, zanim rozpatrzy jakąkolwiek kartę, musi odwrócić kartę Czasu na drugą stronę.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: niedziela 17 mar 2019, 09:24
autor: Bludgeon
azzie pisze:
sobota 16 mar 2019, 23:06
A czy to nie jest tak, że wylosowanie Zdarzeń (jednego lub więcej) odwraca kartę czasu przed ich rozpatrzeniem (tylko raz, a nie po jednym razie dla każdego), a wylosowanie Zdarzenia Księżycowego odwraca kartę czasu podczas rozpatrywania (i to tylko gdy potrzebna jest zmiana)?
Chyba tak.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: poniedziałek 18 mar 2019, 13:32
autor: fallenmk
Jeżeli Poszukiwacz nie może posiadać danego przedmiotu lub przyjaciela, a miałby możliwość otrzymać korzyść za dany przedmiot/przyjaciela przez odrzucenie go, to zasady pozwolą mu na to? Przykładowo chcemy zamienić runiczny miecz na złoto mając za przyjaciela alchemika i mając dobry charakter.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: poniedziałek 18 mar 2019, 13:35
autor: Mały Nemo
Nie możesz posiadać, a więc nie możesz go nawet podnieść, a więc nie możesz go przerobić na złoto.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: piątek 22 mar 2019, 10:20
autor: Bludgeon
Załóżmy że w grze jest Zamieć. Gracz rusza się o 1 obszar i spotyka diablika który ma go teleportować. Czy zamieć zablokuje tę teleportację?

Zamieć
Nadeszła sroga zima i cały świat okrył się całunem śniegu. Przez dwie swoje najbliższe tury wszyscy Poszukiwacze, niezależnie od Krainy, w której przebywają, mogą się poruszać tylko o jeden obszar na turę. Potem nadchodzi odwilż i zabiera tę kartę na stos kart odrzuconych.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: piątek 22 mar 2019, 10:43
autor: fallenmk
To "mogą" jest trochę dwuznaczne, w zależności od kontekstu może znaczyć "są w stanie tylko, muszą" albo "mają możliwość".

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: piątek 22 mar 2019, 11:39
autor: Mały Nemo
Moim zdaniem nie blokuje, gdyż teleportacja nie jest ruchem w rozumieniu zasad.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: piątek 22 mar 2019, 12:02
autor: Bludgeon
NemoMan.EXE pisze:
piątek 22 mar 2019, 11:39
Moim zdaniem nie blokuje, gdyż teleportacja nie jest ruchem w rozumieniu zasad.
O, nie wiedziałem tego. Jeśli tak to faktycznie nie blokuje.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: piątek 22 mar 2019, 12:07
autor: Mały Nemo
Bludgeon pisze:
piątek 22 mar 2019, 12:02
NemoMan.EXE pisze:
piątek 22 mar 2019, 11:39
Moim zdaniem nie blokuje, gdyż teleportacja nie jest ruchem w rozumieniu zasad.
O, nie wiedziałem tego. Jeśli tak to faktycznie nie blokuje.
Na kartach zawsze jest "zamiast wykonywać normalny ruch, możesz...", a poza tem ruch jest podczas fazy ruchu, a diablik teleportuje podczas fazy spotkań, więc wtedy zamieć już nie działa.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: piątek 22 mar 2019, 13:38
autor: Bludgeon
NemoMan.EXE pisze:
piątek 22 mar 2019, 12:07

Na kartach zawsze jest "zamiast wykonywać normalny ruch, możesz...",
Na pewno zawsze? Na diabliku nic takiego nie ma.
NemoMan.EXE pisze:
piątek 22 mar 2019, 12:07
a poza tem ruch jest podczas fazy ruchu, a diablik teleportuje podczas fazy spotkań, więc wtedy zamieć już nie działa.
Na zamieci nie jest napisane że działa w fazie ruchu.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: piątek 22 mar 2019, 13:53
autor: fallenmk
Z zamiecią grałem dotychczas tak, że Poszukiwacze mogli jedynie poruszać się o 1 pole, zamiast rzutu kością. Gracie tak, że mają wybór - o 1 lub zgodnie z rzutem?

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: piątek 22 mar 2019, 14:06
autor: Bludgeon
fallenmk pisze:
piątek 22 mar 2019, 13:53
Z zamiecią grałem dotychczas tak, że Poszukiwacze mogli jedynie poruszać się o 1 pole, zamiast rzutu kością. Gracie tak, że mają wybór - o 1 lub zgodnie z rzutem?
Nie słyszałem żeby ktoś tak grał, karta wyraźnie mówi co innego.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: poniedziałek 01 kwie 2019, 13:04
autor: fallenmk
Czy zaklęcia z dodatku Kraina Ognia, zmieniające obszary poprzez nałożenie karty Terenu, np. Nagła wegetacja, działają w krainie wewnętrznej? Wczoraj grając nie miałem talizmanu i zmieniłem przed sobą Dolinę Ognia w Puszczę i zastanawiam się, czy było to poprawne zagranie.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: poniedziałek 01 kwie 2019, 13:12
autor: Arthan
fallenmk pisze:
poniedziałek 01 kwie 2019, 13:04
Czy zaklęcia z dodatku Kraina Ognia, zmieniające obszary poprzez nałożenie karty Terenu, np. Nagła wegetacja, działają w krainie wewnętrznej? Wczoraj grając nie miałem talizmanu i zmieniłem przed sobą Dolinę Ognia w Puszczę i zastanawiam się, czy było to poprawne zagranie.
"Gracze nie mogą umieszczać kart Terenu w Krainie Wewnętrznej."
Instrukcja z Krainy Ognia str. 2, rozdział Karty Terenu, drugi akapit.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: sobota 13 kwie 2019, 12:06
autor: kotlet
Za kartą Zwiadowcy:

"Kiedy wylosujesz kartę Wroga, Nieznajomego lub Miejsca, możesz umieścić na niej jeden z swoich żetonów Ukrytej Ścieżki (...). Następnie wylosuj 1 dodatkową kartę i umieść ją na swoim obszarze.
Nie musisz spotykać karty, na której znajduje się żeton Ukrytej Ścieżki (...)"

więc jeśli po wylosowaniu karty przygody umieszczam na niej żeton UŚ, losuję kolejną? I rozpatruję? I mogę dać drugi żeton UŚ, bo nie ma ograniczenia zapisanego, że raz na turę, i wtedy losuję trzecią kartę? :D

Dodano po 31 sekundach:
CZY TEŻ

losuję, lecz nie rozpatruję, dopiero jak ktoś skończy tam ruch jest do rozpatrzenia?