Strona 1 z 21

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: poniedziałek 21 sie 2017, 07:34
autor: Odyn
Poprawiłem punkt 6, zgodnie z sugestią Bludgeona. Co do punktu 30 to w innym temacie Nemo wspominał, że mimo, iż 2 Mieszkańców ma informację "możesz" to musisz wybrać jednego i go odwiedzić (jak to było na starej, podstawowej planszy, gdzie rzucaliśmy kośćmi, uprzednio wybierając jednego z 3 możliwych do wyboru bywalców), a przez odwiedzenie rozumiem, że badam tę kartę. Grałem raz tak, że ktoś miał na polu Alchemika i dociągnął Mędrca, po czym nic nie robił, bo nie chciał (nie, że nie mógł, ale nie chciał). Moim zdaniem zaburzało to troszkę rozgrywkę.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: poniedziałek 21 sie 2017, 08:48
autor: Valdi
Niewiem kto to pisał ale w takim wypadku nie umie pisać.

Równie dobrze zamiast gwiazdek i zamieszania ze zdolnością wppiswyania "aktualnej liczbie zycia" można było napisać "5"

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: poniedziałek 21 sie 2017, 09:59
autor: Mały Nemo
Po prostu musisz odrzucać tego Poszukiwacza i wylosować kolejnego, gdy grasz w Talismana :P.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: poniedziałek 21 sie 2017, 10:13
autor: Arthan
Valdi pisze:Niewiem kto to pisał ale w takim wypadku nie umie pisać.

Równie dobrze zamiast gwiazdek i zamieszania ze zdolnością wppiswyania "aktualnej liczbie zycia" można było napisać "5"
To z Niebiańską Istotą ten sam problem ;)
Moim zdaniem uzależnienie Siły od aktualnego poziomu życia nie jest wcale takim złym pomysłem. Oberwałeś, więc jesteś słabszy, jak się zregenerujesz stajesz się silniejszy. Jesteś zły i próby zmiany twego charakteru wyrządzają Ci krzywdę. Jak coś ubijesz lub zniszczysz regenerujesz się. Jak dla mnie klimatycznie i logicznie :) Ostatnio jak grałem w DE komputer coś zrobił gdy nie patrzyłem i jego aktualne punkty Życia wzrosły do 8, gdyby była dostępna ta postać i akurat nią by grał to byłby dość spory problem :D

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: poniedziałek 21 sie 2017, 15:37
autor: Budowniczy Mostów
Czyli początkowa wartość Siły jest równa aktualnej wartości Życia.
Super klimat jak dla mnie.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: poniedziałek 21 sie 2017, 18:16
autor: abubu
teraz jest jasne z tą siłą życiem ... i sam zapisz już ma sens ... im więcej życia tym jest silniejszy (i odwrotnie)

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: czwartek 24 sie 2017, 09:52
autor: Budowniczy Mostów
w dowolnym momencie
Rozumiem, że jeśli przegram walkę i rzucę na siebie czar Niewidzialność „w dowolnym momencie”, to nie tracę Życia na skutek przegranej walki?

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: czwartek 24 sie 2017, 10:33
autor: Odyn
Niestety nie. Tego typu Zaklęcia należy rzucić przed wykonaniem rzutu za skuteczność ataku. Nemo to kiedyś tłumaczył przy okazji innego Zaklęcia.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: czwartek 24 sie 2017, 10:36
autor: Arthan
Wymykanie się to unikanie spotkania. Podczas walki już spotkałeś danego wroga. Za to w takim przypadku działa np. takie zaklęcie jak Ocalenie.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: czwartek 24 sie 2017, 10:38
autor: Odyn
Tak jak mówi arthan. Ocalenie jest na tyle unikalne, że można je rzucić nawet wtedy, gdy ma się stracić ostatni punkt Życia :)

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: czwartek 24 sie 2017, 10:50
autor: Budowniczy Mostów
Chcę wprowadzić Specjalną Zdolność umożliwiającą zakończenie tury w dowolnym momencie. Rozumiem, że takie zakończenie jest możliwe jedynie PRZED rozpoczęciem jakiejkolwiek walki, zanim Wróg lub Poszukiwacz rzuci kością. Gdy rzuty zostaną wykonane, wynik trzeba zaakceptować.
A czy możliwe jest zakończenie tury, gdy jeden z rzutów zostanie wykonany, a drugi jeszcze nie?

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: czwartek 24 sie 2017, 11:01
autor: Odyn
Wg oficjalnych zasad nie. Najpierw rzuca Poszukiwacz za skuteczność ataku, potem dopiero Wróg. Jeśli jakikolwiek rzut za atak został wykonany nie można już rzucać Zaklęć.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: czwartek 24 sie 2017, 11:09
autor: Arthan
Między rzutami jedyne co możesz zrobić to przekląć :)

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: czwartek 24 sie 2017, 12:39
autor: Budowniczy Mostów
Pozamiatane

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: czwartek 24 sie 2017, 13:58
autor: Mały Nemo
Budowniczy Mostów pisze:Chcę wprowadzić Specjalną Zdolność umożliwiającą zakończenie tury w dowolnym momencie. Rozumiem, że takie zakończenie jest możliwe jedynie PRZED rozpoczęciem jakiejkolwiek walki, zanim Wróg lub Poszukiwacz rzuci kością. Gdy rzuty zostaną wykonane, wynik trzeba zaakceptować.
A czy możliwe jest zakończenie tury, gdy jeden z rzutów zostanie wykonany, a drugi jeszcze nie?
Takie Zaklęcie już istnieje i de facto pozwala zakończyć turę w dowolnym momencie:

http://steamcommunity.com/sharedfiles/f ... 1118929594
http://steamcommunity.com/sharedfiles/f ... 1118929685

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: czwartek 24 sie 2017, 18:15
autor: Berni
Tylko, że w dalszym ciągu jest to zaklęcie, które zawsze można próbować rozproszyć.
Jak ktoś będzie miał taką zdolność to nie będzie możliwości żadnego wpłynięcia na to by jej nie użył...

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: czwartek 24 sie 2017, 18:30
autor: Mały Nemo
Ano, ale chodziło mi o to, iż sam efekt już istnieje. Szansa, iż ktoś rozproszy Błyskawicę jest tak marginalna, że nie istniejąca (w talii są 2 Rozproszenia Magii na ponad 100 Zaklęć).

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: czwartek 24 sie 2017, 20:57
autor: Budowniczy Mostów
Zdolność otrzymał Upiorny Kapitan. Gracze muszą sobie z nią radzić wprostproporcjonalnie do znajomości zasad.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: niedziela 03 wrz 2017, 22:27
autor: Sidu
Czy kaplan moze uzyc swojej zdolnosci zabicia ducha juz po rzucie koscia ktory decyduje o jego porażce?

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: niedziela 03 wrz 2017, 22:34
autor: Bludgeon
Sidu pisze:Czy kaplan moze uzyc swojej zdolnosci zabicia ducha juz po rzucie koscia ktory decyduje o jego porażce?
Jak pytasz o jakiś efekt to powinieneś wklejać jego tekst.
Nie, nie może.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: piątek 08 wrz 2017, 19:07
autor: Sidu
Czarownica moze odbierac przyjaciol napotkanemu poszukiwaczowi. Czy zwierze zabrane przez minsterla ktore posiada jako przyjaciel, tez moze byc zabrane?

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: piątek 08 wrz 2017, 19:40
autor: Mały Nemo
Nie.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: piątek 08 wrz 2017, 19:45
autor: vincent
a w przypadku Smoczej Amazonki jak ma tego przyjaciela smoka to może??

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: piątek 08 wrz 2017, 19:48
autor: Mały Nemo
Nie.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: niedziela 24 wrz 2017, 20:15
autor: bagufix
witam, czy Zabójca
a) może zasztyletować istotę która posiada tylko moc? zamiast siły patrzymy na moc Zabójcy
b) zabita istota staje się trofeum?