Strona 1 z 21
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
: poniedziałek 21 sie 2017, 07:34
autor: Odyn
Poprawiłem punkt 6, zgodnie z sugestią Bludgeona. Co do punktu 30 to w innym temacie Nemo wspominał, że mimo, iż 2 Mieszkańców ma informację "możesz" to musisz wybrać jednego i go odwiedzić (jak to było na starej, podstawowej planszy, gdzie rzucaliśmy kośćmi, uprzednio wybierając jednego z 3 możliwych do wyboru bywalców), a przez odwiedzenie rozumiem, że badam tę kartę. Grałem raz tak, że ktoś miał na polu Alchemika i dociągnął Mędrca, po czym nic nie robił, bo nie chciał (nie, że nie mógł, ale nie chciał). Moim zdaniem zaburzało to troszkę rozgrywkę.
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
: poniedziałek 21 sie 2017, 08:48
autor: Valdi
Niewiem kto to pisał ale w takim wypadku nie umie pisać.
Równie dobrze zamiast gwiazdek i zamieszania ze zdolnością wppiswyania "aktualnej liczbie zycia" można było napisać "5"
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
: poniedziałek 21 sie 2017, 09:59
autor: Mały Nemo
Po prostu musisz odrzucać tego Poszukiwacza i wylosować kolejnego, gdy grasz w Talismana
.
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
: poniedziałek 21 sie 2017, 10:13
autor: Arthan
Valdi pisze:Niewiem kto to pisał ale w takim wypadku nie umie pisać.
Równie dobrze zamiast gwiazdek i zamieszania ze zdolnością wppiswyania "aktualnej liczbie zycia" można było napisać "5"
To z Niebiańską Istotą ten sam problem
Moim zdaniem uzależnienie Siły od aktualnego poziomu życia nie jest wcale takim złym pomysłem. Oberwałeś, więc jesteś słabszy, jak się zregenerujesz stajesz się silniejszy. Jesteś zły i próby zmiany twego charakteru wyrządzają Ci krzywdę. Jak coś ubijesz lub zniszczysz regenerujesz się. Jak dla mnie klimatycznie i logicznie
Ostatnio jak grałem w DE komputer coś zrobił gdy nie patrzyłem i jego aktualne punkty Życia wzrosły do 8, gdyby była dostępna ta postać i akurat nią by grał to byłby dość spory problem
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
: poniedziałek 21 sie 2017, 15:37
autor: Budowniczy Mostów
Czyli początkowa wartość Siły jest równa aktualnej wartości Życia.
Super klimat jak dla mnie.
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
: poniedziałek 21 sie 2017, 18:16
autor: abubu
teraz jest jasne z tą siłą życiem ... i sam zapisz już ma sens ... im więcej życia tym jest silniejszy (i odwrotnie)
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
: czwartek 24 sie 2017, 09:52
autor: Budowniczy Mostów
w dowolnym momencie
Rozumiem, że jeśli przegram walkę i rzucę na siebie czar Niewidzialność „w dowolnym momencie”, to nie tracę Życia na skutek przegranej walki?
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
: czwartek 24 sie 2017, 10:33
autor: Odyn
Niestety nie. Tego typu Zaklęcia należy rzucić przed wykonaniem rzutu za skuteczność ataku. Nemo to kiedyś tłumaczył przy okazji innego Zaklęcia.
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
: czwartek 24 sie 2017, 10:36
autor: Arthan
Wymykanie się to unikanie spotkania. Podczas walki już spotkałeś danego wroga. Za to w takim przypadku działa np. takie zaklęcie jak Ocalenie.
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
: czwartek 24 sie 2017, 10:38
autor: Odyn
Tak jak mówi arthan. Ocalenie jest na tyle unikalne, że można je rzucić nawet wtedy, gdy ma się stracić ostatni punkt Życia
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
: czwartek 24 sie 2017, 10:50
autor: Budowniczy Mostów
Chcę wprowadzić Specjalną Zdolność umożliwiającą zakończenie tury w dowolnym momencie. Rozumiem, że takie zakończenie jest możliwe jedynie PRZED rozpoczęciem jakiejkolwiek walki, zanim Wróg lub Poszukiwacz rzuci kością. Gdy rzuty zostaną wykonane, wynik trzeba zaakceptować.
A czy możliwe jest zakończenie tury, gdy jeden z rzutów zostanie wykonany, a drugi jeszcze nie?
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
: czwartek 24 sie 2017, 11:01
autor: Odyn
Wg oficjalnych zasad nie. Najpierw rzuca Poszukiwacz za skuteczność ataku, potem dopiero Wróg. Jeśli jakikolwiek rzut za atak został wykonany nie można już rzucać Zaklęć.
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
: czwartek 24 sie 2017, 11:09
autor: Arthan
Między rzutami jedyne co możesz zrobić to przekląć
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
: czwartek 24 sie 2017, 12:39
autor: Budowniczy Mostów
Pozamiatane
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
: czwartek 24 sie 2017, 13:58
autor: Mały Nemo
Budowniczy Mostów pisze:Chcę wprowadzić Specjalną Zdolność umożliwiającą zakończenie tury w dowolnym momencie. Rozumiem, że takie zakończenie jest możliwe jedynie PRZED rozpoczęciem jakiejkolwiek walki, zanim Wróg lub Poszukiwacz rzuci kością. Gdy rzuty zostaną wykonane, wynik trzeba zaakceptować.
A czy możliwe jest zakończenie tury, gdy jeden z rzutów zostanie wykonany, a drugi jeszcze nie?
Takie Zaklęcie już istnieje i de facto pozwala zakończyć turę w
dowolnym momencie:
http://steamcommunity.com/sharedfiles/f ... 1118929594
http://steamcommunity.com/sharedfiles/f ... 1118929685
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
: czwartek 24 sie 2017, 18:15
autor: Berni
Tylko, że w dalszym ciągu jest to zaklęcie, które zawsze można próbować rozproszyć.
Jak ktoś będzie miał taką zdolność to nie będzie możliwości żadnego wpłynięcia na to by jej nie użył...
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
: czwartek 24 sie 2017, 18:30
autor: Mały Nemo
Ano, ale chodziło mi o to, iż sam efekt już istnieje. Szansa, iż ktoś rozproszy Błyskawicę jest tak marginalna, że nie istniejąca (w talii są 2 Rozproszenia Magii na ponad 100 Zaklęć).
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
: czwartek 24 sie 2017, 20:57
autor: Budowniczy Mostów
Zdolność otrzymał
Upiorny Kapitan. Gracze muszą sobie z nią radzić wprostproporcjonalnie do znajomości zasad.
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
: niedziela 03 wrz 2017, 22:27
autor: Sidu
Czy kaplan moze uzyc swojej zdolnosci zabicia ducha juz po rzucie koscia ktory decyduje o jego porażce?
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
: niedziela 03 wrz 2017, 22:34
autor: Bludgeon
Sidu pisze:Czy kaplan moze uzyc swojej zdolnosci zabicia ducha juz po rzucie koscia ktory decyduje o jego porażce?
Jak pytasz o jakiś efekt to powinieneś wklejać jego tekst.
Nie, nie może.
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
: piątek 08 wrz 2017, 19:07
autor: Sidu
Czarownica moze odbierac przyjaciol napotkanemu poszukiwaczowi. Czy zwierze zabrane przez minsterla ktore posiada jako przyjaciel, tez moze byc zabrane?
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
: piątek 08 wrz 2017, 19:40
autor: Mały Nemo
Nie.
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
: piątek 08 wrz 2017, 19:45
autor: vincent
a w przypadku Smoczej Amazonki jak ma tego przyjaciela smoka to może??
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
: piątek 08 wrz 2017, 19:48
autor: Mały Nemo
Nie.
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
: niedziela 24 wrz 2017, 20:15
autor: bagufix
witam, czy Zabójca
a) może zasztyletować istotę która posiada tylko moc? zamiast siły patrzymy na moc Zabójcy
b) zabita istota staje się trofeum?