Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
- Berni
-
- Posty: 973
- Rejestracja: czwartek 20 paź 2011, 15:38
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Wiek: 46
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Zawsze jak jesteś na początku leszczem to warto go zabrać (i zamiast np. 2 siły mieć 7), a w każdej chwili możesz potem to wywalić jak już się popakujesz
To jest bardzo dobry przedmiot - jeden z lepszych gdy wylosujesz go na początku gry, a grasz np. postacią magiczną.
To jest bardzo dobry przedmiot - jeden z lepszych gdy wylosujesz go na początku gry, a grasz np. postacią magiczną.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23515
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
From Zero to Hero
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Szansa na Ropuchę to 33 % nie jest mała to fakt ale są przecież sporo potężniejsze postacie. Wiedźme po prostu trzeba wyeliminować z gry jak najszybciejBudowniczy Mostów pisze: ↑czwartek 16 sie 2018, 18:47Grałem Wiedźmą w niedzielę (tak chciał los) i zdolność zamieniania w ropuchę w opisanej formie to absolutny kiler ficzer.
Przy grze z zaawansowanymi graczami postać nie do użycia moim zdaniem. Ale również zwrocilem na Wiedźmę uwagę podczas konkursu i zamówiłem ją z myślą o początkujących graczach.
- Budowniczy Mostów
-
-
Spis dodatków autora:
• Bezdroża
• Bezkresne Morze
• Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
• Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
• Legendarne Przedmioty
• Ląd Na Horyzoncie!
• Most
• Obiekty i Misje
• Szalony Tytan - Posty: 4023
- Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
- Płeć:
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Dokładnie. Najlepsza taktykaKufir pisze: ↑poniedziałek 20 sie 2018, 07:29Szansa na Ropuchę to 33 % nie jest mała to fakt ale są przecież sporo potężniejsze postacie. Wiedźme po prostu trzeba wyeliminować z gry jak najszybciejBudowniczy Mostów pisze: ↑czwartek 16 sie 2018, 18:47Grałem Wiedźmą w niedzielę (tak chciał los) i zdolność zamieniania w ropuchę w opisanej formie to absolutny kiler ficzer.
Przy grze z zaawansowanymi graczami postać nie do użycia moim zdaniem. Ale również zwrocilem na Wiedźmę uwagę podczas konkursu i zamówiłem ją z myślą o początkujących graczach.
- Lechlat
-
- Posty: 186
- Rejestracja: piątek 13 lip 2018, 18:12
- Lokalizacja: UK
- Płeć:
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Jest jedno z zadań czarownika gdzie trzeba odwiedzić czarodziejkę a grając z kataklizmem zamiast oryginalnej planszy jest naprawdę mała szansa na wylosowanie jej karty i do tego najlepiej w mieście. Często może być w ogóle niewykonalne, gdy ktoś inny ją wylosuje poza miastem i nie pozostanie ona na planszy.
Co z tym fantem zrobić?
Co z tym fantem zrobić?
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23515
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Zależy o co konkretnie Ci chodzi. Z samym zadaniem nic nie zrobisz (chyba że grasz na zasadę, iż można wymieniać zadania), ale też nie jesty powiedziane, iż każde zadanie musi zostać wypełnione .Lechlat pisze: ↑poniedziałek 20 sie 2018, 13:15 Jest jedno z zadań czarownika gdzie trzeba odwiedzić czarodziejkę a grając z kataklizmem zamiast oryginalnej planszy jest naprawdę mała szansa na wylosowanie jej karty i do tego najlepiej w mieście. Często może być w ogóle niewykonalne, gdy ktoś inny ją wylosuje poza miastem i nie pozostanie ona na planszy.
Co z tym fantem zrobić?
Jeśli zaś chodzi o przekraczanie Tajemnych Wrót, to na planszy Kataklizmu możesz przekraczać Tajemne Wrota bez względu na to, czy masz nieukończone zadanie, czy nie.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Lechlat
-
- Posty: 186
- Rejestracja: piątek 13 lip 2018, 18:12
- Lokalizacja: UK
- Płeć:
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
A co jak masz w normalnej planszy nieukończone zadanie a dostaniesz talizman z kart przygód. Możesz wejść czy nie?
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23515
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Cóż, Talizman jest używany tylko na 1 obszarze w krainie Wewnętrznej, on nic nie znaczy. Jeśli masz nieukończone zadanie, to nie możesz wejść do Wewnętrznej Krainy poprzez Tajemne Wrota, ale możesz wejść w inny sposób (np. przenosząc się ze Skarbca w Podziemiach lub korzystając z innych kart, które przenoszą na Równiny Grozy).
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Berni
-
- Posty: 973
- Rejestracja: czwartek 20 paź 2011, 15:38
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Wiek: 46
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
W instrukcji Kataklizmu masz to przecież wyjaśnione.Lechlat pisze: ↑poniedziałek 20 sie 2018, 13:15 Jest jedno z zadań czarownika gdzie trzeba odwiedzić czarodziejkę a grając z kataklizmem zamiast oryginalnej planszy jest naprawdę mała szansa na wylosowanie jej karty i do tego najlepiej w mieście. Często może być w ogóle niewykonalne, gdy ktoś inny ją wylosuje poza miastem i nie pozostanie ona na planszy.
Co z tym fantem zrobić?
Jak masz karty z informacją, że masz kogoś odwiedzić na polu, a go tam nie ma to traktujesz to jakbyś polecenie karty odwiedzając to pole.
Dodano po 1 minucie 10 sekundach:
Grając w Kataklizm możesz spokojnie wchodzić mając nieukończone zadanie. Przeczytaj instrukcję obszaru wrót w Kataklizmie. Używając zasad domowych możesz to podobnie zmodyfikować w podstawowej planszy aby wejść
- Lechlat
-
- Posty: 186
- Rejestracja: piątek 13 lip 2018, 18:12
- Lokalizacja: UK
- Płeć:
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Czy grając ze Smokami w smoczej wieży trzeba dalej brać łuskę smoka na początku tury?
- Pablo
-
-
Spis dodatków autora:
• Dyniowy Król - Dyniokruk
• Nowe Przygody
• Paczka Przygód
• Smocze Dary
• Ukryta Dolina
• Ulice Miasta
• Zaklęcia - Posty: 3141
- Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
- Lokalizacja: śląskie
- Płeć:
- Wiek: 43
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Jeśli zostałem "zamieniony w Ropuchę na 3 tury", a gra np. 5 graczy, to gdy zakończy się runda (i kolejka wróci do mnie), będę już ponownie starym Poszukiwaczem (bo minęło więcej niż 3 tury)?
Zamiana jest na 3 tury, a nie rundy.
Zamiana jest na 3 tury, a nie rundy.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23515
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Naginasz zasady . Zamiana w ropuchę od zawsze była na 3 własne tury. Nawet w oryginale jest "Become a toad for 3 turns", a w instrukcji "When a character is turned into a Toad for three turns, [...]".
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Pablo
-
-
Spis dodatków autora:
• Dyniowy Król - Dyniokruk
• Nowe Przygody
• Paczka Przygód
• Smocze Dary
• Ukryta Dolina
• Ulice Miasta
• Zaklęcia - Posty: 3141
- Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
- Lokalizacja: śląskie
- Płeć:
- Wiek: 43
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23515
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Rogo
-
- Posty: 6187
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Ja tylko pozwolę sobie zauważyć, że w instrukcji Talismana w ogóle nie pojawia się słowo runda. Więc nie, ten zapis wcale nie byłby poprawniejszy
Ja nawet nie mam Talismana.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23515
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
A co śmieszniejsze wyraz runda pojawia się na 1 karcie z podstawki (Blizzard).Rogo pisze: ↑niedziela 16 wrz 2018, 14:54Ja tylko pozwolę sobie zauważyć, że w instrukcji Talismana w ogóle nie pojawia się słowo runda. Więc nie, ten zapis wcale nie byłby poprawniejszy
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
- Posty: 1
- Rejestracja: czwartek 12 sie 2010, 14:24
- Lokalizacja: okolice Wa-wy
- Płeć:
- Wiek: 43
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Jak jest ogólna zasada na rozpatrzenie przykladowej sytuacji: Po rzucie kostką zatrzymuje się na Ruinach kraina zewnętrzna . Wyciągam dwie karty przygód. Wróg i przedmiot. W pierwszej kolejności rozpatruje kartę wroga. Rozpoczyna się walka którą przegrywam pytanie czy po przegranej walce konczy sie moja tura ? Czy przedmiot zabieram ? czy przedmiot pozostaje na Ruinach.?
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23515
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Hej,foxtomek pisze: ↑niedziela 21 paź 2018, 20:52 Jak jest ogólna zasada na rozpatrzenie przykladowej sytuacji: Po rzucie kostką zatrzymuje się na Ruinach kraina zewnętrzna . Wyciągam dwie karty przygód. Wróg i przedmiot. W pierwszej kolejności rozpatruje kartę wroga. Rozpoczyna się walka którą przegrywam pytanie czy po przegranej walce konczy sie moja tura ? Czy przedmiot zabieram ? czy przedmiot pozostaje na Ruinach.?
Po przegranej walce Twoja tura natychmiast sie konczy (acz mozesz jeszcze skorzystac z Zaklec i innych kart, ktore mozesz rzucic na koniec tury), a przedmiot pozostaje na Ruinach i czeka na kolejnego na niego chetnego.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Odyn
-
- Posty: 897
- Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
- Lokalizacja: Gliwice
- Płeć:
- Wiek: 33
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Strzaszliwoskrzydły z dodatku Góry (nagroda za zwycięstwo nad Orlim Królem) daje możliwość rzutu 2 kośćmi za ruch. Ma tam napisane "Suma wyników to liczba obszarów, o które możesz się poruszyć." Rozumiem, że jeśli wyrzuciłem 5 i 4 to mogę maksymalnie poruszyć się o 9 obszarów.. ale nie muszę? Mogę szybciej zakończyć ruch jeśli chcę, np po 7 obszarach? W sumie to pytanie muszę połączyć z Koniem, on ma chyba podobnie sformułowaną treść.
Niby banał, ale wczoraj podczas rozgrywki 2x się zastanawialiśmy nad tym
Niby banał, ale wczoraj podczas rozgrywki 2x się zastanawialiśmy nad tym
"Więcej Życie nie pozwoli rozdzielić, niż Śmierć połączyć może." Percy Shelley
- fallenmk
-
-
Spis dodatków autora:
• Krainy Wschodu
• Miecze Czarnoksiężnika
• Poszukiwacze z DnD
• Powrót Kruczej Wiedźmy
• Purpurowy Czerw
• Pułapki w Podziemiach - Posty: 2311
- Rejestracja: sobota 07 lip 2018, 20:03
- Płeć:
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Ja bym to interpretował, że albo można zdecydować się na normalny rzut 1 kością, i ruszyć się o ilość oczek na kości, albo rzucić 2 kośćmi, i ruszyć się o sumę, nie mniej.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23515
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Dokładnie tak.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Pablo
-
-
Spis dodatków autora:
• Dyniowy Król - Dyniokruk
• Nowe Przygody
• Paczka Przygód
• Smocze Dary
• Ukryta Dolina
• Ulice Miasta
• Zaklęcia - Posty: 3141
- Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
- Lokalizacja: śląskie
- Płeć:
- Wiek: 43
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
"Za każdym razem kiedy odwiedzasz Cmentarz, zanim zaczniesz badać obszar, możesz wdać się w jakąkolwiek walkę z ostatnim Wrogiem znajdującym się na stosie kart odrzuconych. Pokonanego Wroga możesz zatrzymać jako trofeum." Chodzi mi o to, by walka z Wrogiem była dodatkową opcją i nie wykluczała odzyskiwania Losu, czy modlitwy na Cmentarzu.
Czy zapis "rzut za ruch" jest poprawny? Czy musi być "rzut kością za ruch"? Czasami, z takich czy innych przyczyn używamy do tego 2 kości. Wydaje mi się, że obie wersje są poprawne.
"Posiadasz naturalną tarczę. Jeśli w wyniku przegranej walki tracisz punkty Życia, możesz rzucić 1 kością. Jeśli wypadnie 5 lub 6, tarcza cię ochroniła. Chociaż przegrałeś walkę, nie tracisz punktów Życia." Czy w takim przypadku tarczę z małej czy z dużej litery?
Czy w przypadku tej karty, która odnosi się do innych kart, słowo Drobiazg powinno być w cudzysłowie?
Czy zapis "rzut za ruch" jest poprawny? Czy musi być "rzut kością za ruch"? Czasami, z takich czy innych przyczyn używamy do tego 2 kości. Wydaje mi się, że obie wersje są poprawne.
"Posiadasz naturalną tarczę. Jeśli w wyniku przegranej walki tracisz punkty Życia, możesz rzucić 1 kością. Jeśli wypadnie 5 lub 6, tarcza cię ochroniła. Chociaż przegrałeś walkę, nie tracisz punktów Życia." Czy w takim przypadku tarczę z małej czy z dużej litery?
Czy w przypadku tej karty, która odnosi się do innych kart, słowo Drobiazg powinno być w cudzysłowie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony poniedziałek 29 paź 2018, 15:38 przez Pablo, łącznie zmieniany 1 raz.
- Odyn
-
- Posty: 897
- Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
- Lokalizacja: Gliwice
- Płeć:
- Wiek: 33
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Ok, tak zagraliśmy właśnie sumienie uspokojone.
"Więcej Życie nie pozwoli rozdzielić, niż Śmierć połączyć może." Percy Shelley
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6270
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
- Allesiaen
-
- Posty: 7
- Rejestracja: wtorek 09 paź 2018, 14:21
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 29
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Pytanko dotyczące Poszukiwacza "Pani wojny" z dodatku Kraina Ognia :
"Kiedy spotykasz Przyjaciela, możesz go natychmiast wcielić w swoje szeregi. Zabierz tego Przyjaciela jako wcielonego Przyjaciela, nawet jeśli normalnie nie mógłbyś go zabrać. Zignoruj całą treść karty każdego wcielonego Przyjaciela i zastąp ją treścią : "Podczas walki dodaj 1 do swojej Siły".
Przy losowaniu trzech kart przygód, w momencie gdy losujemy dwa potwory i jednego przyjaciela, przed walką z potworami możemy wcielić przyjaciela w swoje szeregi ? i możemy od razu dodać 1 do Siły przed walką z potworami ?
Jak oznaczacie czy przyjaciel jest wcielony ?
"Kiedy spotykasz Przyjaciela, możesz go natychmiast wcielić w swoje szeregi. Zabierz tego Przyjaciela jako wcielonego Przyjaciela, nawet jeśli normalnie nie mógłbyś go zabrać. Zignoruj całą treść karty każdego wcielonego Przyjaciela i zastąp ją treścią : "Podczas walki dodaj 1 do swojej Siły".
Przy losowaniu trzech kart przygód, w momencie gdy losujemy dwa potwory i jednego przyjaciela, przed walką z potworami możemy wcielić przyjaciela w swoje szeregi ? i możemy od razu dodać 1 do Siły przed walką z potworami ?
Jak oznaczacie czy przyjaciel jest wcielony ?