Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
-
-
- Posty: 17
- Rejestracja: sobota 20 sty 2018, 15:55
- Płeć:
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Witam ponownie...
Kolejna partia rozgrywana z synem (człowiek czuje się jakby znów miał naście lat:) Podczas gry nasuwają się kolejne pytania:
1. Poszukiwacz zaczynając swój ruch postanawia porzucić 2 przyjaciół i 2 przedmioty na obszarze na którym aktualnie przebywa. To jest traktowane jako ruch w turze, czy oprócz porzucenia przyjaciół i przedmiotów wykonuje polecenie terenu?
2. Poszukiwacz trafia na ten obszar na którym znajdują się 2 porzucone przedmioty i dwaj przyjaciele. Może zabrać wszystko od razu? Czy może też sobie wybrać co zabiera a co zostawia? np. bierze jednego przyjaciela i jeden przedmiot. Jeżeli poszukiwacz zabiera porzucony ekwipunek to jest to traktowane jako ruch, czy oprócz tego musi wykonać polecenie terenu?
3.Poszukiwacz porzuca na danym obszarze 2 przedmioty i przyjaciela. W Kolejnej turze inny poszukiwacz trafia na ten obszar. Pisze na nim "wylosuj jedną kartę. Nie losujesz karty jeżeli jakaś się tutaj znajduje" Tutaj znajdują się porzucone przedmioty i przyjaciel innego poszukiwacza (razem 3 karty). W takim razie ignorujemy te karty i normalnie wykonujemy polecenie obszaru? A potem ewentualnie możemy zabrać porzucone przedmioty i przyjaciela?
Korzystam z dodatku ZWIASTUN
4.Jeden z poszukiwaczy losuje KARTĘ TERENU, która zmusza go do umieszczenia KARTY TERENU na obszarze na którym właśnie znajduje się już karta przygody np.Wróg. Czy od tej chwili KARTA TERENU jest wiążąca - przykrywa Kartę Wroga który od tej pory nie uczestniczy w grze? Kartę Wroga odrzucamy na stos kart odrzuconych czy pozostaje na tym obszarze, i dopóki jest tam KARTA TERENU - Karta Wroga nie uczestniczy w grze?
5.W instrukcji czytamy "jeśli gracz umieszcza na planszy nowego Poszukiwacza, ignoruje w tym przypadku wszystkie karty terenu". Co to oznacza? Na nowego poszukiwacza Karty Terenu nie działają? jak długo Nowy Poszukiwacz ignoruje wszystkie karty Ternu (tylko na początku, przy pierwszym ruchu?) Jeżeli ignoruje Karty Terenu - a trafi na teren z Kartą Terenu do jakich poleceń się odnosi?
6. Korzystając z dodatków Las i Zwiastun - postać Proroka - może także wystąpić na terenie Lasu, tak? W tym przypadku wystarczy, aby któryś z graczy wylosował na karcie Lasu zdarzenie, tak?
trochę dużo tych pytań. Dzięki za cierpliwość i odpowiedzi.
P.S.Przepraszam za niezbyt składne pytania. Jest już prawie 2 w nocy. Wszystko przez Talisman:)
Pozdrawiam.
Kolejna partia rozgrywana z synem (człowiek czuje się jakby znów miał naście lat:) Podczas gry nasuwają się kolejne pytania:
1. Poszukiwacz zaczynając swój ruch postanawia porzucić 2 przyjaciół i 2 przedmioty na obszarze na którym aktualnie przebywa. To jest traktowane jako ruch w turze, czy oprócz porzucenia przyjaciół i przedmiotów wykonuje polecenie terenu?
2. Poszukiwacz trafia na ten obszar na którym znajdują się 2 porzucone przedmioty i dwaj przyjaciele. Może zabrać wszystko od razu? Czy może też sobie wybrać co zabiera a co zostawia? np. bierze jednego przyjaciela i jeden przedmiot. Jeżeli poszukiwacz zabiera porzucony ekwipunek to jest to traktowane jako ruch, czy oprócz tego musi wykonać polecenie terenu?
3.Poszukiwacz porzuca na danym obszarze 2 przedmioty i przyjaciela. W Kolejnej turze inny poszukiwacz trafia na ten obszar. Pisze na nim "wylosuj jedną kartę. Nie losujesz karty jeżeli jakaś się tutaj znajduje" Tutaj znajdują się porzucone przedmioty i przyjaciel innego poszukiwacza (razem 3 karty). W takim razie ignorujemy te karty i normalnie wykonujemy polecenie obszaru? A potem ewentualnie możemy zabrać porzucone przedmioty i przyjaciela?
Korzystam z dodatku ZWIASTUN
4.Jeden z poszukiwaczy losuje KARTĘ TERENU, która zmusza go do umieszczenia KARTY TERENU na obszarze na którym właśnie znajduje się już karta przygody np.Wróg. Czy od tej chwili KARTA TERENU jest wiążąca - przykrywa Kartę Wroga który od tej pory nie uczestniczy w grze? Kartę Wroga odrzucamy na stos kart odrzuconych czy pozostaje na tym obszarze, i dopóki jest tam KARTA TERENU - Karta Wroga nie uczestniczy w grze?
5.W instrukcji czytamy "jeśli gracz umieszcza na planszy nowego Poszukiwacza, ignoruje w tym przypadku wszystkie karty terenu". Co to oznacza? Na nowego poszukiwacza Karty Terenu nie działają? jak długo Nowy Poszukiwacz ignoruje wszystkie karty Ternu (tylko na początku, przy pierwszym ruchu?) Jeżeli ignoruje Karty Terenu - a trafi na teren z Kartą Terenu do jakich poleceń się odnosi?
6. Korzystając z dodatków Las i Zwiastun - postać Proroka - może także wystąpić na terenie Lasu, tak? W tym przypadku wystarczy, aby któryś z graczy wylosował na karcie Lasu zdarzenie, tak?
trochę dużo tych pytań. Dzięki za cierpliwość i odpowiedzi.
P.S.Przepraszam za niezbyt składne pytania. Jest już prawie 2 w nocy. Wszystko przez Talisman:)
Pozdrawiam.
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6270
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Witaj
1. Nie, to nie jest ruch. Wykonuje polecenie obszaru na który trafia (tereny to coś innego).
2. Może. Może. Ruch to (zazwyczaj) rzut kostką i przemieszczenie figurki - skoro piszesz że trafia na obszar to to był jego ruch. Ruch to nie to samo co tura.
3. Nie. Sam wkleiłeś zasadę która temu przeczy. Nie losujesz kart bo jakieś już tu są. Możesz sobie podnieść co tam leży i to wszystko.
4. Nie. Karta terenu zastępuje obszar, ale nie to co się na nim znajduje (karty, żetony, figurki). Jedyne co karta terenu zastąpi oprócz obszaru to inną kartę terenu.
5. To oznacza że jeśli jakiś poszukiwacz ma napisane na swojej karcie że zaczyna grę np na Cmentarzu, a przez karty terenu cmentarza nie ma w grze, to ignoruje się te karty i ustawia postać tam gdzie był cmentarz. Działają. Tylko podczas ustawiania się na planszy (tak).
6. Tak.
1. Nie, to nie jest ruch. Wykonuje polecenie obszaru na który trafia (tereny to coś innego).
2. Może. Może. Ruch to (zazwyczaj) rzut kostką i przemieszczenie figurki - skoro piszesz że trafia na obszar to to był jego ruch. Ruch to nie to samo co tura.
3. Nie. Sam wkleiłeś zasadę która temu przeczy. Nie losujesz kart bo jakieś już tu są. Możesz sobie podnieść co tam leży i to wszystko.
4. Nie. Karta terenu zastępuje obszar, ale nie to co się na nim znajduje (karty, żetony, figurki). Jedyne co karta terenu zastąpi oprócz obszaru to inną kartę terenu.
5. To oznacza że jeśli jakiś poszukiwacz ma napisane na swojej karcie że zaczyna grę np na Cmentarzu, a przez karty terenu cmentarza nie ma w grze, to ignoruje się te karty i ustawia postać tam gdzie był cmentarz. Działają. Tylko podczas ustawiania się na planszy (tak).
6. Tak.
What a view.
-
-
- Posty: 17
- Rejestracja: sobota 20 sty 2018, 15:55
- Płeć:
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Witam ponownie.
czy mógłbym prosić o wyjaśnienie
Karta przygód z tali kart Wilkołaka
NIEZNAJOMY - "ZWIASTUNKA ŚWITU"
"Otrzymujesz 2 punkty Losu; następnie wszyscy Poszukiwacze w tej krainie MOGĄ otrzymać po 1 punkcie Losu".
Moje pytanie: chodzi o słowo MOGĄ. Kto o tym decyduje czy otrzymają? Poszukiwacz który wylosował tą kartę? Czyli równie dobrze MOGĄ nie otrzymać kart Losu, jesli tak zdecyduje Poszukiwacz który tą Kartę wylosował, tak?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
czy mógłbym prosić o wyjaśnienie
Karta przygód z tali kart Wilkołaka
NIEZNAJOMY - "ZWIASTUNKA ŚWITU"
"Otrzymujesz 2 punkty Losu; następnie wszyscy Poszukiwacze w tej krainie MOGĄ otrzymać po 1 punkcie Losu".
Moje pytanie: chodzi o słowo MOGĄ. Kto o tym decyduje czy otrzymają? Poszukiwacz który wylosował tą kartę? Czyli równie dobrze MOGĄ nie otrzymać kart Losu, jesli tak zdecyduje Poszukiwacz który tą Kartę wylosował, tak?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6270
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Nie wiadomo tak naprawdę, my gramy że ci gracze decydują.
What a view.
-
-
- Posty: 17
- Rejestracja: sobota 20 sty 2018, 15:55
- Płeć:
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Podczas gry pojawiły się kolejne pytania:
karta PRZYJACIEL "OBLUBIENICA"z talii Kart Wilkołaka
"Oblubienica zostanie twoim Przyjacielem, jeśli odrzucisz jedno ze swoich trofeów"
A co w przypadku, jeśli nie chcę takiego Przyjaciela, i nie chcę odrzucić żadnego ze swoich trofeów? Karta OBLUBIENICY ląduje na stos Kart odrzuconych czy pozostawiamy ją na obszarze na którym została wylosowana?
Jeszcze jedno pytanie: KSIĘŻYCOWE ZDARZENIE i KARTA CZASU z Wilkołaka - oddziałuje na wszystkie 3 Krainy w grze (wariant podstawowy) oraz na wszystkie dodatki?
Tradycyjnie Wielkie Dziękuję za wszystkie odpowiedzi:)
karta PRZYJACIEL "OBLUBIENICA"z talii Kart Wilkołaka
"Oblubienica zostanie twoim Przyjacielem, jeśli odrzucisz jedno ze swoich trofeów"
A co w przypadku, jeśli nie chcę takiego Przyjaciela, i nie chcę odrzucić żadnego ze swoich trofeów? Karta OBLUBIENICY ląduje na stos Kart odrzuconych czy pozostawiamy ją na obszarze na którym została wylosowana?
Jeszcze jedno pytanie: KSIĘŻYCOWE ZDARZENIE i KARTA CZASU z Wilkołaka - oddziałuje na wszystkie 3 Krainy w grze (wariant podstawowy) oraz na wszystkie dodatki?
Tradycyjnie Wielkie Dziękuję za wszystkie odpowiedzi:)
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6270
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
oblubienica - zostaje na obszarze
zdarzenia ks i karta czasu - obowiązują wszędzie
zdarzenia ks i karta czasu - obowiązują wszędzie
What a view.
- Odyn
-
- Posty: 897
- Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
- Lokalizacja: Gliwice
- Płeć:
- Wiek: 33
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Jak rozpatrzylibyście taką sytuację:
Na Równinach Grozy stoi Czarnowidz. Przez Tajemne Wrota przedostaje się Skrzat i kończy swój ruch na Równinach Grozy – dochodzi do spotkania między wymienionymi Poszukiwaczami (Skrzat atakuje Czarnowidza).
Skrzat używa Smoczego Artefaktu (Magiczny Przedmiot):
„Możesz użyć Laski Smoczego Ognia tuż przed rozpoczęciem jakiejkolwiek walki z innym Poszukiwaczem lub istotą, aby cisnąć w niego kulę ognia. Ta kula ognia zabije każdego przeciwnika (również z kart Alternatywnych Zakończeń) lub spowoduje utratę 1 punktu Życia u innego Poszukiwacza. Po jednorazowym użyciu Laskę Smoczego Ognia należy odrzucić.”
W tym momencie włącza się trzeci z graczy (Szynkarka) i rzuca na Czarnowidza czar Ocalenie:
„Możesz rzucić to Zaklęcie w dowolnym momencie na któregokolwiek z Poszukiwaczy, Przyjaciół lub Wrogów. Zaklęcie to zapobiega utracie punktów Życia przez Poszukiwacza lub chroni Przyjaciela przed śmiercią. Jeśli zostanie rzucone na Wroga, również chroni go przed śmiercią – walka kończy się remisem.”
I tu pojawia się moje pytanie - czy Skrzat może rzucić zaklęcie Odbicia na zaklęcie Ocalenia w tej chwili? Zaklęcie Odbicia mówi:
„Możesz rzucić to Zaklęcie w dowolnym momencie. Odbije ono każde właśnie rzucone Zaklęcie (w tym Zaklęcie Rozkazu) z powrotem ku Poszukiwaczowi, który je rzucił (innymi słowy Poszukiwacz rzucający Zaklęcie zostanie poddany działaniu własnego czaru).”
Dodam na marginesie, iż Szynkarka ma full Życia.
Zdaję sobie sprawę, że karta Laski Smoczego Ognia pochodzi z dodatku autorskiego, ale liczy się sama treść. Czy w przedstawionej sytuacji można odbić czar Ocalenia? Ocalenie zostało rzucone, by zapobiec utracie punktu Życia poprzez Magiczny Przedmiot, czyli wywołało efekt.
I drugie pytanie - po rozpatrzeniu powyższej sytuacji dochodzi do normalnej walki (czyt. walczący Skrzat z Czarnowidzem normalnie rzucają za skuteczność ataku), tak?
Na Równinach Grozy stoi Czarnowidz. Przez Tajemne Wrota przedostaje się Skrzat i kończy swój ruch na Równinach Grozy – dochodzi do spotkania między wymienionymi Poszukiwaczami (Skrzat atakuje Czarnowidza).
Skrzat używa Smoczego Artefaktu (Magiczny Przedmiot):
„Możesz użyć Laski Smoczego Ognia tuż przed rozpoczęciem jakiejkolwiek walki z innym Poszukiwaczem lub istotą, aby cisnąć w niego kulę ognia. Ta kula ognia zabije każdego przeciwnika (również z kart Alternatywnych Zakończeń) lub spowoduje utratę 1 punktu Życia u innego Poszukiwacza. Po jednorazowym użyciu Laskę Smoczego Ognia należy odrzucić.”
W tym momencie włącza się trzeci z graczy (Szynkarka) i rzuca na Czarnowidza czar Ocalenie:
„Możesz rzucić to Zaklęcie w dowolnym momencie na któregokolwiek z Poszukiwaczy, Przyjaciół lub Wrogów. Zaklęcie to zapobiega utracie punktów Życia przez Poszukiwacza lub chroni Przyjaciela przed śmiercią. Jeśli zostanie rzucone na Wroga, również chroni go przed śmiercią – walka kończy się remisem.”
I tu pojawia się moje pytanie - czy Skrzat może rzucić zaklęcie Odbicia na zaklęcie Ocalenia w tej chwili? Zaklęcie Odbicia mówi:
„Możesz rzucić to Zaklęcie w dowolnym momencie. Odbije ono każde właśnie rzucone Zaklęcie (w tym Zaklęcie Rozkazu) z powrotem ku Poszukiwaczowi, który je rzucił (innymi słowy Poszukiwacz rzucający Zaklęcie zostanie poddany działaniu własnego czaru).”
Dodam na marginesie, iż Szynkarka ma full Życia.
Zdaję sobie sprawę, że karta Laski Smoczego Ognia pochodzi z dodatku autorskiego, ale liczy się sama treść. Czy w przedstawionej sytuacji można odbić czar Ocalenia? Ocalenie zostało rzucone, by zapobiec utracie punktu Życia poprzez Magiczny Przedmiot, czyli wywołało efekt.
I drugie pytanie - po rozpatrzeniu powyższej sytuacji dochodzi do normalnej walki (czyt. walczący Skrzat z Czarnowidzem normalnie rzucają za skuteczność ataku), tak?
"Więcej Życie nie pozwoli rozdzielić, niż Śmierć połączyć może." Percy Shelley
- Berni
-
- Posty: 973
- Rejestracja: czwartek 20 paź 2011, 15:38
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Wiek: 46
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Nie możesz rzucić zaklęcia jak nie może wywołać efektu. Szynkarka nie traci życia więc zaklęcie nie może być na nią rzucone.
Zaklęcie zostało rzucone na Czarnowidza, który tracił życie - więc jest ok.
Szynkarka nie traci życia więc nie może być celem tego zaklęcia.
Po rozpatrzeniu efektu laski dochodzi do normalnej walki.
Zaklęcie zostało rzucone na Czarnowidza, który tracił życie - więc jest ok.
Szynkarka nie traci życia więc nie może być celem tego zaklęcia.
Po rozpatrzeniu efektu laski dochodzi do normalnej walki.
- Odyn
-
- Posty: 897
- Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
- Lokalizacja: Gliwice
- Płeć:
- Wiek: 33
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Dzięki, Bernie. Czyli dobrze myślałem w zaistniałych sytuacjach
"Więcej Życie nie pozwoli rozdzielić, niż Śmierć połączyć może." Percy Shelley
- Berni
-
- Posty: 973
- Rejestracja: czwartek 20 paź 2011, 15:38
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Wiek: 46
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Berni. To jest polska ksywa od mojego nazwiska, a nie z angielskiego imienia
- Odyn
-
- Posty: 897
- Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
- Lokalizacja: Gliwice
- Płeć:
- Wiek: 33
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Wybacz, pisałem "na szybko" i źle spojrzałem
"Więcej Życie nie pozwoli rozdzielić, niż Śmierć połączyć może." Percy Shelley
- Odyn
-
- Posty: 897
- Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
- Lokalizacja: Gliwice
- Płeć:
- Wiek: 33
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Kontynuując ideę stworzenia tego tematu, wrzucam kolejne punkty podsumowujące nieścisłości, jakie przewinęły się przez to forum. Wszystko oczywiście znajdziecie powyżej lub w innych tematach, ja spisuję gotowe odpowiedzi dzięki uprzejmości osób, które rozwiały moje wątpliwości
32. Na kartach, na których napisano, iż należy odrzucić np. Przyjaciela, czy Przedmiot to zawsze należy to zrobić na stos kart odrzuconych. Przykłady:
- Książę Wampirów ma napisane m.in.: ...Jeśli Cię pokona, oprócz utraty punktu Życia musisz odrzucić również jednego Przyjaciela (wybranego losowo)...
- Klątwa wiedźmy: Przeklęła cię wiedźma - musisz ją zabrać jako swego Przyjaciela. Wszyscy twoi pozostali Przyjaciele natychmiast cię opuszczają - odrzuć ich karty...
- Kryjówka na spopielonych polach: Rzuć 1 kością. Jeśli wynik jest wyższy od twojej Siły, otrzymujesz 1 punkt Siły i odrzucasz 1 Przedmiot...
33. Gdy Poszukiwacz wylosuje kartę o treści Podnieś początkową wartość Życia / Losu o 1 - to nie otrzymuje jednocześnie tego punktu Życia / Losu. Sama wartość początkowa się podnosi, ale ten dodatkowy punkt musi odzyskać.
34. Żniwiarz może się poruszać w Mieście przeciwnie do kierunku ruchu.
35. Wchodzę na obszar, gdzie losuje się Mieszkańca. Wylosowałem Karciarza, który ma napisane, iż jak wyrzucisz 1 musisz zostawić jakiś Przedmiot na tej karcie. Ktoś kto u Karciarza wyrzuci 6 może ten Przedmiot wziąć. Iluzjonistka dzięki swojej umiejętności (przesunięcie karty Przygody na swój obszar) nie może zabrać tej karty Przygody z Karciarza i ją normalnie rozpatrywać, ponieważ karty Przygód są kartami Przygód wtedy, kiedy znajdują się na obszarze, w talii Przygód lub w posiadaniu Poszukiwacza. W takim przypadku karty leżące na innych kartach nie są kartami Przygód i są odporne na wszelkie efekty na nie działające dopóki nic się nie stanie karcie, na której leżą. Zwłaszcza, iż karty leżące na innych kartach nie zmniejszają limitu losowanych kart na danym obszarze, a to jest jedna z definicji kart Przygód.
36. Na Równinach Grozy stoi Czarnowidz. Przez Tajemne Wrota przedostaje się Skrzat i kończy swój ruch na Równinach Grozy – dochodzi do spotkania między wymienionymi Poszukiwaczami (Skrzat atakuje Czarnowidza). Skrzat używa Smoczego Artefaktu (Magiczny Przedmiot): „Możesz użyć Laski Smoczego Ognia tuż przed rozpoczęciem jakiejkolwiek walki z innym Poszukiwaczem lub istotą, aby cisnąć w niego kulę ognia. Ta kula ognia zabije każdego przeciwnika (również z kart Alternatywnych Zakończeń) lub spowoduje utratę 1 punktu Życia u innego Poszukiwacza. Po jednorazowym użyciu Laskę Smoczego Ognia należy odrzucić.”
W tym momencie włącza się trzeci z graczy (Szynkarka) i rzuca na Czarnowidza czar Ocalenie:
„Możesz rzucić to Zaklęcie w dowolnym momencie na któregokolwiek z Poszukiwaczy, Przyjaciół lub Wrogów. Zaklęcie to zapobiega utracie punktów Życia przez Poszukiwacza lub chroni Przyjaciela przed śmiercią. Jeśli zostanie rzucone na Wroga, również chroni go przed śmiercią – walka kończy się remisem.”
Skrzat nie może rzucić Zaklęcia Odbicia na Zaklęcie Ocalenia w tej chwili (Zaklęcie Odbicia mówi: „Możesz rzucić to Zaklęcie w dowolnym momencie. Odbije ono każde właśnie rzucone Zaklęcie (w tym Zaklęcie Rozkazu) z powrotem ku Poszukiwaczowi, który je rzucił (innymi słowy Poszukiwacz rzucający Zaklęcie zostanie poddany działaniu własnego czaru).”, ponieważ nie można rzucić zaklęcia, kiedy nie może ono wywołać efektu. Szynkarka nie traci Życia, więc Zaklęcie nie może być na nią rzucone (tj. odbite).
Po rozpatrzeniu powyższej sytuacji dochodzi do normalnej walki (czyt. walczący Skrzat z Czarnowidzem normalnie rzucają za skuteczność ataku).
37. Żeby zdobyć łuskę Poszukiwacz musi pokonać Wroga z talii Smoka. Jednakże rozpatruje wszystkie karty, znajdujące się na tym obszarze, wg kolejności numerów spotkań. Przykład:
Jeżeli na danym obszarze znajduje się Wróg z talii Przygód, a Poszukiwacz zdecydował się spotkać łuskę zamiast badać obszar (łuska nie należy do aktualnego Króla Smoków, więc ma wybór; gdyby należała, Poszukiwacz musiałby spotkać łuskę) to losuje kartę z talii Smoka, odpowiadającego kolorowi tej łuski. Jeśli wylosował Wroga z Siłą, a Wróg z talii Przygody też walczy na Siłę, to musi walczyć z nimi jednocześnie i obu pokonać, by zdobyć łuskę (może też wymknąć się Wrogowi z talii Przygód). Jeżeli natomiast Wróg z talii Przygód walczy psychicznie na Moc (nr spotkania 3), a Wróg z talii Smoka na Siłę (nr spotkania 2), to łuskę otrzymujemy już po pokonaniu Wroga z talii Smoka [a przed walką psychiczną z Wrogiem na Moc].
38. Grając ze Smoczą Wieżą (nakładką na Krainę Wewnętrzną z dodatku Smoki) nie trzeba posiadać talizmanu, choć warto go mieć (przydatne zwłaszcza, gdy używa się karty Alt. Zakończenia Król Smoków; ponadto talizmany z dodatku Kataklizm zawierają specjalne zdolności, przydatne w trakcie przemierzania Krainy Wewnętrznej/Smoczej Wieży).
39. W Smoczej Wieży do spotkania między Poszukiwaczami może dość jedynie na Równinie Grozy.
40. Jeśli na Koronie Władzy jest więcej niż jeden Poszukiwacz to pierwszy Poszukiwacz, który dotarł na KW walczy z Królem Smoków aż do momentu, gdy go pokona (i wygra grę) lub zremisuje/przegra. Jeśli zremisuje/przegra to jego tura się kończy, a drugi z Poszukiwaczy, który był również na KW, zaczyna walkę na etapie, na którym ten pierwszy ją zakończył.
Jeżeli w chwili śmierci Poszukiwacza (który toczył walkę z Królem Smoków) na Koronie Władzy nie ma innego Poszukiwacza, to Życie Króla Smoków się odnawia.
32. Na kartach, na których napisano, iż należy odrzucić np. Przyjaciela, czy Przedmiot to zawsze należy to zrobić na stos kart odrzuconych. Przykłady:
- Książę Wampirów ma napisane m.in.: ...Jeśli Cię pokona, oprócz utraty punktu Życia musisz odrzucić również jednego Przyjaciela (wybranego losowo)...
- Klątwa wiedźmy: Przeklęła cię wiedźma - musisz ją zabrać jako swego Przyjaciela. Wszyscy twoi pozostali Przyjaciele natychmiast cię opuszczają - odrzuć ich karty...
- Kryjówka na spopielonych polach: Rzuć 1 kością. Jeśli wynik jest wyższy od twojej Siły, otrzymujesz 1 punkt Siły i odrzucasz 1 Przedmiot...
33. Gdy Poszukiwacz wylosuje kartę o treści Podnieś początkową wartość Życia / Losu o 1 - to nie otrzymuje jednocześnie tego punktu Życia / Losu. Sama wartość początkowa się podnosi, ale ten dodatkowy punkt musi odzyskać.
34. Żniwiarz może się poruszać w Mieście przeciwnie do kierunku ruchu.
35. Wchodzę na obszar, gdzie losuje się Mieszkańca. Wylosowałem Karciarza, który ma napisane, iż jak wyrzucisz 1 musisz zostawić jakiś Przedmiot na tej karcie. Ktoś kto u Karciarza wyrzuci 6 może ten Przedmiot wziąć. Iluzjonistka dzięki swojej umiejętności (przesunięcie karty Przygody na swój obszar) nie może zabrać tej karty Przygody z Karciarza i ją normalnie rozpatrywać, ponieważ karty Przygód są kartami Przygód wtedy, kiedy znajdują się na obszarze, w talii Przygód lub w posiadaniu Poszukiwacza. W takim przypadku karty leżące na innych kartach nie są kartami Przygód i są odporne na wszelkie efekty na nie działające dopóki nic się nie stanie karcie, na której leżą. Zwłaszcza, iż karty leżące na innych kartach nie zmniejszają limitu losowanych kart na danym obszarze, a to jest jedna z definicji kart Przygód.
36. Na Równinach Grozy stoi Czarnowidz. Przez Tajemne Wrota przedostaje się Skrzat i kończy swój ruch na Równinach Grozy – dochodzi do spotkania między wymienionymi Poszukiwaczami (Skrzat atakuje Czarnowidza). Skrzat używa Smoczego Artefaktu (Magiczny Przedmiot): „Możesz użyć Laski Smoczego Ognia tuż przed rozpoczęciem jakiejkolwiek walki z innym Poszukiwaczem lub istotą, aby cisnąć w niego kulę ognia. Ta kula ognia zabije każdego przeciwnika (również z kart Alternatywnych Zakończeń) lub spowoduje utratę 1 punktu Życia u innego Poszukiwacza. Po jednorazowym użyciu Laskę Smoczego Ognia należy odrzucić.”
W tym momencie włącza się trzeci z graczy (Szynkarka) i rzuca na Czarnowidza czar Ocalenie:
„Możesz rzucić to Zaklęcie w dowolnym momencie na któregokolwiek z Poszukiwaczy, Przyjaciół lub Wrogów. Zaklęcie to zapobiega utracie punktów Życia przez Poszukiwacza lub chroni Przyjaciela przed śmiercią. Jeśli zostanie rzucone na Wroga, również chroni go przed śmiercią – walka kończy się remisem.”
Skrzat nie może rzucić Zaklęcia Odbicia na Zaklęcie Ocalenia w tej chwili (Zaklęcie Odbicia mówi: „Możesz rzucić to Zaklęcie w dowolnym momencie. Odbije ono każde właśnie rzucone Zaklęcie (w tym Zaklęcie Rozkazu) z powrotem ku Poszukiwaczowi, który je rzucił (innymi słowy Poszukiwacz rzucający Zaklęcie zostanie poddany działaniu własnego czaru).”, ponieważ nie można rzucić zaklęcia, kiedy nie może ono wywołać efektu. Szynkarka nie traci Życia, więc Zaklęcie nie może być na nią rzucone (tj. odbite).
Po rozpatrzeniu powyższej sytuacji dochodzi do normalnej walki (czyt. walczący Skrzat z Czarnowidzem normalnie rzucają za skuteczność ataku).
37. Żeby zdobyć łuskę Poszukiwacz musi pokonać Wroga z talii Smoka. Jednakże rozpatruje wszystkie karty, znajdujące się na tym obszarze, wg kolejności numerów spotkań. Przykład:
Jeżeli na danym obszarze znajduje się Wróg z talii Przygód, a Poszukiwacz zdecydował się spotkać łuskę zamiast badać obszar (łuska nie należy do aktualnego Króla Smoków, więc ma wybór; gdyby należała, Poszukiwacz musiałby spotkać łuskę) to losuje kartę z talii Smoka, odpowiadającego kolorowi tej łuski. Jeśli wylosował Wroga z Siłą, a Wróg z talii Przygody też walczy na Siłę, to musi walczyć z nimi jednocześnie i obu pokonać, by zdobyć łuskę (może też wymknąć się Wrogowi z talii Przygód). Jeżeli natomiast Wróg z talii Przygód walczy psychicznie na Moc (nr spotkania 3), a Wróg z talii Smoka na Siłę (nr spotkania 2), to łuskę otrzymujemy już po pokonaniu Wroga z talii Smoka [a przed walką psychiczną z Wrogiem na Moc].
38. Grając ze Smoczą Wieżą (nakładką na Krainę Wewnętrzną z dodatku Smoki) nie trzeba posiadać talizmanu, choć warto go mieć (przydatne zwłaszcza, gdy używa się karty Alt. Zakończenia Król Smoków; ponadto talizmany z dodatku Kataklizm zawierają specjalne zdolności, przydatne w trakcie przemierzania Krainy Wewnętrznej/Smoczej Wieży).
39. W Smoczej Wieży do spotkania między Poszukiwaczami może dość jedynie na Równinie Grozy.
40. Jeśli na Koronie Władzy jest więcej niż jeden Poszukiwacz to pierwszy Poszukiwacz, który dotarł na KW walczy z Królem Smoków aż do momentu, gdy go pokona (i wygra grę) lub zremisuje/przegra. Jeśli zremisuje/przegra to jego tura się kończy, a drugi z Poszukiwaczy, który był również na KW, zaczyna walkę na etapie, na którym ten pierwszy ją zakończył.
Jeżeli w chwili śmierci Poszukiwacza (który toczył walkę z Królem Smoków) na Koronie Władzy nie ma innego Poszukiwacza, to Życie Króla Smoków się odnawia.
"Więcej Życie nie pozwoli rozdzielić, niż Śmierć połączyć może." Percy Shelley
- fallenmk
-
-
Spis dodatków autora:
• Krainy Wschodu
• Miecze Czarnoksiężnika
• Poszukiwacze z DnD
• Powrót Kruczej Wiedźmy
• Purpurowy Czerw
• Pułapki w Podziemiach - Posty: 2311
- Rejestracja: sobota 07 lip 2018, 20:03
- Płeć:
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Cześć. Jako nowy mam kilka pytań, z góry przepraszam, jeśli już gdzieś padły:
1) Jak w TMiM wygląda kwestia posługiwania się dwiema sztukami broni i pancerzami, w szczególności tarczą? Czy tylko wojownik może posługiwać się na raz dwiema sztukami, czy jest coś takiego jak broń dwuręczna?
2) Czy pancerze mogą chronić przed utratą punktu życia po przegranej walce psychicznej?
3) Czy w gospodzie po rzuceniu 5 lub 6 od razu można skorzystać z usług czarownika lub przewoźnika, czy dopiero można się na to zdecydować w swojej kolejnej turze zamiast ruchu?
4) Czy po walce w Koronie Władzy przegrany zostaje na obszarze, czy cofa się do Doliny Ognia?
5) Czy karty na stosach odrzuconych spoczywają rewersem czy awersem do góry? A zatem czy w przypadku, gdy gracz np. odrzuca nadmiarowe zaklęcie, inni gracze widzą, jakie zostało odrzucone?
Dziękuję z góry, jak coś sobie jeszcze przypomnę, to napiszę.
1) Jak w TMiM wygląda kwestia posługiwania się dwiema sztukami broni i pancerzami, w szczególności tarczą? Czy tylko wojownik może posługiwać się na raz dwiema sztukami, czy jest coś takiego jak broń dwuręczna?
2) Czy pancerze mogą chronić przed utratą punktu życia po przegranej walce psychicznej?
3) Czy w gospodzie po rzuceniu 5 lub 6 od razu można skorzystać z usług czarownika lub przewoźnika, czy dopiero można się na to zdecydować w swojej kolejnej turze zamiast ruchu?
4) Czy po walce w Koronie Władzy przegrany zostaje na obszarze, czy cofa się do Doliny Ognia?
5) Czy karty na stosach odrzuconych spoczywają rewersem czy awersem do góry? A zatem czy w przypadku, gdy gracz np. odrzuca nadmiarowe zaklęcie, inni gracze widzą, jakie zostało odrzucone?
Dziękuję z góry, jak coś sobie jeszcze przypomnę, to napiszę.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Hej,fallenmk pisze: ↑środa 18 lip 2018, 10:38 Cześć. Jako nowy mam kilka pytań, z góry przepraszam, jeśli już gdzieś padły:
1) Jak w TMiM wygląda kwestia posługiwania się dwiema sztukami broni i pancerzami, w szczególności tarczą? Czy tylko wojownik może posługiwać się na raz dwiema sztukami, czy jest coś takiego jak broń dwuręczna?
2) Czy pancerze mogą chronić przed utratą punktu życia po przegranej walce psychicznej?
3) Czy w gospodzie po rzuceniu 5 lub 6 od razu można skorzystać z usług czarownika lub przewoźnika, czy dopiero można się na to zdecydować w swojej kolejnej turze zamiast ruchu?
4) Czy po walce w Koronie Władzy przegrany zostaje na obszarze, czy cofa się do Doliny Ognia?
5) Czy karty na stosach odrzuconych spoczywają rewersem czy awersem do góry? A zatem czy w przypadku, gdy gracz np. odrzuca nadmiarowe zaklęcie, inni gracze widzą, jakie zostało odrzucone?
Dziękuję z góry, jak coś sobie jeszcze przypomnę, to napiszę.
1. Oficjalnie nie ma Broni dwurecznych (sa w fanowskich dodatkach). Tylko Wojownik i Derwisz z Krain Ognia moga poslugiwac sie 2 Broniami.
2. Normalnie nie, chyba ze na samej karcie jest napisane, iz moze (np. Lustrzana Tarcza z The Legend of Zelda).
3. W nastepnej rundzie. Jest tam napisane to.
4. Zostaje na KW.
5. Nikt tego nie wie, bo instrukcja na ten temat milczy, ale tradycyjnie sie gra, iz stosy kart odrzuconych sa jak otwarta kniga i kazdy moze je przegladac (ale nie moze zmieniac kolejnosci kart).
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6270
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
???
chyba z mitologii greckiej jeśli juz.
What a view.
- Budowniczy Mostów
-
-
Spis dodatków autora:
• Bezdroża
• Bezkresne Morze
• Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
• Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
• Legendarne Przedmioty
• Ląd Na Horyzoncie!
• Most
• Obiekty i Misje
• Szalony Tytan - Posty: 4027
- Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
- Płeć:
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
5. U mnie stosy kart odrzuconych są zakryte. Po pierwsze łatwiej się sprząta. Po drugie czasami z tych stosów się losuje.
- Arthan
-
-
Spis dodatków autora:
• Generator Kart - Posty: 2220
- Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
- Wiek: 36
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Jak to możliwe, że jak karty leżą rewersami do góry to się lepiej sprząta? a jak karta ma być losowo to i tak trzeba przetasować. U mnie są też zakryte, bo moim zdaniem lepiej tak wyglądają na stoleBudowniczy Mostów pisze: ↑piątek 27 lip 2018, 17:48 5. U mnie stosy kart odrzuconych są zakryte. Po pierwsze łatwiej się sprząta. Po drugie czasami z tych stosów się losuje.
-
-
- Posty: 2
- Rejestracja: sobota 28 lip 2018, 23:05
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Witam.
Prosze o pomoc w interpretacji zasad.
Mamy na polu kartę Sciana ognia,(karta przygody) która nakazuje: kazdemu poszukiwaczowi ktory na nim sie zatrzymuje zatrzymac sie oraz stracic zycie jesli nie posiada talizmanu albo zamiana talizmanu na sile albo moc.
Jak moge zachować gdy:
Rzucam wiecej oczek, po drodze mam tą kartę na której leży łuska smoka (dodatek smoki) stoi inny poszukiwacz. Nie mam talizmanu, i co mam zrobic?:
- Tracę życie i kończe ruch
- trace życie i moge wziac karte smoka albo zaatakować poszukiwacza
Prosze o pomoc w interpretacji zasad.
Mamy na polu kartę Sciana ognia,(karta przygody) która nakazuje: kazdemu poszukiwaczowi ktory na nim sie zatrzymuje zatrzymac sie oraz stracic zycie jesli nie posiada talizmanu albo zamiana talizmanu na sile albo moc.
Jak moge zachować gdy:
Rzucam wiecej oczek, po drodze mam tą kartę na której leży łuska smoka (dodatek smoki) stoi inny poszukiwacz. Nie mam talizmanu, i co mam zrobic?:
- Tracę życie i kończe ruch
- trace życie i moge wziac karte smoka albo zaatakować poszukiwacza
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Hej,Marro pisze: ↑sobota 28 lip 2018, 23:21 Witam.
Prosze o pomoc w interpretacji zasad.
Mamy na polu kartę Sciana ognia,(karta przygody) która nakazuje: kazdemu poszukiwaczowi ktory na nim sie zatrzymuje zatrzymac sie oraz stracic zycie jesli nie posiada talizmanu albo zamiana talizmanu na sile albo moc.
Jak moge zachować gdy:
Rzucam wiecej oczek, po drodze mam tą kartę na której leży łuska smoka (dodatek smoki) stoi inny poszukiwacz. Nie mam talizmanu, i co mam zrobic?:
- Tracę życie i kończe ruch
- trace życie i moge wziac karte smoka albo zaatakować poszukiwacza
Ja bym zinterpretował to tak:
1. Jeśli smocza łuska należy do Króla Smoków, to stajesz na obszarze, badasz łuskę i losujesz karty, następnie badasz je w kolejności ich numerów spotkania (ściana ognia ma nr spotkania 1, więc pewnie będzie jedną z pierwszych kart, które spotkasz, ale niekoniecznie).
2. Jeśli łuska nie należy do Króla Smoków, to oczywiście musisz się zatrzymać na obszarze i zdecydować, czy badasz Poszukiwacza czy obszar (czy tylko Ścianę Ognia, czy też losujesz karty za łuskę i badasz wsio karty, włącznie ze Ścianą Ognia). Jeśli zdecydujesz się badać Poszukiwacza, Ściana Ognia nie wpływa na Ciebie i nie tracisz punktu Życia.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
- Posty: 2
- Rejestracja: sobota 28 lip 2018, 23:05
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Według mnie powinienem postąpić jak piszesz w punkcie drugim. Łuska nie należała do króla smoków, czyli:Mały Nemo pisze: ↑niedziela 29 lip 2018, 08:32
Hej,
Ja bym zinterpretował to tak:
1. Jeśli smocza łuska należy do Króla Smoków, to stajesz na obszarze, badasz łuskę i losujesz karty, następnie badasz je w kolejności ich numerów spotkania (ściana ognia ma nr spotkania 1, więc pewnie będzie jedną z pierwszych kart, które spotkasz, ale niekoniecznie).
2. Jeśli łuska nie należy do Króla Smoków, to oczywiście musisz się zatrzymać na obszarze i zdecydować, czy badasz Poszukiwacza czy obszar (czy tylko Ścianę Ognia, czy też losujesz karty za łuskę i badasz wsio karty, włącznie ze Ścianą Ognia). Jeśli zdecydujesz się badać Poszukiwacza, Ściana Ognia nie wpływa na Ciebie i nie tracisz punktu Życia.
- karta jest podzielona na dwie części, pierwsza część tyczy się pola, ponieważ jest napisane "każdy kto wkroczy na to pole powinien na tym polu zakończyć swój ruch"
Oznacza to według mnie dość jasno - zatrzymuję na tym polu i rozpatruję to co na nim leży według podstawowych zasad gry czyli do wyboru jedna z opcji:
- Ciągnę kartę z talii smoków, po rozpatrzeniu koniec ruchu
- Rozpatruję zwykłą kartę przygody, którą jest ściana ognia, czyli odnoszę się do drugiej części karty, która nakazuje utratę życia lub wymianę talizmanu
- Atakuję poszukiwacza znajdującego się na polu, po ataku, koniec ruchu
Tak?
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Marro pisze: ↑poniedziałek 30 lip 2018, 12:01Według mnie powinienem postąpić jak piszesz w punkcie drugim. Łuska nie należała do króla smoków, czyli:Mały Nemo pisze: ↑niedziela 29 lip 2018, 08:32
Hej,
Ja bym zinterpretował to tak:
1. Jeśli smocza łuska należy do Króla Smoków, to stajesz na obszarze, badasz łuskę i losujesz karty, następnie badasz je w kolejności ich numerów spotkania (ściana ognia ma nr spotkania 1, więc pewnie będzie jedną z pierwszych kart, które spotkasz, ale niekoniecznie).
2. Jeśli łuska nie należy do Króla Smoków, to oczywiście musisz się zatrzymać na obszarze i zdecydować, czy badasz Poszukiwacza czy obszar (czy tylko Ścianę Ognia, czy też losujesz karty za łuskę i badasz wsio karty, włącznie ze Ścianą Ognia). Jeśli zdecydujesz się badać Poszukiwacza, Ściana Ognia nie wpływa na Ciebie i nie tracisz punktu Życia.
- karta jest podzielona na dwie części, pierwsza część tyczy się pola, ponieważ jest napisane "każdy kto wkroczy na to pole powinien na tym polu zakończyć swój ruch"
Oznacza to według mnie dość jasno - zatrzymuję na tym polu i rozpatruję to co na nim leży według podstawowych zasad gry czyli do wyboru jedna z opcji:
- Ciągnę kartę z talii smoków, po rozpatrzeniu koniec ruchu
- Rozpatruję zwykłą kartę przygody, którą jest ściana ognia, czyli odnoszę się do drugiej części karty, która nakazuje utratę życia lub wymianę talizmanu
- Atakuję poszukiwacza znajdującego się na polu, po ataku, koniec ruchu
Tak?
Dokladnie tak, jesli luska nie nalezy do Krola Smokow, to po wejsciu na obszar musisz albo badac obszar, albo badac luske (jesli sie na to zdecydujesz, to musisz tez badac wszystkie inne karty na obszarze, w tym sciane ognia), albo Poszukiwacza.
BTW, w Talismanie mamy obszary. Pola to nazwa jednego z obszarow .
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
W konkursie na najlepszą postać WIEDZMA zajeła 5 miejsce, bardzo mi się ta Postać spodobała ale mam pytania odnośnie jednej jej umiejętności:
"Przed rozpoczęciem walki lub walki psychicznej z Poszukiwaczem lub Wrogiem, możesz spróbować zamienić go w Ropuchę. Rzuć jedną kością. Wynik równy 1 lub 2 oznacza, że Poszukiwacz staje się Ropuchą na 3 tury, zaś Wróg na czas tej walki ma Siłę lub Moc zredukowaną do 1."
Czy Wiedzma może użyć tej umiejętności jeśli to ona została zaatakowana przez Poszukiwacza?
Czy Wiedzma może użyć tej umiejętności jeśli trafiła na obszar na której leży odkryta karta Wroga ?
"Przed rozpoczęciem walki lub walki psychicznej z Poszukiwaczem lub Wrogiem, możesz spróbować zamienić go w Ropuchę. Rzuć jedną kością. Wynik równy 1 lub 2 oznacza, że Poszukiwacz staje się Ropuchą na 3 tury, zaś Wróg na czas tej walki ma Siłę lub Moc zredukowaną do 1."
Czy Wiedzma może użyć tej umiejętności jeśli to ona została zaatakowana przez Poszukiwacza?
Czy Wiedzma może użyć tej umiejętności jeśli trafiła na obszar na której leży odkryta karta Wroga ?
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
W obu przypadkach bym odpowiedział "tak". W zdolności nie jest napisane, iż to wiedźma ma atakować, więc może użyć tej zdolności zawsze, kiedy rozpoczyna się jakakolwiek walka.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Też mi się tak wydaje. Rozumując zatem dalej. Co z Trofeum za pokonanego Wroga po przemianie go w Ropuche ?
Trofeum liczone jest za 1 punkt czy za tyle ile napisane jest na karcie ? Wydaje mi się że to drugie.
Trofeum liczone jest za 1 punkt czy za tyle ile napisane jest na karcie ? Wydaje mi się że to drugie.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Za tyle, ile jest napisane na jej karcie. W końcu wymieniasz kartę na dodatkowe punkty bez względu na to, co wydarzyło się podczas samej walki (np. ktoś rzucił Osłabienie na Wroga). Generalnie wydaje mi się, iż ta karta jest C&P karty Nagrody za zadanie, a więc jako że efekt pochodzi z oryginalnej gry, to nie może on być zbyt skomplikowany.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!