Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 22223
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 14
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
@Xan ma racje, w instrukcji jest napisane, ze najpierw atakujacy uzywa losu, a nastepnie broniacy sie.
Our motto, DON'T WAKE UP

Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
- Kewis21
-
- Posty: 258
- Rejestracja: czwartek 15 sie 2019, 15:38
- Płeć:
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Z odpowiedziami co do Losu się zgodze, ale jeśli chodzi o 1 pytanie, to zawsze uwazałem że rozpoczęcie walki to deklaracja że rzucamy kością. Atakujacy najpierw wybiera czego używa, potem broniący się. Czy to zaklęcia czy przedmioty. Jeśli brać tekst Zaklęcia dosłownie przed rozpoczeciem walki, to w momemcie gdy gracz atakuje, ten broniący musiałby drzeć ryja że rzuca zaklęcie. Taki chaos to troche bez sensu.
- Pablo
-
-
Spis dodatków autora:
• Dyniowy Król - Dyniokruk
• Nowe Przygody
• Paczka Przygód
• Smocze Dary
• Ukryta Dolina
• Ulice Miasta
• Zaklęcia - Posty: 2234
- Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
- Lokalizacja: śląskie
- Płeć:
- Wiek: 39
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Jak to jest z kartami typu "zwiększ początkową wartość swojego np. Losu o 1". Zwiększa nam się tylko limit, czy otrzymujemy także ten 1 punkt Losu?
- fallenmk
-
-
Spis dodatków autora:
• Miecze Czarnoksiężnika
• Poszukiwacze z DnD
• Powrót Kruczej Wiedźmy
• Purpurowy Czerw
• Pułapki w Podziemiach - Posty: 1590
- Rejestracja: sobota 07 lip 2018, 20:03
- Płeć:
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Obstawiałbym jedynie wirtualną zmianę na karcie.
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6015
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
- Adzet
-
- Posty: 246
- Rejestracja: czwartek 20 cze 2019, 18:32
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
- Wiek: 24
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Dla mnie tylko limit powiększa, przynajmniej w takim rozumowaniu tworzę i używam tego typu kart.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 22223
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 14
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Przy czym, o ile w przypadku losu i zycia oznacza to tylko tyle, ze mozemy to odzyskiwac o 1 punkt wiecej, o tyle w przypadku sily i mocy dodajemy ten punkt w czasie walk.
Our motto, DON'T WAKE UP

Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
-
Spis dodatków autora:
• Bezdroża
• Bezkresne Morze
• Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
• Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
• Legendarne Przedmioty
• Ląd Na Horyzoncie!
• Most
• Obiekty i Misje
• Szalony Tytan - Posty: 2416
- Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
- Płeć:
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Czy Smoczy Władca jest smokiem?
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6015
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
- Tysia
-
- Posty: 6
- Rejestracja: wtorek 03 lis 2020, 19:34
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Hej wszystkim
mam kilka pytań dotyczących podstawki
1. Czy pojedynkując się ze Śmiercią/Wilkołakiem w Krainie Środkowej można korzystać ze Zbroi/Tarczy/Hełmu aby uniknąć przegranej?
2. Czy każda postać może próbować się wymknąć? W instrukcji na str. 10. jest napisane:
Wymykanie się
Gracz oznajmia, czy jego Poszukiwacz będzie próbował wymknąć się przeciwnikowi (patrz "Wymykanie się" na stronie 15). Jeśli nie, rozpoczyna się walka.
Na stronie 15. jest:
Czasem poszukiwacze będą mogli wymknąć się istotom lub innym Poszukiwaczom (np. rzucając Zaklęcie Unieruchomienia lub Niewidzialności). [...]
Czy to znaczy, że można wymykać się tylko posiadając jakieś zaklęcie, które na to pozwala, czy zawsze można próbować się wymknąć? (w wyniku spotkania z istotami/innymi poszukiwaczami)
3. Czy jeżeli mam zdolność odrzucenia pierwszej karty z talii przygód i rozpatrzenia drugiej, to tą pierwszą odkładam na stos kart odrzuconych?
4. Hełm/tarcza/zbroja - czy mogę się nimi bronić po przegranej walce psychicznej?
Dzięki za pomoc 'from the mountain'
1. Czy pojedynkując się ze Śmiercią/Wilkołakiem w Krainie Środkowej można korzystać ze Zbroi/Tarczy/Hełmu aby uniknąć przegranej?
2. Czy każda postać może próbować się wymknąć? W instrukcji na str. 10. jest napisane:
Wymykanie się
Gracz oznajmia, czy jego Poszukiwacz będzie próbował wymknąć się przeciwnikowi (patrz "Wymykanie się" na stronie 15). Jeśli nie, rozpoczyna się walka.
Na stronie 15. jest:
Czasem poszukiwacze będą mogli wymknąć się istotom lub innym Poszukiwaczom (np. rzucając Zaklęcie Unieruchomienia lub Niewidzialności). [...]
Czy to znaczy, że można wymykać się tylko posiadając jakieś zaklęcie, które na to pozwala, czy zawsze można próbować się wymknąć? (w wyniku spotkania z istotami/innymi poszukiwaczami)
3. Czy jeżeli mam zdolność odrzucenia pierwszej karty z talii przygód i rozpatrzenia drugiej, to tą pierwszą odkładam na stos kart odrzuconych?
4. Hełm/tarcza/zbroja - czy mogę się nimi bronić po przegranej walce psychicznej?
Dzięki za pomoc 'from the mountain'
-
-
- Posty: 60
- Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 16:12
- Płeć:
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Zapewne chodzi Ci o Krainę Wewnętrzną. Gdy grasz ze Śmiercią i przegrasz, nie możesz użyć pancerza, ponieważ nie jest to walka. Jeśli przegrasz z Wilkołakiem, jak najbardziej możesz użyć pancerza, aby uniknąć utraty punktu życia - ale nie przegranej.
Każdy Poszukiwacz może próbować się wymknąć, jeśli posiada odpowiednią Specjalną Zdolność, Zaklęcie, Przyjaciela, Przedmiot lub cokolwiek innego, co mu to umożliwia. Natomiast Poszukiwacz nie może wymknąć się tak sam z siebie - jeżeli nie ma takiej możliwości, musi walczyć.
Dokładnie tak.
Tylko jeżeli na karcie danego pancerza jest napisane, że chroni przed utratą punktu życia w walce psychicznej. Jeżeli nie ma takiego zapisu (a na pancerzach z podstawki nie ma), nie możesz ich użyć w walce psychicznej.
- Tysia
-
- Posty: 6
- Rejestracja: wtorek 03 lis 2020, 19:34
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Lathspell, bardzo dziękuję za pomoc 
Ja z nowym zestawem pytań
Koń
"Wykonując rzut za ruch możesz rzucać dwiema kośćmi jednocześnie (zamiast jedną). Suma wyników to liczba obszarów, o które możesz się poruszyć."
Jeśli wypadnie mi 6 + 6 to powinnam się poruszyć o 12 obszarów? (tak to rozumiem) – czy może można sobie wybrać o ile obszarów chcę się poruszyć między 1 a 12?
W zaklęciu Przyśpieszenie jest to sformułowane dość zrozumiale
„Możesz rzucić to Zaklęcie na siebie po wykonaniu rzutu kością za ruch. Rzuć jeszcze jedną kością. W tej turze poruszasz się o sumę wyników uzyskanych na obu kościach.”
Koniokrad
"W tej okolicy grasuje koniokrad. Jeśli posiadasz konia, konia z wozem, muła albo rumaka, musisz go odrzucić (razem z tą kartą). [...]"
Jeśli mam konia z wozem + muła + rumaka to wszystkie odrzucam, czy tylko jednego z nich?
Przyzwanie Feniksa
„Możesz rzucić to Zaklęcie tuż przed rozpoczęciem walki. Zamiast Ciebie będzie walczyć feniks (Siła 5). [...]”
Czy feniksowi doliczamy modyfikatory za naszych towarzyszy/przedmioty? Wydaje mi się, że nie, ale wolę dopytać.
Zgromadzenie
„Wszystkie odkryte karty Duchów, które znajdują się na tej Krainie, zostaną przesunięte na ten obszar. Potem Zgromadzenie dobiega końca, a ta karta rozpływa się w stosie kart odrzuconych.”
Nie jest wspomniane, że trzeba walczyć z tymi duchami jeszcze w tej turze. Trzeba?
Pzrd
Ja z nowym zestawem pytań
Koń
"Wykonując rzut za ruch możesz rzucać dwiema kośćmi jednocześnie (zamiast jedną). Suma wyników to liczba obszarów, o które możesz się poruszyć."
Jeśli wypadnie mi 6 + 6 to powinnam się poruszyć o 12 obszarów? (tak to rozumiem) – czy może można sobie wybrać o ile obszarów chcę się poruszyć między 1 a 12?
W zaklęciu Przyśpieszenie jest to sformułowane dość zrozumiale
„Możesz rzucić to Zaklęcie na siebie po wykonaniu rzutu kością za ruch. Rzuć jeszcze jedną kością. W tej turze poruszasz się o sumę wyników uzyskanych na obu kościach.”
Koniokrad
"W tej okolicy grasuje koniokrad. Jeśli posiadasz konia, konia z wozem, muła albo rumaka, musisz go odrzucić (razem z tą kartą). [...]"
Jeśli mam konia z wozem + muła + rumaka to wszystkie odrzucam, czy tylko jednego z nich?
Przyzwanie Feniksa
„Możesz rzucić to Zaklęcie tuż przed rozpoczęciem walki. Zamiast Ciebie będzie walczyć feniks (Siła 5). [...]”
Czy feniksowi doliczamy modyfikatory za naszych towarzyszy/przedmioty? Wydaje mi się, że nie, ale wolę dopytać.
Zgromadzenie
„Wszystkie odkryte karty Duchów, które znajdują się na tej Krainie, zostaną przesunięte na ten obszar. Potem Zgromadzenie dobiega końca, a ta karta rozpływa się w stosie kart odrzuconych.”
Nie jest wspomniane, że trzeba walczyć z tymi duchami jeszcze w tej turze. Trzeba?
Pzrd
- Rogo
-
- Posty: 5660
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Bojano
- Płeć:
- Wiek: 33
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Cześć,
Równo tyle co wynosi suma
Chyba wszystkie.
Przedmioty i Przyjaciele zwiększają Twoją Siłę w walce, nie Feniksa.
Zgromadzenie to Zdarzenie, więc jest rozpatrywane jako pierwsze, potem przychodzi kolej na Wrogów, więc tak, walczysz z nimi.
Ja nawet nie mam Talismana.
-
-
-
Spis dodatków autora:
• Bezdroża
• Bezkresne Morze
• Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
• Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
• Legendarne Przedmioty
• Ląd Na Horyzoncie!
• Most
• Obiekty i Misje
• Szalony Tytan - Posty: 2416
- Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
- Płeć:
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Zgadzam się z tym co @Rogo napisał powyżej, a także

Wszystkie.
Również dlatego, że o Konia wszyscy muszą zapytać. Każdy przez to przechodził, twórców kart to wyczuliło.