Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Awatar użytkownika
Pablo
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Nowe Przygody
Smocze Dary
Ukryta Dolina
Ulice Miasta
Zaklęcia
Posty: 2090
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 39

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Pablo »

Pytanie wyskoczyło przy okazji czegoś innego...w każdym razie:



Może się mylę (niech mnie ktoś poprawi), jeśli masz na obszarze 3 Wrogów z nr spotkań: A nr 1, B nr 2 i C nr 3 i decydujemy się (jeśli mamy taki wybór) walczyć z A na Siłę to A i B walczą razem przeciwko nam, a jeśli decydujemy się walczyć z A na Moc to walczymy z wpierw z B na Siłę i w przypadku naszego zwycięstwa walczymy na Moc z A i C.



Awatar użytkownika
Kewis21
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Uczestnik Zjazdów
Posty: 167
Rejestracja: czwartek 15 sie 2019, 15:38
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Kewis21 »

Pablo pisze: środa 09 wrz 2020, 15:12 Pytanie wyskoczyło przy okazji czegoś innego...w każdym razie:



Może się mylę (niech mnie ktoś poprawi), jeśli masz na obszarze 3 Wrogów z nr spotkań: A nr 1, B nr 2 i C nr 3 i decydujemy się (jeśli mamy taki wybór) walczyć z A na Siłę to A i B walczą razem przeciwko nam, a jeśli decydujemy się walczyć z A na Moc to walczymy z wpierw z B na Siłę i w przypadku naszego zwycięstwa walczymy na Moc z A i C.
Ja zawsze myślałem że jeśli zdolność żadnego z wrogów nie mówi inaczej to rozpatrujemy każdą osobno w kolejności od 1.



Rein
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 2
Rejestracja: wtorek 08 wrz 2020, 18:18

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Rein »

ModulO pisze: środa 09 wrz 2020, 06:42 Tekst na karcie Skryby brzmi następująco:
"Jeśli posiadasz 2 lub więcej Zaklęć, po tym jak rzucisz jakieś Zaklęcie, możesz je zatrzymać, a w zamian odrzucić inne ze swoich Zakleć. Możesz tego dokonać tylko raz na rundę."
Nigdzie nie ma napisane, że po 1 zostawieniu Zaklęcia, odrzucasz go
Dziękuję wam wszystkim za odpowiedź! Dochodząc do konkluzji. W takim wypadku gracz z takim połączeniem kart mógł raz na rundę blokować Zaklęcie Rozkazu gracza na Koronie? I mógłby to robić cały czas, chyba że straciłby przyjaciela, bądź wspomniany przedmiot.



Awatar użytkownika
ModulO
Filozof
Filozof
Filozof
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Pojedyncze Karty
Bohaterowie Sanktuarium
Plaga Nieumarłych
Spojrzenie Meduzy
Posty: 606
Rejestracja: piątek 05 lut 2010, 17:43
Lokalizacja: Katowice
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: ModulO »

Pablo pisze: środa 09 wrz 2020, 11:00.
Czyli są różnice pomiędzy Digital a normalną grą :)



Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5909
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Bludgeon »

Pablo pisze: środa 09 wrz 2020, 15:12 Pytanie wyskoczyło przy okazji czegoś innego...w każdym razie:



Może się mylę (niech mnie ktoś poprawi), jeśli masz na obszarze 3 Wrogów z nr spotkań: A nr 1, B nr 2 i C nr 3 i decydujemy się (jeśli mamy taki wybór) walczyć z A na Siłę to A i B walczą razem przeciwko nam, a jeśli decydujemy się walczyć z A na Moc to walczymy z wpierw z B na Siłę i w przypadku naszego zwycięstwa walczymy na Moc z A i C.
Nie bo wrogowie z tą samą cechą ale różnymi numerami spotkania nie walczą razem.


What a view.

Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22052
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Mały Nemo »

Rein pisze: wtorek 08 wrz 2020, 19:28 Gracz miał przedmiot z magicznego emporium pozwalający dobrać zaklęcie na początku tury o ile pozwala na to moc. Posiadał zaklęcie "Pech", które zmienia wynik rzutu kością dowolnego poszukiwacza na 1. Miał też przyjaciela, który pozwalał na zatrzymanie rzuconego właśnie zaklęcia, kosztem innego (to spowodowało, że używał Pecha i wyrzucał dobrane zaklęcie z przedmiotu z emporium, przez co zawsze raz na turę mógł użyć Pecha.) Teraz inny gracz na Koronie Władzy rzuca kością za zaklęcie rozkazu. Przez tego gracza z "nieskończonym" Pechem gracz na Koronie zawsze przy zaklęciu miał 1. Czy tak powinno to działać, czy coś zostało przez nas przeoczone?
Niestety, ale tak powinno to dzialac. Co wiecej, w starej edycji gracz na KW mogl z niej zejsc i "manualnie" zabic pozostalych graczy. W nowej edycji gracz z KW zejsc nie moze, wiec w opisanej sytuacji by sie po prostu skisil. Ja bym proponowal gracza z pechem uznac za zwyciezce, gdyz gracz na KW sie juz nie rozwija, a gracz z pechem wciaz losuje karty i ewentualnie osiagnie takie statsy, ze pokona gracza na KW bez rzucania koscia.

Przy okazji, bardzo nierozsadne jest grac na standardowe zakonczenie (juz wiecie dlaczego...). Proponuje grac na jakies alternatywne.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Pablo
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Nowe Przygody
Smocze Dary
Ukryta Dolina
Ulice Miasta
Zaklęcia
Posty: 2090
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 39

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Pablo »

Bludgeon pisze: środa 09 wrz 2020, 18:11 Nie bo wrogowie z tą samą cechą ale różnymi numerami spotkania nie walczą razem.
To słabe, walczyć w jednej turze dwie walki na np. Siłę. Wrogowie nie kumulują się.



Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5909
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Bludgeon »

Pablo pisze: środa 09 wrz 2020, 19:07
Bludgeon pisze: środa 09 wrz 2020, 18:11 Nie bo wrogowie z tą samą cechą ale różnymi numerami spotkania nie walczą razem.
To słabe, walczyć w jednej turze dwie walki na np. Siłę. Wrogowie nie kumulują się.
Kumulują swoje numerki jeśli mają ten sam nr spotkania.


What a view.

Awatar użytkownika
Pablo
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Nowe Przygody
Smocze Dary
Ukryta Dolina
Ulice Miasta
Zaklęcia
Posty: 2090
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 39

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Pablo »

Bludgeon pisze: środa 09 wrz 2020, 19:11
Pablo pisze: środa 09 wrz 2020, 19:07
Bludgeon pisze: środa 09 wrz 2020, 18:11 Nie bo wrogowie z tą samą cechą ale różnymi numerami spotkania nie walczą razem.
To słabe, walczyć w jednej turze dwie walki na np. Siłę. Wrogowie nie kumulują się.
Kumulują swoje numerki jeśli mają ten sam nr spotkania.
No tak, ale jeśli masz Wroga z "1ką" na Siłę i Moc, a drugiego z "2ką" na Siłę i decydujesz się z pierwszym walczyć na Siłę to za chwilę (w tej samej turze, jeśli go pokonasz) będziesz walczyć drugą walkę na Siłę z tym drugim Wrogiem. Przecież oni powinni walczyć ramię w ramię z Tobą - mimo posiadania różnych numerów spotkań.



Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5909
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Bludgeon »

Wg mnie jest okej tak jak jest. Czasem wylosujesz 2 wrogów z siłą i nr spotkania 2 i walczysz z nimi razem, a czasem z różnymi numerami i walczysz osobno. Jest różnorodnie.


What a view.

Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5602
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Rogo »

Prawdę mówiąc wcześniej myślałem tak jak Bludgeon, ale instrukcja tu jest dziurawa i sama sobie przeczy (żeby tylko tu :D).
Spotkanie wynikające z obszaru - Obszary nakazujące losować karty
Gracze powinni rozstrzygać karty Przygód w kolejności wyznaczonej przez ich numery spotkań (liczbę w prawym, dolnym rogu karty). Najpierw gracz powinien rozpatrzyć kartę o najniższej liczbie, później drugiej najniższej liczbie itd. Jeśli dwie lub więcej kart posiada ten sam numer spotkania, gracz rozpatruje je w takiej kolejności, w jakiej zostały wylosowane.
Walka z więcej niż jednym Wrogiem
Jeśli na danym obszarze przebywa więcej niż jeden Wróg, który atakuje przy użyciu Siły, wszyscy tacy Wrogie walczą wspólnie. Należy rzucić tylko jedną kością, a do wyniku dodać wartości Siły wszystkich takich Wrogów – w ten sposób uzyska się ich połączoną skuteczność ataku.
Co widzimy w powyższym?
Najpierw instrukcja mówi, że lecimy wg numerków, a jeśli są te same, to wg kolejności wylosowania - nie ma ani słowa, że w przypadku wrogów jest inaczej, bo po co? Można przecież dać dalej sprzeczną regułę, żeby mniej obeznany gracz jej nie znalazł :D
Następnie instrukcja mówi o kilku wrogach walczących na siłę - ani słowa o numerach, więc interpretacja Pabla ma poparcie (mimo, że osobiście mi się nie podoba :P)


Ja nawet nie mam Talismana.

Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 4882
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: abubu »

http://galakta.pl/download/Talisman_FAQ.pdf


FAQ pisze: Walka z więcej niż jednym Wrogiem:

Jeśli Poszukiwacz walczy z jednym lub więcej niż jednym Wrogiem jednocześnie (patrz „Walka z więcej niż jednym Wrogiem” na stronie 11 w instrukcji do gry podstawowej), Zaklęcia, specjalne zdolności oraz efekty, które wpływają na jedną istotę, wpływają tylko na jednego Wroga, wybranego przez Poszukiwacza.

Przykład: Poszukiwacz trafia na obszar, na którym znajdują się Jaskiniowy troll i Goblin. Obydwaj atakują przy użyciu Siły i posiadają ten sam numer spotkania, dlatego walczą wspólnie. Poszukiwacz rzuca Zaklęcie Zniszczenia, które pozwala mu usunąć z planszy dowolną odkrytą kartę Przygody i odłożyć na stos kart odrzuconych. Ponieważ Jaskiniowy troll jest bardziej niebezpiecznym Wrogiem, Poszukiwacz decyduje się go odrzucić przy pomocy tego Zaklęcia. Następnie wdaje się w walkę z Goblinem.
FAQ pisze: Kolejność działań:

(...)

4. Wszyscy znajdujący się na obszarze Wrogowie o numerze spotkania 1 muszą zostać rozpatrzeni. Jeśli Poszukiwacz pokona wszystkich Wrogów albo uda się mu im wymknąć, wykonuje kolejny krok; w przeciwnym wypadku jego tura się kończy.

5. Wszyscy znajdujący się na obszarze Wrogowie o numerze spotkania 2 muszą zostać rozpatrzeni. Jeśli Poszukiwacz pokona wszystkich Wrogów albo uda się mu im wymknąć, wykonuje kolejny krok; w przeciwnym wypadku jego tura się kończy.

6. Wszyscy znajdujący się na obszarze Wrogowie o numerze spotkania 3 muszą zostać rozpatrzeni. Jeśli Poszukiwacz pokona wszystkich Wrogów albo uda się mu im wymknąć, wykonuje kolejny krok; w przeciwnym wypadku jego tura się kończy.


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5602
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Rogo »

Czyli podsumowując:
W jednym miejscu instrukcja mówi, że karty z tym samym numerem rozpatruje się po kolei wg kolejności wylosowania.
Na zupełnie innej stronie, że jeśli jest kilku Wrogów z tą samą cechą to rozpatruje się ich razem (nic o numerze spotkania).
I dopiero FAQ (którego nikt do gry nie dołącza) to precyzuje.

Ponad 20 stron tragicznie napisanej instrukcji. I to w edycji czwartej rozszerzonej (czyli de facto piątej).


Ja nawet nie mam Talismana.

Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 4882
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: abubu »

Kwestia interpretacji ... Jeżeli zapis o kolejności rozpatrywania potraktujesz jako zapis ważniejszy a zapis o walce z wieloma wrogami jako dodatkowy, wówczas nie widzę niejasności:

a) karty grupujesz według numeru spotkania
b) jeżeli są jacyś wrogowie z tym samym numerem spotkania i walczą tak samo (siła lub moc) to rozpatrujesz ich jednocześnie (w jednej walce)

PS. Owszem, było by znacznie czytelniej, gdyby autor instrukcji w akapicie dotyczącym walki z wieloma wrogami dopisał informację o "tym samym numerze spotkania".


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
Awatar użytkownika
fallenmk
!Wspierający
Wspierający
Wspierający
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Miecze Czarnoksiężnika
Poszukiwacze z DnD
Powrót Kruczej Wiedźmy
Purpurowy Czerw
Pułapki w Podziemiach
Posty: 1511
Rejestracja: sobota 07 lip 2018, 20:03
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: fallenmk »

Też grałem tak, że nr spotkania jest ważniejszy, z tego względu w krainach wschodu stróże prawa dostali nr spotkania 1, by nie walczyło się z nimi jednocześnie z banitami.



Budowniczy Mostów
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 2237
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Budowniczy Mostów »

Rogo pisze: czwartek 10 wrz 2020, 08:47 Czyli podsumowując:
W jednym miejscu instrukcja mówi, że karty z tym samym numerem rozpatruje się po kolei wg kolejności wylosowania.
Na zupełnie innej stronie, że jeśli jest kilku Wrogów z tą samą cechą to rozpatruje się ich razem (nic o numerze spotkania).
I dopiero FAQ (którego nikt do gry nie dołącza) to precyzuje.

Ponad 20 stron tragicznie napisanej instrukcji. I to w edycji czwartej rozszerzonej (czyli de facto piątej).
To dlatego, że nie było wtedy wrogów z nrem spotkania 1. Kiedy to wiesz, rzecz się rozjaśnia. Ponadto:
abubu pisze: czwartek 10 wrz 2020, 09:17 Jeżeli zapis o kolejności rozpatrywania potraktujesz jako zapis ważniejszy a zapis o walce z wieloma wrogami jako dodatkowy, wówczas nie widzę niejasności:


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5602
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Rogo »

Ale zapis na karcie jest nadrzędny nad instrukcją. Dwa zapisy w instrukcji są równorzędne i sobie przeczy.ą. Oczywiście też uważam, że najpierw numer spotkania 1, a osobno numer 2, ale instrukcja tego nie precyzuje, dopiero FAQ.


Ja nawet nie mam Talismana.

Budowniczy Mostów
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 2237
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Budowniczy Mostów »

Rogo pisze: sobota 12 wrz 2020, 19:35 To dlatego, że nie było wtedy wrogów z nrem spotkania 1
Przeczą sobie dlatego, że nie było wtedy Wrogów z nrem spotkania 1. Gdy czytasz instrukcję świadomy tego, jeden zapis w wynika z drugiego :)


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5602
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Rogo »

Ale jak wprowadzili tych wrogów to w instrukcjach danych dodatków też tego nie wyjaśnili, tylko w FAQ, o którego istnieniu gracz ma prawo nie wiedzieć.

Pomijam już szczegół, że w instrukcji i na kartach wielokrotnie pada stwierdzenie że wrogowie atakują Poszukiwacza, a wg FAQ jest na odwrót.

No ale koniec już bicia piany o słabą instrukcję gry, której nawet nie posiadam ;)


Ja nawet nie mam Talismana.

Budowniczy Mostów
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 2237
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Budowniczy Mostów »

Rogo pisze: niedziela 13 wrz 2020, 14:58 Ale jak wprowadzili tych wrogów to w instrukcjach danych dodatków też tego nie wyjaśnili, tylko w FAQ, o którego istnieniu gracz ma prawo nie wiedzieć.

Pomijam już szczegół, że w instrukcji i na kartach wielokrotnie pada stwierdzenie że wrogowie atakują Poszukiwacza, a wg FAQ jest na odwrót.

No ale koniec już bicia piany o słabą instrukcję gry, której nawet nie posiadam
ciesz się, że nie jesteśmy konstytucjonalistami :)
na bazie podobnego sprzed lat zbioru odstępnych od obecnej rzeczywistości zapisów ustalają oni reguły gry dla parunastu milionów ludzi.
a tutaj? zawsze, gdy mam problem z kartą, czy instrukcją, z przyjemnością wchodzę na forum wyjaśnić rzeczy. Normalnie brakowałoby mi tego! :) (Dlatego nie używam FAQ... ;) )


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5602
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Rogo »

Budowniczy Mostów pisze: wtorek 15 wrz 2020, 12:15 Normalnie brakowałoby mi tego!
Polecam się na przyszłość :D


Ja nawet nie mam Talismana.

Lathspell
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 47
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 16:12
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Lathspell »

Nie mam pod ręką wersji PL, więc opis kart przytaczam z angielskiej.

Sytuacja jest taka:
Gracz A i Gracz B mają po 3 punkty Siły.
Gracz B ma Smoczą Krew (You may discard this potion at any time. When you drink it you must lose 1 life, but your Strength value is doubled until the end of the turn).
Gracz A ma Zaklęcie Wzmocnienie (Cast on yourself when you are about to engage in battle or psychic combat. Roll 1 die and add the result to your attack score) (w wersji polskiej z tego co pamiętam - "Możesz rzucić to Zaklęcie tuż przed rozpoczęciem walki lub walki psychicznej").
Jest tura gracza B, który deklaruje atak na Gracza A. I teraz dwa warianty do wyboru:

Wariant 1:
Ponieważ Gracz B jest stroną atakującą, on pierwszy rzuca Zaklęcia, używa Przedmioty etc. Gracz B decyduje się użyć Smoczą Krew, co widząc Gracz A rzuca Zaklęcie Wzmocnienie, aby wyrównać szanse w walce. Potem następują rzuty.

Wariant 2:
Zapis na karcie Zaklęcia brzmi: "Możesz rzucić to Zaklęcie tuż przed rozpoczęciem walki". Gracz A nie decyduje się jednak nic rzucać, licząc na to, że Gracz B nie użyje Smoczej Krwi. Gracz B jednak jej używa, co widząc Gracz A rzuca na siebie Wzmocnienie, co z kolei spotyka się z protestem Gracza B, który twierdzi, że teraz walka się już rozpoczęła (Przedmiot został użyty) i już za późno na rzucanie Zaklęć, które można użyć przed jej rozpoczęciem. Dochodzi do rękoczynów. Gracz C zakopuje zwłoki na Cmentarzu.

Jak należy prawidłowo rozegrać tę sytuację?



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22052
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Mały Nemo »

Lathspell pisze: piątek 25 wrz 2020, 12:30 Nie mam pod ręką wersji PL, więc opis kart przytaczam z angielskiej.

Sytuacja jest taka:
Gracz A i Gracz B mają po 3 punkty Siły.
Gracz B ma Smoczą Krew (You may discard this potion at any time. When you drink it you must lose 1 life, but your Strength value is doubled until the end of the turn).
Gracz A ma Zaklęcie Wzmocnienie (Cast on yourself when you are about to engage in battle or psychic combat. Roll 1 die and add the result to your attack score) (w wersji polskiej z tego co pamiętam - "Możesz rzucić to Zaklęcie tuż przed rozpoczęciem walki lub walki psychicznej").
Jest tura gracza B, który deklaruje atak na Gracza A. I teraz dwa warianty do wyboru:

Wariant 1:
Ponieważ Gracz B jest stroną atakującą, on pierwszy rzuca Zaklęcia, używa Przedmioty etc. Gracz B decyduje się użyć Smoczą Krew, co widząc Gracz A rzuca Zaklęcie Wzmocnienie, aby wyrównać szanse w walce. Potem następują rzuty.

Wariant 2:
Zapis na karcie Zaklęcia brzmi: "Możesz rzucić to Zaklęcie tuż przed rozpoczęciem walki". Gracz A nie decyduje się jednak nic rzucać, licząc na to, że Gracz B nie użyje Smoczej Krwi. Gracz B jednak jej używa, co widząc Gracz A rzuca na siebie Wzmocnienie, co z kolei spotyka się z protestem Gracza B, który twierdzi, że teraz walka się już rozpoczęła (Przedmiot został użyty) i już za późno na rzucanie Zaklęć, które można użyć przed jej rozpoczęciem. Dochodzi do rękoczynów. Gracz C zakopuje zwłoki na Cmentarzu.

Jak należy prawidłowo rozegrać tę sytuację?
Wg instrukcji używanie Zaklęć i innych kart następuje w tym samym kroku i nie ma znaczenia, kto atakuje, a kto się broni ani kto w jakieś kolejności używa swych kart, więc po mojemu gracze mogą skorzystać ze wszystkich swoich kart. Argument "walka się już zaczęła" do mnie nie dociera, gdyż obaj gracze muszą się zgodzić na to, że walka się już zaczęła, a nie tylko jeden z nich.

Instrukcja, strona 12:

Rzucanie Zaklęć 2.
Obaj gracze mogą rzucać Zaklęcia – jeśli zamierzają to zrobić,
muszą tego dokonać przed wykonaniem rzutu ataku. Zanim
gracze wykonają rzuty ataku, powinni podliczyć wszystkie
modyfikatory wynikające ze zdolności lub innych efektów, które
wpływają na Siłę lub Moc.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Lathspell
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 47
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 16:12
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Lathspell »

To zdaje się, że cały czas grałem źle, bo zawsze było u nas tak, że to strona atakująca deklarowała użycie Zaklęć, Przedmiotów, a potem strona zaatakowana używała (lub nie) swoich i dopiero po tym następował rzut.

Kierowałem się takim opisem:

Since it is the attacking player's turn, it is customary for them to 'fire the first volley'
We have a system in our play group that until the attacking player requests a Dice roll (Creatures or other players) Modifiers can still be used. Once a player requests a dice roll, he is done applying modifiers and the other players have the chance to stack them before both players are ready to actually roll dice.

https://boardgamegeek.com/thread/919886 ... ing-spells
i chociaż nie jest to forum FFG, wydaje mi się, że miało to ręce i nogi.
Ale rzeczywiście w instrukcji nie ma nic na ten temat, więc czas porzucić tę zasadę i grać tak, jak wszyscy.

Przy okazji mam jeszcze jedno pytanie dotyczące walki - odnośnie używania Losu. Jak to dokładnie jest?

Sytuacja jest taka: Gracz A ma Siłę 4 i atakuje Gracza B (który ma Siłę 3). Obaj Gracze nie używają niczego, więc następuje rzut kością: Gracz A wyrzuca 1, a Gracz B - 3. Gracz A chce przerzucić swoją jedynkę Losem.

Wariant 1:
Gracz A wydaje żeton Losu i rzuca kością. W zależności od jego wyniku Gracz B deklaruje, że również wydaje swój punkt Losu (lub tego nie robi) i również rzuca kością (lub nie) - kiedy wiadomo już, co wyrzucił Gracz A.

Wariant 2:
Gracz A wydaje żeton Losu i czeka na decyzję Gracza B. Gracz B może zadeklarować, że również wyda punkt Losu, aby zmienić swój wynik, ale jeśli nie zrobi tego w tym momencie, to po przerzuceniu jedynki przez Gracza A nie będzie już miał takiej możliwości - w takiej sytuacji tylko Gracz A ponawia rzut.



Awatar użytkownika
Xan
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Posty: 434
Rejestracja: poniedziałek 27 sie 2012, 17:45
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 27

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Xan »

Co do pytania o Los, to poprawny jest wariant 1.


Talisman: Digital Edition!
Wszystko ma swój początek i koniec.
Aby zobaczyć moje konto na Steam, kliknij: TUTAJ.

ODPOWIEDZ