Witamy na forum!
Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Kilka pytan o zasady

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
Siwy001 [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: poniedziałek 16 sty 2017, 21:03
Płeć:

Kilka pytan o zasady

Postautor: Siwy001 » poniedziałek 16 sty 2017, 21:29

Witam. Potrzebuje pomocy w kwestii kilku zasad itp. Posiadam Talisman - Magia i Miecz. Jestem nowym graczem.
1. Troll. Nie rozumiem jego zdolności specjalnej dotyczącej rzucania kością na obszarze skał. Jeżeli zdecyduje, ze nie chce rzucać kością to poprostu stoję i tracę kolejkę ? Nie rozumiem w jakim celu to się używa.
2. Jeżeli w jakiś sposób teleportuje się na inny obszar to wykonuje polecenie z pola na które się teleportowałem czy nie ?
3. Jeżeli np. teleportuje się z krainy zewnętrznej do krainy środkowej to na nowo wybieram kierunek ruchu ?
4. Przedmiot kula jasnowidzenia dotyczy tylko losowania 2 lub więcej kart(np. "Wylosuj 2 karty") czy również przy losowaniu 1 karty ? Jak ten przedmiot ma się do kart już odkrytych(zostawionych) na obszarze np. istot ?
5. Dostałem kartę przygody dzięki której otrzymałem zaklęcie ale nie mam wystarczająco mocy żeby posiadać zaklęcie wiec losuje kartę i odrazu odrzucam ja na stos kart odrzuconych; tak to działa ?

Narazie tyle pytań ale pewnie dojdzie więcej w przyszłości.


Awatar użytkownika
Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16191
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Re: Kilka pytan o zasady

Postautor: Nemomon » poniedziałek 16 sty 2017, 21:48

Hej,

1. Twoja tura się kończy i nic więcej nie robisz. Podczas następnej poruszasz się normalnie.

2. Tak, wykonujesz.

3. Podczas każdego ruchu wybierasz, czy idziesz w prawo czy w lewo. Po teleportacji nie wykonujesz już ruchu, tylko badasz obszar, więc nie wybierasz kierunku ruchu. W następnej turze po rzucie kością za ruch wybierasz normalnie, czy poruszysz się w lewo, czy w prawo.

4. Kula Jasnowidzenia działa zawsze, gdy losujesz (i tylko losujesz, kula nie działa na karty już leżące na obszarze) co najmniej 1 kartę Przygody.

5. Nie, jeżeli otrzymujesz Zaklęcie, ale masz za małą Moc, by je posiadać, to niczego nie losujesz.
ノレる? ノレない? 超…ノレる!!


Siwy001 [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: poniedziałek 16 sty 2017, 21:03
Płeć:

Re: Kilka pytan o zasady

Postautor: Siwy001 » poniedziałek 16 sty 2017, 22:04

Dzieki za szybka odpowiedź.
Co do:
1. W takim razie możesz mi jeszcze napisać jaki jest sens tej zdolności ? Bo mi się wydaje to bezużyteczne. : D

3. Hmm. W instrukcji jest taki tekst:
"Poszukiwacz musi poruszyć się dokładnie o tyle obszarów ile
wskazuje wynik rzutu, może się jednak poruszać zgodnie z kierun-
kiem ruchu wskazówek zegara lub w kierunku przeciwnym. Kiedy
Poszukiwacz rozpocznie już ruch, nie może zmienić jego kierunku
(wyjątek stanowi przechodzenie pomiędzy Krainą Zewnętrzną, a
Środkową, patrz „Obszar Strażnika” na stronie 17)."

5. Teraz zauważyłem, ze źle sformułowałem pytanie. Chodzi o to czy jeżeli mam za mało mocy na zaklęcie a np. otrzymałem zaklęcie to czy biorę ja w ogóle ze stosu kart zaklęć i odrazu na stos kart odrzuconych (bo mam za mało mocy). Czy poprostu nawet nie losuje karty ze stosu zaklęć.


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3027
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytan o zasady

Postautor: Bludgeon » poniedziałek 16 sty 2017, 22:19

Siwy001 pisze:Dzieki za szybka odpowiedź.
Co do:
1. W takim razie możesz mi jeszcze napisać jaki jest sens tej zdolności ? Bo mi się wydaje to bezużyteczne. : D
Jest to mało użyteczna zdolność. Czasem się może przydać ale prawie nigdy tak naprawdę.
Natomiast plusem jest to że jest bardziej przydatna jeśli grasz z Kataklizmem.

Siwy001 pisze:3. Hmm. W instrukcji jest taki tekst:
"Poszukiwacz musi poruszyć się dokładnie o tyle obszarów ile
wskazuje wynik rzutu, może się jednak poruszać zgodnie z kierun-
kiem ruchu wskazówek zegara lub w kierunku przeciwnym. Kiedy
Poszukiwacz rozpocznie już ruch, nie może zmienić jego kierunku
(wyjątek stanowi przechodzenie pomiędzy Krainą Zewnętrzną, a
Środkową, patrz „Obszar Strażnika” na stronie 17)."
I co w związku z tym?

Siwy001 pisze:5. Teraz zauważyłem, ze źle sformułowałem pytanie. Chodzi o to czy jeżeli mam za mało mocy na zaklęcie a np. otrzymałem zaklęcie to czy biorę ja w ogóle ze stosu kart zaklęć i odrazu na stos kart odrzuconych (bo mam za mało mocy). Czy poprostu nawet nie losuje karty ze stosu zaklęć.

Nie losujesz.
What a view.


Siwy001 [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: poniedziałek 16 sty 2017, 21:03
Płeć:

Re: Kilka pytan o zasady

Postautor: Siwy001 » poniedziałek 16 sty 2017, 22:27

Chodzi konkretnie o to zdanie:
"Kiedy Poszukiwacz rozpocznie już ruch, nie może zmienić jego kierunku "
Należy to rozumieć jako ruch na konkretna turę czyli w danej turze zacząłem iść w lewo i już muszę dojść na tyle ile wyrzuciłem na kostce ale w następnej turze mogę już iść w prawo. Czy jako kierunek ruchu do końca gry.

edit. Widzę, ze rozbawiłem userow no ale tak to zrozumiałem. Dziękuje za odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony poniedziałek 16 sty 2017, 22:47 przez Siwy001, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3027
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytan o zasady

Postautor: Bludgeon » poniedziałek 16 sty 2017, 22:31

Nie no proszę Cię :) w tej turze tylko.
What a view.


Awatar użytkownika
Xan
Kobold
Kobold
Kobold
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Posty: 252
Rejestracja: poniedziałek 27 sie 2012, 17:45
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 24

Re: Kilka pytan o zasady

Postautor: Xan » poniedziałek 16 sty 2017, 22:33

Bludgeon pisze:Nie no proszę Cię :) w tej turze tylko.


Bludgeon, to wszystko zależy od tego jak mocno partia Talismana jest zakrapiana. :DDD
Talisman: Digital Edition!
Wszystko ma swój początek i koniec.


Awatar użytkownika
arthan
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 331
Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytan o zasady

Postautor: arthan » poniedziałek 16 sty 2017, 22:36

Siwy001 pisze:Czy jako kierunek ruchu do końca gry.

Mój znajomy też tak zinterpretował to zdanie i tak grał kiedyś :D Wtedy to już gra jest całkowicie losowa, nie masz praktycznie żadnego wyboru, a o tym żeby gdzieś konkretnie dojść to już w ogóle można zapomnieć :D


Siwy001 [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: poniedziałek 16 sty 2017, 21:03
Płeć:

Re: Kilka pytan o zasady

Postautor: Siwy001 » niedziela 22 sty 2017, 20:14

Kolejne pytania:
1. Jeżeli wylosuje kartę przygody - miejsce lub nieznajomy(np. Bagno, Fontanna mądrości, Mag itp.) to działa ona odrazu odemnie(w tej samej turze co ja wylosowałem) czy dopiero jak wejdę ponownie ?
2. Jeżeli jestem np. w mieście to mogę odbyć 3 spotkania(cyrulik, alchemik, czarodziejka) czy tylko jedno które mogę spełnić ? Mogę w ogóle nie odbywać spotkania ?


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3027
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytan o zasady

Postautor: Bludgeon » niedziela 22 sty 2017, 20:22

1. tak
2. jedno, musisz wybrać które. Nie możesz wybrać żadnego. Nie możesz wybrać tego w którym nic nie zrobisz, np nie możesz wybrać alchemika jeśli nie masz przedmiotów albo lekarza jeśli jesteś zdrowy albo nie masz złota.
What a view.


STOKCZAN
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 8
Rejestracja: poniedziałek 23 sty 2017, 01:44
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 27

Re: Kilka pytan o zasady

Postautor: STOKCZAN » piątek 17 lut 2017, 11:52

Hej,

Czy jeżeli jakiś poszukiwacz nie może używać broni, może ją posiadać jako przedmiot( nie korzysta ze specjlaności, które mu daje broń) czy musi broń porzucić?
Żołnierze żyją i zastanawiają się dlaczego??


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3027
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytan o zasady

Postautor: Bludgeon » piątek 17 lut 2017, 12:30

używanie /= posiadanie. Np. Kapłan może nosić broń ale nie może jej używać.
What a view.


Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Webmaster
Uczestnik
Posty: 2418
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 33

Re: Kilka pytan o zasady

Postautor: abubu » piątek 17 lut 2017, 12:38

Bludgeon pisze:używanie /= posiadanie. Np. Kapłan może nosić broń ale nie może jej używać.

Kapłan może używać broni (np. Topora do budowy tratwy), ale nie w jakiejkolwiek Walce.

Tak więc, Poszukiwacze, którzy nie mogą używać Broni w jakiejkolwiek walce, nadal mogą używać tychże Broni do innych celów (nie związanych z walką), pod warunkiem, iż owe Bronie posiadają takowe funkcje.

Poszukiwacz nie może czegoś posiadać, jeżeli jest wyraźnie to określone (np. "(...) nie może posiadać Zły poszukiwacz (...)").
Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.



Wróć do „Kwestia Zasad (TMiM)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości