Witamy na forum!
Zapraszamy na Zjazd Forum w Warszawie
(10.08.2018 - 12.08.2018).
Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)
Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
-
Kuset [Autor tematu]
- Losujemy postać

-
- Posty: 2
- Rejestracja: czwartek 29 gru 2016, 11:12
- Płeć:
Post
autor: Kuset » czwartek 29 gru 2016, 11:15
Cześć,
grając w T:MiM natknąłem się na pewną wątpliwość związaną z zdolnością Wróżki. Według tego co jest na karcie zawsze (w każdym momencie) używać jej zdolności specjalnej, która polega na zamianie jednej wylosowanej karty przygody. Czy ta zdolność się zużywa? Czytając raz inne forum ktoś napisał, że po użyciu tej zdolności już więcej na innym polu nie mogę jej użyć. Bardzo proszę o pomoc
EDIT: A jeszcze jedna kwestia związana z atakiem innych poszukiwaczy. Zgodnie z instrukcją jest tak, że decydując się na atak innej postaci możemy z nią walczyć albo użyć na niej zdolności specjalnej. A co jest z broniącym? Co się dzieje jeśli osoba atakująca wybiera zdolność specjalną to czy osoba broniąca wtedy też odpala swoją?
Cześć,
grając w T:MiM natknąłem się na pewną wątpliwość związaną z zdolnością Wróżki. Według tego co jest na karcie zawsze (w każdym momencie) używać jej zdolności specjalnej, która polega na zamianie jednej wylosowanej karty przygody. Czy ta zdolność się zużywa? Czytając raz inne forum ktoś napisał, że po użyciu tej zdolności już więcej na innym polu nie mogę jej użyć. Bardzo proszę o pomoc :)
EDIT: A jeszcze jedna kwestia związana z atakiem innych poszukiwaczy. Zgodnie z instrukcją jest tak, że decydując się na atak innej postaci możemy z nią walczyć albo użyć na niej zdolności specjalnej. A co jest z broniącym? Co się dzieje jeśli osoba atakująca wybiera zdolność specjalną to czy osoba broniąca wtedy też odpala swoją?
-
arthan
- Astropata

-
-
Spis dodatków autora:
• Generator Kart
- Posty: 893
- Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Post
autor: arthan » czwartek 29 gru 2016, 11:39
Kuset pisze:Cześć,
grając w T:MiM natknąłem się na pewną wątpliwość związaną z zdolnością Wróżki. Według tego co jest na karcie zawsze (w każdym momencie) używać jej zdolności specjalnej, która polega na zamianie jednej wylosowanej karty przygody. Czy ta zdolność się zużywa? Czytając raz inne forum ktoś napisał, że po użyciu tej zdolności już więcej na innym polu nie mogę jej użyć. Bardzo proszę o pomoc
Żadna zdolność specjalna się nie zużywa

To jest wróżka, więc można to rozumieć w ten sposób, że przewiduje nadchodzące spotkanie i jest w stanie go uniknąć
Kuset pisze:
EDIT: A jeszcze jedna kwestia związana z atakiem innych poszukiwaczy. Zgodnie z instrukcją jest tak, że decydując się na atak innej postaci możemy z nią walczyć albo użyć na niej zdolności specjalnej. A co jest z broniącym? Co się dzieje jeśli osoba atakująca wybiera zdolność specjalną to czy osoba broniąca wtedy też odpala swoją?
Nie ma tak dobrze

[quote="Kuset"]Cześć,
grając w T:MiM natknąłem się na pewną wątpliwość związaną z zdolnością Wróżki. Według tego co jest na karcie zawsze (w każdym momencie) używać jej zdolności specjalnej, która polega na zamianie jednej wylosowanej karty przygody. Czy ta zdolność się zużywa? Czytając raz inne forum ktoś napisał, że po użyciu tej zdolności już więcej na innym polu nie mogę jej użyć. Bardzo proszę o pomoc :)
[/quote]
Żadna zdolność specjalna się nie zużywa :) To jest wróżka, więc można to rozumieć w ten sposób, że przewiduje nadchodzące spotkanie i jest w stanie go uniknąć ;)
[quote="Kuset"]
EDIT: A jeszcze jedna kwestia związana z atakiem innych poszukiwaczy. Zgodnie z instrukcją jest tak, że decydując się na atak innej postaci możemy z nią walczyć albo użyć na niej zdolności specjalnej. A co jest z broniącym? Co się dzieje jeśli osoba atakująca wybiera zdolność specjalną to czy osoba broniąca wtedy też odpala swoją?[/quote]
Nie ma tak dobrze :D
-
abubu
- #Administrator: abubu

-
- Posty: 3530
- Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 34
-
Kontakt:
Post
autor: abubu » czwartek 29 gru 2016, 13:25
arthan pisze:Kuset pisze:Kuset pisze:
EDIT: A jeszcze jedna kwestia związana z atakiem innych poszukiwaczy. Zgodnie z instrukcją jest tak, że decydując się na atak innej postaci możemy z nią walczyć albo użyć na niej zdolności specjalnej. A co jest z broniącym? Co się dzieje jeśli osoba atakująca wybiera zdolność specjalną to czy osoba broniąca wtedy też odpala swoją?
Nie ma tak dobrze

... chyba że jest to wyraźnie zaznaczone w zdolności Poszukiwacza spotkanego lub zdolność Poszukiwacza spotkanego neguje zdolność Poszukiwacza spotykającego. Masło-maślane, ale podam przykład:
Poszukiwacz A wchodzi na obszar zajęty przez Poszukiwacza B. Poszukiwacz A zamiast badać odwiedzony obszar wybiera spotkanie z Poszukiwaczem B. Poszukiwacz A posiada zdolność pozwalającą "opętać" innego Poszukiwacza. Poszukiwacz B natomiast posiada zdolność chroniącą go przed "opętaniem" (np. "nigdy nie możesz zostać "opętany" przez Wroga, Nieznajomego oraz innego Poszukiwacza"). W takim przypadku zdolność (pasywna) Poszukiwacza B ma pierwszeństwo. Oczywiście zdolność "opętania" jest jedynie przykładową zdolnością prezentującą teoretyczną sytuację.
Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
[quote="arthan"][quote="Kuset"][quote="Kuset"]
EDIT: A jeszcze jedna kwestia związana z atakiem innych poszukiwaczy. Zgodnie z instrukcją jest tak, że decydując się na atak innej postaci możemy z nią walczyć albo użyć na niej zdolności specjalnej. A co jest z broniącym? Co się dzieje jeśli osoba atakująca wybiera zdolność specjalną to czy osoba broniąca wtedy też odpala swoją?[/quote]
Nie ma tak dobrze :D[/quote][/quote]
... chyba że jest to wyraźnie zaznaczone w zdolności Poszukiwacza spotkanego lub zdolność Poszukiwacza spotkanego neguje zdolność Poszukiwacza spotykającego. Masło-maślane, ale podam przykład:
Poszukiwacz A wchodzi na obszar zajęty przez Poszukiwacza B. Poszukiwacz A zamiast badać odwiedzony obszar wybiera spotkanie z Poszukiwaczem B. Poszukiwacz A posiada zdolność pozwalającą "opętać" innego Poszukiwacza. Poszukiwacz B natomiast posiada zdolność chroniącą go przed "opętaniem" (np. "nigdy nie możesz zostać "opętany" przez Wroga, Nieznajomego oraz innego Poszukiwacza"). W takim przypadku zdolność (pasywna) Poszukiwacza B ma pierwszeństwo. Oczywiście zdolność "opętania" jest jedynie przykładową zdolnością prezentującą teoretyczną sytuację.
-
Kuset [Autor tematu]
- Losujemy postać

-
- Posty: 2
- Rejestracja: czwartek 29 gru 2016, 11:12
- Płeć:
Post
autor: Kuset » czwartek 29 gru 2016, 13:55
Rozumiem. Dziękuję za odpowiedź. A jeszcze nurtuje mnie jedna sprawa. Jak to jest z ruchem podczas tury. Mianowicie wyobraźmy sobie sytuację: gracz rzuca kostką, przenosi się na pole gdzie ma do wylosowania 1 kartę. Losuje i tam trafia postać która teleportuje go w inne miejsce. Pytanie: Czy tura kończy się w momencie teleportacji czy dopiero jak wykona zadanie na przeteleportowanym polu?
Rozumiem. Dziękuję za odpowiedź. A jeszcze nurtuje mnie jedna sprawa. Jak to jest z ruchem podczas tury. Mianowicie wyobraźmy sobie sytuację: gracz rzuca kostką, przenosi się na pole gdzie ma do wylosowania 1 kartę. Losuje i tam trafia postać która teleportuje go w inne miejsce. Pytanie: Czy tura kończy się w momencie teleportacji czy dopiero jak wykona zadanie na przeteleportowanym polu?
-
Bludgeon
- Królewski Champion

-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika
- Posty: 4155
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Post
autor: Bludgeon » czwartek 29 gru 2016, 14:00
Po teleportacji dalej ma swoją turę i bada obszar na który trafił. (chyba że wcześniej przegrał albo zremisował walkę, wtedy jego tura się kończy)
What a view.
Po teleportacji dalej ma swoją turę i bada obszar na który trafił. (chyba że wcześniej przegrał albo zremisował walkę, wtedy jego tura się kończy)