Witamy na forum!
Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Rzut kością

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
Awatar użytkownika
sardo [Autor tematu]
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 145
Rejestracja: czwartek 07 paź 2010, 17:42
Lokalizacja: Wieliczka
Płeć:
Wiek: 23

Rzut kością

Postautor: sardo » czwartek 26 maja 2016, 12:55

Przy ostatniej grze pojawiło się kilka wątpliwości z określeniem "rzut kością", "zamiast rzutu kością" itp.
Chciałbym zapytać o kilka sytuacji z tym związanych.

Królowa Pająków
Za każdym razem, kiedy jakiś Poszukiwacz
znajdujący się na obszarze z żetonem
Pajęczaka rzuca kośćmi, możesz umieścić ten
żeton na swojej karcie Poszukiwacza, aby
dodać lub odjąć 1 od wyniku tego rzutu (do
minimum 1).

Królowa Pająków może zdecydować się na dodanie/odjęcie po wykonaniu rzutu, zgadza się?

Czterolistna Koniczyna
Możesz odrzucić koniczynę
przed wykonaniem
dowolnego rzutu. Zamiast
rzucać, wybierasz jaki
wynik chcesz uzyskać.

Czy na taki "rzut" można użyć (ciemnej strony) losu, aby przerzucić?

Pech
Możesz rzucić to Zaklęcie na
dowolnego Poszukiwacza
tuż przed wykonaniem przez
niego rzutu kością. Wynik
rzutu tej kości automatycznie
wynosi "1" (nie można
ponowić tego rzutu).


Naznaczony Chwalą
Możesz rzucić to Zaklęcie
na siebie przed wykonaniem
dowolnego rzutu. Po
jego wykonaniu, możesz
dodać od 1 do 6 do
uzyskanego wyniku.

Czy przy rzuceniu Pecha i Naznaczonego Chwałą do pechowego "rzutu" o wartości 1 można dodać od 1 do 6?

Tułaczka
Kiedy Poszukiwacz
wyrzuci 1 za swój ruch,
możesz odzyskać 1 punkt
ciemnej strony Losu.

Tuż przed rzutem
Poszukiwacza za ruch,
możesz wydać 1 punkt
ciemnej strony Losu,
aby wybrać wynik rzutu.

Czy jeżeli wybiorę Poszukiwaczowi 1 jako wynik "rzutu", to mogę odzyskać 1 punkt ciemnej strony losu?
Czy wybrany wynik "rzutu" można przerzucić używając punktu losu?
Czy do takiego "rzutu" można dodać od 1 do 6 z Zaklęcia Naznaczony Chwałą?

Awatar użytkownika
Wiktor
#Moderator: Wiktor
#Moderator: Wiktor
#Moderator: Wiktor
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1233
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 32

Re: Rzut kością

Postautor: Wiktor » czwartek 26 maja 2016, 14:56

sardo pisze:Pech
Możesz rzucić to Zaklęcie na
dowolnego Poszukiwacza
tuż przed wykonaniem przez
niego rzutu kością. Wynik
rzutu tej kości automatycznie
wynosi "1" (nie można
ponowić tego rzutu).


Naznaczony Chwalą
Możesz rzucić to Zaklęcie
na siebie przed wykonaniem
dowolnego rzutu. Po
jego wykonaniu, możesz
dodać od 1 do 6 do
uzyskanego wyniku.

Czy przy rzuceniu Pecha i Naznaczonego Chwałą do pechowego "rzutu" o wartości 1 można dodać od 1 do 6?


Tak, w opisanej sytuacji, przy rzuceniu Pecha i Naznaczonego Chwałą do pechowego "rzutu" o wartości 1 można dodać od 1 do 6.

Zauważ, że każdy z czarów rzucany jest przed rzutem kością. Choć po użyciu czaru Pech rzut kością fizycznie nie jest wykonywany, to jest to rzut kością, którego wynik wynosi 1. Czar Pech nie jest używany zamiast rzutu kością, ale tylko aby ustalić jaki będzie wynik (czyli jest tak, jakby kostka toczyła się, ale wynik wynosił 1). Dlatego po wykonaniu rzutu, którego wynik wcześniej został ustalony na 1 można dodać od 1 do 6 do uzyskanego wyniku.

Zauważ też że działanie obu czarów, choć i jeden i drugi jest rzucany przed wykonaniem rzutu, nie jest jednoczesne.
Najpierw ustalany jest wynik na "1" za pomocą czaru Pech, co jest rzutem kością. Po jego wykonaniu, dodaje się od 1 do 6 oczek.

W przedstawionej przez Ciebie sytuacji nie ma niejasności, teksty obu kart współgrają i pozwalają bez żadnych wątpliwości rozstrzygnąć sytuację.


Awatar użytkownika
Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16191
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Re: Rzut kością

Postautor: Nemomon » piątek 27 maja 2016, 07:06

1. Królowa Pająków - może odrzucić token, by dodać/odjąć 1 po rzucie kością.

2. Koniczyna - Rzut może zostać normalnie przerzucony (przez siebie jasnym losem lub przeciwnika ciemnym).

3. Pechowa Chwała - Możesz dodać 1-6 do wyniku.

4. Tułaczka - Mam wątpliwości co do pierwszego, ale generalnie na wsio pytania bym odpowiedział "tak".
ノレる? ノレない? 超…ノレる!!



Wróć do „Kwestia Zasad (TMiM)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości