INNE (pytania, spostrzeżenia, itd.)

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Awatar użytkownika
Szatar [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 72
Rejestracja: środa 17 lut 2016, 12:05
Lokalizacja: Wyszków
Płeć:
Wiek: 30

Odpowiedź

Post autor: Szatar »

Panowie, nie odbiegajmy od meritum :> wiem, że poruszyliście niezwykle wciągający, intrygujący i filozoficzny temat, jednak przedmiotem naszych rozważań powinno być coś innego :> mam kolejne pytania! Cieszycie się?:)
1. Jakie wprowadziliście zasady dodatkowe w swoich grach? Mam na myśli coś w tym stylu co napisałem wcześniej. Z chęcią coś dopiszę do swojej listy :)
2. Na forum znalazłem wiele tematów o najsilniejszych postaciach, więc zapytam inaczej. Jaka postać według Was jest zdecydowanie najsłabsza biorąc pod uwagę planszę podstawową, Pani Jeziora, Królowa Lodu, Góry, Smoki i Żniwiarz oraz Podziemia?
3. Wcześniej kolega Nemomon napisał, że nie można stracić początkowej wartości mocy lub siły i dlatego taka Wróżka nigdy nie straci Zaklęć, jednak trochę poszperałem i znalazłem karty z talii Przygód, które nakazują rzucenie kostką, a wynik tego rzutu może oznaczać np. utratę wszystkich żetonów siły czy mocy. Zatem co się wydarzy jeśli taka Wróżka straci całą moc? Może mimo to posiadać 2 Zaklęcia tylko ze względu na taką swoją zdolność specjalną?:>


Nemo sapiens nisi patiens = Nie jest mądry ten, kto nie jest cierpliwy

Zapraszam do wspólnej gry, wystarczy odezwać się na priw, a na pewno się dogadamy:)

Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22089
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Szatar pisze:1. Jakie wprowadziliście zasady dodatkowe w swoich grach? Mam na myśli coś w tym stylu co napisałem wcześniej. Z chęcią coś dopiszę do swojej listy :)
http://forum.magiaimiecz.eu/viewforum.php?f=95 ;)
Szatar pisze:2. Na forum znalazłem wiele tematów o najsilniejszych postaciach, więc zapytam inaczej. Jaka postać według Was jest zdecydowanie najsłabsza biorąc pod uwagę planszę podstawową, Pani Jeziora, Królowa Lodu, Góry, Smoki i Żniwiarz oraz Podziemia?
Elf oraz Kapłan :P.
Szatar pisze:3. Wcześniej kolega Nemomon napisał, że nie można stracić początkowej wartości mocy lub siły i dlatego taka Wróżka nigdy nie straci Zaklęć, jednak trochę poszperałem i znalazłem karty z talii Przygód, które nakazują rzucenie kostką, a wynik tego rzutu może oznaczać np. utratę wszystkich żetonów siły czy mocy. Zatem co się wydarzy jeśli taka Wróżka straci całą moc? Może mimo to posiadać 2 Zaklęcia tylko ze względu na taką swoją zdolność specjalną?:>
Traci żetony, ale nie startową wartość Mocy. Tej zawsze ma 4.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 4902
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Post autor: abubu »

Szatar pisze:3. Wcześniej kolega Nemomon napisał, że nie można stracić początkowej wartości mocy lub siły i dlatego taka Wróżka nigdy nie straci Zaklęć, jednak trochę poszperałem i znalazłem karty z talii Przygód, które nakazują rzucenie kostką, a wynik tego rzutu może oznaczać np. utratę wszystkich żetonów siły czy mocy. Zatem co się wydarzy jeśli taka Wróżka straci całą moc? Może mimo to posiadać 2 Zaklęcia tylko ze względu na taką swoją zdolność specjalną?:>
Wartości Siła/Moc nadrukowanej na kacie nie oznacza się za pomocą żetonów, współczynniki te więc nie mogą spaść poniżej tych wartości. Inna sprawa, jeżeli Wróżka zyska dodatkowe punkty Mocy zwiększające limit do 3 posiadanych Czarów, w miedzy czasie otrzyma dodatkowy Czar (np. jako nagroda) a następnie utraci Moc (utrata żetonu, przyjaciela, przedmiotu, itp), wówczas musi odrzucić nadmiarowy Czar (sama wybiera).


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
Awatar użytkownika
Szatar [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 72
Rejestracja: środa 17 lut 2016, 12:05
Lokalizacja: Wyszków
Płeć:
Wiek: 30

Odpowiedź

Post autor: Szatar »

Serio? Jeśli podstawowej liczby Mocy czy Siły nie oznacza się w formie żetonów to całkowicie zmienia stan rzeczy. Ja od roku gram tak, że każdy Poszukiwacz na początku dostaje tyle ile ma na Karcie postaci napisane :P to znaczy, że tak się nie gra? A co z Żetonami Życia? Też się ich nie dostaje? To by było trochę bez sensu jak na mój gust :>
Wysłałeś mi link, pod którym kryje się mnóstwo przeróżnych tematów, a ja zadałem konkretne jedno pytanie :> myślałem, że sam stosujesz jakieś zasady, które są przydatne i poradzisz coś dużo mniej doświadczonemu graczowi..
Elf i Kapłan? Coś w tym jest :P czekam na inne wpisy!


Nemo sapiens nisi patiens = Nie jest mądry ten, kto nie jest cierpliwy

Zapraszam do wspólnej gry, wystarczy odezwać się na priw, a na pewno się dogadamy:)

Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 4902
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Post autor: abubu »

Jest to zawarte w instrukcji i dotyczy (tak jak napisałem wcześniej) Siły i Mocy. Oczywiście jeżeli ustalicie wspólnie iż należy oznaczać również bazową Siłę/Moc za pomocą żetonów, to czemu nie. Należy tylko pamiętać, iż nie można odrzucić żetonów poniżej wartości bazowej.
Do oznaczenia faktycznie posiadanego Życia / Złota / Losu oczywiście należy użyć odpowiednich znaczników.

Adres podany przez Nemo odsyła do "skarbnicy" pomysłów na domowe/zmodyfikowane zasady. O ile się nie mylę, w którymś temacie Bludgeon podał listę swoich modyfikacji, i według mojej opinii są one bardzo ciekawe a co więcej, spójne. Jak znajdę ten temat to podam link (chyba, że sam "autor" będzie szybszy) :)

Elf zdecydowanie odstaje od reszty. Kapłan był kiedyś dobrą postacią (2 edycja -> MiM) gdzie Moc była według mnie cięższa do zdobycia - brak standardowej wymiany za trofea. W obecnej edycji to się zmieniło.


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22089
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Jak chcesz moich domowych zasad, to znajdują się one tutaj: http://www.talismanisland.com/talisman_x.htm


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Szatar [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 72
Rejestracja: środa 17 lut 2016, 12:05
Lokalizacja: Wyszków
Płeć:
Wiek: 30

Odpowiedź

Post autor: Szatar »

Dziękuję, ale ja jestem Polakiem i gram w grę w polskiej wersji językowej. Nie jestem ani poliglotą ani nikim podobnym. Zatem jakbyś mógł wypisać te zasady, które wg Ciebie są najbardziej istotne to byłoby wspaniale :)


Nemo sapiens nisi patiens = Nie jest mądry ten, kto nie jest cierpliwy

Zapraszam do wspólnej gry, wystarczy odezwać się na priw, a na pewno się dogadamy:)

Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5930
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Odpowiedź

Post autor: Bludgeon »

Szatar pisze:A Ty grasz ze wszystkimi dodatkami czy wolisz tylko z podstawową planszą i np. z samymi kartami z dodatków małych? :)
Gram ze wszystkimi dodatkami oprócz nether realm i deep realms których nie mam, ale nie ze wszystkimi elementami. (Nie gramy ze żniwiarzem ani wilkołakiem, kiedyś graliśmy, nie wszystkie karty przygód, kilka czarów jest wywalonych, nie używamy alternatywnych zakończeń, nie gramy jednocześnie z zwiastunem i smokami, czasem ani z 1 ani z 2).
Szatar pisze:Nie do końca rozumiem o co Ci chodzi z tymi korektami :> możesz mi to wyjaśnić?
Chodzi mi o to że projektując zasady pomagania miałem na uwadze żeby Błędny Rycerz był nadal grywalny. I jest.
Szatar pisze:Z tym pomaganiem pomysł mi się nawet podoba. To musi być intrygujące jak dochodzi do walki 2 na 3 graczy :D a są jakieś negatywne konsekwencje jeśli dany Poszukiwacz zostanie poproszony o pomoc i się zgodzi? I co się dzieje, jeśli jego pomoc się nie przyda, gdyż walka zakończy się porażką?:>
Pewnie że są. Jeśli pomagający przegra to ponosi takie same skutki jak główny gracz, i ponadto nie dostaje punktu losu (ale może dostać to co wynegocjował za pomoc, w zależności jakie były warunki).
Szatar pisze:Jeśli chodzi o Zaklęcia, to mam kolegę, który tak dobiera sobie ciągle Zaklęcia,
Powiedz koledze że to najgorszy pomysł na zasadę domową jaki w życiu słyszałem. To jest głupota na poziomie pomysłu że siła i moc nie rosną w trakcie gry...
abubu pisze:
Bludgeon pisze:To nie jest problem jeśli inni gracze używają mózgów (a jeśli nie używają to są sami sobie winni :P )
Właśnie problem polega na tym, iż często jeden z członków pary myśli bardziej członkiem niż mózgiem :P (np. "a bo dziewczyna", "a bo się obrazi", "a dam jej ten miecz, muła i jeszcze sypnę groszem bo biedna nie ma nawet na waciki")
Ale to oczywiście zależy od współgraczy... Wszędzie można się dopatrzeć możliwej "patologii" :P
Jeśli gra jest w 4 osoby to 2 pozostałe po prostu się musza zjednoczyć. Jeśli w 3 osoby to jako ta trzecia zagrałbym do końca ale więcej we 3 z tą parą pewnie bym nie grał. Zresztą takie ryzyko jest w wielu grach, i wcale nie muszą być kooperacyjne.
Szatar pisze:Panowie, nie odbiegajmy od meritum :> wiem, że poruszyliście niezwykle wciągający, intrygujący i filozoficzny temat, jednak przedmiotem naszych rozważań powinno być coś innego :> mam kolejne pytania! Cieszycie się?:)
1. Jakie wprowadziliście zasady dodatkowe w swoich grach? Mam na myśli coś w tym stylu co napisałem wcześniej. Z chęcią coś dopiszę do swojej listy :)
Moja obecna lista (nie ma miesiąca żebym czegoś nie zmienił, ale od pewnego czasu są to już tylko drobne zmiany) (w kursywą mój komentarz)
________________________________________________________________

POSZUKIWACZE
Każdy poszukiwacz zaczyna z 2 sztukami złota. (nie licząc oczywiście Kupca itp.)

POSZUKIWACZE - INTERAKCJA
Postacie które się spotkają mogą, zamiast walczyć, handlować przedmiotami, przyjaciółmi, złotem i zaklęciami. Nie można handlować kartami których nie można odrzucić. Jeśli gracze nie dogadają się, gracz którego jest tura decyduje czy atakuje, czy bada obszar.
Poszukiwacz przed walką może prosić innych poszukiwaczy w tej samej krainie o pomoc.
- Nie można prosić o pomoc poszukiwacza którego się właśnie spotkało. Nie można prosić o pomoc w Krainie Wewnętrznej.
- Gracze mogą negocjować co pomagający otrzyma od proszącego o pomoc, na dowolnych warunkach. Dotyczy to tylko rzeczy którymi można handlować.
- Jeśli poszukiwacz zgodzi się pomóc, przenosi się na obszar walki i dodaje startową wartość swojej Siły/Mocy.
- W przypadku wygranej pomagający dostaje punkt Losu (nie otrzymuje trofeum i innych nagród).
- W przypadku przegranej walki pomagający ponosi pełne koszta porażki.

POSZUKIWACZE - ROZWÓJ
Zwiększenie Siły/Mocy wymaga 6 punktów trofeów odpowiedniego rodzaju.
Wymieniać trofea na Siłę/Moc można tylko na końcu swojej tury.
Limit przedmiotów i przyjaciół poszukiwaczy = 4.
Limit zaklęć to 1 przy Mocy 1-3, 2 przy Mocy 4-6, 3 przy Mocy 7 i więcej.

LOS
Poszukiwacze mogą wydawać ciemny los żeby powtarzać rzuty każdego z kim walczą.

PLANSZA
Na początku gry połóż kartę Kupca (to nie jest poszukiwacz) i karty Obszarów na odpowiednich obszarach planszy.
- Te karty nie zajmują miejsca na obszarze i nie są traktowane jako karty.
(te karty to nic innego jak errata 3 obszarów planszy głównej i 3 obszarów Miasta, uwzględniają też nowe karty ekwipunku)

ZADANIA I NAGRODY CZAROWNIKA
W grze na 2-3 graczy wylosuj 1 zadanie z talii Zadań Czarownika i połóż je odkryte obok.
W grze na 4+ graczy wylosuj 2 zadania.
(wspomnę że wszystkie zadania i wszystkie nagrody są całkowicie nowe stworzone od podstaw. Zadania są sporo trudniejsze, nagrody dużo lepsze)
Na końcu swojej tury, jeśli poszukiwacz wypełnił on warunki odkrytego lub posiadanego przez siebie zadania czarownika w tej turze, natychmiast może otrzymać nagrodę. Do wyboru ma albo talizman, albo ciągnie 2 karty z talii Nagród i bierze jedną z nich. Na początku następnej tury uzupełnij odkryte Zadania.
Odwiedzając Jaskinię Czarownika można otrzymać zadanie indywidualne lub wymienić takowe na inne.

DZIEŃ/NOC
W dzień poszukiwacze mogą się ruszać o mniej obszarów niż wypadło na kostce. W nocy poszukiwacze muszą się ruszać o ilość obszarów równą wynikowi rzutu za ruch.
W dzień jeśli poszukiwacz wyrzuci 6 w walce z Wrogiem lub Istotą, dorzuca jeszcze 1 kostkę (maksymalnie jedną). W nocy jeśli Wróg lub Istota wyrzuci 6 w walce z Poszukiwaczem, dorzuca jeszcze 1 kostkę (maksymalnie jedną).

KORONA WŁADZY
Jeśli jacyś poszukiwacz(e) są na Koronie Władzy, nikt nie może leczyć ani zyskiwać Żyć.

ROPUCHA
Przemiana w ropuchę nie pozbawia poszukiwacza przyjaciół, przedmiotów i złota (ropucha nie może ich używać, nie działają też negatywne efekty tych kart). (tę zmianę wprowadziliśmy żeby ropucha była nieprzyjemna ale nie sprawiała że gracz się zastanawia czy w ogóle grać dalej. Bywały takie przypadki że ludzie po prostu wstawali od stołu :) a gra ma być przyjemna dla wszystkich, o ile to możliwe)

PODZIEMIA
Pierwszy poszukiwacz który pokona Pana Ciemności, otrzyma punkt Siły i Mocy oraz Nagrodę Czarnoksiężnika. (Na początku gry możesz położyć w Skarbcu te stożki.)
Jeśli Pan Ciemności został pokonany, połóż na jego obszarze kartę Pustego Skarbca. (ta karta powoduje że skarbiec ma nowy tekst: w następnej turze przenieś się do ruin. Czyli pana ciemności można zabić tylko raz.)

GÓRY
Pierwszy poszukiwacz który pokona Orlego Króta, otrzyma Nagrodę Czarnoksiężnika.
Jeśli Orli Król został pokonany, połóż na jego obszarze kartę Pustego Orlego Gniazda. (j.w. ale na Skały)
________________________________________________________________
Szatar pisze:Jaka postać według Was jest zdecydowanie najsłabsza biorąc pod uwagę planszę podstawową, Pani Jeziora, Królowa Lodu, Góry, Smoki i Żniwiarz oraz Podziemia?
Prowadzę statystyki moich gier i po 131 rozgrywkach wygląda to mniej więcej tak: (to jest lista postaci z wszystkich dodatków)

TOP 10

1 Chivalric Knight/Błędny Rycerz
2 Sprite/Leśny Duszek?
3 Dragon Priestess/Smocza Kapłanka
4 Ogre Chieftain/Ogr Wódz
5 Warlock/Czarnoksiężnik
6 Gladiator
7 Troll
8 Prophetess/Wróżka
9 Wizard/Czarodziej
10 Dread Knight/Mroczny Rycerz

NAJGORSI Z NAJGORSZYCH :)

10 Ghoul
9 Leprechaun/Skrzat
8 Highlander/Góral
7 Swashbuckler/Szermierz
6 Elf
5 Cleric/Kleryk
4 Dragon Hunter/Zabójca Smoków
3 Rogue/Rzezimieszek
2 Merchant/Kupiec
1 Thief/Złodziej

P.S. bardzo możliwe że część poszukiwaczy źle przetłumaczyłem.


What a view.

Awatar użytkownika
Szatar [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 72
Rejestracja: środa 17 lut 2016, 12:05
Lokalizacja: Wyszków
Płeć:
Wiek: 30

Odpowiedź

Post autor: Szatar »

Skoro grasz ze wszystkimi dodatkami to jestem ciekawy ile zajmuje jedna taka rozgrywka :> ja lubię długo grać, trudno jednak znaleźć osoby, które preferują długie partie tak samo jak ja. Najgorzej jak po 2 godzinach ktoś przyznaje się, że ma dość. Dlaczego nie używacie alternatywnych zakończeń? Zapytałbym o Twoje motywy jeśli chodzi o Zwiastun i Smoki (skoro nie grasz z nimi), ale sam ich nie posiadam jeszcze, więc moja wiedza jest żadna. Wiem tylko, że jak zdobędę kolejne dodatki to chcę grać ze wszystkimi. W końcu jest ich sporo, więc przykładowa rozgrywka jest coraz bardziej interesująca.

Skoro na tym polega Twoja zasada jeśli chodzi o pomoc w walce to ma to ręce i nogi. Poza tym widać, że ta pomoc jest inna jak np. zdolność specjalna Błędnego Rycerza. Pisząc 'inna' mam na myśli dużo bardziej korzystna.

Hehe, masz prawo do własnego zdania, a On ma prawo do ustalenia zasady. Najważniejsze, że Jemu odpowiada i Jego znajomym. Mi zawsze mówił, że gra musi być przyjemna dla wszystkich, a wśród Jego ekipy są osoby, które nie mają dużo cierpliwości czy wytrwałości, a jeśli grają z kilkoma dodatkami to taka rozgrywka 3 godziny trwać nie będzie tylko trochę dłużej :P ja tak nie gram, też uważam, że to bez sensu. Poza tym wprowadziłem własne zasady dodatkowe by było trudniej, a nie łatwiej :)

Jeśli chodzi o Twoje prywatne zasady dodatkowe, to mam kilka pytań (mam nadzieję, że Tobie i innym starczy cierpliwości do mnie, nie chcę nikogo zadręczać).

1. Dlaczego wprowadziłeś zasadę, że każdy Poszukiwacz zaczyna z 2 sztukami złota? Nie jest wtedy za łatwo? Zawsze myślałem, że 1 sztuka to tak optymalnie, a przecież musi być duża różnica między Poszukiwaczami, którzy zaczynają z 5 sztukami złota. Wtedy uwidacznia się między nimi a pozostałymi różnica. W końcu każdy Poszukiwacz ma inne zdolności, więc jak dajemy każdemu 2 sztuki to wtedy zdolności tych co zaczynają z 5 są słabsze. Logicznie to traktując te co mają zaczynać z 5 powinny zaczynać z 7 by mogły od razu kupić konia, konia z wozem :P po prostu to trochę nie fair w stosunku do nich :P ale to tylko moje zdanie.

2. Powiedzmy, że Poszukiwacz, który pomagał uczestnicząc w walce, która zakończyła się porażką. Napisałeś, że pomagający ponosi jej pełne koszta. W związku z tym traci 1 żeton Życia, tak? Jeśli tak to czy może użyć pancerza i spróbować się obronić przed jego utratą?:>

3. Widzę, że zmniejszyłeś liczbę trofeów, które trzeba mieć by móc wymienić je na Żetony Siły/Mocy. Ja bardziej zastanawiałem się czy nie zwiększyć z 7. Nawet nie pomyślałem o tym by zmniejszyć. Możesz mi wyjaśnić z czego wynika ten pomysł? Podam przykład. Jak gracze są obeznani z grą i znający zasady lub chociaż myślący to rozgrywka płynie jak woda z kranu :P zatem niejednokrotnie może zdarzyć się, że po godzinie czy po półtorej Poszukiwacze na planszy będą już bardzo silni, czyli posiadający około 15 Żetonów Siły/Mocy (według zasad podstawowych jeśli chodzi o liczbę punktów trofeów za Żetony Siły bądź Mocy). Wtedy można już iść do Krainy Wewnętrznej i wygrać grę :P a moja percepcja opiera się na tym by nie było za łatwo :P przecież smoki mają maksymalnie 9 Siły czy Mocy, a zatem są łatwi do pokonania. Na końcu z kolei czeka boss o Sile i Mocy wynoszącej 12, więc także jest do pokonania przy odrobinie szczęścia. Z kolei jak Ty jeszcze bardziej obniżysz pułap to Poszukiwacze jeszcze szybciej staną się silniejsi i gra będzie trwała może z godzinę :P ja preferuję dłuższe rozgrywki, więc trochę tego nie rozumiem :P

4. Wspominasz coś o ciemnym Losie.. Ja wiem jak wyglądają punkty Losu. Z jednej strony jest ciemny, a z drugiej jasny, ale nie wiedziałem, że jest różnica między nimi :> jeśli tak to na czym polega?

5. Punktu PLANSZA zupełnie nie rozumiem. Nie musisz mi tego tłumaczyć jeśli uważasz, że zbyt banalne.

6. Z odkrytymi Zadaniami Czarownika do końca nie wiem o co Ci chodzi. Nie lepiej iść do Świątyni i wylosować Zadanie z Talii? Jak ktoś chce to może się podjąć, a jak ktoś nie chce to nie :>Po co jeszcze bardziej komplikować sobie rozgrywkę?:>

7. Jeśli chodzi o przemianę w Ropuchę to widzę, że mocno poszedłeś na ustępstwo w stronę osób szybko poddających się. Ja zawsze myślałem, że taka Ropucha czy Żniwiarz oraz Wilkołak to tego typu dodatki, które w każdej chwili mogą się uwidocznić, a Poszukiwacz, który teoretycznie jest najsilniejszy w trakcie danej rozgrywki, również szybko może przegrać i to w każdej chwili. Np. nieoczekiwanie tracąc cały swój dobytek lub całkowicie umierając.. Przyznam się, że kilka razy miałem tak, że zostałem zabity przez Żniwiarza i musiałem zaczynać od nowa inną postacią choć miałem już silną postać. To boli, ale jednocześnie uczy :P nie można się załamywać tylko walczyć i wierzyć w sukces :P mam mało osób, z którymi gram, ale to takie, które mają podobne myślenie do mojego i zdecydowanie wolimy mieć trudniej niż łatwiej by było ciekawiej :>

8. Skoro tylko raz można pokonać Orlego Króla to co z pozostałymi Reliktami, których jest 4? Jeden Relikt dostanie Poszukiwacz za wygraną z Orlim Królem. Więc zostaną 3, które się już w grze nie przydadzą?

9. Napisałeś "po 131 rozgrywkach".. Czy to oznacza, że każdą swoją rozgrywkę liczysz? Jeśli tak to musisz być stuprocentowym perfekcjonistą, szacunek!

10. Trochę mnie zaskoczyłeś, że Błędny Rycerz jest wg Ciebie najmocniejszy. W końcu Talizman Magia i Miecz to około stu Poszukiwaczy, a Ty wybrałeś akurat Błędnego. Wampirzyca czy Alchemik wydają się być silniejsi, a w Błędnym dobre jest to, że zaczyna grę z Koniem, co bardzo ułatwia grę.

11. Skrzat wg Ciebie jest najsłabszy? Ja grając nim, nigdy nie przegrałem :) to jedna z moich ulubionych postaci, nie wiem jak możesz uważać go za słabeusza. Jest jedną z mniejszych figurek na planszy, ale za to jego zdolności specjalne są bardzo przydatne :) jednak nie każdy umie grać każdym i jeśli Tobie akurat nie idzie gra tym Poszukiwaczem, to rozumiem. Ja nie lubię za to grać Wróżką czy Czarodziejem, których Ty uważasz za silnych :P

To wszystko jeśli chodzi o Twoją odpowiedź. Dziękuję za tak obszerną! :)
Mam jeszcze pytanie odnośnie Alternatywnych Zakończeń, których poszukuję. Gdzieś na forum znalazłem karty, które miały takich bossów, którzy posiadali 32 Siły lub 20 Mocy. Musze przyznać, że taki przeciwnik na końcu stanowiłby duże wyzwanie dla każdego. Z kolei boss o Sile lub Mocy 12 to praktycznie żadne wyzwanie. Chciałem dowiedzieć się w którym dodatku są takie karty Alternatywnych Zakończeń?

Ponadto gdzieś również przeczytałem, że niektórzy zajmują się wymyślaniem i tworzeniem własnych postaci czy innych kart. Wyglądają tak samo jak te z gry, ale mają inne oznaczenia (np. w Górach na kartach jest głowa Orła, itp.). Chciałem dowiedzieć się gdzie można takie karty nabyć? Czy mógłby ktoś podać mi stronę internetową lub może ktoś z Was takie karty posiada i chciałby mi jakieś sprzedać?

Jeszcze jedno pytanie. Przeglądałem różne strony internetowe i szukałem podajników na karty. Szukałem czegoś wysokiego i solidnego jednak nic poza jednym firmy E-Raptor niestety nie znalazłem. Wg mnie jest to podajnik za mały, a ja potrzebuję czegoś wyższego i dłuższego. Sam nawet właśnie kombinuję zrobić z kartonu i mam świetny pomysł, ale dużo łatwiej by było kupić. Może ktoś coś wie i mógłby się podzielić tą wiedzą?:>
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Nemo sapiens nisi patiens = Nie jest mądry ten, kto nie jest cierpliwy

Zapraszam do wspólnej gry, wystarczy odezwać się na priw, a na pewno się dogadamy:)

Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5930
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Odpowiedź

Post autor: Bludgeon »

Szatar pisze:Skoro grasz ze wszystkimi dodatkami to jestem ciekawy ile zajmuje jedna taka rozgrywka :>
Około godziny na gracza.
Szatar pisze:Dlaczego nie używacie alternatywnych zakończeń?
W grze wystarczająco dużo się dzieje żeby były potrzebne. A losowe zakończenie gry jest IMO bez sensu bo całą grę spędzasz nie mogąc się do niego przygotować.
Szatar pisze:Wiem tylko, że jak zdobędę kolejne dodatki to chcę grać ze wszystkimi. W końcu jest ich sporo, więc przykładowa rozgrywka jest coraz bardziej interesująca.
To przygotuj się że ze smokami czas gry wydłuży się jeszcze o jakieś 20%.
Szatar pisze:Skoro na tym polega Twoja zasada jeśli chodzi o pomoc w walce to ma to ręce i nogi. Poza tym widać, że ta pomoc jest inna jak np. zdolność specjalna Błędnego Rycerza. Pisząc 'inna' mam na myśli dużo bardziej korzystna.
Pomoc błędnego rycerza jest dużo lepsza.
Szatar pisze:1. Dlaczego wprowadziłeś zasadę, że każdy Poszukiwacz zaczyna z 2 sztukami złota?
Żeby od początku mieli kilka kart ekwipunku ze sklepów do wyboru. To lekko zwiększa przezywalność na początku gry co jest zawsze dobrą rzeczą.
Szatar pisze:Nie jest wtedy za łatwo?
Nie.
Szatar pisze:Przecież musi być duża różnica między Poszukiwaczami, którzy zaczynają z 5 sztukami złota. Wtedy uwidacznia się między nimi a pozostałymi różnica. W końcu każdy Poszukiwacz ma inne zdolności, więc jak dajemy każdemu 2 sztuki to wtedy zdolności tych co zaczynają z 5 są słabsze. Logicznie to traktując te co mają zaczynać z 5 powinny zaczynać z 7 by mogły od razu kupić konia, konia z wozem :P po prostu to trochę nie fair w stosunku do nich :P ale to tylko moje zdanie.
To się tylko wydaje tak na papierze. W praktyce nie ma większego znaczenia.
Szatar pisze:2. Powiedzmy, że Poszukiwacz, który pomagał uczestnicząc w walce, która zakończyła się porażką. Napisałeś, że pomagający ponosi jej pełne koszta. W związku z tym traci 1 żeton Życia, tak? Jeśli tak to czy może użyć pancerza i spróbować się obronić przed jego utratą?:>
Tak i tak.
Szatar pisze:3. Widzę, że zmniejszyłeś liczbę trofeów, które trzeba mieć by móc wymienić je na Żetony Siły/Mocy. Ja bardziej zastanawiałem się czy nie zwiększyć z 7. Nawet nie pomyślałem o tym by zmniejszyć. Możesz mi wyjaśnić z czego wynika ten pomysł?
Zmniejszyłem żeby skrócić czas gry (który i tak jest bardzo długi). Jeśli zwiększysz do 8 i więcej to wydłużysz grę.
Szatar pisze:Jak gracze są obeznani z grą i znający zasady lub chociaż myślący to rozgrywka płynie jak woda z kranu :P zatem niejednokrotnie może zdarzyć się, że po godzinie czy po półtorej Poszukiwacze na planszy będą już bardzo silni, czyli posiadający około 15 Żetonów Siły/Mocy. Wtedy można już iść do Krainy Wewnętrznej i wygrać grę :P
Mogą iść dużo wcześniej. :)
Szatar pisze:a moja percepcja opiera się na tym by nie było za łatwo :P
A jeśli nazbieranie 15 Siły zajmuje więcej czasu to jest wtedy trudniej, czy po prostu dłużej?
Szatar pisze:przecież smoki mają maksymalnie 9 Siły czy Mocy, a zatem są łatwi do pokonania.
Przecież jak bez problemu pokonujesz wrogów o sile/mocy 9 to czas kończyć grę. A jeśli grasz z doświadczonymi graczami to ktoś inny już skończył grę za ciebie mając gorsze cechy ale ryzykując wcześniejsze wejście na KW. Talizman to wyścig.
Szatar pisze:Na końcu z kolei czeka boss o Sile i Mocy wynoszącej 12, więc także jest do pokonania przy odrobinie szczęścia. Z kolei jak Ty jeszcze bardziej obniżysz pułap to Poszukiwacze jeszcze szybciej staną się silniejsi i gra będzie trwała może z godzinę :P
Nie. jak pisałem, gra z obniżonym kosztem trwa około godziny na gracza.
Szatar pisze:4. Wspominasz coś o ciemnym Losie.. Ja wiem jak wyglądają punkty Losu. Z jednej strony jest ciemny, a z drugiej jasny, ale nie wiedziałem, że jest różnica między nimi :> jeśli tak to na czym polega?
To są zasady z dodatku Las. Jak bardzo chcesz poczytać to w necie jest gdzieś instrukcja w PDF.
Szatar pisze:5. Punktu PLANSZA zupełnie nie rozumiem. Nie musisz mi tego tłumaczyć jeśli uważasz, że zbyt banalne.
Zrobiłęm erratę do kilku obszarów planszy, ale żeby gracze nie musieli pamiętać co to za errata, to wydrukowałem ją na kartach które leżą na planszy. Np. jedną z takich zmian jest że w Lesie i Skałach przy wyrzuceniu 4-5 ciągnie się kartę przygody.
Szatar pisze:6. Z odkrytymi Zadaniami Czarownika do końca nie wiem o co Ci chodzi. Nie lepiej iść do Świątyni
Jaskini Czarownika
Szatar pisze:Jak ktoś chce to może się podjąć, a jak ktoś nie chce to nie :>Po co jeszcze bardziej komplikować sobie rozgrywkę?:>
Żeby dać graczom wspólny cel do którego będą dążyć i przez to dochodzi fajny element rywalizacji. Poza tym jak ktoś chce to oprócz tych zadań jawnych może wziąć zadanie tylko dla siebie, jak w normalnej grze.
Szatar pisze:8. Skoro tylko raz można pokonać Orlego Króla to co z pozostałymi Reliktami, których jest 4?
Nie używamy reliktów ani skarbów z podziemi. Wszystko to jest zastąpione nagrodami za zadania czarownika.
Szatar pisze:9. Napisałeś "po 131 rozgrywkach".. Czy to oznacza, że każdą swoją rozgrywkę liczysz? Jeśli tak to musisz być stuprocentowym perfekcjonistą, szacunek!
Może nie tyle liczę co mam excela gdzie wszystko prowadzę statystki, głównie dlatego że jestem ciekaw które postacie są silne a które słabe.
Szatar pisze:10. Trochę mnie zaskoczyłeś, że Błędny Rycerz jest wg Ciebie najmocniejszy. W końcu Talizman Magia i Miecz to około stu Poszukiwaczy,
64 (za miesiąc 69)
Szatar pisze:a Ty wybrałeś akurat Błędnego. Wampirzyca czy Alchemik wydają się być silniejsi, a w Błędnym dobre jest to, że zaczyna grę z Koniem, co bardzo ułatwia grę.
Nie ja go wybrałem, tak wynika z gier w których brałem udział.
Szatar pisze:11. Skrzat wg Ciebie jest najsłabszy? Ja grając nim, nigdy nie przegrałem :) to jedna z moich ulubionych postaci, nie wiem jak możesz uważać go za słabeusza. Jest jedną z mniejszych figurek na planszy, ale za to jego zdolności specjalne są bardzo przydatne :) jednak nie każdy umie grać każdym i jeśli Tobie akurat nie idzie gra tym Poszukiwaczem, to rozumiem. Ja nie lubię za to grać Wróżką czy Czarodziejem, których Ty uważasz za silnych :P
Jeszcze raz napiszę, ta lista top 10 i bottom 10 to nie są moje opinie. Ja np. uważam że alchemik jest najsilniejszy, a złodziej na 100% nie jest najgorszy.
Szatar pisze:Mam jeszcze pytanie odnośnie Alternatywnych Zakończeń, których poszukuję. Gdzieś na forum znalazłem karty, które miały takich bossów, którzy posiadali 32 Siły lub 20 Mocy. Musze przyznać, że taki przeciwnik na końcu stanowiłby duże wyzwanie dla każdego. Z kolei boss o Sile lub Mocy 12 to praktycznie żadne wyzwanie. Chciałem dowiedzieć się w którym dodatku są takie karty Alternatywnych Zakończeń?
W żadnym dodatku nie ma takich bossów. To muszą być prace jakiegoś fana.
Szatar pisze:Jeszcze jedno pytanie. Przeglądałem różne strony internetowe i szukałem podajników na karty. Szukałem czegoś wysokiego i solidnego jednak nic poza jednym firmy E-Raptor niestety nie znalazłem. Wg mnie jest to podajnik za mały, a ja potrzebuję czegoś wyższego i dłuższego. Sam nawet właśnie kombinuję zrobić z kartonu i mam świetny pomysł, ale dużo łatwiej by było kupić. Może ktoś coś wie i mógłby się podzielić tą wiedzą?:>
E raptory są drogie ale spełniają swoje zadanie. Kiedyś nie byłem fanem bo wystarczyło trzymać karty na planszy, ale jak wsadziłem je w koszulki i zaczęły się bardzo łatwo przewracać to eraptor okazał się całkiem eleganckim rozwiązaniem.


What a view.

krzyss
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 29
Rejestracja: środa 13 sty 2016, 13:24
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Post autor: krzyss »

Podajnik od e-raptor jest mały. Są różne wersje ale sprawdzi się to do grania w wersję podstawową + jeden, może dwa dodatki.
Jest takie coś podajnik co teoretycznie wystarczy na wszystkie karty z wszystkich dodatków (chyba), ale zajmie trochę miejsca.

Ja natomiast zrobiłem sobie sam podajniki. Wpierw kilka obciętych pudełek po syropach, teraz mam przecięte na pół pudełka po ryżu bo chciałem aby karty przygód mieściły się w jednym stosie :) Nie wiem jak będzie gdy dokupię Krainę Ognia, Las, Miasto i Góry i Zwiastun jak wyjdzie. Jeśli będzie tam sporo kart przygód łączące się z kartą z podstawki to inne pudełko do tego celu przeznaczę :)
Sprawdzają się idealnie.

EDIT:
Tu pierwsza wersja pudełka Obrazek


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5930
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

krzyss, daj zdjęcia gdzie lepiej to widać.
krzyss pisze:Podajnik od e-raptor jest mały.
Na karty przygód jest za mały, to prawda. Na pozostałe jest akurat. (póki co, zaklęcia zaczynają się wylewać powoli :) )


What a view.

krzyss
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 29
Rejestracja: środa 13 sty 2016, 13:24
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Post autor: krzyss »

Obrazek

Karty przygód są wszystkie w najwyższym stosie. Zaklęcia i karty Podziemi obok.
Karty ekwipunku itp leżą obok planszy - z nich się rzadko korzysta więc nie przeszkadzają.
Karty Smoków leżą zawsze na środku planszy wraz z kartami smoków - nawet się to sprawdza.
Nie mam więcej dużych dodatków. Gdy się pojawią na pewno będę robił pudełka na tej zasadzie co teraz.

Tanie, proste, działające.


Mati98
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 15
Rejestracja: środa 16 gru 2015, 18:09
Lokalizacja: Poznań
Płeć:

Post autor: Mati98 »

Bludgeon pisze: Prowadzę statystyki moich gier i po 131 rozgrywkach wygląda to mniej więcej tak:
Zagrałeś ,,tylko" 131 razy, czy dopiero od 131 rozgrywek prowadzisz statystyki :?:


krzyss
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 29
Rejestracja: środa 13 sty 2016, 13:24
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Post autor: krzyss »

Statystyka jest po zakończonej 131 partii.


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5930
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

Mati98 pisze:
Bludgeon pisze: Prowadzę statystyki moich gier i po 131 rozgrywkach wygląda to mniej więcej tak:
Zagrałeś ,,tylko" 131 razy, czy dopiero od 131 rozgrywek prowadzisz statystyki :?:
To drugie, aczkolwiek zanim zacząłem spisywać wyniki to nie grałem wielu gier.


What a view.

Mati98
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 15
Rejestracja: środa 16 gru 2015, 18:09
Lokalizacja: Poznań
Płeć:

Post autor: Mati98 »

Bludgeon pisze: To drugie, aczkolwiek zanim zacząłem spisywać wyniki to nie grałem wielu gier.
Jakiego rodzaju statystyki posiadasz oprócz rankingu Poszukiwaczy?
Czy ten ranking Poszukiwaczy jest na podstawie ilości wygranych rozgrywek, czy jak?
Ja na początku, jak miałem tylko podstawkę, to zrobiłem statystyki 30-40 pierwszych partii. Ale już je wyrzuciłem :mrgreen: Miałem spisane:
- Poszukiwacza, który wygrał, a czasem nawet dwóch, jeżeli doszło do pojedynku między nimi na Koronie Władzy
- punkty Siły, Mocy, Życia i Losu oraz złoto tego Poszukiwacza (Siła i Moc liczona z premiami od Przyjaciół, Przedmiotów)
- dodatkowe krótkie opisy ciekawych zdarzeń z rozgrywki


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5930
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

Tylko ilość gier, ile gier poszukiwacz zagrał, ile wygrał


What a view.

Awatar użytkownika
Szatar [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 72
Rejestracja: środa 17 lut 2016, 12:05
Lokalizacja: Wyszków
Płeć:
Wiek: 30

Odpowiedź

Post autor: Szatar »

Patrzysz na to z dosyć zaskakującej perspektywy skoro wiesz ile trwa rozgrywka na jednego gracza. Zadając pytanie miałem na myśli bardziej, ile trwa cała rozgrywka (nie pytałem o czas ruchu poszczególnego gracza). Poza tym wydaje mi się, że nie można tak personalizować zwłaszcza, że ruch niektórych trwa krócej, a innych dłużej. Nie każdy przecież ma w trakcie ruchu walkę z kimś (co trwa trochę dłużej) jak np. wylosowanie karty z mieszkiem złota. Zatem ruch ruchowi nie równy. Jestem ciekawy jak obliczyłeś tak dokładną liczbę minut (1 godzina - 60 minut) dla jednej osoby.

Nie zgadzam się z tym co napisałeś o Alternatywnych Zakończeniach. Przecież po pierwsze są zakończenia jawne i niejawne, więc łatwo obalić Twój argument w związku z brakiem możliwości przygotowania do niego. Po drugie, nie przepadasz za elementem zaskoczenia i uważasz, że w grze za dużo i tak się dzieje by na końcu mieć zakończenie "niespodziankę"? To właśnie dla Ciebie są zakończenia jawne :)

Akurat ze Smokami grałem i średnio mi się podobało. Może to rezultat słabej znajomości tego dodatku, a może bardziej pasują mi dodatki "narożniki". Trudno powiedzieć, ale im gra dłuższa tym lepiej (to moje prywatne zdanie). Gram rzadko, bo nie mam z kim, więc jeśli już dochodzi do rozgrywki to chcę grać jak najdłużej to możliwe :))

Pomoc błędnego rycerza jest dużo lepsza? Jeszcze gdyby w Nagrodach za Zadania były jakieś świetne rzeczy, a nie są.. ALbo się nie znam albo Twoja zasada w związku z pomocą w walce danemu Poszukiwaczowi jest dużo bardziej praktyczna. Nie dość, że dostaje się Los, to jeszcze wynegocjowany Przedmiot i nie traci się kolejki...

Jeśli chodzi o 2 sztuki złota to nie zgadzam się. Przecież łatwo zdobyć złoto, więc po co ułatwiać tak rozgrywkę? Moim zdaniem, wszystko zależy od właściwego podejścia, od strategii. Można szybko pokonać innego Poszukiwacza i odebrać Mu złoto i nie dość, że wygrany Poszukiwacz będzie miał wtedy dwie to oponent żadnej :) a jak każdy zacznie np. od kupienia konia to na planszy będzie za łatwo, czyli nudno. Każdy przecież wie, że wśród Kart z talii Przygód jest mnóstwo różnych Przedmiotów. Bardzo rzadko korzysta się z Kart Ekwipunku, bo te Przedmioty są słabe.

W praktyce nie ma większego znaczenia fakt, że Kupiec zaczyna z pięcioma sztukami złota, a wszyscy inni aż z dwoma? Według mnie ma to olbrzymie znaczenie, bo taki Kupiec może od razu kupić Konia (jak zostanie odkryta karta Stajni), a do tego tarczę i miecz lub samą tarczę. Zatem może już na samym początku mieć świetną pozycję wyjściową. Na tym zresztą polega w głównej mierze jego przewaga nad innymi. A jak dasz 2 sztuki złota takiemu Błędnemu Rycerzowi, który i tak ma silną postać to gdzie tu sprawiedliwość i uczciwość względem takiego Kupca, który przez to traci? Dla mnie to nie fair i jeśli dajemy wszystkim innym po dwie to taki Kupiec czy Skrzat powinni zaczynać z siedmioma. Wtedy to będzie logiczne, a tak - nie jest.

No tak, rozgrywka z tyloma zasadami upraszczającymi na pewno jest krótka u Ciebie, dla mnie by było za łatwo, a ja lubię myśleć w trakcie gry, więc jak jest trudno to ruch nie polega jedynie na bezmyślnym rzucie kostką lub kostkami, a na przeanalizowaniu każdego ruchu i podjęciu najlepszej decyzji dla rozwoju własnej postaci.

Już odpowiadam. Jeśli uzbieramy 15 Siły lub Mocy to jest zarówno dłużej jak i ciekawiej, a także nie tak łatwo, ponieważ w każdej chwili można spotkać Żniwiarza czy Wilkołaka i stracić wszystko. Właśnie wtedy adrenalina wzrasta najbardziej :P zatem łatwo sobie pomyśleć, że skoro mamy już tak silną postać to idziemy na KW. Na planie może się skończyć, bo Śmierci nie da się wymknąć i przeznaczeniu również :P dlatego ta gra jest wyjątkowa, a nawet najsilniejsi nigdy nie mogą poczuć się w pełni bezpieczni co jednocześnie daje szansę słabszym na wygranie całej rozgrywki:) jak rezygnujesz ze Żniwiarza czy Wilkołaka to gra musi być bardzo nudna i przewidywalna. A jak do tego robisz to dla kogoś kto jęczy to już w ogóle bez sensu. Najlepiej grać z osobami, które nie boją się wyzwań i tak łatwo się nie poddają :P twórcy przecież stworzyli takie dodatki specjalnie by uatrakcyjnić rozgrywkę, a nie po to by zniechęcić do niej.

Kolego, znów się nie zgadzamy :P Moim zdaniem gra się TYLKO dla wygranej tylko u buchmachera, a w grę planszową gra się dla miło spędzonego czasu, z kolei wygrana to cel drugoplanowy. Przecież po to jest tyle dodatków by w trakcie rozgrywki iść na każdy z nich i zdobyć jak najwięcej przedmiotów, przeprowadzić kilka ciekawych ataków. Kilkoma słowami: chodzi o to by dobrze się bawić, a nie o to "by uczestniczyć w wyścigu o KW" (to rozumiem tylko na turnieju).

Kolego wszystkie instrukcje mam od dawna wydrukowane (nawet dodatków, których nie posiadam). Wszystko jest wydrukowane dwustronnie i włożone w koszulki by w trakcie rozgrywki korzystać z tych egzemplarzy, a nie z oryginalnych, bo szkoda :) oryginale są tylko dla mnie schowane i zabezpieczone. Nie czytałem nawet instrukcji z dodatków, których nie mam, ale utrzymuję porządek :)

Dlaczego rezygnujesz z Reliktów? Tych kart jest tylko 4, więc są unikatowe. To wyjątkowy powód by chcieć pokonać Orlego Króla, który jest tylko jeden na grę, a jego pokonanie równa się ze zdobyciem Reliktu, który może naprawdę dać dużą przewagę nad innymi :)

Nie rozumiem. Wcześniej w TOP 10 umieściłeś Błędnego Rycerza na pierwszym miejscu, a teraz piszesz, że jest 64 ?:D

Prac jakiegoś fana? To teraz mam pytanie do WSZYSTKICH: gdzie takie karty mogę kupić? Gdzie i za ile? Jestem chętny na nie. To stworzy dodatkowe możliwości, a ja lubię mieć coraz więcej opcji. Jednocześnie to spowoduje, że postać mająca 15 Siły będzie za słaba na pójście do KW co (dla mnie) jest pozytywne :)

No tak. E-Rapotor ładnie wygląda, ale jest za małe... Poniżej kolega ma ciekawy pomysł, ale minusem jest na pewno wygląd takich pudełek :P Ja wycinam pudełka z kartonu i robię je w taki sposób, że mają przegródki jak w tym E-Raptora, a dodatkowo są pomalowane i dobrze wyglądają. Są dłuższe i wyższe. E-Rapotor ma 5 przegródek, a ja mam 7, a do tego dwa razy wyższych. Wkleję zdjęcia jak dokończę je robić, ale już teraz mogę napisać, że wyglądają super.

Na koniec dwa nowe pytania:
1. Czy można gdzieś (jeśli tak to gdzie) kupić pojedyncze karty z różnych dodatków?
2. Czy walcząc ze Strażnikiem ma On siłę równą 9 plus rzut kością, czyli tylko te 9 Siły?:)


Kolor czerwony zarezerwowany jest dla Moderacji Forum. //Nemo
Ostatnio zmieniony poniedziałek 22 lut 2016, 12:35 przez Szatar, łącznie zmieniany 2 razy.


Nemo sapiens nisi patiens = Nie jest mądry ten, kto nie jest cierpliwy

Zapraszam do wspólnej gry, wystarczy odezwać się na priw, a na pewno się dogadamy:)

krzyss
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 29
Rejestracja: środa 13 sty 2016, 13:24
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Post autor: krzyss »

Pochwal się już teraz tymi podajnikami proszę. Potem ewentualnie zamieszczaj kolejne posty ze zdjęciami w posunięciu prac :)
Najlepiej stwórz osobny temat o podajnikach tworzonych przez graczy.


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5930
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Odpowiedź

Post autor: Bludgeon »

Szatar pisze:Zadając pytanie miałem na myśli bardziej, ile trwa cała rozgrywka (nie pytałem o czas ruchu poszczególnego gracza). Poza tym wydaje mi się, że nie można tak personalizować zwłaszcza, że ruch niektórych trwa krócej, a innych dłużej. Nie każdy przecież ma w trakcie ruchu walkę z kimś (co trwa trochę dłużej) jak np. wylosowanie karty z mieszkiem złota. Zatem ruch ruchowi nie równy. Jestem ciekawy jak obliczyłeś tak dokładną liczbę minut (1 godzina - 60 minut) dla jednej osoby.
Po pierwsze nigdzie nie napisałem że jest to dokładnie godzina na gracza. Po drugie obliczyłem to tak że spojrzałem na zegarek jak zaczynaliśmy i spojrzałem jak skończyliśmy. I zazwyczaj wychodziło mniej więcej tyle godzin ilu było graczy. Stąd mój wniosek że średnio gra u nas trwa 1 godzinę na gracza.
Szatar pisze:Nie zgadzam się z tym co napisałeś o Alternatywnych Zakończeniach. Przecież po pierwsze są zakończenia jawne i niejawne, więc łatwo obalić Twój argument w związku z brakiem możliwości przygotowania do niego.
To prawda, miałem na myśli niejawne, mój błąd :)
Szatar pisze:Po drugie, nie przepadasz za elementem zaskoczenia i uważasz, że w grze za dużo i tak się dzieje by na końcu mieć zakończenie "niespodziankę"? To właśnie dla Ciebie są zakończenia jawne :)
To prawda. Z tym że w mojej grupie jest jeszcze taki problem że większość graczy nie jest specjalnie fanami talizmana (ale też nie wrogami) i grają raczej rzadko. Nie są zainteresowani graniem z alternatywnym zakończeniem bo jeszcze im się nie znudziło standardowe (i biorąc pod uwagę ilość dodatków to nie wiem czy kiedykolwiek znudzi). Ale w sumie to spróbuję im proponować przy każdej okazji - zobaczymy czy może coś się w tej materii zmieni.
Szatar pisze:Akurat ze Smokami grałem i średnio mi się podobało.
Ja tego dodatku zwyczajnie nie lubię bez kilku zasad domowych. Szczególnie to żonglowanie żetonami bezustanne strasznie spowalnia grę.
Szatar pisze:bardziej pasują mi dodatki "narożniki".
Mi tez.
Szatar pisze:Trudno powiedzieć, ale im gra dłuższa tym lepiej (to moje prywatne zdanie). Gram rzadko, bo nie mam z kim, więc jeśli już dochodzi do rozgrywki to chcę grać jak najdłużej to możliwe :))
A grasz w tygodniu po pracy gdzie większość ludzi ma autobus albo kolejkę do domu ostatnią tak że muszą wyjść o 22? Spróbuj zdążyć zagrać w talizman wtedy :(
Szatar pisze:Pomoc błędnego rycerza jest dużo lepsza? Jeszcze gdyby w Nagrodach za Zadania były jakieś świetne rzeczy, a nie są..ALbo się nie znam albo Twoja zasada w związku z pomocą w walce danemu Poszukiwaczowi jest dużo bardziej praktyczna. Nie dość, że dostaje się Los, to jeszcze wynegocjowany Przedmiot i nie traci się kolejki...
U nas gracze negocjują dość ostro i baaardzo rzadko ktoś się zgadza oddać coś więcej niż 1 złoto (wolą przegrac walkę).
W mojej grze nagrody są dużo lepsze niż oryginalne. Podam kilka przykładów:

Wieczna Zbroja
(pancerz)
Jeśli przegrasz walkę na siłę lub moc, rzut 4,5,6 chroni przed stratą życia. Wartość twojego Życia rośnie o 1.

Maska mimika
Wylosuj nieużywanego poszukiwacza, dostajesz jego wszystkie zdolności. Maski nie możesz w żaden sposób stracić.

Kula Przepowiedni
Ciągniesz 1 kartę przygody więcej i odrzucasz 1 która ci się nie podoba. Możesz ignorowac zdarzenia.

Wiedza Tajemna
Limit czarów +1. Zawsze gdy zmienia się pora dnia, dostajesz komplet czarów.

Hipokryta
Możesz dowolnie zmieniać charakter.

itd.
Szatar pisze:Jeśli chodzi o 2 sztuki złota to nie zgadzam się. Przecież łatwo zdobyć złoto, więc po co ułatwiać tak rozgrywkę?
Skoro łatwo zdobyć złoto to danie 1 mieszka więcej na starcie niewiele zmienia nie? Sam sobie zaprzeczasz. Zagraj raz z 2 SZ na starcie i sprawdź sam jak "dużo łatwiej" się gra.
Szatar pisze: Moim zdaniem, wszystko zależy od właściwego podejścia, od strategii.
Talizman jest bardzo losowy więc na pewno nie wszystko.
Szatar pisze: a jak każdy zacznie np. od kupienia konia to na planszy będzie za łatwo
Jeszcze czegoś takiego nie doświadczyłem. Zresztą w mojej wersji to i tak nie możliwe przy więcej graczach bo wszystkie karty ekwipunku są w 2 egzemplarzach tylko.
Szatar pisze: Każdy przecież wie, że wśród Kart z talii Przygód jest mnóstwo różnych Przedmiotów. Bardzo rzadko korzysta się z Kart Ekwipunku, bo te Przedmioty są słabe.
Nie w Mieście.
Szatar pisze: W praktyce nie ma większego znaczenia fakt, że Kupiec zaczyna z pięcioma sztukami złota, a wszyscy inni aż z dwoma?
Nie.
Szatar pisze: Według mnie ma to olbrzymie znaczenie, bo taki Kupiec może od razu kupić Konia (jak zostanie odkryta karta Stajni), a do tego tarczę i miecz lub samą tarczę. Zatem może już na samym początku mieć świetną pozycję wyjściową. Na tym zresztą polega w głównej mierze jego przewaga nad innymi. A jak dasz 2 sztuki złota takiemu Błędnemu Rycerzowi, który i tak ma silną postać to gdzie tu sprawiedliwość i uczciwość względem takiego Kupca, który przez to traci? Dla mnie to nie fair i jeśli dajemy wszystkim innym po dwie to taki Kupiec czy Skrzat powinni zaczynać z siedmioma. Wtedy to będzie logiczne, a tak - nie jest.
Gdybyśmy tu mówili o czyms konkretnym typu punkt Siły i Mocy to bym się zgodził, ale to tylko 1 złoto więc się nie zgodze kompletnie. 2 SZ dla każdego ma jeszcze ten plus że każdy od początku może przynajmniej coś kupic w Wiosce.
Szatar pisze: No tak, rozgrywka z tyloma zasadami upraszczającymi na pewno jest krótka u Ciebie, dla mnie by było za łatwo, a ja lubię myśleć w trakcie gry, więc jak jest trudno to ruch nie polega jedynie na bezmyślnym rzucie kostką lub kostkami, a na przeanalizowaniu każdego ruchu i podjęciu najlepszej decyzji dla rozwoju własnej postaci.
U mnie jest w grze więcej myślenia niż u Ciebie zapewniam. Po pierwsze w dzień masz dużo więcej możliwości ruchu a nie 2-3. Po drugie przed walką, a szczególnie zaatakowaniem gracza musisz sobie przemyśleć czy i kto będzie komu pomagał. Po trzecie możesz próbować zawiązywać sojusze z innymi, handlować itp. Niczego tego nie ma w Twojej utrudnionej grze, a w mojej bezmyślnej jest.
Szatar pisze: Jeśli uzbieramy 15 Siły lub Mocy to jest zarówno dłużej jak i ciekawiej, a także nie tak łatwo,
Co w tym trudnego jak wszystko zabijasz co się rusza?
Szatar pisze: ponieważ w każdej chwili można spotkać Żniwiarza czy Wilkołaka i stracić wszystko.
Po pierwsze wystarczy być 7 obszarów dalej i masz spokój. Po drugie nawet jak jesteś w zasięgu to szansa że wszystko się wydarzy tak żebyś zginął jest mniej więcej taka jak wygranie w totka.
Szatar pisze: Właśnie wtedy adrenalina wzrasta najbardziej :P
Najbardziej wzrasta przy wyścigu po Koronę.
Szatar pisze: zatem łatwo sobie pomyśleć, że skoro mamy już tak silną postać to idziemy na KW. Na planie może się skończyć, bo Śmierci nie da się wymknąć i przeznaczeniu również :P
Jak masz 15 siły i mocy to nie idziesz przez grę ze śmiercią, proszę cię.
Szatar pisze: jak rezygnujesz ze Żniwiarza czy Wilkołaka
Rezygnuję
Szatar pisze: to gra musi być bardzo nudna i przewidywalna.
I tak prawie nic nie robią, nie zauważyliśmy różnicy. A przepraszam, trochę szybciej się gra ;)
Szatar pisze: A jak do tego robisz to dla kogoś kto jęczy to już w ogóle bez sensu.
To że ktoś jęczy to jeszcze nie znaczy że jej punkt widzenia jest gorszy od mojego. Muszę zaakceptować fakt że większość ludzi grających ze mną zna tę grę dużo gorzej niż ja (bo ja ją znam prawie na pamięć) i ich punkt widzenia też jest ważny.
Szatar pisze: Kolego, znów się nie zgadzamy :P Moim zdaniem gra się TYLKO dla wygranej tylko u buchmachera, a w grę planszową gra się dla miło spędzonego czasu, z kolei wygrana to cel drugoplanowy. Przecież po to jest tyle dodatków by w trakcie rozgrywki iść na każdy z nich i zdobyć jak najwięcej przedmiotów, przeprowadzić kilka ciekawych ataków. Kilkoma słowami: chodzi o to by dobrze się bawić, a nie o to "by uczestniczyć w wyścigu o KW" (to rozumiem tylko na turnieju).
Zgadzam się z Tobą, ale do pewnego stopnia. Prawda jak zwykle jest gdzies pośrodku.
Szatar pisze: Kolego wszystkie instrukcje mam od dawna wydrukowane (nawet dodatków, których nie posiadam). Wszystko jest wydrukowane dwustronnie i włożone w koszulki by w trakcie rozgrywki korzystać z tych egzemplarzy, a nie z oryginalnych, bo szkoda :) oryginale są tylko dla mnie schowane i zabezpieczone. Nie czytałem nawet instrukcji z dodatków, których nie mam, ale utrzymuję porządek :)
Lol, szacun :D
Szatar pisze: Dlaczego rezygnujesz z Reliktów? Tych kart jest tylko 4, więc są unikatowe. To wyjątkowy powód by chcieć pokonać Orlego Króla, który jest tylko jeden na grę, a jego pokonanie równa się ze zdobyciem Reliktu, który może naprawdę dać dużą przewagę nad innymi :)
W sumie to masz rację, złączyłem relikty gór, skarby podziemi i nagrody za zadania głównie dlatego żeby nie było tylu talii, ale jakbym to miał rozdzielić z powrotem to też by było okej. Może nawet tak zrobię z powrotem :)
Szatar pisze: Nie rozumiem. Wcześniej w TOP 10 umieściłeś Błędnego Rycerza na pierwszym miejscu, a teraz piszesz, że jest 64 ?:D
Jest sześćdziesięciu czterech poszukiwaczy łącznie w grze.
Szatar pisze: Prac jakiegoś fana? To teraz mam pytanie do WSZYSTKICH: gdzie takie karty mogę kupić? Gdzie i za ile? Jestem chętny na nie.
Pojęcia nie mam.
Szatar pisze: No tak. E-Rapotor ładnie wygląda, ale jest za małe... Poniżej kolega ma ciekawy pomysł, ale minusem jest na pewno wygląd takich pudełek :P Ja wycinam pudełka z kartonu i robię je w taki sposób, że mają przegródki jak w tym E-Raptora, a dodatkowo są pomalowane i dobrze wyglądają. Są dłuższe i wyższe. E-Rapotor ma 5 przegródek, a ja mam 7, a do tego dwa razy wyższych. Wkleję zdjęcia jak dokończę je robić, ale już teraz mogę napisać, że wyglądają super.
Fajnie :) też bym takie zrobił ale nie mam talentu.
Szatar pisze: 1. Czy można gdzieś (jeśli tak to gdzie) kupić pojedyncze karty z różnych dodatków?
Chyba nie.
Szatar pisze: 2. Czy walcząc ze Strażnikiem ma On siłę równą 9 plus rzut kością, czyli tylko te 9 Siły?:)
Walka jak każda inna.


What a view.

Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 4902
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Post autor: abubu »

Podajniki e-raptor:
Mam 2 kupione na mega promocji. Niby rzeczywiście, mogły by być większe, ale taka uwaga, projektowane one były pod wymiary (wysokość) pudełek z grą (podstawka i duże planszowe dodatki). Fajnie się mieszczą do transportu w tychże. Dodatkowo, osobiście nie pakuję do podajnika wszystkich kart na raz, tylko po przetasowaniu pakuję po jednej/dwóch komorach, a resztę odkładam na bok do dalszego użycia. W taki sposób stół się nie zagraca, podajniki spełniają swoją rolę, itp.
Szatar pisze:1. Czy można gdzieś (jeśli tak to gdzie) kupić pojedyncze karty z różnych dodatków?
Osobiście się nigdy z tym nie spotkałem. Pytanie tylko, czy chodzi tutaj Tobie o uzupełnienie ewentualnych braków (np. zgubiona karta) czy też o wydruk kart autorskich? Jeżeli to pierwsze, to jest jakaś tam (nie koniecznie duża) szansa uzyskać u wydawcy (Galakta). W przypadku planszy głównej już się zdarzało, że można było uzyskać nową (ale z pierwszej partii, bez poprawionych błędów tłumaczenia).
Szatar pisze:2. Czy walcząc ze Strażnikiem ma On siłę równą 9 plus rzut kością, czyli tylko te 9 Siły?:)
Strażnik posiada Siłę całkowitą równą 9, natomiast jego skuteczność w Walce liczy się poprzez sumę Siły całkowitej oraz rzutu kostką (walka przebiega jak z innym Wrogiem).


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22089
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Ja dodam, iż ja u siebie korzystam z raptora trochę inaczej (mam 2 sztuki). U mnie używa się co drugiego slotu na karty, czyli najpierw są karty Przygód, następny slot jest pusty (na discard pile Przygód), następnie Zaklęcia i kolejny pusty (na discard pile Zaklęć) i finalny jest na jakąś dodatkową talię, która w danym momencie jest najczęściej losowana (np. Harbinger), a jego discard pile opiera się o raptora. I sam stojak jest kładziony na koronie władzy.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 4902
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Post autor: abubu »

Nemomon pisze:Ja dodam, iż ja u siebie korzystam z raptora trochę inaczej (mam 2 sztuki). U mnie używa się co drugiego slotu na karty, czyli najpierw są karty Przygód, następny slot jest pusty (na discard pile Przygód), następnie Zaklęcia i kolejny pusty (na discard pile Zaklęć) i finalny jest na jakąś dodatkową talię, która w danym momencie jest najczęściej losowana (np. Harbinger), a jego discard pile opiera się o raptora. I sam stojak jest kładziony na koronie władzy.
Bardzo podobnie mam :) Akurat 2 raptory idealnie pasują na KW :)


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
Awatar użytkownika
Szatar [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 72
Rejestracja: środa 17 lut 2016, 12:05
Lokalizacja: Wyszków
Płeć:
Wiek: 30

Odpowiedź

Post autor: Szatar »

Podajników niedokończonych na razie nie będę udostępniał, gdyż mogę zepsuć efekt końcowy:) jednak jak zakończę robotę to na pewno zdjęcie tu umieszczę lub w oddzielnym temacie :) moim zdaniem podajnik E-Raptor jest za mały, za drogi i do tego nie podoba mi się. Kolega ma pudełka po syropach i choć są funkcjonalne to wyglądają średnio. Jednak są za darmo praktycznie, więc to się opłaca!:) Wystarczy chwilę pomyśleć i można naprawdę być zadowolonym.

O to widzę, że kolega (Bludgeon) ma podobne zdanie do mojego w kilku kwestiach. Ty masz z kim grać chociaż, a ja niezbyt, więc choć osoby te nie są fanami Talizmana to jednak SĄ :P Ze Smokami zagrałem kilka razy i zdecydowanie wolę narożniki tak jak Ty :)

W tygodniu nie gram w ogóle, jeśli kogoś znajdę do gry to tylko w weekend. To nie są szachy, więc trzeba się szykować na 5 godzin grania minimum. W końcu nie chodzi o to by się spieszyć, gra ma być przyjemna. Jednak wiem o czym piszesz, bo grałem tak u kolegi. Wtedy szybko się rozwinąłem i wygrałem, jednak wolę dłuższe rozgrywki. Mam opracowane kilka strategii odnośnie gier. Biorę pod uwagę ilość czasu jaki jest dostępny. Jak mam weekend to gram dla przyjemności i nigdzie się nie spieszę. To właśnie wtedy wdrażam w życie rozwiązania innowacyjne t.j. gram Poszukiwaczem, którego nie znam za dobrze. Z kolei podczas gry kiedy jest tylko 3 godziny np. stosuje działania sprawdzone i dlatego szybko wygrywam. Wtedy gram którymś z Poszukiwaczy, których znam i wiem jak rozwinąć się szybko.

To moje pytanie brzmi: skąd masz takie Nagrody? Podejrzewam, że nie ma Ich w żadnym dodatku, więc sam je wymyśliłeś i stworzyłeś czy kupiłeś u fana?:D

Nie zaprzeczam sobie, tylko napisałem o uczciwości względem Kupca czy Skrzata. Jak dajemy 2 wszystkim to na logikę Kupcowi czy Skrzatowi powinniśmy dać 7. W innym wypadku to ograniczanie zdolności specjalnych tych Poszukiwaczy. Grając Kupcem mam przewagę nad innymi, bo właśnie mam złoto, za które mogę kupić na wstępie kilka przedmiotów i zwiększyć swoje szanse w walkach. Z kolei pozostali gracze za 1 sztukę nic nie kupią, a za 2 już tak co może spowodować, że moje zadanie się skomplikuje. Gdyby Kupiec czy Skrzat dostali tylko 2 sztuki to by były słabe, a właśnie te złoto daje im przewagę. Dlatego zupełnie tutaj się z Tobą nie zgadzam.

Każdy ma prawo do własnego zdania. Losowość występuje, ale wszystko można przewidzieć. Trzeba wiedzieć gdzie iść i dlaczego, kiedy najlepiej i jaki jest cel nadrzędny, a jakie są cele poboczne. Ponadto jeśli chce się wygrać, należy ustalić poszczególne kroki by tak szybko jak to możliwe zbudować silną postać. Mam swoje konkretne działania strategiczne i uwierz mi, rzadko przegrywam, a jeszcze rzadziej spotykam Żniwiarza czy zostaje Ropuchą. Racjonalne podejście to fundament.

No to widzisz, jednak w taliach większości konie są 4, a niektórzy jeszcze traktują konia z wozem jako konia + 8 przedmiotów dodatkowych. Zatem może zdarzyć się tak, że będzie aż 8 koni w grze co spowoduje, że na planszy będzie panował całkowity chaos (tak, wiem, że w grze max. może być 6 graczy, podałem tylko przykład byś mógł to sobie wyobrazić).

Ja na pewno nie zgodziłbym się na granie na takich zasadach jak Ty grasz, bo to dla mnie nieuczciwe względem Kupca czy Skrzata, a Skrzat to moja ulubiona postać, którą ani razu nie przegrałem. W ciągu kilkunastu minut potrafię tak zdystansować pozostałych Poszukiwaczy, że każdy unika konfrontacji. Dzieje się to głównie dzięki złotu. Wiem gdzie i po co iść, a inni się zastanawiają. Jakby mieli 2 sztuki złota to mieliby łatwiej, a ja trudniej. Każdy ma własne zdolności specjalne i nie powinniśmy ich zmieniać tylko ze względu na fochy niektórych. Podkreślam po raz kolejny: zdolnością specjalną Kupca i Skrzata jest większa ilość złota w porównaniu do innych Poszukiwaczy (mają 5 sztuk, a pozostali po 1 lub żadnej - to zależy od ustalenia). To tak jakbym chciał mieć zdolność odzyskania życia jak Troll kiedy rzuci 6. Mogę wtedy dać Ci jedną więcej sztukę złota za tę umiejętność. Wtedy ma to sens, ale nie wyobrażam sobie by dać innym jedną więcej sztukę złota tylko z czystej dobroci. To nie jest organizacja charytatywna.

Skoro to "tylko" złoto dla Ciebie to możesz zaczynać z 1 sztuką, a nie z 2. Ja grając Skrzatem mam przewagę nad innymi właśnie dzięki większej ilości złota. A jak każdy będzie miał 2 to moja przewaga nie będzie tak duża jakby mogła być. Widzisz, tu chodzi nie tylko o to bym sam się szybko wzmocnił, ale też o to by inni rozwijali się wolno. Wtedy dosyć szybko moja postać jest kilka razy silniejsza od innych i tylko Żniwiarz czy Wilkołak mogą mi zagrozić.

Widzę, że Twoja gra polega na mieszaniu zdolności specjalnych graczy. U mnie panuje porządek i uważam, że dlatego każdy Poszukiwacz ma swoje zdolności specjalne by mógł (tylko i wyłącznie z nich) korzystać. U Ciebie każdy kupi od razu jakiś Przedmiot w Wiosce i każdy jest na tym samym poziomie, a grając Skrzatem czy Kupcem chodzi o to by tylko te postacie coś kupiły na samym początku. Na tym polega ich zdolność specjalna. Jak chcesz by każdy kupił to niech kupuje, ale ja chcę sobie też coś dodać z Twoich zdolności specjalnych w takim razie :) wtedy to będzie sensowne i logiczne :)

Nie wiem jak masz na imię, zwróciłbym się do Ciebie po imieniu. Ja jestem Franciszek! Skąd wiesz, że w Twojej grze jest na pewno więcej myślenia jak w mojej? Nie przypominam sobie byśmy grali kiedyś wspólnie byś mógł to sprawdzić :P ja nie mam tego dodatku z podziałem na dzień i noc, więc nie za bardzo wiem o co chodzi. Zatem Twoja ironia jest zbędna. Nie ma sensu się denerwować, bo prowadzimy tylko żywą dyskusję :) każdy ma prawo do własnego zdania, a ja szanuję Twoje zdanie. Nie muszę się z nim zgadzać.

Co w tym trudnego? Już odpowiadam. Wtedy mogę pomagać innym w walkach, zdobywać Nagrody, a także mierzyć się ze Śmiercią czy z Wilkołakiem. Poza tym cel gry wtedy może ulec przekształceniu i już mogę nie chcieć zdobyć KW, a tylko poznawać kolejne obszary :) w końcu to gra, która ma sprawiać przyjemność.

Tu się nie zgodzę, bo przecież Poszukiwacz mający Konia, może też wyrzucić dwie jedynki kośćmi, więc wtedy Żniwiarz ma dwa ruchy :D wtedy oddalenie innych postaci o 7 obszarów może nie wystarczyć, a gra jest jeszcze ciekawsza i nikt nie może czuć się w pełni bezpieczny :)

Tu tez się nie zgodzę. KW to dla mnie dodatek. Zdobycie jej jest mało interesujące, duże bardziej są poszczególne walki, Przygody i przeżycia :)

Jak masz 15 Siły bądź Mocy to i tak Żniwiarz może Cię spotkać i wtedy także możesz wyrzucić 1 i zostać zabitym. Nic Cię wtedy nie uratuje przed śmiercią dlatego też napisałem, że nie można się jej wymknąć w żaden sposób.

Tak, oczywiście, że trzeba szanować innych i Ich zdania, ale pisząc o jęczeniu miałem na uwadze to co napisałeś wcześniej :P a mianowicie fakt, że w Twojej grze nie odkłada się Przedmiotów na obszar jak zostanie się Ropuchą, bo zdarzało się tak, że dany gracz wtedy całkowicie rezygnował z dalszej gry i wstawał od stołu. To jest wyjaśnienie jęczenia, o którym wspomniałem :P a to nie ma żadnego związku z brakiem zrozumienia innych, który mi sugerujesz :P

Porządek musi być, to dla mnie podstawa. Wszystko mam zawsze ułożone i potasowane, a tym samym przygotowane do rozgrywki. W weekend będę siedział za to nad podajnikami.

Oo to się cieszę, że Cię jakoś przekonałem do Reliktów :)
Talent nie jest potrzebny, liczy się kreatywne podejście i konsekwencja :P

Zapytałem o możliwość dokupienia pojedynczych kart ze względu na to, że niektóre karty mogą ulec zniszczeniu w jakiś sposób. Np. jak ktoś laminuje, karta może się rozkleić... Lub w trakcie rozgrywki ktoś nieszczęśliwie postawi napój i się wyleje na karty :P zastanawiam się czy można gdzieś takie karty zdobyć, a jeśli tak to gdzie.
Zatem można takie karty kupić tylko u wydawcy? Rozumiem, że są one po polsku?
Może ktoś wstawi jakiś link?:>

No to widzę, że chłopaki korzystacie z podajników E-Raptor :P już napisałem z jakiego powodu ja ich nie chcę, a sami zobaczycie, że moje podajniki są też funkcjonalne, a do tego wyglądają dobrze. No i nic nie kosztują :)


Nemo sapiens nisi patiens = Nie jest mądry ten, kto nie jest cierpliwy

Zapraszam do wspólnej gry, wystarczy odezwać się na priw, a na pewno się dogadamy:)

ODPOWIEDZ