Skoro grasz ze wszystkimi dodatkami to jestem ciekawy ile zajmuje jedna taka rozgrywka :> ja lubię długo grać, trudno jednak znaleźć osoby, które preferują długie partie tak samo jak ja. Najgorzej jak po 2 godzinach ktoś przyznaje się, że ma dość. Dlaczego nie używacie alternatywnych zakończeń? Zapytałbym o Twoje motywy jeśli chodzi o Zwiastun i Smoki (skoro nie grasz z nimi), ale sam ich nie posiadam jeszcze, więc moja wiedza jest żadna. Wiem tylko, że jak zdobędę kolejne dodatki to chcę grać ze wszystkimi. W końcu jest ich sporo, więc przykładowa rozgrywka jest coraz bardziej interesująca.
Skoro na tym polega Twoja zasada jeśli chodzi o pomoc w walce to ma to ręce i nogi. Poza tym widać, że ta pomoc jest inna jak np. zdolność specjalna Błędnego Rycerza. Pisząc 'inna' mam na myśli dużo bardziej korzystna.
Hehe, masz prawo do własnego zdania, a On ma prawo do ustalenia zasady. Najważniejsze, że Jemu odpowiada i Jego znajomym. Mi zawsze mówił, że gra musi być przyjemna dla wszystkich, a wśród Jego ekipy są osoby, które nie mają dużo cierpliwości czy wytrwałości, a jeśli grają z kilkoma dodatkami to taka rozgrywka 3 godziny trwać nie będzie tylko trochę dłużej
ja tak nie gram, też uważam, że to bez sensu. Poza tym wprowadziłem własne zasady dodatkowe by było trudniej, a nie łatwiej
Jeśli chodzi o Twoje prywatne zasady dodatkowe, to mam kilka pytań (mam nadzieję, że Tobie i innym starczy cierpliwości do mnie, nie chcę nikogo zadręczać).
1. Dlaczego wprowadziłeś zasadę, że każdy Poszukiwacz zaczyna z 2 sztukami złota? Nie jest wtedy za łatwo? Zawsze myślałem, że 1 sztuka to tak optymalnie, a przecież musi być duża różnica między Poszukiwaczami, którzy zaczynają z 5 sztukami złota. Wtedy uwidacznia się między nimi a pozostałymi różnica. W końcu każdy Poszukiwacz ma inne zdolności, więc jak dajemy każdemu 2 sztuki to wtedy zdolności tych co zaczynają z 5 są słabsze. Logicznie to traktując te co mają zaczynać z 5 powinny zaczynać z 7 by mogły od razu kupić konia, konia z wozem
po prostu to trochę nie fair w stosunku do nich
ale to tylko moje zdanie.
2. Powiedzmy, że Poszukiwacz, który pomagał uczestnicząc w walce, która zakończyła się porażką. Napisałeś, że pomagający ponosi jej pełne koszta. W związku z tym traci 1 żeton Życia, tak? Jeśli tak to czy może użyć pancerza i spróbować się obronić przed jego utratą?:>
3. Widzę, że zmniejszyłeś liczbę trofeów, które trzeba mieć by móc wymienić je na Żetony Siły/Mocy. Ja bardziej zastanawiałem się czy nie zwiększyć z 7. Nawet nie pomyślałem o tym by zmniejszyć. Możesz mi wyjaśnić z czego wynika ten pomysł? Podam przykład. Jak gracze są obeznani z grą i znający zasady lub chociaż myślący to rozgrywka płynie jak woda z kranu
zatem niejednokrotnie może zdarzyć się, że po godzinie czy po półtorej Poszukiwacze na planszy będą już bardzo silni, czyli posiadający około 15 Żetonów Siły/Mocy (według zasad podstawowych jeśli chodzi o liczbę punktów trofeów za Żetony Siły bądź Mocy). Wtedy można już iść do Krainy Wewnętrznej i wygrać grę
a moja percepcja opiera się na tym by nie było za łatwo
przecież smoki mają maksymalnie 9 Siły czy Mocy, a zatem są łatwi do pokonania. Na końcu z kolei czeka boss o Sile i Mocy wynoszącej 12, więc także jest do pokonania przy odrobinie szczęścia. Z kolei jak Ty jeszcze bardziej obniżysz pułap to Poszukiwacze jeszcze szybciej staną się silniejsi i gra będzie trwała może z godzinę
ja preferuję dłuższe rozgrywki, więc trochę tego nie rozumiem
4. Wspominasz coś o ciemnym Losie.. Ja wiem jak wyglądają punkty Losu. Z jednej strony jest ciemny, a z drugiej jasny, ale nie wiedziałem, że jest różnica między nimi :> jeśli tak to na czym polega?
5. Punktu PLANSZA zupełnie nie rozumiem. Nie musisz mi tego tłumaczyć jeśli uważasz, że zbyt banalne.
6. Z odkrytymi Zadaniami Czarownika do końca nie wiem o co Ci chodzi. Nie lepiej iść do Świątyni i wylosować Zadanie z Talii? Jak ktoś chce to może się podjąć, a jak ktoś nie chce to nie :>Po co jeszcze bardziej komplikować sobie rozgrywkę?:>
7. Jeśli chodzi o przemianę w Ropuchę to widzę, że mocno poszedłeś na ustępstwo w stronę osób szybko poddających się. Ja zawsze myślałem, że taka Ropucha czy Żniwiarz oraz Wilkołak to tego typu dodatki, które w każdej chwili mogą się uwidocznić, a Poszukiwacz, który teoretycznie jest najsilniejszy w trakcie danej rozgrywki, również szybko może przegrać i to w każdej chwili. Np. nieoczekiwanie tracąc cały swój dobytek lub całkowicie umierając.. Przyznam się, że kilka razy miałem tak, że zostałem zabity przez Żniwiarza i musiałem zaczynać od nowa inną postacią choć miałem już silną postać. To boli, ale jednocześnie uczy
nie można się załamywać tylko walczyć i wierzyć w sukces
mam mało osób, z którymi gram, ale to takie, które mają podobne myślenie do mojego i zdecydowanie wolimy mieć trudniej niż łatwiej by było ciekawiej :>
8. Skoro tylko raz można pokonać Orlego Króla to co z pozostałymi Reliktami, których jest 4? Jeden Relikt dostanie Poszukiwacz za wygraną z Orlim Królem. Więc zostaną 3, które się już w grze nie przydadzą?
9. Napisałeś "po 131 rozgrywkach".. Czy to oznacza, że każdą swoją rozgrywkę liczysz? Jeśli tak to musisz być stuprocentowym perfekcjonistą, szacunek!
10. Trochę mnie zaskoczyłeś, że Błędny Rycerz jest wg Ciebie najmocniejszy. W końcu Talizman Magia i Miecz to około stu Poszukiwaczy, a Ty wybrałeś akurat Błędnego. Wampirzyca czy Alchemik wydają się być silniejsi, a w Błędnym dobre jest to, że zaczyna grę z Koniem, co bardzo ułatwia grę.
11. Skrzat wg Ciebie jest najsłabszy? Ja grając nim, nigdy nie przegrałem
to jedna z moich ulubionych postaci, nie wiem jak możesz uważać go za słabeusza. Jest jedną z mniejszych figurek na planszy, ale za to jego zdolności specjalne są bardzo przydatne
jednak nie każdy umie grać każdym i jeśli Tobie akurat nie idzie gra tym Poszukiwaczem, to rozumiem. Ja nie lubię za to grać Wróżką czy Czarodziejem, których Ty uważasz za silnych
To wszystko jeśli chodzi o Twoją odpowiedź. Dziękuję za tak obszerną!
Mam jeszcze pytanie odnośnie Alternatywnych Zakończeń, których poszukuję. Gdzieś na forum znalazłem karty, które miały takich bossów, którzy posiadali 32 Siły lub 20 Mocy. Musze przyznać, że taki przeciwnik na końcu stanowiłby duże wyzwanie dla każdego. Z kolei boss o Sile lub Mocy 12 to praktycznie żadne wyzwanie. Chciałem dowiedzieć się w którym dodatku są takie karty Alternatywnych Zakończeń?
Ponadto gdzieś również przeczytałem, że niektórzy zajmują się wymyślaniem i tworzeniem własnych postaci czy innych kart. Wyglądają tak samo jak te z gry, ale mają inne oznaczenia (np. w Górach na kartach jest głowa Orła, itp.). Chciałem dowiedzieć się gdzie można takie karty nabyć? Czy mógłby ktoś podać mi stronę internetową lub może ktoś z Was takie karty posiada i chciałby mi jakieś sprzedać?
Jeszcze jedno pytanie. Przeglądałem różne strony internetowe i szukałem podajników na karty. Szukałem czegoś wysokiego i solidnego jednak nic poza jednym firmy E-Raptor niestety nie znalazłem. Wg mnie jest to podajnik za mały, a ja potrzebuję czegoś wyższego i dłuższego. Sam nawet właśnie kombinuję zrobić z kartonu i mam świetny pomysł, ale dużo łatwiej by było kupić. Może ktoś coś wie i mógłby się podzielić tą wiedzą?:>