INNE (pytania, spostrzeżenia, itd.)
: czwartek 18 lut 2016, 09:11
Cześć wszystkim!
Muszę przyznać, że grą planszową Talizman: Magia i Miecz zacząłem się interesować około rok temu i przez ten czas grałem wiele razy i miałem okazję grać z następującymi dodatkami: Żniwiarz, Królowa Lodu, Pani Jeziora, Smoki, Góry. Wspominam o tym ze względu na liczne niejasności, które pojawiały się w trakcie rozgrywek. Poniżej zadam kilka pytań i na koniec podzielę się z Wami swoimi refleksjami.
1. Czy w trakcie gry w dowolnym lub jakimkolwiek momencie można wymieniać Zaklęcia? Powiedzmy, że Wróżka posiada dwa zaklęcia, ale żadne z nich jej się nie przyda. Poszukiwacz chce je wymienić. Czy jest taka możliwość?
2. Jak dany Poszukiwacz zostanie zabity to jego przedmioty, przyjaciele i złoto zostają na obszarze, na którym poległ. A jak jest z nagrodami za Zadania Czarownika, które może posiadać czy z reliktami z dodatku Góry, a także z trofeami, które zdobył, a nie wymienił na żetony siły bądź mocy? Także zostają na tym obszarze czy wracają na stos kart odrzuconych, a może do odpowiednich talii?
3. Powiedzmy, że Poszukiwacz ma następujące Zadanie Czarownika: musi zdobyć trofeum warte 5 punktów siły. Czy w momencie jak je zdobędzie i jest teleportowany do Jaskini Czarownika, musi odrzucić kartę z tym trofeum i dopiero wtedy otrzyma Talizman lub Nagrodę za Zadanie? A może, może zatrzymać te trofeum i potem jak uzbiera kolejne 2 punkty siły wymienić na 1 żeton siły?
4. Czy istnieje jakieś prewencyjno-zapobiegawcze rozwiązanie by nie zabrakło w trakcie rozgrywki żetonów siły, mocy, życia, a także złota? Podam przykład: powiedzmy, że Skrzat uzbiera bardzo dużo monet dzięki swoim zdolnościom specjalnym, a już wcześniej kupi za nie muła, konia, rumaka i konia z wozem. Nadal jednak ma 3/4 sztuk złota całej gry. Co zrobić jak zabraknie ich dla innych graczy?
To na razie tyle. Proszę o rady/odpowiedzi.
Chciałbym także podzielić się z Wami moimi innowacyjnymi zasadami dodatkowymi. W związku z tym napiszę je poniżej, a jestem bardzo ciekawy co o nich myślicie jeśli natomiast macie jakieś swoje modyfikacje zasad lub propozycje, to proszę, napiszcie
ZASADY DODATKOWE TALIZMAN MAGIA I MIECZ:
1. Nie dodajemy punktów za pokonanych wrogów spoza kart (nie piszemy nic na oddzielnej kartce).
2. Karta konia z wozem oznacza 4 przyjaciół i 4 przedmioty, a nie 8 przedmiotów.
3. Każdy gracz zaczyna grę z jedną sztuką złota.
4. Poszukiwacze mogą odbywać ze sobą spotkania, które nie polegają tylko na walce, a także na handlu między nimi. 1 przedmiot to 1SZ, a 1 magiczny przedmiot to 3SZ. Można również wymieniać się przedmiotami. Handel jest możliwy tylko za obopólną zgodą Poszukiwaczy.
5. Nie dobieramy zaklęć jeśli dana karta nam tego nie nakazuje lub specjalne zdolności Poszukiwacza (nawet jeśli pozwala nam na to moc).
6. Jak dany Poszukiwacz zostaje zabity, gracz podnosi pierwszą z wierzchu kartę z talii Poszukiwaczy, która staje się jego nowym Poszukiwaczem.
7. Po wykonaniu Zadania u Czarownika gracz może zdecydować czy chce otrzymać talizman czy dostać losową nagrodę za wykonanie zadania. W obydwu przypadkach Poszukiwacz zostaje teleportowany do Jaskini Czarownika.
8. By zdobyć Koronę Władzy i wygrać grę, najpierw trzeba pokonać Orlego Króla z dodatku Góry i pozostałych głównych bossów z innych dużych dodatków oraz należy zabić przynajmniej jednego Poszukiwacza.
9. W Zamku Poszukiwacz może kupić Nagrodę za Zadanie (siedem sztuk złota).
10. W Jaskini Czarownika Poszukiwacz może losować 2 karty z talii Przygód zamiast losować Zadanie Czarownika.
11. Jeśli ktoś zapomina o rzucie za Żniwiarza lub Wilkołaka, robi to osoba, która o tym pamięta.
12. Posiadając 2 muły, Poszukiwacz może nieść do 8 przedmiotów więcej, czyli maksymalnie może posiadać 12 przedmiotów.
13. Gracz kierujący Żniwiarzem może kończąc nim ruch na polu niezajmowanym przez Poszukiwacza, zadecydować o odrzuceniu jednej odkrytej karty znajdującej się na tym obszarze.
Na razie tyle nowości udało mi się wprowadzić do rozgrywki. Dzięki temu gra jest jeszcze bardziej interesująca i wciągająca. Zasady mam wydrukowane i każdy gracz w trakcie gry może się z nimi zapoznać.
Na koniec chciałbym wyrazić swoje odczucia względem tego co znalazłem na forum. Jestem pod wrażeniem Waszych wpisów. Widać, że są tu osoby zafascynowane grą i takie, którym ta gra na pewno się nigdy nie znudzi. Wiele postów odczytywałem z uśmiechem na twarzy. Szkoda, że mieszkam w niedużym mieście, ponieważ wątpię bym mógł kogoś znaleźć do wspólnej gry. Sam nie mam stałej grupy graczy, więc gram tylko czasami, a chciałbym częściej. O wiele ciekawiej jest jak w trakcie rozgrywki uczestniczą osoby znające większość zasad i takie, którym nie trzeba tłumaczyć podstaw. Wtedy gra jest szybsza i płynna. Planuję zakupić kolejne dodatki lub dostać jednak na razie skupiam się na zrozumieniu tych co posiadam.
Mam nadzieję, że mój temat nie będzie potraktowany z przymrużeniem oka, a pod moim postem pojawią się liczne odpowiedzi.
Pozdrawiam, Szatar
Muszę przyznać, że grą planszową Talizman: Magia i Miecz zacząłem się interesować około rok temu i przez ten czas grałem wiele razy i miałem okazję grać z następującymi dodatkami: Żniwiarz, Królowa Lodu, Pani Jeziora, Smoki, Góry. Wspominam o tym ze względu na liczne niejasności, które pojawiały się w trakcie rozgrywek. Poniżej zadam kilka pytań i na koniec podzielę się z Wami swoimi refleksjami.
1. Czy w trakcie gry w dowolnym lub jakimkolwiek momencie można wymieniać Zaklęcia? Powiedzmy, że Wróżka posiada dwa zaklęcia, ale żadne z nich jej się nie przyda. Poszukiwacz chce je wymienić. Czy jest taka możliwość?
2. Jak dany Poszukiwacz zostanie zabity to jego przedmioty, przyjaciele i złoto zostają na obszarze, na którym poległ. A jak jest z nagrodami za Zadania Czarownika, które może posiadać czy z reliktami z dodatku Góry, a także z trofeami, które zdobył, a nie wymienił na żetony siły bądź mocy? Także zostają na tym obszarze czy wracają na stos kart odrzuconych, a może do odpowiednich talii?
3. Powiedzmy, że Poszukiwacz ma następujące Zadanie Czarownika: musi zdobyć trofeum warte 5 punktów siły. Czy w momencie jak je zdobędzie i jest teleportowany do Jaskini Czarownika, musi odrzucić kartę z tym trofeum i dopiero wtedy otrzyma Talizman lub Nagrodę za Zadanie? A może, może zatrzymać te trofeum i potem jak uzbiera kolejne 2 punkty siły wymienić na 1 żeton siły?
4. Czy istnieje jakieś prewencyjno-zapobiegawcze rozwiązanie by nie zabrakło w trakcie rozgrywki żetonów siły, mocy, życia, a także złota? Podam przykład: powiedzmy, że Skrzat uzbiera bardzo dużo monet dzięki swoim zdolnościom specjalnym, a już wcześniej kupi za nie muła, konia, rumaka i konia z wozem. Nadal jednak ma 3/4 sztuk złota całej gry. Co zrobić jak zabraknie ich dla innych graczy?
To na razie tyle. Proszę o rady/odpowiedzi.
Chciałbym także podzielić się z Wami moimi innowacyjnymi zasadami dodatkowymi. W związku z tym napiszę je poniżej, a jestem bardzo ciekawy co o nich myślicie jeśli natomiast macie jakieś swoje modyfikacje zasad lub propozycje, to proszę, napiszcie
ZASADY DODATKOWE TALIZMAN MAGIA I MIECZ:
1. Nie dodajemy punktów za pokonanych wrogów spoza kart (nie piszemy nic na oddzielnej kartce).
2. Karta konia z wozem oznacza 4 przyjaciół i 4 przedmioty, a nie 8 przedmiotów.
3. Każdy gracz zaczyna grę z jedną sztuką złota.
4. Poszukiwacze mogą odbywać ze sobą spotkania, które nie polegają tylko na walce, a także na handlu między nimi. 1 przedmiot to 1SZ, a 1 magiczny przedmiot to 3SZ. Można również wymieniać się przedmiotami. Handel jest możliwy tylko za obopólną zgodą Poszukiwaczy.
5. Nie dobieramy zaklęć jeśli dana karta nam tego nie nakazuje lub specjalne zdolności Poszukiwacza (nawet jeśli pozwala nam na to moc).
6. Jak dany Poszukiwacz zostaje zabity, gracz podnosi pierwszą z wierzchu kartę z talii Poszukiwaczy, która staje się jego nowym Poszukiwaczem.
7. Po wykonaniu Zadania u Czarownika gracz może zdecydować czy chce otrzymać talizman czy dostać losową nagrodę za wykonanie zadania. W obydwu przypadkach Poszukiwacz zostaje teleportowany do Jaskini Czarownika.
8. By zdobyć Koronę Władzy i wygrać grę, najpierw trzeba pokonać Orlego Króla z dodatku Góry i pozostałych głównych bossów z innych dużych dodatków oraz należy zabić przynajmniej jednego Poszukiwacza.
9. W Zamku Poszukiwacz może kupić Nagrodę za Zadanie (siedem sztuk złota).
10. W Jaskini Czarownika Poszukiwacz może losować 2 karty z talii Przygód zamiast losować Zadanie Czarownika.
11. Jeśli ktoś zapomina o rzucie za Żniwiarza lub Wilkołaka, robi to osoba, która o tym pamięta.
12. Posiadając 2 muły, Poszukiwacz może nieść do 8 przedmiotów więcej, czyli maksymalnie może posiadać 12 przedmiotów.
13. Gracz kierujący Żniwiarzem może kończąc nim ruch na polu niezajmowanym przez Poszukiwacza, zadecydować o odrzuceniu jednej odkrytej karty znajdującej się na tym obszarze.
Na razie tyle nowości udało mi się wprowadzić do rozgrywki. Dzięki temu gra jest jeszcze bardziej interesująca i wciągająca. Zasady mam wydrukowane i każdy gracz w trakcie gry może się z nimi zapoznać.
Na koniec chciałbym wyrazić swoje odczucia względem tego co znalazłem na forum. Jestem pod wrażeniem Waszych wpisów. Widać, że są tu osoby zafascynowane grą i takie, którym ta gra na pewno się nigdy nie znudzi. Wiele postów odczytywałem z uśmiechem na twarzy. Szkoda, że mieszkam w niedużym mieście, ponieważ wątpię bym mógł kogoś znaleźć do wspólnej gry. Sam nie mam stałej grupy graczy, więc gram tylko czasami, a chciałbym częściej. O wiele ciekawiej jest jak w trakcie rozgrywki uczestniczą osoby znające większość zasad i takie, którym nie trzeba tłumaczyć podstaw. Wtedy gra jest szybsza i płynna. Planuję zakupić kolejne dodatki lub dostać jednak na razie skupiam się na zrozumieniu tych co posiadam.
Mam nadzieję, że mój temat nie będzie potraktowany z przymrużeniem oka, a pod moim postem pojawią się liczne odpowiedzi.
Pozdrawiam, Szatar