Witamy na forum!
Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

INNE (pytania, spostrzeżenia, itd.)

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
Awatar użytkownika
Szatar [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 68
Rejestracja: środa 17 lut 2016, 12:05
Lokalizacja: Wyszków
Płeć:
Wiek: 26

Odpowiedź

Postautor: Szatar » piątek 19 lut 2016, 08:38

Hehe, dzięki, teraz poprawiłeś mi humor :P A Ty grasz ze wszystkimi dodatkami czy wolisz tylko z podstawową planszą i np. z samymi kartami z dodatków małych? :)
Nie do końca rozumiem o co Ci chodzi z tymi korektami :> możesz mi to wyjaśnić?
Z tym pomaganiem pomysł mi się nawet podoba. To musi być intrygujące jak dochodzi do walki 2 na 3 graczy :D a są jakieś negatywne konsekwencje jeśli dany Poszukiwacz zostanie poproszony o pomoc i się zgodzi? I co się dzieje, jeśli jego pomoc się nie przyda, gdyż walka zakończy się porażką?:>
Jeśli chodzi o Zaklęcia, to mam kolegę, który tak dobiera sobie ciągle Zaklęcia, On też mnie wprowadził do gry rok temu. Ja jednak po czasie zrezygnowałem z tego, bo właśnie uznałem, że to bez sensu co podkreśliłem w zasadach.
Krzysiek, wyjaśniłem to powyżej. Ja tak nie gram, napisałem tylko jak grają niektórzy (np. mój kolega).
Nemo sapiens nisi patiens = Nie jest mądry ten, kto nie jest cierpliwy

Zapraszam do wspólnej gry, wystarczy odezwać się na priw, a na pewno się dogadamy:)


Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Webmaster
Uczestnik
Posty: 2412
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: abubu » piątek 19 lut 2016, 09:14

Bludgeon pisze:To nie jest problem jeśli inni gracze używają mózgów (a jeśli nie używają to są sami sobie winni :P )

Właśnie problem polega na tym, iż często jeden z członków pary myśli bardziej członkiem niż mózgiem :P (np. "a bo dziewczyna", "a bo się obrazi", "a dam jej ten miecz, muła i jeszcze sypnę groszem bo biedna nie ma nawet na waciki")
Ale to oczywiście zależy od współgraczy... Wszędzie można się dopatrzeć możliwej "patologii" :P
Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.


Awatar użytkownika
Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16176
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: Nemomon » piątek 19 lut 2016, 09:37

Ale Abubu jesteś staroświecki, zupełnie jak nasz Kościół polski :P. Para to również "chłopak + chłopak" oraz "dziewczyna + dziewczyna".
ノレる? ノレない? 超…ノレる!!


Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Webmaster
Uczestnik
Posty: 2412
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: abubu » piątek 19 lut 2016, 10:07

A gdzie w mojej wypowiedzi jest wskazanie jakoby przykładowa para była (lub musiała by być) różnych płci? :)
Osobniki każdej płci posiadają członki (np. ręce/nogi, no chyba że utracili je na skutek zdarzeń losowych). Również w związku osobników jednej płci może istnieć podział ról na "chłopak" / "dziewczyna". :D

Tak więc Twoja wypowiedź jedynie przedstawia Twoje wyobrażenie o tym jakie inni mają wyobrażenie o związkach. :P
Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.


Awatar użytkownika
Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16176
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: Nemomon » piątek 19 lut 2016, 10:17

W związkach jednej płci jest raczej podział na seme i uke.. xD, ale fakt, każdy się może mylić i przyznaję, iż mogłem źle przeczytać Twoje intencje :P.
ノレる? ノレない? 超…ノレる!!


Awatar użytkownika
Szatar [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 68
Rejestracja: środa 17 lut 2016, 12:05
Lokalizacja: Wyszków
Płeć:
Wiek: 26

Odpowiedź

Postautor: Szatar » piątek 19 lut 2016, 10:54

Panowie, nie odbiegajmy od meritum :> wiem, że poruszyliście niezwykle wciągający, intrygujący i filozoficzny temat, jednak przedmiotem naszych rozważań powinno być coś innego :> mam kolejne pytania! Cieszycie się?:)
1. Jakie wprowadziliście zasady dodatkowe w swoich grach? Mam na myśli coś w tym stylu co napisałem wcześniej. Z chęcią coś dopiszę do swojej listy :)
2. Na forum znalazłem wiele tematów o najsilniejszych postaciach, więc zapytam inaczej. Jaka postać według Was jest zdecydowanie najsłabsza biorąc pod uwagę planszę podstawową, Pani Jeziora, Królowa Lodu, Góry, Smoki i Żniwiarz oraz Podziemia?
3. Wcześniej kolega Nemomon napisał, że nie można stracić początkowej wartości mocy lub siły i dlatego taka Wróżka nigdy nie straci Zaklęć, jednak trochę poszperałem i znalazłem karty z talii Przygód, które nakazują rzucenie kostką, a wynik tego rzutu może oznaczać np. utratę wszystkich żetonów siły czy mocy. Zatem co się wydarzy jeśli taka Wróżka straci całą moc? Może mimo to posiadać 2 Zaklęcia tylko ze względu na taką swoją zdolność specjalną?:>
Nemo sapiens nisi patiens = Nie jest mądry ten, kto nie jest cierpliwy

Zapraszam do wspólnej gry, wystarczy odezwać się na priw, a na pewno się dogadamy:)


Awatar użytkownika
Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16176
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: Nemomon » piątek 19 lut 2016, 10:58

Szatar pisze:1. Jakie wprowadziliście zasady dodatkowe w swoich grach? Mam na myśli coś w tym stylu co napisałem wcześniej. Z chęcią coś dopiszę do swojej listy :)


http://forum.magiaimiecz.eu/viewforum.php?f=95 ;)

Szatar pisze:2. Na forum znalazłem wiele tematów o najsilniejszych postaciach, więc zapytam inaczej. Jaka postać według Was jest zdecydowanie najsłabsza biorąc pod uwagę planszę podstawową, Pani Jeziora, Królowa Lodu, Góry, Smoki i Żniwiarz oraz Podziemia?


Elf oraz Kapłan :P.

Szatar pisze:3. Wcześniej kolega Nemomon napisał, że nie można stracić początkowej wartości mocy lub siły i dlatego taka Wróżka nigdy nie straci Zaklęć, jednak trochę poszperałem i znalazłem karty z talii Przygód, które nakazują rzucenie kostką, a wynik tego rzutu może oznaczać np. utratę wszystkich żetonów siły czy mocy. Zatem co się wydarzy jeśli taka Wróżka straci całą moc? Może mimo to posiadać 2 Zaklęcia tylko ze względu na taką swoją zdolność specjalną?:>


Traci żetony, ale nie startową wartość Mocy. Tej zawsze ma 4.
ノレる? ノレない? 超…ノレる!!


Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Webmaster
Uczestnik
Posty: 2412
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: abubu » piątek 19 lut 2016, 11:11

Szatar pisze:3. Wcześniej kolega Nemomon napisał, że nie można stracić początkowej wartości mocy lub siły i dlatego taka Wróżka nigdy nie straci Zaklęć, jednak trochę poszperałem i znalazłem karty z talii Przygód, które nakazują rzucenie kostką, a wynik tego rzutu może oznaczać np. utratę wszystkich żetonów siły czy mocy. Zatem co się wydarzy jeśli taka Wróżka straci całą moc? Może mimo to posiadać 2 Zaklęcia tylko ze względu na taką swoją zdolność specjalną?:>

Wartości Siła/Moc nadrukowanej na kacie nie oznacza się za pomocą żetonów, współczynniki te więc nie mogą spaść poniżej tych wartości. Inna sprawa, jeżeli Wróżka zyska dodatkowe punkty Mocy zwiększające limit do 3 posiadanych Czarów, w miedzy czasie otrzyma dodatkowy Czar (np. jako nagroda) a następnie utraci Moc (utrata żetonu, przyjaciela, przedmiotu, itp), wówczas musi odrzucić nadmiarowy Czar (sama wybiera).
Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.


Awatar użytkownika
Szatar [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 68
Rejestracja: środa 17 lut 2016, 12:05
Lokalizacja: Wyszków
Płeć:
Wiek: 26

Odpowiedź

Postautor: Szatar » piątek 19 lut 2016, 11:19

Serio? Jeśli podstawowej liczby Mocy czy Siły nie oznacza się w formie żetonów to całkowicie zmienia stan rzeczy. Ja od roku gram tak, że każdy Poszukiwacz na początku dostaje tyle ile ma na Karcie postaci napisane :P to znaczy, że tak się nie gra? A co z Żetonami Życia? Też się ich nie dostaje? To by było trochę bez sensu jak na mój gust :>
Wysłałeś mi link, pod którym kryje się mnóstwo przeróżnych tematów, a ja zadałem konkretne jedno pytanie :> myślałem, że sam stosujesz jakieś zasady, które są przydatne i poradzisz coś dużo mniej doświadczonemu graczowi..
Elf i Kapłan? Coś w tym jest :P czekam na inne wpisy!
Nemo sapiens nisi patiens = Nie jest mądry ten, kto nie jest cierpliwy

Zapraszam do wspólnej gry, wystarczy odezwać się na priw, a na pewno się dogadamy:)


Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Webmaster
Uczestnik
Posty: 2412
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: abubu » piątek 19 lut 2016, 11:31

Jest to zawarte w instrukcji i dotyczy (tak jak napisałem wcześniej) Siły i Mocy. Oczywiście jeżeli ustalicie wspólnie iż należy oznaczać również bazową Siłę/Moc za pomocą żetonów, to czemu nie. Należy tylko pamiętać, iż nie można odrzucić żetonów poniżej wartości bazowej.
Do oznaczenia faktycznie posiadanego Życia / Złota / Losu oczywiście należy użyć odpowiednich znaczników.

Adres podany przez Nemo odsyła do "skarbnicy" pomysłów na domowe/zmodyfikowane zasady. O ile się nie mylę, w którymś temacie Bludgeon podał listę swoich modyfikacji, i według mojej opinii są one bardzo ciekawe a co więcej, spójne. Jak znajdę ten temat to podam link (chyba, że sam "autor" będzie szybszy) :)

Elf zdecydowanie odstaje od reszty. Kapłan był kiedyś dobrą postacią (2 edycja -> MiM) gdzie Moc była według mnie cięższa do zdobycia - brak standardowej wymiany za trofea. W obecnej edycji to się zmieniło.
Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.


Awatar użytkownika
Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16176
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: Nemomon » piątek 19 lut 2016, 11:33

Jak chcesz moich domowych zasad, to znajdują się one tutaj: http://www.talismanisland.com/talisman_x.htm
ノレる? ノレない? 超…ノレる!!


Awatar użytkownika
Szatar [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 68
Rejestracja: środa 17 lut 2016, 12:05
Lokalizacja: Wyszków
Płeć:
Wiek: 26

Odpowiedź

Postautor: Szatar » piątek 19 lut 2016, 12:15

Dziękuję, ale ja jestem Polakiem i gram w grę w polskiej wersji językowej. Nie jestem ani poliglotą ani nikim podobnym. Zatem jakbyś mógł wypisać te zasady, które wg Ciebie są najbardziej istotne to byłoby wspaniale :)
Nemo sapiens nisi patiens = Nie jest mądry ten, kto nie jest cierpliwy

Zapraszam do wspólnej gry, wystarczy odezwać się na priw, a na pewno się dogadamy:)


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3023
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Odpowiedź

Postautor: Bludgeon » piątek 19 lut 2016, 17:00

Szatar pisze:A Ty grasz ze wszystkimi dodatkami czy wolisz tylko z podstawową planszą i np. z samymi kartami z dodatków małych? :)
Gram ze wszystkimi dodatkami oprócz nether realm i deep realms których nie mam, ale nie ze wszystkimi elementami. (Nie gramy ze żniwiarzem ani wilkołakiem, kiedyś graliśmy, nie wszystkie karty przygód, kilka czarów jest wywalonych, nie używamy alternatywnych zakończeń, nie gramy jednocześnie z zwiastunem i smokami, czasem ani z 1 ani z 2).

Szatar pisze:Nie do końca rozumiem o co Ci chodzi z tymi korektami :> możesz mi to wyjaśnić?
Chodzi mi o to że projektując zasady pomagania miałem na uwadze żeby Błędny Rycerz był nadal grywalny. I jest.

Szatar pisze:Z tym pomaganiem pomysł mi się nawet podoba. To musi być intrygujące jak dochodzi do walki 2 na 3 graczy :D a są jakieś negatywne konsekwencje jeśli dany Poszukiwacz zostanie poproszony o pomoc i się zgodzi? I co się dzieje, jeśli jego pomoc się nie przyda, gdyż walka zakończy się porażką?:>
Pewnie że są. Jeśli pomagający przegra to ponosi takie same skutki jak główny gracz, i ponadto nie dostaje punktu losu (ale może dostać to co wynegocjował za pomoc, w zależności jakie były warunki).

Szatar pisze:Jeśli chodzi o Zaklęcia, to mam kolegę, który tak dobiera sobie ciągle Zaklęcia,
Powiedz koledze że to najgorszy pomysł na zasadę domową jaki w życiu słyszałem. To jest głupota na poziomie pomysłu że siła i moc nie rosną w trakcie gry...

abubu pisze:
Bludgeon pisze:To nie jest problem jeśli inni gracze używają mózgów (a jeśli nie używają to są sami sobie winni :P )

Właśnie problem polega na tym, iż często jeden z członków pary myśli bardziej członkiem niż mózgiem :P (np. "a bo dziewczyna", "a bo się obrazi", "a dam jej ten miecz, muła i jeszcze sypnę groszem bo biedna nie ma nawet na waciki")
Ale to oczywiście zależy od współgraczy... Wszędzie można się dopatrzeć możliwej "patologii" :P
Jeśli gra jest w 4 osoby to 2 pozostałe po prostu się musza zjednoczyć. Jeśli w 3 osoby to jako ta trzecia zagrałbym do końca ale więcej we 3 z tą parą pewnie bym nie grał. Zresztą takie ryzyko jest w wielu grach, i wcale nie muszą być kooperacyjne.

Szatar pisze:Panowie, nie odbiegajmy od meritum :> wiem, że poruszyliście niezwykle wciągający, intrygujący i filozoficzny temat, jednak przedmiotem naszych rozważań powinno być coś innego :> mam kolejne pytania! Cieszycie się?:)
1. Jakie wprowadziliście zasady dodatkowe w swoich grach? Mam na myśli coś w tym stylu co napisałem wcześniej. Z chęcią coś dopiszę do swojej listy :)

Moja obecna lista (nie ma miesiąca żebym czegoś nie zmienił, ale od pewnego czasu są to już tylko drobne zmiany) (w kursywą mój komentarz)
________________________________________________________________

POSZUKIWACZE
Każdy poszukiwacz zaczyna z 2 sztukami złota. (nie licząc oczywiście Kupca itp.)

POSZUKIWACZE - INTERAKCJA
Postacie które się spotkają mogą, zamiast walczyć, handlować przedmiotami, przyjaciółmi, złotem i zaklęciami. Nie można handlować kartami których nie można odrzucić. Jeśli gracze nie dogadają się, gracz którego jest tura decyduje czy atakuje, czy bada obszar.
Poszukiwacz przed walką może prosić innych poszukiwaczy w tej samej krainie o pomoc.
- Nie można prosić o pomoc poszukiwacza którego się właśnie spotkało. Nie można prosić o pomoc w Krainie Wewnętrznej.
- Gracze mogą negocjować co pomagający otrzyma od proszącego o pomoc, na dowolnych warunkach. Dotyczy to tylko rzeczy którymi można handlować.
- Jeśli poszukiwacz zgodzi się pomóc, przenosi się na obszar walki i dodaje startową wartość swojej Siły/Mocy.
- W przypadku wygranej pomagający dostaje punkt Losu (nie otrzymuje trofeum i innych nagród).
- W przypadku przegranej walki pomagający ponosi pełne koszta porażki.

POSZUKIWACZE - ROZWÓJ
Zwiększenie Siły/Mocy wymaga 6 punktów trofeów odpowiedniego rodzaju.
Wymieniać trofea na Siłę/Moc można tylko na końcu swojej tury.
Limit przedmiotów i przyjaciół poszukiwaczy = 4.
Limit zaklęć to 1 przy Mocy 1-3, 2 przy Mocy 4-6, 3 przy Mocy 7 i więcej.

LOS
Poszukiwacze mogą wydawać ciemny los żeby powtarzać rzuty każdego z kim walczą.

PLANSZA
Na początku gry połóż kartę Kupca (to nie jest poszukiwacz) i karty Obszarów na odpowiednich obszarach planszy.
- Te karty nie zajmują miejsca na obszarze i nie są traktowane jako karty.
(te karty to nic innego jak errata 3 obszarów planszy głównej i 3 obszarów Miasta, uwzględniają też nowe karty ekwipunku)

ZADANIA I NAGRODY CZAROWNIKA
W grze na 2-3 graczy wylosuj 1 zadanie z talii Zadań Czarownika i połóż je odkryte obok.
W grze na 4+ graczy wylosuj 2 zadania.
(wspomnę że wszystkie zadania i wszystkie nagrody są całkowicie nowe stworzone od podstaw. Zadania są sporo trudniejsze, nagrody dużo lepsze)
Na końcu swojej tury, jeśli poszukiwacz wypełnił on warunki odkrytego lub posiadanego przez siebie zadania czarownika w tej turze, natychmiast może otrzymać nagrodę. Do wyboru ma albo talizman, albo ciągnie 2 karty z talii Nagród i bierze jedną z nich. Na początku następnej tury uzupełnij odkryte Zadania.
Odwiedzając Jaskinię Czarownika można otrzymać zadanie indywidualne lub wymienić takowe na inne.

DZIEŃ/NOC
W dzień poszukiwacze mogą się ruszać o mniej obszarów niż wypadło na kostce. W nocy poszukiwacze muszą się ruszać o ilość obszarów równą wynikowi rzutu za ruch.
W dzień jeśli poszukiwacz wyrzuci 6 w walce z Wrogiem lub Istotą, dorzuca jeszcze 1 kostkę (maksymalnie jedną). W nocy jeśli Wróg lub Istota wyrzuci 6 w walce z Poszukiwaczem, dorzuca jeszcze 1 kostkę (maksymalnie jedną).

KORONA WŁADZY
Jeśli jacyś poszukiwacz(e) są na Koronie Władzy, nikt nie może leczyć ani zyskiwać Żyć.

ROPUCHA
Przemiana w ropuchę nie pozbawia poszukiwacza przyjaciół, przedmiotów i złota (ropucha nie może ich używać, nie działają też negatywne efekty tych kart). (tę zmianę wprowadziliśmy żeby ropucha była nieprzyjemna ale nie sprawiała że gracz się zastanawia czy w ogóle grać dalej. Bywały takie przypadki że ludzie po prostu wstawali od stołu :) a gra ma być przyjemna dla wszystkich, o ile to możliwe)

PODZIEMIA
Pierwszy poszukiwacz który pokona Pana Ciemności, otrzyma punkt Siły i Mocy oraz Nagrodę Czarnoksiężnika. (Na początku gry możesz położyć w Skarbcu te stożki.)
Jeśli Pan Ciemności został pokonany, połóż na jego obszarze kartę Pustego Skarbca. (ta karta powoduje że skarbiec ma nowy tekst: w następnej turze przenieś się do ruin. Czyli pana ciemności można zabić tylko raz.)

GÓRY
Pierwszy poszukiwacz który pokona Orlego Króta, otrzyma Nagrodę Czarnoksiężnika.
Jeśli Orli Król został pokonany, połóż na jego obszarze kartę Pustego Orlego Gniazda. (j.w. ale na Skały)
________________________________________________________________

Szatar pisze:Jaka postać według Was jest zdecydowanie najsłabsza biorąc pod uwagę planszę podstawową, Pani Jeziora, Królowa Lodu, Góry, Smoki i Żniwiarz oraz Podziemia?
Prowadzę statystyki moich gier i po 131 rozgrywkach wygląda to mniej więcej tak: (to jest lista postaci z wszystkich dodatków)

TOP 10

1 Chivalric Knight/Błędny Rycerz
2 Sprite/Leśny Duszek?
3 Dragon Priestess/Smocza Kapłanka
4 Ogre Chieftain/Ogr Wódz
5 Warlock/Czarnoksiężnik
6 Gladiator
7 Troll
8 Prophetess/Wróżka
9 Wizard/Czarodziej
10 Dread Knight/Mroczny Rycerz

NAJGORSI Z NAJGORSZYCH :)

10 Ghoul
9 Leprechaun/Skrzat
8 Highlander/Góral
7 Swashbuckler/Szermierz
6 Elf
5 Cleric/Kleryk
4 Dragon Hunter/Zabójca Smoków
3 Rogue/Rzezimieszek
2 Merchant/Kupiec
1 Thief/Złodziej

P.S. bardzo możliwe że część poszukiwaczy źle przetłumaczyłem.
What a view.


Awatar użytkownika
Szatar [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 68
Rejestracja: środa 17 lut 2016, 12:05
Lokalizacja: Wyszków
Płeć:
Wiek: 26

Odpowiedź

Postautor: Szatar » niedziela 21 lut 2016, 01:44

Skoro grasz ze wszystkimi dodatkami to jestem ciekawy ile zajmuje jedna taka rozgrywka :> ja lubię długo grać, trudno jednak znaleźć osoby, które preferują długie partie tak samo jak ja. Najgorzej jak po 2 godzinach ktoś przyznaje się, że ma dość. Dlaczego nie używacie alternatywnych zakończeń? Zapytałbym o Twoje motywy jeśli chodzi o Zwiastun i Smoki (skoro nie grasz z nimi), ale sam ich nie posiadam jeszcze, więc moja wiedza jest żadna. Wiem tylko, że jak zdobędę kolejne dodatki to chcę grać ze wszystkimi. W końcu jest ich sporo, więc przykładowa rozgrywka jest coraz bardziej interesująca.

Skoro na tym polega Twoja zasada jeśli chodzi o pomoc w walce to ma to ręce i nogi. Poza tym widać, że ta pomoc jest inna jak np. zdolność specjalna Błędnego Rycerza. Pisząc 'inna' mam na myśli dużo bardziej korzystna.

Hehe, masz prawo do własnego zdania, a On ma prawo do ustalenia zasady. Najważniejsze, że Jemu odpowiada i Jego znajomym. Mi zawsze mówił, że gra musi być przyjemna dla wszystkich, a wśród Jego ekipy są osoby, które nie mają dużo cierpliwości czy wytrwałości, a jeśli grają z kilkoma dodatkami to taka rozgrywka 3 godziny trwać nie będzie tylko trochę dłużej :P ja tak nie gram, też uważam, że to bez sensu. Poza tym wprowadziłem własne zasady dodatkowe by było trudniej, a nie łatwiej :)

Jeśli chodzi o Twoje prywatne zasady dodatkowe, to mam kilka pytań (mam nadzieję, że Tobie i innym starczy cierpliwości do mnie, nie chcę nikogo zadręczać).

1. Dlaczego wprowadziłeś zasadę, że każdy Poszukiwacz zaczyna z 2 sztukami złota? Nie jest wtedy za łatwo? Zawsze myślałem, że 1 sztuka to tak optymalnie, a przecież musi być duża różnica między Poszukiwaczami, którzy zaczynają z 5 sztukami złota. Wtedy uwidacznia się między nimi a pozostałymi różnica. W końcu każdy Poszukiwacz ma inne zdolności, więc jak dajemy każdemu 2 sztuki to wtedy zdolności tych co zaczynają z 5 są słabsze. Logicznie to traktując te co mają zaczynać z 5 powinny zaczynać z 7 by mogły od razu kupić konia, konia z wozem :P po prostu to trochę nie fair w stosunku do nich :P ale to tylko moje zdanie.

2. Powiedzmy, że Poszukiwacz, który pomagał uczestnicząc w walce, która zakończyła się porażką. Napisałeś, że pomagający ponosi jej pełne koszta. W związku z tym traci 1 żeton Życia, tak? Jeśli tak to czy może użyć pancerza i spróbować się obronić przed jego utratą?:>

3. Widzę, że zmniejszyłeś liczbę trofeów, które trzeba mieć by móc wymienić je na Żetony Siły/Mocy. Ja bardziej zastanawiałem się czy nie zwiększyć z 7. Nawet nie pomyślałem o tym by zmniejszyć. Możesz mi wyjaśnić z czego wynika ten pomysł? Podam przykład. Jak gracze są obeznani z grą i znający zasady lub chociaż myślący to rozgrywka płynie jak woda z kranu :P zatem niejednokrotnie może zdarzyć się, że po godzinie czy po półtorej Poszukiwacze na planszy będą już bardzo silni, czyli posiadający około 15 Żetonów Siły/Mocy (według zasad podstawowych jeśli chodzi o liczbę punktów trofeów za Żetony Siły bądź Mocy). Wtedy można już iść do Krainy Wewnętrznej i wygrać grę :P a moja percepcja opiera się na tym by nie było za łatwo :P przecież smoki mają maksymalnie 9 Siły czy Mocy, a zatem są łatwi do pokonania. Na końcu z kolei czeka boss o Sile i Mocy wynoszącej 12, więc także jest do pokonania przy odrobinie szczęścia. Z kolei jak Ty jeszcze bardziej obniżysz pułap to Poszukiwacze jeszcze szybciej staną się silniejsi i gra będzie trwała może z godzinę :P ja preferuję dłuższe rozgrywki, więc trochę tego nie rozumiem :P

4. Wspominasz coś o ciemnym Losie.. Ja wiem jak wyglądają punkty Losu. Z jednej strony jest ciemny, a z drugiej jasny, ale nie wiedziałem, że jest różnica między nimi :> jeśli tak to na czym polega?

5. Punktu PLANSZA zupełnie nie rozumiem. Nie musisz mi tego tłumaczyć jeśli uważasz, że zbyt banalne.

6. Z odkrytymi Zadaniami Czarownika do końca nie wiem o co Ci chodzi. Nie lepiej iść do Świątyni i wylosować Zadanie z Talii? Jak ktoś chce to może się podjąć, a jak ktoś nie chce to nie :>Po co jeszcze bardziej komplikować sobie rozgrywkę?:>

7. Jeśli chodzi o przemianę w Ropuchę to widzę, że mocno poszedłeś na ustępstwo w stronę osób szybko poddających się. Ja zawsze myślałem, że taka Ropucha czy Żniwiarz oraz Wilkołak to tego typu dodatki, które w każdej chwili mogą się uwidocznić, a Poszukiwacz, który teoretycznie jest najsilniejszy w trakcie danej rozgrywki, również szybko może przegrać i to w każdej chwili. Np. nieoczekiwanie tracąc cały swój dobytek lub całkowicie umierając.. Przyznam się, że kilka razy miałem tak, że zostałem zabity przez Żniwiarza i musiałem zaczynać od nowa inną postacią choć miałem już silną postać. To boli, ale jednocześnie uczy :P nie można się załamywać tylko walczyć i wierzyć w sukces :P mam mało osób, z którymi gram, ale to takie, które mają podobne myślenie do mojego i zdecydowanie wolimy mieć trudniej niż łatwiej by było ciekawiej :>

8. Skoro tylko raz można pokonać Orlego Króla to co z pozostałymi Reliktami, których jest 4? Jeden Relikt dostanie Poszukiwacz za wygraną z Orlim Królem. Więc zostaną 3, które się już w grze nie przydadzą?

9. Napisałeś "po 131 rozgrywkach".. Czy to oznacza, że każdą swoją rozgrywkę liczysz? Jeśli tak to musisz być stuprocentowym perfekcjonistą, szacunek!

10. Trochę mnie zaskoczyłeś, że Błędny Rycerz jest wg Ciebie najmocniejszy. W końcu Talizman Magia i Miecz to około stu Poszukiwaczy, a Ty wybrałeś akurat Błędnego. Wampirzyca czy Alchemik wydają się być silniejsi, a w Błędnym dobre jest to, że zaczyna grę z Koniem, co bardzo ułatwia grę.

11. Skrzat wg Ciebie jest najsłabszy? Ja grając nim, nigdy nie przegrałem :) to jedna z moich ulubionych postaci, nie wiem jak możesz uważać go za słabeusza. Jest jedną z mniejszych figurek na planszy, ale za to jego zdolności specjalne są bardzo przydatne :) jednak nie każdy umie grać każdym i jeśli Tobie akurat nie idzie gra tym Poszukiwaczem, to rozumiem. Ja nie lubię za to grać Wróżką czy Czarodziejem, których Ty uważasz za silnych :P

To wszystko jeśli chodzi o Twoją odpowiedź. Dziękuję za tak obszerną! :)
Mam jeszcze pytanie odnośnie Alternatywnych Zakończeń, których poszukuję. Gdzieś na forum znalazłem karty, które miały takich bossów, którzy posiadali 32 Siły lub 20 Mocy. Musze przyznać, że taki przeciwnik na końcu stanowiłby duże wyzwanie dla każdego. Z kolei boss o Sile lub Mocy 12 to praktycznie żadne wyzwanie. Chciałem dowiedzieć się w którym dodatku są takie karty Alternatywnych Zakończeń?

Ponadto gdzieś również przeczytałem, że niektórzy zajmują się wymyślaniem i tworzeniem własnych postaci czy innych kart. Wyglądają tak samo jak te z gry, ale mają inne oznaczenia (np. w Górach na kartach jest głowa Orła, itp.). Chciałem dowiedzieć się gdzie można takie karty nabyć? Czy mógłby ktoś podać mi stronę internetową lub może ktoś z Was takie karty posiada i chciałby mi jakieś sprzedać?

Jeszcze jedno pytanie. Przeglądałem różne strony internetowe i szukałem podajników na karty. Szukałem czegoś wysokiego i solidnego jednak nic poza jednym firmy E-Raptor niestety nie znalazłem. Wg mnie jest to podajnik za mały, a ja potrzebuję czegoś wyższego i dłuższego. Sam nawet właśnie kombinuję zrobić z kartonu i mam świetny pomysł, ale dużo łatwiej by było kupić. Może ktoś coś wie i mógłby się podzielić tą wiedzą?:>
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Nemo sapiens nisi patiens = Nie jest mądry ten, kto nie jest cierpliwy

Zapraszam do wspólnej gry, wystarczy odezwać się na priw, a na pewno się dogadamy:)


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3023
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Odpowiedź

Postautor: Bludgeon » niedziela 21 lut 2016, 09:15

Szatar pisze:Skoro grasz ze wszystkimi dodatkami to jestem ciekawy ile zajmuje jedna taka rozgrywka :>
Około godziny na gracza.

Szatar pisze:Dlaczego nie używacie alternatywnych zakończeń?
W grze wystarczająco dużo się dzieje żeby były potrzebne. A losowe zakończenie gry jest IMO bez sensu bo całą grę spędzasz nie mogąc się do niego przygotować.

Szatar pisze:Wiem tylko, że jak zdobędę kolejne dodatki to chcę grać ze wszystkimi. W końcu jest ich sporo, więc przykładowa rozgrywka jest coraz bardziej interesująca.
To przygotuj się że ze smokami czas gry wydłuży się jeszcze o jakieś 20%.

Szatar pisze:Skoro na tym polega Twoja zasada jeśli chodzi o pomoc w walce to ma to ręce i nogi. Poza tym widać, że ta pomoc jest inna jak np. zdolność specjalna Błędnego Rycerza. Pisząc 'inna' mam na myśli dużo bardziej korzystna.
Pomoc błędnego rycerza jest dużo lepsza.

Szatar pisze:1. Dlaczego wprowadziłeś zasadę, że każdy Poszukiwacz zaczyna z 2 sztukami złota?
Żeby od początku mieli kilka kart ekwipunku ze sklepów do wyboru. To lekko zwiększa przezywalność na początku gry co jest zawsze dobrą rzeczą.

Szatar pisze:Nie jest wtedy za łatwo?
Nie.

Szatar pisze:Przecież musi być duża różnica między Poszukiwaczami, którzy zaczynają z 5 sztukami złota. Wtedy uwidacznia się między nimi a pozostałymi różnica. W końcu każdy Poszukiwacz ma inne zdolności, więc jak dajemy każdemu 2 sztuki to wtedy zdolności tych co zaczynają z 5 są słabsze. Logicznie to traktując te co mają zaczynać z 5 powinny zaczynać z 7 by mogły od razu kupić konia, konia z wozem :P po prostu to trochę nie fair w stosunku do nich :P ale to tylko moje zdanie.
To się tylko wydaje tak na papierze. W praktyce nie ma większego znaczenia.

Szatar pisze:2. Powiedzmy, że Poszukiwacz, który pomagał uczestnicząc w walce, która zakończyła się porażką. Napisałeś, że pomagający ponosi jej pełne koszta. W związku z tym traci 1 żeton Życia, tak? Jeśli tak to czy może użyć pancerza i spróbować się obronić przed jego utratą?:>
Tak i tak.

Szatar pisze:3. Widzę, że zmniejszyłeś liczbę trofeów, które trzeba mieć by móc wymienić je na Żetony Siły/Mocy. Ja bardziej zastanawiałem się czy nie zwiększyć z 7. Nawet nie pomyślałem o tym by zmniejszyć. Możesz mi wyjaśnić z czego wynika ten pomysł?
Zmniejszyłem żeby skrócić czas gry (który i tak jest bardzo długi). Jeśli zwiększysz do 8 i więcej to wydłużysz grę.

Szatar pisze:Jak gracze są obeznani z grą i znający zasady lub chociaż myślący to rozgrywka płynie jak woda z kranu :P zatem niejednokrotnie może zdarzyć się, że po godzinie czy po półtorej Poszukiwacze na planszy będą już bardzo silni, czyli posiadający około 15 Żetonów Siły/Mocy. Wtedy można już iść do Krainy Wewnętrznej i wygrać grę :P
Mogą iść dużo wcześniej. :)

Szatar pisze:a moja percepcja opiera się na tym by nie było za łatwo :P
A jeśli nazbieranie 15 Siły zajmuje więcej czasu to jest wtedy trudniej, czy po prostu dłużej?

Szatar pisze:przecież smoki mają maksymalnie 9 Siły czy Mocy, a zatem są łatwi do pokonania.
Przecież jak bez problemu pokonujesz wrogów o sile/mocy 9 to czas kończyć grę. A jeśli grasz z doświadczonymi graczami to ktoś inny już skończył grę za ciebie mając gorsze cechy ale ryzykując wcześniejsze wejście na KW. Talizman to wyścig.

Szatar pisze:Na końcu z kolei czeka boss o Sile i Mocy wynoszącej 12, więc także jest do pokonania przy odrobinie szczęścia. Z kolei jak Ty jeszcze bardziej obniżysz pułap to Poszukiwacze jeszcze szybciej staną się silniejsi i gra będzie trwała może z godzinę :P
Nie. jak pisałem, gra z obniżonym kosztem trwa około godziny na gracza.

Szatar pisze:4. Wspominasz coś o ciemnym Losie.. Ja wiem jak wyglądają punkty Losu. Z jednej strony jest ciemny, a z drugiej jasny, ale nie wiedziałem, że jest różnica między nimi :> jeśli tak to na czym polega?
To są zasady z dodatku Las. Jak bardzo chcesz poczytać to w necie jest gdzieś instrukcja w PDF.

Szatar pisze:5. Punktu PLANSZA zupełnie nie rozumiem. Nie musisz mi tego tłumaczyć jeśli uważasz, że zbyt banalne.
Zrobiłęm erratę do kilku obszarów planszy, ale żeby gracze nie musieli pamiętać co to za errata, to wydrukowałem ją na kartach które leżą na planszy. Np. jedną z takich zmian jest że w Lesie i Skałach przy wyrzuceniu 4-5 ciągnie się kartę przygody.

Szatar pisze:6. Z odkrytymi Zadaniami Czarownika do końca nie wiem o co Ci chodzi. Nie lepiej iść do Świątyni
Jaskini Czarownika
Szatar pisze:Jak ktoś chce to może się podjąć, a jak ktoś nie chce to nie :>Po co jeszcze bardziej komplikować sobie rozgrywkę?:>
Żeby dać graczom wspólny cel do którego będą dążyć i przez to dochodzi fajny element rywalizacji. Poza tym jak ktoś chce to oprócz tych zadań jawnych może wziąć zadanie tylko dla siebie, jak w normalnej grze.

Szatar pisze:8. Skoro tylko raz można pokonać Orlego Króla to co z pozostałymi Reliktami, których jest 4?
Nie używamy reliktów ani skarbów z podziemi. Wszystko to jest zastąpione nagrodami za zadania czarownika.

Szatar pisze:9. Napisałeś "po 131 rozgrywkach".. Czy to oznacza, że każdą swoją rozgrywkę liczysz? Jeśli tak to musisz być stuprocentowym perfekcjonistą, szacunek!
Może nie tyle liczę co mam excela gdzie wszystko prowadzę statystki, głównie dlatego że jestem ciekaw które postacie są silne a które słabe.

Szatar pisze:10. Trochę mnie zaskoczyłeś, że Błędny Rycerz jest wg Ciebie najmocniejszy. W końcu Talizman Magia i Miecz to około stu Poszukiwaczy,
64 (za miesiąc 69)

Szatar pisze:a Ty wybrałeś akurat Błędnego. Wampirzyca czy Alchemik wydają się być silniejsi, a w Błędnym dobre jest to, że zaczyna grę z Koniem, co bardzo ułatwia grę.
Nie ja go wybrałem, tak wynika z gier w których brałem udział.

Szatar pisze:11. Skrzat wg Ciebie jest najsłabszy? Ja grając nim, nigdy nie przegrałem :) to jedna z moich ulubionych postaci, nie wiem jak możesz uważać go za słabeusza. Jest jedną z mniejszych figurek na planszy, ale za to jego zdolności specjalne są bardzo przydatne :) jednak nie każdy umie grać każdym i jeśli Tobie akurat nie idzie gra tym Poszukiwaczem, to rozumiem. Ja nie lubię za to grać Wróżką czy Czarodziejem, których Ty uważasz za silnych :P
Jeszcze raz napiszę, ta lista top 10 i bottom 10 to nie są moje opinie. Ja np. uważam że alchemik jest najsilniejszy, a złodziej na 100% nie jest najgorszy.

Szatar pisze:Mam jeszcze pytanie odnośnie Alternatywnych Zakończeń, których poszukuję. Gdzieś na forum znalazłem karty, które miały takich bossów, którzy posiadali 32 Siły lub 20 Mocy. Musze przyznać, że taki przeciwnik na końcu stanowiłby duże wyzwanie dla każdego. Z kolei boss o Sile lub Mocy 12 to praktycznie żadne wyzwanie. Chciałem dowiedzieć się w którym dodatku są takie karty Alternatywnych Zakończeń?
W żadnym dodatku nie ma takich bossów. To muszą być prace jakiegoś fana.

Szatar pisze:Jeszcze jedno pytanie. Przeglądałem różne strony internetowe i szukałem podajników na karty. Szukałem czegoś wysokiego i solidnego jednak nic poza jednym firmy E-Raptor niestety nie znalazłem. Wg mnie jest to podajnik za mały, a ja potrzebuję czegoś wyższego i dłuższego. Sam nawet właśnie kombinuję zrobić z kartonu i mam świetny pomysł, ale dużo łatwiej by było kupić. Może ktoś coś wie i mógłby się podzielić tą wiedzą?:>
E raptory są drogie ale spełniają swoje zadanie. Kiedyś nie byłem fanem bo wystarczyło trzymać karty na planszy, ale jak wsadziłem je w koszulki i zaczęły się bardzo łatwo przewracać to eraptor okazał się całkiem eleganckim rozwiązaniem.
What a view.


krzyss
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 29
Rejestracja: środa 13 sty 2016, 13:24
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Postautor: krzyss » niedziela 21 lut 2016, 09:41

Podajnik od e-raptor jest mały. Są różne wersje ale sprawdzi się to do grania w wersję podstawową + jeden, może dwa dodatki.
Jest takie coś podajnik co teoretycznie wystarczy na wszystkie karty z wszystkich dodatków (chyba), ale zajmie trochę miejsca.

Ja natomiast zrobiłem sobie sam podajniki. Wpierw kilka obciętych pudełek po syropach, teraz mam przecięte na pół pudełka po ryżu bo chciałem aby karty przygód mieściły się w jednym stosie :) Nie wiem jak będzie gdy dokupię Krainę Ognia, Las, Miasto i Góry i Zwiastun jak wyjdzie. Jeśli będzie tam sporo kart przygód łączące się z kartą z podstawki to inne pudełko do tego celu przeznaczę :)
Sprawdzają się idealnie.

EDIT:
Tu pierwsza wersja pudełka Obrazek

Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3023
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Postautor: Bludgeon » niedziela 21 lut 2016, 10:03

krzyss, daj zdjęcia gdzie lepiej to widać.

krzyss pisze:Podajnik od e-raptor jest mały.
Na karty przygód jest za mały, to prawda. Na pozostałe jest akurat. (póki co, zaklęcia zaczynają się wylewać powoli :) )
What a view.


krzyss
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 29
Rejestracja: środa 13 sty 2016, 13:24
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Postautor: krzyss » niedziela 21 lut 2016, 10:47

Obrazek

Karty przygód są wszystkie w najwyższym stosie. Zaklęcia i karty Podziemi obok.
Karty ekwipunku itp leżą obok planszy - z nich się rzadko korzysta więc nie przeszkadzają.
Karty Smoków leżą zawsze na środku planszy wraz z kartami smoków - nawet się to sprawdza.
Nie mam więcej dużych dodatków. Gdy się pojawią na pewno będę robił pudełka na tej zasadzie co teraz.

Tanie, proste, działające.

Mati98
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 15
Rejestracja: środa 16 gru 2015, 18:09
Lokalizacja: Poznań
Płeć:

Postautor: Mati98 » niedziela 21 lut 2016, 11:27

Bludgeon pisze: Prowadzę statystyki moich gier i po 131 rozgrywkach wygląda to mniej więcej tak:


Zagrałeś ,,tylko" 131 razy, czy dopiero od 131 rozgrywek prowadzisz statystyki :?:

krzyss
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 29
Rejestracja: środa 13 sty 2016, 13:24
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Postautor: krzyss » niedziela 21 lut 2016, 11:29

Statystyka jest po zakończonej 131 partii.


Wróć do „Kwestia Zasad (TMiM)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość