Witamy na forum!
Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)
Zapraszamy na Zjazd do Kielc w sierpniu!
(Więcej informacji tutaj)

Alternatywne Zakończenie - Wojna Pór Roku

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
Awatar użytkownika
Qurek [Autor tematu]
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 160
Rejestracja: środa 27 paź 2010, 21:12
Lokalizacja: Sieradz
Płeć:
Wiek: 32

Alternatywne Zakończenie - Wojna Pór Roku

Postautor: Qurek » sobota 22 sie 2015, 17:50

Mam pytanko do Was odnośnie tego alternatywnego zakończenia, co do działania którego nawet GameTroll w swojej recenzji dodatku "Las" był pełen wątpliwości. Jak to rozumieć, gdyż zakończenie może być zarówno jawne, jak i niejawne. Po mojemu będąc jawnym, to można go sobie o kant d..y podrzeć.

"*Poszukiwacz, który jako pierwszy dotrze na obszar Korony Władzy, umieszcza na tej karcie 1 żeton jasnej lub ciemnej strony Losu. Następnie wszyscy Poszukiwacze tracą wszystkie swoje żetony jasnej i ciemnej strony Losu, umieszczając je na tej karcie, po czym przenoszą się na obszar Lasu na planszy głównej. Gracz, który dotarł na obszar Korony Władzy, zamiast odbywać spotkanie na obszarze Lasu, otrzymuje 1 punkt Losu i odbywa kolejną turę." :-k

Znaczy się... dobra heh 8-[. Doszedłem do Korony Władzy i co ... ?? W następnej turze dostaję punkt Losu i ... rzucam Rozkaz ?? Dobieram co turę nowy Los i dokładam do puli alternatywnego zakończenia, tworząc tym samym niekończącą się opowieść ?? Muszę zejść z Korony i podążać w stronę Lasu ?? #-o Dobra, żeby było ciekawiej czytam dalej - posłuchajcie tej przepięknej składni językowej.

*"Jeśli w momencie, kiedy Poszukiwacz dotrze do obszaru spotkania z Przeznaczeniem, na tej karcie znajdują się jakiekolwiek żetony Losu, zamiast rozpatrywać efekt Przeznaczenia ze swojej karty Ścieżki, ten Poszukiwacz musi zmierzyć się w walce z Królem Oberonem lub w walce psychicznej z Królową Tytanią. Jeśli zostanie pokonany, traci wszystkie swoje punkty Losu (które i tak stracił, ale w zasadzie może zyskać, więc OK) przenosi się na obszar Lasu na planszy głównej i kończy swoją turę.

Bez straty życia ?? - FUCK YEAH - I tak ... dookoła ... Wojtek.

*"(Król Oberon/Królowa Tytania) posiada (Siłę 10/Moc 10) i dodaje 1 do swojej (Siły/Mocy) za każdy żeton (ciemnej/jasnej) strony Losu znajdujący się na tej karcie".

Tutaj akurat wszystko jest zrozumiałe.

*"Pierwszy Poszukiwacz, który pokona Króla Oberona lub Królową Tytanię wygrywa."

Czyli jak słusznie zauważył GameTroll, lekka paranoja. Wychodzi na to, że to zakończenie ma skutecznie odstraszać przed ukończeniem gry, gdyż jak wynika z niejasnych zasad, tylko kret...., ekhem osoba niezbyt roztropna, pójdzie dobrowolnie na koronę władzy.

Nie wiem jakie jest Wasze stanowisko, a bardzo chciałbym je poznać, bo mam wrażenie, że nie jest to jedyny wadliwy aspekt dodatku "Las". Generalnie moje subiektywne odczucie było takie, że twórcy potraktowali ten dodatek nieco po macoszemu. Na marnie wykonanej planszy począwszy, a na momentami popapranej składni językowej i lekkim młynie w kwestii zasad skończywszy.

Awatar użytkownika
Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16305
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: Nemomon » sobota 22 sie 2015, 18:15

Nie rozumiem, o co marudzisz.

Gracz wchodzi na KW i decyduje, jaki żeton Losu położy na kartę. Położy taki, który będzie mu pasował, zwracając uwagę na to, w którym z atrybutów sam jest silniejszy.

Następnie przenosi się na obszar Lasu.

Następnie każdy musi udać się do Krainy Lasu i walczyć albo z Tytanią, albo z Oberonem.

Przeczytaj raz jeszcze treść zakończenia, tym razem nie starając się mu dokopać, a wtedy stanie się ono w pełni zrozumiałe.
ノレる? ノレない? 超…ノレる!!


Awatar użytkownika
Qurek [Autor tematu]
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 160
Rejestracja: środa 27 paź 2010, 21:12
Lokalizacja: Sieradz
Płeć:
Wiek: 32

Postautor: Qurek » sobota 22 sie 2015, 18:21

Słuchaj Nemomon chodzi mi dokładnie o ten zapis:
"Gracz, który dotarł na obszar Korony Władzy, zamiast odbywać spotkanie na obszarze Lasu, otrzymuje 1 punkt Losu i odbywa kolejną turę."
Czyli dochodzi do KW, kładzie na zakończeniu jeden żeton losu, po czym przenosi się na obszar Lasu, tam nie rzuca kością tylko dobiera punkt Losu i wykonuje ruch. Tak ? Ja tylko zwyczajnie proszę o wyjaśnienie.

Awatar użytkownika
Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16305
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: Nemomon » sobota 22 sie 2015, 18:28

Dokładnie tak. Przy czym ta dodatkowa tura oznacza tyle, iż będzie o 1 turę szybszy od pozostałych graczy w tym wyścigu do obszaru Spotkania z Przeznaczeniem.
ノレる? ノレない? 超…ノレる!!



Wróć do „Kwestia Zasad (TMiM)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości