Pytanka od świeżaka:)

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
SuckerPunch [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 2
Rejestracja: środa 29 lip 2015, 23:42
Lokalizacja: z Marudowa
Płeć:

Pytanka od świeżaka:)

Post autor: SuckerPunch »

Witam:) Rozpoczęłam grę ledwo wczoraj i męczą mnie mniej lub bardziej pewne kwestie;) Nad prostszymi pogłowię się sama, więc w zasadzie nie będzie tego dużo. Nawiasem mówiąc posiadam planszę podstawową, taka starczy na razie żeby się oswoić:) No to ok, rzucam pierwszym nierozkminionym duetem;)
Na obszarze gdzie miałam wylosować jedną kartę przygód, wyciągnęłam "Klątwę Wiedźmy". Opis mówił że rzuciła na mnie przekleństwo i zabiera się ze mną jako przyjaciel (tej kategorii była też ta karta). Reszta moich przyjaciół miała mnie w tym momencie natychmiast opuścić. Sprawdziłam więc instrukcję w poszukiwaniu pomysłu jakby ją tu wyminąć, ale nie bardzo bardzo pasowała mi opcja użycia żetonu losu, bo nie rzucałam kostką. Wiejski mistyk mógł ją ode mnie odlepić, ale nie bardzo mnie to cieszyło. W ekwipunku znalazłam zaklęcie "rozproszenie magii" i jego opis wydał mi się zdolny do ściągnięcia tej karty. Niby klątwa pod czar jak najbardziej podchodzi, zaklęcie można rzucić w dowolnej chwili i niweluje ono efekt rzuconego właśnie zaklęcia, niby wszystko pasuje, ale... Nie jestem pewna, więc go nie rzucam... Więc jeśli ktoś byłby miły mi odpowiedzieć, czy mogę się tej Wiedźmy w taki sposób pozbyć, a jeśli tak, to czy wpierw muszę zostawić resztę przyjaciół (jako że mają mnie oni opuścić natychmiast), czy może taki pocisk pocisk dostanie po tym rozproszeniu, że nie odłączy się nikt????
Uff, teraz drugie, zwięźlej ujęte pytanko:) Czy odwiedzając pole "Przepaść" w Środkowej Krainie, mając przy sobie Przewodnika, który zwalnia moją postać z rzucania kostką na tym obszarze, chroni także resztę moich przyjaciół przed rzutem??
Z góry dzięki za odpowiedź i pozdrawiam:)


Awatar użytkownika
Xan
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Posty: 503
Rejestracja: poniedziałek 27 sie 2012, 17:45
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 31

Post autor: Xan »

Witamy na forum oraz w świecie Talismana!

Zacznijmy od tego, że kierowanie się logiką w Talismanie podczas analizowania zasad nie jest dobrym pomysłem.

Nie możesz odrzucić Wiedźmy wykorzystując Rozproszenie Magii, ponieważ jest to Zaklęcie, a nie czar. Zaklęciem Rozproszenia Magii możesz anulować tylko inne Zaklęcie.

Jest kilka sposobów, aby wymigać się od wzięcia Wiedźmy. Weźmy najprostszy - Wróżka. Dzięki specjalnej zdolności Wróżki mogłabyś wymienić kartę Wiedźmy. Możesz próbować pozbyć się Wiedźmy na obszarze Przepaści. Innych przykładów nie będę przytaczał, bowiem masz samą podstawową wersję gry, a w rozszerzeniach są karty, które zjadłyby taką Wiedźmę na śniadanie. :)

Co do drugiego pytania. Tak, jeżeli posiadasz Przewodnika, to na obszarze Przepaści nie musisz rzucać ani za siebie, ani za swoich Przyjaciół. Na Przepaści to Ty rzucasz kością za Przyjaciół, a Przewodnik pozwala Ci nie rzucać na tym obszarze w ogóle.

W razie kolejnych pytań, wiesz gdzie pisać,
Kamil


Talisman: Digital Edition!
Wszystko ma swój początek i koniec.
Aby zobaczyć moje konto na Steam, kliknij: TUTAJ.
SuckerPunch [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 2
Rejestracja: środa 29 lip 2015, 23:42
Lokalizacja: z Marudowa
Płeć:

Post autor: SuckerPunch »

Tak, wiem, pisac do Kamila;)
Dziekuje K. za szybka odpowiedz (a skoro sie juz znamy, to z lekkim sercem odpuszcze sobie diakrytyczne) :)
Nawiasem mowiac kombinowalam tak, zeby uzyc Rozproszenia na sobie, nie na Wiedzmie. Opis mowil, ze rzucila na mnie klatwe, wiec byl to calkiem ciekawy sposob zeby sie jej w ten sposob pozbyc:)
W kwestii zasad odnosze wrazenie, ze nie sa one zawsze do konca jasne i podczas rozgrywki pojawia sie jednak sporo niedomowien. Twoja uwaga na temat analizy delikatnie mi ich doklada, bo jeszcze wieczorem staralam sie stawiac na logike, a nie na wygode czy tam inne w ogole nie oczywiste rozwiazania. Przeczytalam tez pare tematow o "Sprawach Niejasnych" i znalazlam w nich sporo dowolnosci. I wiem ze troche marudze, ale dopiero zaczynam gre i wole to zrobic dobrze niz dowolnie, bo kolejnym krokiem bedzie scammowanie zetonow:D Juz mnie korci zeby zamowic kolejne rozszerzenia, ale wpierw wypada mi ogarnac podstawe:P
Jesli to dalej aktualne, to prosilabym grzecznie o wytlumaczenie mi roznicy miedzy czarem a zakleciem, bo dotad uwazalam je za jedno i to samo. Najlepiej na przykladzie tej Wiedzmy:)
Dziekuje:)


Awatar użytkownika
Xan
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Posty: 503
Rejestracja: poniedziałek 27 sie 2012, 17:45
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 31

Post autor: Xan »

Właściwie to nie ma czego tłumaczyć, bo w grze Talisman: Magia i Miecz występują tylko Zaklęcia. Nie ma czegoś takiego jak "czar", a przynajmniej słowo to nie stanowi słowa-klucza.

Pozdrawiam,
Kamil

PS Fajnym pomysłem na poznanie dobrze podstawowych zasad byłoby pogranie w cyfrową wersję, którą Ci polecam. Nazywa się Talisman: Digital Edition i jest dostępna w języku polskim (ewentualny klucz do spolszczenia możesz uzyskać w odpowiednim temacie na tym forum).


Talisman: Digital Edition!
Wszystko ma swój początek i koniec.
Aby zobaczyć moje konto na Steam, kliknij: TUTAJ.
tosiek
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 22
Rejestracja: piątek 26 gru 2014, 00:08
Lokalizacja: znikad
Płeć:

Post autor: tosiek »

Witać nową fankę TMiM :>
Niestety w tej grze występują karty, których w łatwy sposób pozbyć się nie da... Łatwym sposobem na "wymknięcie" się takim kartom jest np. "Kula Jasnowidzenia" z podstawy, ale tutaj musisz mieć szczęście ją wylosować lub zdobyć od kogoś innego (z graczy)....

Co do zaklęć: jak pisał Kamil w tej grze istnieją zaklęcia i "RM" działa tylko na rzucane przez graczy zaklęcia.


ODPOWIEDZ