Witamy na forum! Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Ropucha

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
ODPOWIEDZ
czarnoksiężnik [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 7
Rejestracja: wtorek 30 cze 2015, 00:33
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Ropucha

Post autor: czarnoksiężnik » wtorek 30 cze 2015, 00:35

Witam! Pytanie odnośnie ropuchy. Zamieniam się w ropuchę na 3 tury (przedmioty itd. wyrzucam na polu, nie mogę ich podnieść do odmiany), mogą na nie zapolować inni Poszukiwacze. Załóżmy że jednak nikt ich nie zdobył, to czy automatycznie mój ekwipunek po odmianie wraca do mnie czy muszę wyrzucić odpowiednią liczbę oczek i stanąć na polu z nimi aby je zgarnąć?



Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16728
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » wtorek 30 cze 2015, 00:49

Cześć,

Musisz stanąć na obszarze, by go odzyskać. Przedmioty nie mają własnej woli i nie wiedzą, kto był ich poprzednim właścicielem, więc same z siebie go nie znajdą. Muszą zostać przez kogoś podniesione.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


czarnoksiężnik [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 7
Rejestracja: wtorek 30 cze 2015, 00:33
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: czarnoksiężnik » wtorek 30 cze 2015, 23:29

żeby nie zakładać nowego tematu i nie śmiecić, szybkie dwa pytanka:
1) czy w momencie kiedy na polu (np. pustyni) leży karta typu miecz czy cokolwiek innego to czy Poszukiwacz stając na tym polu musi mieć pomimo tego interakcję z polem (traci 1 punkt życia, bez butelki wody), czy nic się nie dzieje (nie bierze miecza)
2) zaklęcie niewidzialności; Poszukiwacza atakuje inny, po rozpoczęciu walki mogę użyć tego zaklęcia czy tylko przed jej rozpoczęciem zanim padnie decyzja drugiego o ataku czy interakcji z polem



Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16728
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » wtorek 30 cze 2015, 23:34

1. Obszaru nie bada się jedynie wtedy, gdy badasz np. Poszukiwacza. Jak badasz jakąś kartę na obszarze (np. ten miecz), to de facto badasz sam obszar, a więc tracisz 1 punkt Życia.

2. Wymykasz się wtedy, kiedy wiesz, iż masz opcję do wymknięcia się. Nie możesz się wymykać, jeżeli np. przeciwnik zdecyduje się badać obszar, bowiem nie masz czemu wymykać się. Więc wymykac się możesz jedynie wtedy, gdy wiesz, iż zostałeś zaatakowany. W przypadku Niewidzialności rzucasz ją kiedy chcesz, to nie musisz koniecznie być atakowanym, by tego zaklęcia użyć.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


czarnoksiężnik [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 7
Rejestracja: wtorek 30 cze 2015, 00:33
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: czarnoksiężnik » wtorek 30 cze 2015, 23:36

ad.1) tak więc mogę stanąć na polu nie brać miecza i po prostu nie mieć interakcji z polem, czy nie biorąc miecza i tak tracę życie?
ad.2) czyli de facto po rozpoczęciu walki mogę użyć zaklęcia i walka kończy się w tym momencie remisem?



czarnoksiężnik [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 7
Rejestracja: wtorek 30 cze 2015, 00:33
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: czarnoksiężnik » wtorek 30 cze 2015, 23:40

jeszcze a propos druida: jego charakter musi być ściśle określony w danym momencie. Czyli losuję kartę, jest to anioł jestem zły to tracę życie, ale czy kiedy rzucę kością np. 4 jest to Kapliczka, to czy mogę wtedy zmienić charakter na dobry i udać się tam, czy charakter musi być ustalony jeszcze przed rzutem?



Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16728
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » wtorek 30 cze 2015, 23:41

1. Czy bierzesz miecz, czy go nie bierzesz, to badasz obszar (bowiem obszar nakazuje Ci wylosować kartę i/lub badać te, które się już na nim znajdują). A więc tak czy inaczej życie stracisz. Jedynym sposobem wejścia na obszar i nie stracenia życia jest faktyczne jego nie badanie, na przykład poprzez zaatakowanie Poszukiwacza (lub użycia przeciw niemu zdolności).

Pamiętaj, iż po wykonaniu ruchu zawsze masz jedną z dwóch opcji do wyboru:
- spotkać Poszukiwacza na obszarze
- zbadać obszar.

Innych opcji nie ma, jeżeli innego Poszukiwacza na obszarze nie ma, to musisz zbadać obszar (a więc stracić Zycie).


Co do Niewidzialności - nie, walka nie kończy się remisem, bowiem do walki w ogóle nie doszło. Jak się wymkniesz, to jakby tej walki nigdy nie było. W przypadku Wrogów to nie rozpatrujesz ich dodatkowych efektów (np. przed walką rzuć kostką by.....).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


czarnoksiężnik [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 7
Rejestracja: wtorek 30 cze 2015, 00:33
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: czarnoksiężnik » wtorek 30 cze 2015, 23:45

żeby już pozbyć się wszelkich wątpliwości i skorzystać z dyskusji z kimś kto ogarnia zasady, zapytam o jeszcze jedną rzecz. Trafiam na obszar gdzie muszę losować 3 karty. Czy mogę porzucić tutaj 3 przedmioty/przyjaciół i uniknąć tym samym ciągnięcia kart?



Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16728
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » wtorek 30 cze 2015, 23:45

czarnoksiężnik pisze:jeszcze a propos druida: jego charakter musi być ściśle określony w danym momencie. Czyli losuję kartę, jest to anioł jestem zły to tracę życie, ale czy kiedy rzucę kością np. 4 jest to Kapliczka, to czy mogę wtedy zmienić charakter na dobry i udać się tam, czy charakter musi być ustalony jeszcze przed rzutem?
Jak wylosujesz Anioła i jesteś zły, to przed badaniem Anioła możesz zmienić swój charakter na dobry. Charakter możesz zmienić kiedy chcesz, w dowolnym momencie, a więc również tuż przed badaniem karty czy też tuż przed wejściem na obszar (a więc już po rzucie i zorientowaniu się w dostępnych opcjach ruchu), aczkolwiek pamiętaj, iż zmienić charakter możesz tylko raz na turę *danego gracza).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16728
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » wtorek 30 cze 2015, 23:48

czarnoksiężnik pisze:żeby już pozbyć się wszelkich wątpliwości i skorzystać z dyskusji z kimś kto ogarnia zasady, zapytam o jeszcze jedną rzecz. Trafiam na obszar gdzie muszę losować 3 karty. Czy mogę porzucić tutaj 3 przedmioty/przyjaciół i uniknąć tym samym ciągnięcia kart?
Możesz, aczkolwiek jak gram w tę grę (a gram już od ponad 20 lat), to nigdy jeszcze nie widziałem, ażeby ktoś porzucił jakąś kartę, ażeby nie losować innej. Nigdy :).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


czarnoksiężnik [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 7
Rejestracja: wtorek 30 cze 2015, 00:33
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: czarnoksiężnik » wtorek 30 cze 2015, 23:50

a co z tratwą, buduję ją i udaję się do krainy środkowej, mogę się więc udać na wszystkie równoległe pola krainy czy tylko na te 2 najbliższe z którymi graniczy puszcza?

korona; jestem na obszarze korony i upuszczam przedmiot, mogę go podnieść ponownie w każdej chwili czy muszę się cofnąć aż do wrót i wrócić z powrotem aby go podnieść? czy jeżeli przebywa na koronie jeden z graczy i przybywa kolejny, a leży tam jakiś przedmiot czy ten drugi może go podnieść czy musi od razu wdać się w walkę?



Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16728
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » wtorek 30 cze 2015, 23:57

czarnoksiężnik pisze:a co z tratwą, buduję ją i udaję się do krainy wewnętrznej, mogę się więc udać na wszystkie równoległe pola krainy czy tylko na te 2 najbliższe z którymi graniczy puszcza?

korona; jestem na obszarze korony i upuszczam przedmiot, mogę go podnieść ponownie w każdej chwili czy muszę się cofnąć aż do wrót i wrócić z powrotem aby go podnieść? czy jeżeli przebywa na koronie jeden z graczy i przybywa kolejny, a leży tam jakiś przedmiot czy ten drugi może go podnieść czy musi od razu wdać się w walkę?
Pierwej, jak budujesz tratwę, to przenosisz się do Krainy Zewnętrznej lub Środkowej. Wewnętrzna kraina to ta końcowa Kraina i tam tratwą nie wejdziesz (a poprzez Wrota). Aczkolwiek przenosisz się na obszar równoległy, generalnie gracze grają tak, iż patrzą na linie oddzielające obszary i jak Twój obszar z tratwą nachodzi na dwa obszary w przeciwległej Krainie, to możesz przenieść się na jeden z tych obszarów. W niektórych przypadkach nawet na jeden z trzech obszarów. W innym przypadku jedynie na równoległy obszar.

Na Koronie Władzy panują lekko inne zasady. Po pierwsze, Korony Władzy opuścić się nie da, jak już raz tam wszedłeś, to zostajesz tam na zawsze, chyba że karta zakończenia mówi co innego. Jak jesteś sam na obszarze, to na początku swojej tury możesz badać wszelkie upuszczone na obszarze Przedmioty, a następnie obszar (i rzucić Zaklęcie Rozkazu). Jeżeli jest tam więcej jak jeden Poszukiwacz, musicie siebie atakować nawzajem, a więc nie możecie badać obszaru (a więc podnosić Przedmiotów).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


czarnoksiężnik [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 7
Rejestracja: wtorek 30 cze 2015, 00:33
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: czarnoksiężnik » wtorek 30 cze 2015, 23:59

wielkie dzięki za pomoc, będę pisał w razie dalszych wątpliwości! :)



Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16728
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » środa 01 lip 2015, 00:00

Proszę :).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Krzysiek
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Dodatkowe karty
Zaklęcia
Posty: 1104
Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 16:31
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Post autor: Krzysiek » środa 01 lip 2015, 09:02

Nemomon pisze:
czarnoksiężnik pisze:żeby już pozbyć się wszelkich wątpliwości i skorzystać z dyskusji z kimś kto ogarnia zasady, zapytam o jeszcze jedną rzecz. Trafiam na obszar gdzie muszę losować 3 karty. Czy mogę porzucić tutaj 3 przedmioty/przyjaciół i uniknąć tym samym ciągnięcia kart?
Możesz, aczkolwiek jak gram w tę grę (a gram już od ponad 20 lat), to nigdy jeszcze nie widziałem, ażeby ktoś porzucił jakąś kartę, ażeby nie losować innej. Nigdy :).
Gratuluję pomysłowości. :-)




tosiek
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 22
Rejestracja: piątek 26 gru 2014, 00:08
Lokalizacja: znikad
Płeć:

Post autor: tosiek » środa 01 lip 2015, 10:25

Co do charakteru druida (i "Laski Druida" w dalszych dodatkach) warto jeszcze dodać, że jeśli zmieniasz charakter musisz pamiętać o kartach, które posiadasz... są przedmioty lub przyjaciele, którzy mają ściśle określony charakter osoby do której mogą się przyłączyć...
Jeśli zmienisz charakter np ze złego na dobry... aby dostać nagrodę od Anioła... musisz porzucić np. Runiczny miecz :)


Krzysiek pisze:
Nemomon pisze:
czarnoksiężnik pisze:żeby już pozbyć się wszelkich wątpliwości i skorzystać z dyskusji z kimś kto ogarnia zasady, zapytam o jeszcze jedną rzecz. Trafiam na obszar gdzie muszę losować 3 karty. Czy mogę porzucić tutaj 3 przedmioty/przyjaciół i uniknąć tym samym ciągnięcia kart?
Możesz, aczkolwiek jak gram w tę grę (a gram już od ponad 20 lat), to nigdy jeszcze nie widziałem, ażeby ktoś porzucił jakąś kartę, ażeby nie losować innej. Nigdy :).
Gratuluję pomysłowości. :-)
Chyba że chcesz utrudnić życie osobom z którymi grasz :> Jak to fajnie, że w dodatkach pojawiło się dużo możliwości wyczyszczenia planszy z kart :D



Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16728
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » środa 01 lip 2015, 13:36

Czekać na kartę, która zniszczy inne karty, to szybciej jest się przejść do Alchemika w mieście ;)> Przyjaciół niemal nikt kraść nie może, więc są bezpieczne. Ewentualnie na Przepaści można się ich pozbyć ;).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


tosiek
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 22
Rejestracja: piątek 26 gru 2014, 00:08
Lokalizacja: znikad
Płeć:

Post autor: tosiek » środa 01 lip 2015, 14:40

Nemomon pisze:Czekać na kartę, która zniszczy inne karty, to szybciej jest się przejść do Alchemika w mieście ;)> Przyjaciół niemal nikt kraść nie może, więc są bezpieczne. Ewentualnie na Przepaści można się ich pozbyć ;).
chodziło mi bardziej o czyszczenie mapy z rożnych kart... jak "krwiożerczy artefakt" (moja ulubiona karta) czy inne śmieszne karty ;) A co do przyjaciół no zdarza się...



Uszaty
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 5
Rejestracja: sobota 30 mar 2013, 00:41
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć:

Post autor: Uszaty » czwartek 23 lip 2015, 22:24

Nemomon pisze:Na Koronie Władzy panują lekko inne zasady. Po pierwsze, Korony Władzy opuścić się nie da, jak już raz tam wszedłeś, to zostajesz tam na zawsze, chyba że karta zakończenia mówi co innego.
Jest jeszcze jedna opcja - Zaklęcie Przeniesienie.




ODPOWIEDZ