Witamy na forum!
Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)
Zapraszamy na Zjazd do Kielc w sierpniu!
(Więcej informacji tutaj)

Działanie zaklęcia z dodatku "Królowa Lodu"

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
Hubertog9700 [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 2
Rejestracja: sobota 13 gru 2014, 23:12
Lokalizacja: Radom
Płeć:

Działanie zaklęcia z dodatku "Królowa Lodu"

Postautor: Hubertog9700 » niedziela 28 gru 2014, 00:36

A więc nie jestem pewien czy zaklęcie "Magiczny Wir" (opis: Możesz rzucić to zaklęcie na początku tury dowolnego poszukiwacza przebywającego w tej samej Krainie co ty. Zamiast wykonywać normalny ruch, gracz musi rzucić 1 kością, aby ustalić, gdzie trafi: 1) Skały 2) Gospoda 3) Miasto 4) Zamek 5)Świątynia 6)Tajemne Wrota) działa w wewnętrznej Krainie i na Koronie władzy. Miałem w grze taką sytuacje, że byłem już na KW gdy mój przeciwnik, od razu po przekroczeniu Wrót (nie posiadał talizmanu) rzucił zaklęcie, po czym wywaliło mnie na Gospodę. Nie jestem pewien czy dobrze zagraliśmy, mam nadzieję, że ktoś wytłumaczy co robić. Moim zdaniem to nie powinno działać na kogoś kto jest na KW, bo wtedy ta magia jest przesadzona ;p.

Awatar użytkownika
megoviator
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 44
Rejestracja: wtorek 07 sty 2014, 16:23
Lokalizacja: Gliwice
Płeć:
Wiek: 26

Postautor: megoviator » niedziela 28 gru 2014, 02:09

ponoc jest to prawidlowe zagranie wg jednego z designerow gry (John Goodenough), tj. tak mozna rzucic zarowno na KW jak i w Wew. Krainie, odsylam do tematu:

http://community.fantasyflightgames.com ... f-command/

Can you use the vortex spell or temporal warp spell at the start of your turn if you are standing on the crown of Command?
A: Yes.
However, Spells that are cast "instead of rolling the die for movement" cannot be used unless you are able to roll a die for movement following the standard rules for movement. For example, a character cannot cast the Teleport Spell in the Inner Region because players do not roll a die for movement in the Inner Region.


wychodzi na to, ze bedac na KW wykonujesz 'normalny ruch' nawet pozostajac w miejscu.


Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Postautor: Rebelix » niedziela 28 gru 2014, 12:45

Wiadomo nikt nikogo nie zmusza do tego jak grać więc istnieje pewna swoboda w interpretacji, nie czytałem wątku który przytoczył megoviator, lecz na podstawie tego co mam w ręku wychodzi mi na to, że tego zaklęcia nie można użyć będąc na obszarze Korony Władzy.

Opis na karcie jest jasny, rzucamy kością za zaklęcie zamiast wykonywać normalny ruch. W FAQ (str 3-4) jest opisana sytuacja efektu "zamiast normalnego ruchu" i jest tam następujący fragment: "Należy zauważyć, że Poszukiwacze znajdujący się na Koronie Władzy nie poruszają się, dlatego nie mogą skorzystać z żadnych efektów ruchu"

Reasumując gracz który stoi na Koronie Władzy nie rzuca kością za zaklęcie Magiczny Wir, gracze którzy stoją na pozostałych obszarach krainy wewnętrznej już tak.


Wróć do „Kwestia Zasad (TMiM)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości