Podwójne staty

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
misty01 [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 1
Rejestracja: poniedziałek 18 lis 2013, 14:11
Lokalizacja: z tąd
Płeć:

Podwójne staty

Post autor: misty01 »

Witam.
Gramy od jakiegoś już czasu i przy ostatniej rozgrywce pojawił się problem dotyczący podwójnych statystyk potwora (np. siła:8, moc:8) Wydawało mi się oczywistym, że statystyki ( mówiąc kolokwialnie urocze czerwone bądź niebieskie stożki) dodaje się według tego czym się danego stwora pokonało - czyli atakuję takiego (przykładowo) smoczka siłą, więc jest to trofeum do siły (czyli wymieniam go na wspomniane już czerwone stożki), jednak moi towarzysze gry stwierdzili, że bzdura, bełkot, nie i nie, zostałam przegłosowana. Czyli bohater zatakował takiego potworaska (siła i moc po 8) siłą i... wziął żeton mocy.

Teraz moje pytanie - kto ma racje?


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22075
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Cześć,

To jest na dwoje babcia wróżyła. W tej chwili trudno to stwierdzić, może FAQ (jak zostanie zaktualizowany) podpowie jak taką sytuację rozstrzygnąć.

Aczkolwiek osobiście skłaniam się do opinii Twoich kolegów - po pokonaniu takiego Wroga bierzesz go jako trofeum. Na koniec swojej tury możesz wymienić trofea na dowolne punkty atrybutów. Podczas tego kroku gra nie sprawdza w jaki sposób otrzymałaś dane trofeum; gra tylko sprawdza, iż masz trofeum, które możesz teraz wymienić, o Sile oraz Mocy naraz, więc możesz je użyć albo by otrzymać punkt Siły, albo Mocy.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Wiktor
@Wiktor

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019
Posty: 1779
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Wiktor »

Nemomon pisze:Podczas tego kroku gra nie sprawdza w jaki sposób otrzymałaś dane trofeum; gra tylko sprawdza, masz trofeum, które możesz teraz wymienić, o Sile oraz Mocy naraz, więc możesz je użyć albo by otrzymać punkt Siły, albo Mocy.
"Iż" czy "czy" ?



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22075
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

"iż". Sprawdza iż (aktualnie) masz/posiadasz trofeum, które można wymienić.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Xan
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Posty: 436
Rejestracja: poniedziałek 27 sie 2012, 17:45
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 27

Post autor: Xan »

A co jeśli do wora wrzucić jeszcze trzecią opcję, dzięki której za trofeum (siła i moc po 8) można byłoby otrzymać po jednym żetonie Siły i Mocy?

Osobiście jednak podzielam zdanie Nemo i tak też zawsze grałem.


Talisman: Digital Edition!
Wszystko ma swój początek i koniec.
Aby zobaczyć moje konto na Steam, kliknij: TUTAJ.

Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22075
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Za dobrze by było, gdyby jeden taki potworek zwiększał wsio atrybuty. Poza tem jest problem z chińskim smokiem i kultystami któregośtamseCadorusa Smoka, którzy nie mają atrybutów powyżej 6 - czyli nie wiadomo by było, czy takie trofea można łączyć z innymi zwykłymi trofeami.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Xan
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Posty: 436
Rejestracja: poniedziałek 27 sie 2012, 17:45
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 27

Post autor: Xan »

Nemomon pisze:Za dobrze by było, gdyby jeden taki potworek zwiększał wsio atrybuty. Poza tem jest problem z chińskim smokiem i kultystami któregośtamseCadorusa Smoka, którzy nie mają atrybutów powyżej 6 - czyli nie wiadomo by było, czy takie trofea można łączyć z innymi zwykłymi trofeami.
Zależy od ilości takich Wrogów z dwoma atrybutami naraz. Jeżeli byłoby ich względnie mało, to teoretycznie można by było coś takiego puścić.

Przydałby się na tę kwestię FAQ jak nigdy. :)


Talisman: Digital Edition!
Wszystko ma swój początek i koniec.
Aby zobaczyć moje konto na Steam, kliknij: TUTAJ.

Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: Rebelix »

A ja akurat twierdzę, że takie "podwójne" potwory zaliczają się do obu kategorii a nie tylko do jednej którą sobie wybieramy.

Zgodnie z instrukcją:

"Poszukiwacz otrzymuje jeden żeton Siły za każde 7 punktów Siły znajdujące się na kartach trofeów, które wymienia."

"Poszukiwacz otrzymuje jeden żeton Mocy za każde 7 punktów Mocy znajdujące się na kartach trofeów, które wymienia."


I tak taki Orientalny Smok (Siła 6, Moc 6) daje 6 punktów Siły oraz 6 punktów Mocy. A zatem jeśli dołożyć do tego Dzika (Siła 1) i jakieś Widziadło (Moc 1) to wymieniając wszystkie te 3 trofea wymieniamy 7 punktów Siły i 7 punktów Mocy a zatem dostajemy 1 żeton Siły i 1 żeton Mocy. Mało tego na planszy Miasta w Akademii "oczka" na kartach się sumują bez podziału na Siła/Moc dlatego jak dołożymy do takiego Orientalnego Smoka np. jakieś zwierzę Siła 2 to łącznie na kartach trofeów mamy 14 punktów i możemy to wymienić na 2 żetony Siły lub 2 żetony Mocy lub po 1 z każdego.

I nie, to nie jest za dobrze bo takich potworków z podwójnymi statystykami jest jak na lekarstwo w grze.


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5614
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Rogo »

Jak by nie patrzeć - argument Rebelixa jest poparty instrukcją - dla mnie więc wygrał ten spór.

Nie zgodzę się tylko z jednym stwierdzeniem:
Rebelix pisze:I nie, to nie jest za dobrze bo takich potworków z podwójnymi statystykami jest jak na lekarstwo w grze.
Nieważne ile ich jest - jest za dobrze :P

Ale skoro instrukcja mówi jak wspominałeś - tak być musi. Tylko FAQ, które nieraz przeczy zasadom z instrukcji, może to zmienić :P


Ja nawet nie mam Talismana.

Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: Rebelix »

Rogo pisze:Nie zgodzę się tylko z jednym stwierdzeniem:
Rebelix pisze:I nie, to nie jest za dobrze bo takich potworków z podwójnymi statystykami jest jak na lekarstwo w grze.
Nieważne ile ich jest - jest za dobrze :P
Taa.. a później ludzie mocno zbulwersowani, że partyjka trwa 4 godziny a nie 90 minut tak jak jest napisane na pudełku. ;)


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5614
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Rogo »

Więc uważasz, że te kilka stworków z podwójnymi statami skraca rozgrywkę niemal trzykrotnie? ;)


Ja nawet nie mam Talismana.

Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: Rebelix »

Że to przykład podejścia graczy...
"Podwójne" statystyki tych potworków to za dobrze..
Kiścień za tani..
Płaszcz Piór przesadzony bo pozwala pominąć w całości wewnętrzną krainę..
A i w ogóle brakuje takich potworków po siła/moc 20 etc.

A później ej dlaczego nie możemy skończyć partyjki w jeden wieczór?


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5614
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Rogo »

Partyjka trwa 4 godziny zamiast 1,5, bo gracze zamiast szybko wykonywać swoje tury, to się zajmują pierdołami, a zamiast iść do Krainy Wewnętrznej gdy tylko jest taka możliwość, to się kręcą i zwiedzają planszę, którą okrążyli już kilkadziesiąt razy.


Ja nawet nie mam Talismana.

AsNied
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 26
Rejestracja: poniedziałek 17 gru 2012, 23:12
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 41

Post autor: AsNied »

Zainteresowało mnie to pytanie i troszkę poszperałem w necie. Oficjalnej odpowiedzi nie znalazłem, ale na forum FFG takie pytanie już padło. Jeden z użytkowników powiedział, że trofeum powinieneś traktować tak, w jaki sposób je zdobyłeś. Jeżeli walczyłeś na siłę, to możesz je wymienić na punkt siły. Analogicznie jest przy mocy.

Zacząłem się zastanawiać i muszę powiedzieć to ma sens. W instrukcji zapisy mówiące o walce, walce psychicznej, jak i wymianach trofeów, są rozdzielone. W zapisach o walce na siłę jest zapisane, że tych wrogów może później wymienić na punkty siły. Analogicznie jest w przypadku walki psychicznej.

Instrukcja nie przewiduje wrogów o dwóch statystykach, ponieważ w podstawce tacy wrogowie nie występują. Pewnie w drodze produkcji następnych dodatków uznano, że zapisy w instrukcji są jasne. Być może, ale dla autora.

To jak kto gra i tak w większości decydują zasady domowe. Jednak w tym wypadku należy zachować zdrowy rozsądek. Walczyłem na siłę dostaję siłę, walczyłem na moc dostaję moc. Przynajmniej w moich grach tak to się odbywa.


Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: Rebelix »

A co ten zdrowy rozsądek podpowiada Ci kiedy zdobywasz trofeum za pomocą zaklęcia Dotyk Śmierci, czyli wtedy kiedy w ogóle nie walczysz?


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5614
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Rogo »

Rebelix, mi zdrowy rozsądek nakazuje wziąć Trofeum na Siłę, bo Dotyk Śmierci rzuca się przed Walką (a Walka to ta na Siłę).


Ja nawet nie mam Talismana.

Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: Rebelix »

Ale Rogo dziecinadę odstawiasz... po ki **uj? Gość pisze, że dostaje siłę wtedy kiedy walczy na siłę a ja ma po prostu pokazuje przykład kiedy się tak dzieje i bez walki. Bo myślenie, że muszę walczyć na siłę żeby dostać punkt siły albo muszę walczyć na moc żeby dostać punkt mocy jest zwyczajowo błędny.

Żałuję, że ludzie którzy próbują robić wyższą matematykę ze zwykłej gry planszowej mnie drażnią zamiast śmieszyć. Żyło by mi się lżej...


AsNied
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 26
Rejestracja: poniedziałek 17 gru 2012, 23:12
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 41

Post autor: AsNied »

Ten "gość" ma Nick i nie ma co się tak spinać, jeżeli ktokolwiek ma odmienne zdanie. To bardzo niegrzeczne i okazywanie braku szacunku drugiemu rozmówcy ;) /peace

Bardzo prosta sprawa. Jeżeli trofeum zdobywasz w innej sytuacji niż w wygranej jakielkowiek walce, to w zależności od tego jaki efekt to powoduje, tak klasyfikujesz dane trofeum. Np czary z tekstem "przed walką", "w czasie walki", "przed walką psychiczną", itp, dość jasno wskazują jakie to będzie trofeum. Są również karty, które od tak pozwalają zabrać danego Wroga jako trofeum, np. zabójcy w talii miasta - nie pomnę teraz jej nazwy- i wtedy określasz czy bierzesz trofeum na siłę czy na moc. Można dodatkowo takie trofea oznaczać odpowiednim żetonem. Ja kładę trofea poziomo obok danej cechy.


Awatar użytkownika
Łosiu
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Konteksty
Krasnoludzka Kopalnia
Posty: 331
Rejestracja: poniedziałek 10 wrz 2012, 20:36
Lokalizacja: Krosno/Poznań
Płeć:
Wiek: 30
Kontakt:

Post autor: Łosiu »

Nie wiem, jak tu, ale instrukcja MiM mówi TYLKO o kartach pokonanych w walce wrogów. Czyli kart zdobytych inaczej (np. przez Czar) nie można użyć do podniesienia sobie statystyk.


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5614
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Rogo »

Rebelix, podałem Ci jasne rozwiązanie przedstawionej przez Ciebie sytuacji.

Rzecz jasna, że każdy będzie grał jak chce. I nie znalazłem w instrukcji zapisu, że Wrogowie pokonani na Siłe są wymieniani na Siłę, a pokonani na Moc - wymieniani na Moc. Znalazłem tylko, że pokonani Wrogowie stają się Trofeami, a na wymianę liczą się punkty z Trofeów (a gdy jest i Siła i Moc - nic na ten temat nie ma).

Wobec powyższego Twoja interpretacja błędną nie jest, nic nie zabrania wymiany takiej karty równocześnie na Siłę i na Moc.

Niemniej gdy ktoś gra, że wymienia się punkty tylko na jeden parametr naraz - moja poprzednia wiadomość może (nie musi) być pomysłem jak sobie radzić w przypadku pokonania Wroga z 2 statystykami w innym sposób niż Walka. Amen xD


Ja nawet nie mam Talismana.

Awatar użytkownika
the MackaN
Filozof
Filozof
Filozof
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Karty
Pająki
Posty: 745
Rejestracja: środa 17 sie 2005, 15:56
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: the MackaN »

Nie wiem na ile oficjalne są zasady z Cyfrowej Edycji Talizmanu, ale tam działa to tak, że jeśli na trofeum zapisana jest zarówno siła jak i moc, to niezależnie od tego na co pokonaliśmy danego wroga, możemy przy wymianie na punkty, dowolnie wybrać czy traktujemy to trofeum jako SILNE czy MOCNE. Nie możemy też wymienić jednego trofeum zarówno na siłę i na moc. Zawsze jest albo albo.


ODPOWIEDZ