Witamy na forum! Zapraszamy na Zjazd Forum w Warszawie
(10.08.2018 - 12.08.2018).

Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Rzut kością a rzut ruchu/ataku

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
ODPOWIEDZ
Bobołak [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 43
Rejestracja: niedziela 21 lip 2013, 14:28
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 31

Rzut kością a rzut ruchu/ataku

Post autor: Bobołak » piątek 27 wrz 2013, 22:09

Hej,

Mam pytanie odnośnie kwestii nazewnictwa rzutów. Istnieją karty pozwalające ponowić rzut ruchu/ataku. Komplikacja pojawia się przy wykorzystaniu kiścienia (walka) lub konia (ruch). Czy karta typu Kieł, przyjaciel, pozwalający "ponownie wykonać swój rzut ataku" tyczy się pojedynczego rzutu kostką czy też rzutu w sensie całościowym (podwójnego przy użyciu kiścienia/konia). Na przykładzie - która z sytuacji jest prawidłowa:

1) Gracz używa kiścienia i rzuca 6 i 1 za atak. Za pomocą Kła ponawia rzut gdzie wypadło 1 i przykładowo uzyskuje 6 + 3

2) Graczu używa kiścienia i rzuca 6 i 1 za atak. Za pomocą kła ponawia rzut ogólny i losuje dwie nowe liczby, przykładowo 3 + 4

Dzięki za odp.



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Krampus Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 18736
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Mały Nemo » piątek 27 wrz 2013, 22:30

Według zasad (i instrukcji) za pomocą Losu można ponawiać rzutu. Kiedy ponawiamy rzut, ponawiamy tylko jedną z kości tego rzutu (bez względu na ilość rzucanych kości). Czyli odpowiedź 1) jest prawidłowa.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Bobołak [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 43
Rejestracja: niedziela 21 lip 2013, 14:28
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 31

Post autor: Bobołak » piątek 27 wrz 2013, 22:46

To wywołuje dalsze komplikacje. Załóżmy, że Garbusa, przyjaciel, oraz konia. Zacytuję "Pozwala oa poruszać się o tyle obszarów ile uzyskałeś w rzucie za ruch. Przed chwilą uznaliśmy, że rzut traktujemy "jednostkowo" nie "całościowo". Używając konia gracz wyrzuca 4 i 6. Chce również użyć garbusa... I dwa przykłady:

1) W tym przypadku jednak bierze całościowo rzut za ruch jako 2 rzuty kością i porusza się o dowolną ilość obszarów nie większą niż 10.

2) Zgodnie z przykładem walki bierze pod uwagę pojedynczy rzut za ruch. Jeśli tak to który? 4 czy 6?

3) Nie może użyć Garbusa

Tak jak bardziej sensowne wydaje się rozwiązanie 1 to jednak nie jest to zgodne z tym co uzgodniliśmy na przykładzie walki. Jak to zatem ujednolicić?

Edit: Właśnie zauważyłem w FAQ że nie można łączyć konia z sową.



Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 4272
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon » piątek 27 wrz 2013, 23:03

Bobołak pisze:Przed chwilą uznaliśmy, że rzut traktujemy "jednostkowo" nie "całościowo".
Nic takiego nie widzę ustalonego. Widzę natomiast że rzut za ruch może się składać z więcej niż 1 kostki.
Ja stosuję jedną prostą zasadę która mi zawsze dobrze służyła, mianowicie "wszystkie efekty wpływające na rzut kumulują się, jeśli to możliwe".
Czyli np. mając konia i mechaniczną sowę rzucamy 2k6 za ruch i możemy się ruszyć o wynik lub mniej.
Bobołak pisze:Edit: Właśnie zauważyłem w FAQ że nie można łączyć konia z sową.
Prawda, jest to jednak bardzo dziwne bo po pierwsze nic nie sugeruje żeby to w ogóle był problem, po drugie nigdzie nie ma nawet skrawka wyjaśnienia dlaczego nie można ich razem użyć.
Osobiście ignoruję ten wpis w FAQ (jest to chyba jedyny ruling który ignoruję).


What a view.


Bobołak [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 43
Rejestracja: niedziela 21 lip 2013, 14:28
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 31

Post autor: Bobołak » sobota 28 wrz 2013, 11:00

Czyli w sumie dalej nie ma consensusu w tej kwestii. Jeśli dobrze rozumiem:

Nemo - sugeruje że "powtórzenie rzutu" = powtórzenie rzutu 1 kością.

Bludgeon - sugeruje że "powtórzenie rzutu" = powtórzenie całego rzutu który może składać się z więcej niż 1 kości.

I o to mi właśnie chodzi... Nigdzie nie widzę jednoznacznego klarownego rozstrzygnięcia. Rzeczywiście przykład losu przeważa nieco szalę na rację Nemo gdyż w instrukcji jest zapis o powtórzeniu rzutu przy czym chodzi o rzut 1 kością. Ale wciąż nie mam 100% pewności jakoś.



Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Webmaster
Właściciel portalu magiaimiecz.eu
Uczestnik
Spis dodatków autora:
Talisman - Custom Templates (PSD + SE3)
Talisman - Leszy
Posty: 3752
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 34
Kontakt:

Post autor: abubu » sobota 28 wrz 2013, 13:07

Los - przerzucasz kość a nie rzut
Powtórzenie rzutu - to powtarzasz rzut (mogący składać się z X kości) a nie przerzucasz kość

Takie jest moje zdanie i tak gram.


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.


Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: Rebelix » sobota 28 wrz 2013, 15:49

Jeśli chodzi o żetony losu to te pozwalają przerzucić kostkę (jedną kostkę). Czyli nie ważne ilu kości używasz w trakcie rzutu to wykorzystanie żetonu losu pozwala przerzucić, czyli rzucić raz jeszcze tylko jedną kością. Kwestia jednak jest taka, że żadna z wymienionych tutaj kart nie ma nic wspólnego z żetonami losu.

Garbus pozwala Ci poruszyć się o dowolną liczbę obszarów nie większą niż wynik rzutu za ruch. Jeśli używasz konia to twój wynik rzutu za ruch to suma oczek z 2 kości a zatem możesz poruszyć się o dowolną liczbę nie większą niż suma oczek z 2 kości. Jeśli zatem używasz konia i wyrzucisz 5 i 3 to możesz poruszyć się o dowolną liczbę obszarów z przedziału 1 - 8. Podobnie jak Bludgeon ja ignoruję zapis z FAQ w sprawie konia i mechanicznej sowy, nie ma on dla mnie sensu.

Kieł pozwala Ci ponowić rzut ataku czyli wykonać go raz jeszcze. Jeżeli używasz kiścienia to twój rzut atak to rzut dwoma kośćmi. A zatem jeśli używasz kiścienia oraz kła żeby ponowić rzut ataku to rzucasz raz jeszcze 2 kośćmi. To znaczy, że jeśli wyrzucisz np. 6 i 1 to rzucasz raz jeszcze obiema kośćmi czyli możesz de facto uzyskać wynik mniejszy. Tutaj np. bardziej opłacalnym mogłoby być wykorzystanie żetonu losu żeby przerzucić tylko tą kość na której wypadło 1, używając kła trzeba rzucić obiema kośćmi.



Budowniczy Mostów
Filozof
Filozof
Filozof
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Posty: 761
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re:

Post autor: Budowniczy Mostów » sobota 27 sty 2018, 23:06

Rebelix pisze:
sobota 28 wrz 2013, 15:49
Jeśli chodzi o żetony losu to te pozwalają przerzucić kostkę (jedną kostkę). Czyli nie ważne ilu kości używasz w trakcie rzutu to wykorzystanie żetonu losu pozwala przerzucić, czyli rzucić raz jeszcze tylko jedną kością. Kwestia jednak jest taka, że żadna z wymienionych tutaj kart nie ma nic wspólnego z żetonami losu.

Garbus pozwala Ci poruszyć się o dowolną liczbę obszarów nie większą niż wynik rzutu za ruch. Jeśli używasz konia to twój wynik rzutu za ruch to suma oczek z 2 kości a zatem możesz poruszyć się o dowolną liczbę nie większą niż suma oczek z 2 kości. Jeśli zatem używasz konia i wyrzucisz 5 i 3 to możesz poruszyć się o dowolną liczbę obszarów z przedziału 1 - 8. Podobnie jak Bludgeon ja ignoruję zapis z FAQ w sprawie konia i mechanicznej sowy, nie ma on dla mnie sensu.

Kieł pozwala Ci ponowić rzut ataku czyli wykonać go raz jeszcze. Jeżeli używasz kiścienia to twój rzut atak to rzut dwoma kośćmi. A zatem jeśli używasz kiścienia oraz kła żeby ponowić rzut ataku to rzucasz raz jeszcze 2 kośćmi. To znaczy, że jeśli wyrzucisz np. 6 i 1 to rzucasz raz jeszcze obiema kośćmi czyli możesz de facto uzyskać wynik mniejszy. Tutaj np. bardziej opłacalnym mogłoby być wykorzystanie żetonu losu żeby przerzucić tylko tą kość na której wypadło 1, używając kła trzeba rzucić obiema kośćmi.
Podbiję temat, bo ostatnio jeden z graczy skorzystał z Kła, żeby ponowić rzut ataku, a drugi z graczy ów ponowiony rzut przerzucił ciemnym losem. Zrobiło się na chwilę gorąco, bo przerzutka okazała się zabójczo skuteczna, więc ten pierwszy podważył zasadność całej, że tak to ujmę, procedury. Ostatecznie zakrzyczeliśmy go, uznając, że bonusy, jakie daje Kieł, to jedno, a przerzucanie losem, to inna sprawa, zatem wszystko odbyło się prawidłowo.
Jeśli ktoś ma odmienne zdanie, chętnie poznam.
bm



Awatar użytkownika
Odyn
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Grupa Wsparcia
Posty: 508
Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Wiek: 27

Re: Rzut kością a rzut ruchu/ataku

Post autor: Odyn » sobota 27 sty 2018, 23:12

Budowniczy ja sie sklaniam do tego, że skoro uzyto ciemnego losu na tym ponowionym rzucie to przerzucasz tylko 1 kość. Jak już napisano: Kieł pozwala Ci ponowić rzut ataku czyli wykonać go raz jeszcze. Rzut odbywa się dwoma koścmi poprzez kiścień, ale przerzucić można tylko 1 kość.


"Więcej życie nie pozwoli rozdzielić, niż śmierć połączyć może." Percy Shelley


Budowniczy Mostów
Filozof
Filozof
Filozof
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Posty: 761
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Rzut kością a rzut ruchu/ataku

Post autor: Budowniczy Mostów » sobota 27 sty 2018, 23:15

Odyn pisze:
sobota 27 sty 2018, 23:12
Budowniczy ja sie sklaniam do tego, że skoro uzyto ciemnego losu na tym ponowionym rzucie to przerzucasz tylko 1 kość. Jak już napisano: Kieł pozwala Ci ponowić rzut ataku czyli wykonać go raz jeszcze. Rzut odbywa się dwoma koścmi poprzez kiścień, ale przerzucić można tylko 1 kość.
Masz rację.
W naszym przypadku Kiścień nie był w grze. Nie odniosłem się do wpisu z 2013 r., lecz do rozgrywki z... czwartku ;) Wrzucę zdjęcia.



ODPOWIEDZ