Wikołak - interpretacja zasad
- Rebelix
-
- Posty: 384
- Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
Jeszcze jedno jak wygląda sytuacja z otrzymywaniem przedmiotów przez ropuchę? Bo o ile w przypadku zaklęć instrukcja to tłumaczy to o tyle w przypadku przedmiotów już chyba nie. I tak np. jeśli ropucha wyrzuci "10" w Świątyni gdzie polecenie brzmi "Otrzymujesz Talizman" to czy ignorujemy takie polecenie bo ropucha nie może otrzymywać przedmiotów czy taki Talizman bezpośrednio trafia na obszar Świątyni bo ropucha jedynie nie może posiadać przedmiotów?
- Rebelix
-
- Posty: 384
- Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23498
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
- Rebelix
-
- Posty: 384
- Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
Różnica jest taka, że Talizman który się trafia w talii Przygód w wyniku losowania trafia na planszę a dopiero stamtąd w wyniku rozpatrywania karty trafia do naszej strefy gry.
Talizman który otrzymujemy w wyniku rzutu "10" w Świątyni trafia najpierw do naszej strefy gry a dopiero stamtąd jeśli go nie chcemy trafia na obszar Świątyni.
Cała ta sytuacja po moim przemyśleniu sprowadza się do tego żeby ustalić czy zakaz posiadania czegoś = zakaz otrzymywania czegoś.
Jeżeli przyjmiemy, że zakaz posiadania czegoś = zakaz otrzymywania czegoś to:
1. W takim przypadku ropucha która wyrzuci "10" w Świątyni powinna zignorować instrukcję obszaru.
2. Poszukiwacz który ma zakaz posiadania przyjaciół nie może użyć zaklęcia mesmeryzmu bo nie może otrzymać żadnego przyjaciela (zgodność z instrukcją).
3. Poszukiwacz nie może oddać przedmiotu, którego inny poszukiwacz nie może posiadać, poszukiwaczowi bo nie może on go otrzymać.
A zatem to co Nemo napisałeś w sprawie psotnego diablika nie jest w zgodzie z tym co piszesz w sprawie ropuchy.
Jeżeli przyjmiemy, że zakaz posiadania nie oznacza zakazu otrzymywania to:
1. Ropucha która wyrzuci "10" w Świątyni umieszcza talizman na obszarze świątyni.
2. Poszukiwacz który nie może posiadać przyjaciół może użyć zaklęcia mesmeryzmu ale przyjaciela będzie musiał od razu odłożyć na obszar na którym się znajduje (niezgodność z instrukcją)
3. Poszukiwacz może oddać innemu poszukiwaczowi przedmiot nawet gdy ten nie może go posiadać, ten poszukiwacz będzie musiał go natychmiast porzucić na obszarze na którym się znajduje.
Talizman który otrzymujemy w wyniku rzutu "10" w Świątyni trafia najpierw do naszej strefy gry a dopiero stamtąd jeśli go nie chcemy trafia na obszar Świątyni.
Cała ta sytuacja po moim przemyśleniu sprowadza się do tego żeby ustalić czy zakaz posiadania czegoś = zakaz otrzymywania czegoś.
Jeżeli przyjmiemy, że zakaz posiadania czegoś = zakaz otrzymywania czegoś to:
1. W takim przypadku ropucha która wyrzuci "10" w Świątyni powinna zignorować instrukcję obszaru.
2. Poszukiwacz który ma zakaz posiadania przyjaciół nie może użyć zaklęcia mesmeryzmu bo nie może otrzymać żadnego przyjaciela (zgodność z instrukcją).
3. Poszukiwacz nie może oddać przedmiotu, którego inny poszukiwacz nie może posiadać, poszukiwaczowi bo nie może on go otrzymać.
A zatem to co Nemo napisałeś w sprawie psotnego diablika nie jest w zgodzie z tym co piszesz w sprawie ropuchy.
Jeżeli przyjmiemy, że zakaz posiadania nie oznacza zakazu otrzymywania to:
1. Ropucha która wyrzuci "10" w Świątyni umieszcza talizman na obszarze świątyni.
2. Poszukiwacz który nie może posiadać przyjaciół może użyć zaklęcia mesmeryzmu ale przyjaciela będzie musiał od razu odłożyć na obszar na którym się znajduje (niezgodność z instrukcją)
3. Poszukiwacz może oddać innemu poszukiwaczowi przedmiot nawet gdy ten nie może go posiadać, ten poszukiwacz będzie musiał go natychmiast porzucić na obszarze na którym się znajduje.
- Andur
-
- Posty: 86
- Rejestracja: poniedziałek 07 sty 2013, 19:11
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Wiek: 43
Widzę, że sprawa nie jest jednak prosta. Też przyjąłem podczas gry, że zakaz posiadania nie jest jednoznaczny z zakazem otrzymywania i przedmiot wylądował na planszy.
Gdyby jednak skłaniać się ku temu, że nie można dać Poszukiwaczowi przedmiotu, którego nie może posiadać to sprawę komplikuje sytuacja gdy chciało by się przekazać np. Runiczny Miecz Druidowi, którego charakter jest w tej chwili Dobry, bo niby nie można, ale przecież jeśli będzie chciał wziąć Miecz to może charakter zmienić.
Gdyby jednak skłaniać się ku temu, że nie można dać Poszukiwaczowi przedmiotu, którego nie może posiadać to sprawę komplikuje sytuacja gdy chciało by się przekazać np. Runiczny Miecz Druidowi, którego charakter jest w tej chwili Dobry, bo niby nie można, ale przecież jeśli będzie chciał wziąć Miecz to może charakter zmienić.
-
-
- Posty: 8
- Rejestracja: czwartek 07 mar 2013, 06:17
- Lokalizacja: 3miasto
- Płeć:
Wczoraj w rozgrywce wyszedł problem Wyroczni i Zdarzeń, przyjrzeliśmy się dokładnie zasadom starając się maksymalnie je zinterpretować. Nawiążę do nierozstrzygniętej kwestii
Wydaje się więc wobec powyższego, że do upływu czasu liczą się karty Zdarzeń wyciągnięte ze stosu, które będą rozpatrywane. Te wyciągnięte i odrzucone (via Wyrocznia) rozpatrywane nie będą, stąd takie Zdarzenia nie powinny powodować upływu czasu.
Z instrukcji o upływie czasuRebelix pisze:
Przecież rozpatrywanie kart zdarzeń nie ma tu nic do rzeczy. Instrukcja mówi wyraźnie, że jedynym czynnikiem potrzebnym do zmiany karty czasu jest wylosowanie zdarzenia. Instrukcja nic nie mówi coby jej rozpatrzenie było wymagane. Jeśli uznajesz, że odrzucona karta zdarzenia nie jest w grze to nie zmienia to faktu, że została ona wylosowana.
Tak dla porządku i pełnej jasności, wg instrukcji podstawowej, karty należy rozpatrywać w kolejności liczb na nich. Samo wzięcie z talii karty i odczytanie jej treści nie jest wobec tego "rozpatrywaniem" (jeśli dany obszar wymaga wyciągnięcia kilku kart, to ciągniemy je po kolei, czytamy, ustawiamy w porządku numerycznym i dopiero następuje rozpatrywanie).Za każdym razem, kiedy Poszukiwacz podczas swojej tury
wylosuje jedną lub więcej kart Zdarzeń, zanim rozpatrzy
jakąkolwiek kartę, musi odwrócić kartę Czasu na drugą
stronę.
Przykład: Obecnie jest Dzień. Łowczyni Wampirów podczas
swojej tury wylosowała Zdarzenie. Przed rozpatrzeniem tej
karty Zdarzenia, zapada zmierzch – karta Czasu zostaje
odwrócona na stronę Nocy.
Wydaje się więc wobec powyższego, że do upływu czasu liczą się karty Zdarzeń wyciągnięte ze stosu, które będą rozpatrywane. Te wyciągnięte i odrzucone (via Wyrocznia) rozpatrywane nie będą, stąd takie Zdarzenia nie powinny powodować upływu czasu.
-
-
- Posty: 30
- Rejestracja: środa 24 paź 2012, 12:12
- Lokalizacja: Rutki
- Płeć:
- abubu
-
- Posty: 5785
- Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06
Jakiekolwiek Zdarzenie. Księżycowe Zdarzenia różnią się tym, iż mają określoną porę dnia, która następuje wraz z tym zdarzeniem. Dodatkowo dają jakiś "stały" efekt, do czasu zmiany pory dnia. Czyli do wyciągnięcia dowolnego zdarzenia.krasnolud1989 pisze:Czyli po krótko reasumując: zmieniam porę dnia jak wylosuję kartę jakakolwiek z napisem ZDARZENIE (Zaraza, itp) czy trzeba wylosowac karte KSIEZYCOWE ZDARZENIE i dopiero wtedy przewracam na druga strone karte czasu?
Pisze, że "zanim rozpatrzy jakąkolwiek kartę" a nie zanim rozpatrzy kartę Zdarzenia. Tak więc nie ma wymogu rozpatrzenie karty Zdarzenia. W ogóle nie ma wymogu rozpatrywania jakiejkolwiek karty. Zdanie to tylko określa, kiedy należy dokonać zmiany pory dnia.macafa6 pisze:Wydaje się więc wobec powyższego, że do upływu czasu liczą się karty Zdarzeń wyciągnięte ze stosu, które będą rozpatrywane. Te wyciągnięte i odrzucone (via Wyrocznia) rozpatrywane nie będą, stąd takie Zdarzenia nie powinny powodować upływu czasu.
Ja ogólnie gram tak, iż karty wchodzące do gry (również odrzucane) wpływają na zmianę pory dnia. Nie tyczy się to kart "podglądanych" (np. poprzez zdolność w styl: w dowolnej chwili możesz podglądnąć wierzchnią kartę ze stosu przygód).
-
-
- Posty: 30
- Rejestracja: środa 24 paź 2012, 12:12
- Lokalizacja: Rutki
- Płeć:
"W ciągu Dnia, zarówno podczas walki jak i walki psychicznej,
każda istota odejmuje 1 punkt od swojej skuteczności ataku
(do minimum 1).
W Nocy, zarówno podczas walki jak i walki psychicznej,
każda istota dodaje 1 punkt do swojej skuteczności ataku."
Tyczy to sie wszystkich wrogow tak? Potworow, smokow itp?
===
Jak wilkolak staje na polu z jakims poszukiwaczem i jest dzien to wtedy sie go nie rozpatruje? Poprostu spotyka sie go tylko w nocy ?
każda istota odejmuje 1 punkt od swojej skuteczności ataku
(do minimum 1).
W Nocy, zarówno podczas walki jak i walki psychicznej,
każda istota dodaje 1 punkt do swojej skuteczności ataku."
Tyczy to sie wszystkich wrogow tak? Potworow, smokow itp?
===
Jak wilkolak staje na polu z jakims poszukiwaczem i jest dzien to wtedy sie go nie rozpatruje? Poprostu spotyka sie go tylko w nocy ?
Ostatnio zmieniony czwartek 18 lip 2013, 12:40 przez krasnolud1989, łącznie zmieniany 1 raz.
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6270
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Wszystkich istot czyli Wrogów i przeciwników opisanych na planszy, alternatywnych zakończeniach itp. Czyli wszystkiego co nie jest graczem.krasnolud1989 pisze:"W ciągu Dnia, zarówno podczas walki jak i walki psychicznej,
każda istota odejmuje 1 punkt od swojej skuteczności ataku
(do minimum 1).
W Nocy, zarówno podczas walki jak i walki psychicznej,
każda istota dodaje 1 punkt do swojej skuteczności ataku."
Tyczy to sie wszystkich wrogow tak? Potworow, smokow itp?
Pisząc staje masz na myśli kończy ruch? Jeśli tak to rozpatruje się go.krasnolud1989 pisze:Jak wilkolak staje na polu z jakims poszukiwaczem i jest dzien to wtedy sie go nie rozpatruje? Poprostu spotyka sie go tylko w nocy ?
Ostatnio zmieniony czwartek 18 lip 2013, 08:59 przez Bludgeon, łącznie zmieniany 1 raz.
What a view.
-
-
- Posty: 30
- Rejestracja: środa 24 paź 2012, 12:12
- Lokalizacja: Rutki
- Płeć:
- Rogo
-
- Posty: 6176
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
http://galakta.pl/download/Talisman_Wilkolak_www.pdf masz tu instrukcję.
Jeśli Wilkołak porusza się w Nocy i wkroczy na obszar, na
którym znajduje się jakiś Poszukiwacz, musi natychmiast
zakończyć ruch na takim obszarze.
Nie ma tu żadnych niejasności, wystarczy poczytać.Za każdym razem, kiedy Wilkołak zakończy swój ruch
na obszarze, na którym znajduje się co najmniej jeden
Poszukiwacz, gracz, który poruszał figurką Wilkołaka, musi
wybrać jednego z Poszukiwaczy na tym obszarze. Następnie
wybrany Poszukiwacz musi rzucić jedną kością i porównać
wynik z listą znajdującą się na karcie Wilkołaka, aby sprawdzić
co się wydarzyło.
Ja nawet nie mam Talismana.
-
-
- Posty: 30
- Rejestracja: środa 24 paź 2012, 12:12
- Lokalizacja: Rutki
- Płeć:
- Nokturn
-
- Posty: 24
- Rejestracja: czwartek 19 wrz 2013, 14:28
- Lokalizacja: B-B
- Płeć:
Witam wszystkich bardzo serdecznie. To pierwszy post więc nie opieprzajcie mnie za bardzo, jesli złamałem jakies zasady:) Przed chwila kupiłem Wilkołaka i zauważyłem, że nie ma wyraźnych zasad odnośnie pozbycia się karty likantropa. czytałem oczywiście to co pisaliście w temacie. Niemniej jednak zastanawia mnie opcja, którą wyszukałem w necie:
http://boardgamegeek.com/thread/937526/ ... rope-cards
Ktoś sobie zrobił moda do likantropa z propozycją pozbycia się go po zapłaceniu dwóch sztuk złota w kapliczce. Jeszcze nie grałem więc nie wiem jak by sie to sprawdziło w praktyce. Co o tym sądzicie?
Pozdrawiam
http://boardgamegeek.com/thread/937526/ ... rope-cards
Ktoś sobie zrobił moda do likantropa z propozycją pozbycia się go po zapłaceniu dwóch sztuk złota w kapliczce. Jeszcze nie grałem więc nie wiem jak by sie to sprawdziło w praktyce. Co o tym sądzicie?
Pozdrawiam
-
-
- Posty: 1
- Rejestracja: wtorek 04 maja 2021, 00:35
- Płeć:
Re: Wikołak - interpretacja zasad
Czy będąc likantropem, po odkryciu karty Tłum Wieśniaków, można użyć Wilczej Zguby i pozbyć się karty likantropa czy przegrywamy od razu?
-
-
- Posty: 98
- Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 16:12
- Lokalizacja: Przemyśl
- Płeć:
-
-
- Posty: 2
- Rejestracja: środa 07 kwie 2021, 11:57
- Płeć:
Re: Wikołak - interpretacja zasad
Witajcie!
Mam dylemat z kartą Nocny Powóz. Za dnia powóz sobie jeździ po krainie, jak już tu wspomniano wcześniej. W nocy mam dylemat. Oczywiście przesuwa gracza na dowolny inny obszar, po tym karta jest odrzucana. Ale czy na tym obszarze następnie wykonuje się jego akcję, czy nie?
Mi się wydaje, że to jest koniec - przesunąć, odrzucić, następny gracz. Ale moi współgracze twierdzą, że powinno się wykonać akcję nowego obszaru po przesunięciu poszukiwacza.
Kto ma rację?
Mam dylemat z kartą Nocny Powóz. Za dnia powóz sobie jeździ po krainie, jak już tu wspomniano wcześniej. W nocy mam dylemat. Oczywiście przesuwa gracza na dowolny inny obszar, po tym karta jest odrzucana. Ale czy na tym obszarze następnie wykonuje się jego akcję, czy nie?
Mi się wydaje, że to jest koniec - przesunąć, odrzucić, następny gracz. Ale moi współgracze twierdzą, że powinno się wykonać akcję nowego obszaru po przesunięciu poszukiwacza.
Kto ma rację?
- Rogo
-
- Posty: 6176
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
Re: Wikołak - interpretacja zasad
Cześć,
Twoi współgracze mają rację - badasz każdy obszar, na który trafisz (o ile ciągle trwa Twoja tura i o ile nie spotykasz Poszukiwacza na tym obszarze) - patrz przykład spotkania w instrukcji na stronie 9.
Jeśli zostajesz gdzieś przesunięty w wyniku przegranej walki, to nie badasz obszaru, bo przegrana walka (podobnie jak remis) oznacza koniec Twojej tury.
Twoi współgracze mają rację - badasz każdy obszar, na który trafisz (o ile ciągle trwa Twoja tura i o ile nie spotykasz Poszukiwacza na tym obszarze) - patrz przykład spotkania w instrukcji na stronie 9.
Jeśli zostajesz gdzieś przesunięty w wyniku przegranej walki, to nie badasz obszaru, bo przegrana walka (podobnie jak remis) oznacza koniec Twojej tury.
Ja nawet nie mam Talismana.
-
-
- Posty: 2
- Rejestracja: środa 07 kwie 2021, 11:57
- Płeć:
Re: Wikołak - interpretacja zasad
Drugie pytanie mam o kartę Godzina Czarów. Mówi ona:
EDIT:
@Rogo Dziękuję!
Czy w momencie odkrycia karty dotyczy ona również mnie? Wydaje mi się, że pierwszą osobą korzystającą z tej właściwości powinien być kolejny gracz. Mam rację?Kiedy Poszukiwacz rozpoczyna swoją turę, może otrzymać tyle Zaklęć, na ile pozwala mu jego moc.
EDIT:
@Rogo Dziękuję!
- Rogo
-
- Posty: 6176
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
Re: Wikołak - interpretacja zasad
W momencie gdy dobierasz tę kartę jesteś już dawno po rozpoczęciu tury, więc nie dobierasz zaklęć.
Ja nawet nie mam Talismana.