Teleport, Płaszcz Piór a poruszanie się na Koronie Władzy

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
ego [Autor tematu]
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 16
Rejestracja: środa 15 sie 2012, 02:07
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Teleport, Płaszcz Piór a poruszanie się na Koronie Władzy

Post autor: ego »

Wczoraj mieliśmy ciekawą rozgrywkę. Ghul po pokonaniu w Skarbcu w Podziemiach bossa wbrał jako przedmiot Płaszcz Piór. Następnie po kilku turach przekroczył Tajemne Wrota. W następnej turze kolejny poszukiwacz przeszedł przez Tajemne Wrota i odbyło się spotkanie tych graczy -> w wyniku czego Ghul stracił jedyny posiadany Talisman. I teraz pytania:

1) Czy posiadając Płaszcz Piór (z dodatku podziemia) można teleportować się w wewnętrznen Krainie od razu na Koronę Władzy?

Text Płaszcza Piór: Whenever you pay a fate to reroll the die for your move, you may replenish 1 fate.
Instead of moving normally, you may discard the Cloak of Feathers to teleport to any space in the same Region.

2) Jeśli można się przenieść tam przy użyciu tego przedmiotu to trzeba w ogóle posiadać Talisman? W takim razie po co w kartach Skarbów jest Talisman? To chyba logiczne że skoro jest przedmiot który od razu nas teleportuje na Koronę Władzy to nie wybierzemy Talismanu.

3) Jeśli w punkcie 1) odpowiedź jest twierdząca to znaczy że tak samo działa teleport?


Awatar użytkownika
sardo
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 145
Rejestracja: czwartek 07 paź 2010, 17:42
Lokalizacja: Wieliczka
Płeć:
Wiek: 27

Post autor: sardo »

1) Tak można się przenieść dzięki Płaszczowi Piór bezpośrednio na Koronę Władzy

2) Nie trzeba mieć w takim wypadku Talizmanu, Talizman wymagany jest w Dolinie Ognia (chyba tak nazywa się pole poprzedzające KW)
No zależy od sytuacji, Płaszcz Piór może być już wybrany, zakończeniem może być Wszyscy przeciw wszystkim a przeciwnik może być pole od KW i wybór Talizmanu może być ratujący, przy zakończeniu Król Smoków bardziej przydatnym może być Talizman (zwłaszcza jak wygramy na +8 z Uśmiechniętym), Talizman może się przydać do Relikwiarza by wziąć ciekawą nagrodę za zadanie (np. Zemstę Wiedźmy)... Jest milion opcji, wszystko zależy jak wygląda rozgrywka ;)

3) Teleportem nie można się przenieść na Koronę Władzy. Jest na nim zapisek, który nie pozwala tego uczynić ;)


ego [Autor tematu]
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 16
Rejestracja: środa 15 sie 2012, 02:07
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: ego »

Tyle że na Płaszczu Piór jest zapis "zamiast wykonywać normalny ruch, możesz się przenieść na dowolny obszar tej krainy". W zasadach Podstawki jest że w Wewnętrzym Kręgu "zamiast wykonywać normalny ruch Poszukiwacz porusza się o jedno pole.

-> W takim wypadku ruch o 1 pole nie jest normalnym ruchem, a co za tym idzie Płaszcz Piór nie działa?


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22075
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

ego pisze:Tyle że na Płaszczu Piór jest zapis "zamiast wykonywać normalny ruch, możesz się przenieść na dowolny obszar tej krainy". W zasadach Podstawki jest że w Wewnętrzym Kręgu "zamiast wykonywać normalny ruch Poszukiwacz porusza się o jedno pole.

-> W takim wypadku ruch o 1 pole nie jest normalnym ruchem, a co za tym idzie Płaszcz Piór nie działa?
W instrukcji chodziło raczej o to, iż w większości przypadków i Krain normalnym ruchem jest rzut kością. Kraina Wewnętrzna jako jedyna jest wyjątkiem i tam Poszukiwacze poruszają się w inny sposób, ale to wciąż jest "normalny ruch" - normalny ruch dla tej Krainy. Sam chyba przyznasz, iż zdanie: "Normalnym ruchem dla Krainy Wewnętrznej jest poruszanie się o 1 pole." brzmi dziwnie.

PS Jon prawdopodobnie by zasugerował, cobyś sprzedał grę ;). N.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

ego [Autor tematu]
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 16
Rejestracja: środa 15 sie 2012, 02:07
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: ego »

Nemomon pisze: PS Jon prawdopodobnie by zasugerował, cobyś sprzedał grę ;). N.
? Ok


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5614
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Rogo »

Nie wiem czy w pierwszym druku podstawki był taki babol (ponoć co nieco błędów się tam pojawiło), ale w instrukcji na stronie Galakty jest napisane:
W Krainie Wewnętrznej nie rzuca się kością za ruch. Zamiast tego
Poszukiwacz porusza się tu o jeden obszar na turę. Zanim Poszukiwacz
będzie mógł ruszyć się na następny obszar Krainy Wewnętrznej
(w kierunku Korony Władzy), będzie musiał wykonać polecenie
zawarte na obszarze, na który właśnie trafił.
A więc nie ma tego co napisałeś: "zamiast wykonywać normalny ruch"
Normalnym ruchem w Krainie Wewnętrznej jest ruch o 1 obszar, bez rzutu kostką (tak więc nie działają tu też żadne zasady modyfikujące rzut za ruch, skoro tego rzutu nie ma).


Ja nawet nie mam Talismana.

Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22075
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

ego pisze:
Nemomon pisze: PS Jon prawdopodobnie by zasugerował, cobyś sprzedał grę ;). N.
? Ok
Rules lawyering nie zawsze jest dobry dla gry ;).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22075
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Rogo pisze:Nie wiem czy w pierwszym druku podstawki był taki babol
Właśnie czytam instrukcję do pierwszego wydania i tam także nie ma "zamiast wykonywać normalny ruch". Jest za to dokładnie taka sama formułka, którą Ty napisałeś.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

ODPOWIEDZ