Strona 1 z 1

walka i odrzucanie przedmiotów

: środa 27 cze 2012, 15:30
autor: ssjeremi
Witam serdecznie ! wszystkich grających w planszowe gry fantasy i nie tylko
PYTANIE - PONIEWAŻ ZACZYNAMY Z MAŁŻONKĄ I RODZINKĄ GRE A MAMY WĄTPLIWOŚCI(zbyt mało info w instrukcji)
Pytanie 1
Jak mam rozumieć porzucenie przedmiotu po przegranej walce zamiast utraty zdrowia?
czy mogę to wykonać zawsze podczas walki z różnymi przeciwnikami siły/moc czy tylko podczas walki z innymi poszukiwaczami(wtedy wygrany zamiast życia zabiera przedmiot pokonanemu?)
pytanie 2
mając kartę kapłana i przyjaciela -Ducha poter coś tam który sprawia że ruszam się tylko o 1 ruch czy mogę go automatycznie zabić wg. karty-umiejętności kapłana czy to jest przyjaciel-duch a nie wróg-duch?
czy kapłan i inne postacie -magiczne mogą używać ciężkich zbroi tak jak wojownik np. pancerzy hełm tarcza itp
jeśli tak to czy przy obronie kożystają z 1 przedmiotu obrony czy ze wszystkich na-raz wg. instrukcji(wiem że ten temat był gdzieś sporny-jak jest wg. twórców)
pozdrawiam to tak tylko na wstępie

: środa 27 cze 2012, 15:46
autor: Mały Nemo
Uszanowanie,
ssjeremi pisze:Pytanie 1
Jak mam rozumieć porzucenie przedmiotu po przegranej walce zamiast utraty zdrowia?
czy mogę to wykonać zawsze podczas walki z różnymi przeciwnikami siły/moc czy tylko podczas walki z innymi poszukiwaczami(wtedy wygrany zamiast życia zabiera przedmiot pokonanemu?)
Może źle coś pamiętam, ale w instrukcji nic o tym nie było. Chodziło bardziej o to, iż można porzucić Przedmiot na obszar, dzięki czemu nie musisz losować karty. Porzucić Przedmiot możesz w dowolnym momencie, czyli jeżeli masz do wylosowania 2 karty i wylosowałeś już 1 z nich, to możesz porzucić Przedmiot, by nie losować drugiej karty.
ssjeremi pisze:pytanie 2
mając kartę kapłana i przyjaciela -Ducha poter coś tam który sprawia że ruszam się tylko o 1 ruch czy mogę go automatycznie zabić wg. karty-umiejętności kapłana czy to jest przyjaciel-duch a nie wróg-duch?
Poltergeist nie jest Duchem. Zdolność Kapłana wpływa jedynie na Wróg-Duch.
ssjeremi pisze:czy kapłan i inne postacie -magiczne mogą używać ciężkich zbroi tak jak wojownik np. pancerzy hełm tarcza itp
jeśli tak to czy przy obronie kożystają z 1 przedmiotu obrony czy ze wszystkich na-raz wg. instrukcji(wiem że ten temat był gdzieś sporny-jak jest wg. twórców)
Kapłan może używać pancerzy, jedynie jego zdolność ogranicza mu używanie Broni. Podobnie z innymi Poszukiwaczami, jeżeli nie mają zdolności zabraniającej używania czegoś, to mogą z tego korzystać.

Kwestia sporna była w MiMie oraz MMie. W TMiMie, w którego gracz, można używać tylko 1 Pancerza naraz.

Pozdrawiam.

: środa 27 cze 2012, 15:58
autor: Krzysiek
ssjeremi pisze:Pytanie 1
Jak mam rozumieć porzucenie przedmiotu po przegranej walce zamiast utraty zdrowia?
czy mogę to wykonać zawsze podczas walki z różnymi przeciwnikami siły/moc czy tylko podczas walki z innymi poszukiwaczami(wtedy wygrany zamiast życia zabiera przedmiot pokonanemu?)
Nemomon pisze:Może źle coś pamiętam, ale w instrukcji nic o tym nie było. Chodziło bardziej o to, iż można porzucić Przedmiot na obszar, dzięki czemu nie musisz losować karty. Porzucić Przedmiot możesz w dowolnym momencie, czyli jeżeli masz do wylosowania 2 karty i wylosowałeś już 1 z nich, to możesz porzucić Przedmiot, by nie losować drugiej karty.
Jak dla mnie Nemo, pytającemu chodziło o zabranie przedmiotu po wygranej walce. Jako nagrody. Tylko się przejęzyczył z tym "porzuceniem".
Jeśli o to panu chodzi to ten kto wygra walkę ma wybór:
-może zabrać przeciwnikowi Przedmiot lub sztukę złota
albo:
-może pozbawić przeciwnika punktu Życia
ssjeremi pisze:pytanie 2
mając kartę kapłana i przyjaciela -Ducha poter coś tam który sprawia że ruszam się tylko o 1 ruch czy mogę go automatycznie zabić wg. karty-umiejętności kapłana czy to jest przyjaciel-duch a nie wróg-duch?
Nemomon pisze:Poltergeist nie jest Duchem. Zdolność Kapłana wpływa jedynie na Wróg-Duch.
Dodam że słówko "duch" w opisie Poltergeista jest tylko dla utworzenia klimatu. Z punktu widzenia gry taki opis nic nie znaczy.

: środa 27 cze 2012, 16:35
autor: Bludgeon
Nemomon pisze:Zdolność Kapłana wpływa jedynie na Wróg-Duch.
Na 100%? Co z duchem na Skałach?

: środa 27 cze 2012, 16:42
autor: Mały Nemo
Nie działa. Tak samo jak smocze karty ze Smoków nie działają na Smoka przykładowo z Jaskini.

: środa 27 cze 2012, 16:48
autor: Bludgeon
Ale jaja, zawsze grałem odwrotnie (czyli, jeśli walczymy z wrogiem z planszy, to jego imię = jego podtyp).

: środa 27 cze 2012, 16:58
autor: Mały Nemo
Looknij do instrukcji Smoków, pamiętam że było tam zdjęcie z powiększeniem typu Enemy - Dragon i to było wyjaśnione.

: środa 27 cze 2012, 17:17
autor: Krzysiek
Bludgeon, dostajesz plusa za rozwiniętą interpretację gry.
W świetle zasad Nemo ma rację. Ale póki gracie dla rozrywki to Kapłan może śmiało fragować tego ducha na skałach.:) Rozgrywki w których złotą zasadą jest "Czy to trzyma się kupy?" mają swój urok.

My np. używamy tego przy Arkham Horror.

: środa 27 cze 2012, 17:40
autor: Mały Nemo
Aczkolwiek do czasu, dopóki nie używacie kart "połóż tego Ducha na tę kartę", bo obszaru ani Jaskini nie położysz ;).

Aczkolwiek mnie osobiście nie przeszkadza używać znanych Wrogów typów. Przykładowo, jeżeli w którejś karcie występuje Lew i wiemy, że to kopia karty Zwierzęcia, to byłbym pozwolił użyć zdolności przeciw Zwierzętom. Ale tylko i wyłącznie przeciw istotom, którzy są również reprezentowani przez karty (jak Smok). Taki osiłek z Gospody już nie.

: środa 27 cze 2012, 22:18
autor: ssjeremi
dzięki Panowie za szybką i klarowną odpowiedź
pozdrawiam!