Smoki - pytania o zasady z rozszerzenia

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 21228
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 13

Post autor: Mały Nemo » niedziela 02 gru 2012, 18:28

1. Łuska ignoruje wszystkie efekty obszaru, więc jeżeli wylosujesz Wroga na Ruinach, to nie otrzymuje on +2 do skuteczności. Identycznie, jeżeli współwalczy z nim inny Wróg - traktuje się tę walkę jakby była na obszarze "blank". Aczkolwiek zdolności Poszukiwaczy i ich kart wciąż wywierają swój efekt.

2. Nie przypominam sobie tego Przedmiotu, gdybyś podał mi jego nazwę, to mógłbym przeczytać, co na nim jest napisane i pełniej Ci odpowiedzieć. Na ten czas mogę jednakże powiedzieć, iż musisz wtedy położyć na dowolny niezajęty obszar.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: Rebelix » niedziela 02 gru 2012, 19:49

Przypuszczam, że chodzi o Magiczny Przedmiot "Posążek Smoka" z talii Grilipusa. A właśnie... cześć wszystkim, nowy jestem. ;)



Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 31

Post autor: HunteR » niedziela 02 gru 2012, 19:53

No siema :wink: Chociaż chyba nie taki całkiem nowy, bo z tego co widzę to dołączyłeś cztery lata temu :P

Nie potwierdzę ani nie zaprzeczę, aktualnie Smoki leżą u kumpla więc nie mam wglądu do kart, pamiętam jedynie że podczas ostatniej partii ktoś zdobył takowy przedmiot do przyciągania łusek. Mieliśmy wtedy problem żeby dojść do porozumienia czy można przyciągać te łuski tam gdzie już jakieś są (a zatem losować więcej smoczych kart) czy nie.

Jeszcze jedno pytanie przyszło mi teraz do głowy. Smoczą łuskę można zabrać tylko kiedy pokona się wroga ze smoczej karty, tak? Jeśli na karcie wylosowaliśmy przyjaciela, przedmiot czy miejsce, łuski nie zabieramy?


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]

Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: Rebelix » niedziela 02 gru 2012, 19:57

Nie zabieramy. A tu masz opis wyżej wspomnianego posążku:

"Kiedy zakończysz swój ruch, możesz przenieść jedną smoczą łuskę znajdującą się w tej samej Krainie na swój obszar. Możesz tego dokonać tylko raz na rundę."



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 21228
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 13

Post autor: Mały Nemo » niedziela 02 gru 2012, 19:58

Nie pamiętam dokładnie, czy konkretnie ze smoczej talii, czy też generalnie wystarczy pokonać Wroga, aby wziąć łuskę, ale tak - tylko Wroga. Przyjaciele &c pozostawiają łuski na obszarze.

Cześć Rebelix!


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: Rebelix » poniedziałek 03 gru 2012, 14:12

I jak z tym posążkiem smoka? Można przenieść na swój obszar smoczą łuskę jeśli już jakaś się tam znajduje?



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 21228
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 13

Post autor: Mały Nemo » niedziela 09 gru 2012, 20:32

Rebelix pisze:I jak z tym posążkiem smoka? Można przenieść na swój obszar smoczą łuskę jeśli już jakaś się tam znajduje?
Trochę to trwało, ale w końcu doczytałem się karty.

Pierwej:
Jeżeli Poszukiwacz pokona Wroga z karty Smoka, oprócz
zachowania go jako trofeum, może zabrać smoczą łuskę
znajdującą się na jego obszarze i umieścić ją w swojej strefie
gracza.
Czyli zabiera się łuski jedynie wtedy, gdy się pokona Wroga z talii Smoków.

Dalej:

Posążek smoka. Osobiście nie widzę przeciwwskazań, żeby na obszarze nie znajdowały się 2 smocze łuski. Smocze łuski muszą być rozkładane równo po obszarach jedynie wtedy, gdy spadają one z karty Smoczego Władcy. Ponieważ Posążek przenosi łuskę, to nie stosuje się do zasady umieszczania smoczych łusek.

I jeszcze jedno:

Gdzieś tutaj albo na Galakcie czytałem pytanie o smoczych łuskach w Krainie Wewnętrznej. Instrukcja jasno odpowiada:
Ważne: Poszukiwacze przebywający w Krainie Wewnętrznej
nie umieszczają smoczych łusek na swoich obszarach. Zamiast
tego wszystkie trzy łuski znajdujące się na karcie Króla Smoków
należy od razu odrzucić.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: Rebelix » niedziela 09 gru 2012, 20:53

Ta z tymi smoczymi łuskami w krainie wewnętrznej to ja zapodałem takiego babola zanim dobrze się nie wczytałem w instrukcję. Poprawiłem się w tamtym poście ale kajam się raz jeszcze.. moja wina!



Candyman86
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 30
Rejestracja: niedziela 04 gru 2011, 09:32
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Post autor: Candyman86 » sobota 26 sty 2013, 11:04

Witajcie :)
Ja mam takie pytanko. Nie posiadam Smoków, a nurtuje mnie jedna kwestia. Czy grając z tym dodatkiem można korzystać z alternatywnych zakończeń z innych dodatków? Jeśli tak to jak to dokładnie wygląda? a jeśli nie to czy trzeba całkiem zrezygnować z dodatku Smoki i usunąć z talii przygód karty z tego dodatku?


*snip* //Nemo

Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5440
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon » sobota 26 sty 2013, 17:09

Candyman86 pisze:Czy grając z tym dodatkiem można korzystać z alternatywnych zakończeń z innych dodatków?
Z tego co pamiętam to nie można. Ja znalazłem na to sposób, no ale to już nie w oryginalnych zasadach.
Candyman86 pisze:a jeśli nie to czy trzeba całkiem zrezygnować z dodatku Smoki i usunąć z talii przygód karty z tego dodatku?
W talii przygód nie ma żadnych kart z tego dodatku.


What a view.


Awatar użytkownika
Draco
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 3
Rejestracja: wtorek 05 lut 2013, 21:27
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Draco » wtorek 05 lut 2013, 22:25

Witajcie forumowicze.
Jestem tu nowy.
Mam pytanie odnośnie wykorzystywania zebranych smoczych łusek... rozumiem, że otrzymuje się je jedynie za wygraną walkę ze smokiem. Następnie każda łuska dodaje poszukiwaczowi +1 pkt. do rzutu ataku. I tu nasuwają się pytania:
1. Czy w walce z wrogiem np. z zielonej talii mogę wykorzystać łuski innego koloru czy jedynie zielone?
2. Czy mogę wykorzystać łuski dodając sobie punkty także podczas walk z istotami z kart przygód, podziemi i gór?
3. Czy po wykorzystaniu łuski odrzucam ją do stosu łusek odrzuconych?



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 21228
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 13

Post autor: Mały Nemo » wtorek 05 lut 2013, 22:38

Cześć,

Już dawno w Smoki nie grałem, aczkolwiek jestem pewien, iż powtórna lektura (tej super przydługiej) instrukcji do Smoków by rozwiała wątpliwości ;).

Anyway, z tego, co pamiętam:

1. Nie, tylko zielone. I jedynie przeciwko smokom, a nie przeciwko np. kultystom.
2. Nie, tylko smokom z talii smoków.
3. Nie, zostają z Tobą. Odrzucić je możesz poprzez efekty napisane na kartach, np. była karta, iż odrzucając jedną łuskę smoka otrzymujesz komplet zaklęć.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Draco
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 3
Rejestracja: wtorek 05 lut 2013, 21:27
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Draco » środa 06 lut 2013, 12:57

Dzięki za odpowiedź. Rozjaśniło mi to od razu rozgrywkę.
Mam jeszcze pytania...
1. Na obszarze znajduje się łuska zielona oraz odkryta karta przygody. Zielony smok nie jest królem smoków. Zdecydowałem, że rozpatruję łuskę, ciągnę zieloną kartę. Rozumiem, że również rozpatruję tę kartę przygody i zwracam uwagę na kolejność spotkań znajdujących się na kartach? W przypadku, gdy zielony smok nie jest obecnym królem moja tura wygląda podobnie, jednak sam mogę zdecydować czy oprócz karty przygody rozpatrzę dodatkowo smoczą łuskę?
2. Pytanie dotyczące miejsca Smocza Iglica:
“...Rzuć 1 kością. Możesz dodać do wyniku po 1 punkcie za każdą smoczą łuskę znajdującą się w tej Krainie i za każdą łuskę, którą posiadasz...“
Jest to karta z talii zielonego smoka. Czy w tym wypadku liczę łuski każdego koloru czy tylko zielone?



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 21228
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 13

Post autor: Mały Nemo » środa 06 lut 2013, 13:03

1. Zgadza się. Należy jednak pamiętać, iż jeżeli odpowiadająca Królowi Smoków łuska znajduje się na obszarze, instrukcja obszaru z łuską przestaje obowiązywać. Przykładowo walcząc na Runach Twój przeciwnik nie dodaje 2 oczek do swej skuteczności.

2. Wszystkie smocze łuski, również te innych kolorów.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Draco
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 3
Rejestracja: wtorek 05 lut 2013, 21:27
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Draco » czwartek 07 lut 2013, 15:10

Dzięki za szybką i profesjonalną odpowiedź.
Dobrze, że można zasięgnąć informacji na takim forum.
Często instrukcja nie precyzuje niektórych sytuacji... stąd pojawiają się pytania.



gronek31
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 23
Rejestracja: poniedziałek 30 gru 2013, 02:00
Lokalizacja: Częstochowa okolice
Płeć:
Wiek: 24

Post autor: gronek31 » sobota 04 sty 2014, 01:09

WOW sie napisałem nie wiem czy komuś sie chce to czytać pisałem to wczoraj o 1 w nocy więc wybaczcie musiałem to troche z edytować i wprowadzić przerwy o co prosił Nemomon

siemanko. mam problem dosyć duży bo już zaczynam łysieć od czytania tej instrukcji ''mega super opisanej z mega drobnymi szczegółami'' tiaaa

-a tak na serio to po 1 albo nie widzę tego ale gdy jestem w smoczej wieży i losuje kartę i nie pokonam wroga a i tak się przenosze o jeden obszar do przodu co jest DZIWNE i dlatego też tu się mi nasuwa pewne dziwne rozpatrzenie tej sytuacji czy TRACĘ punkt życia jeśli przegram z tym wrogiem bo nigdzie tego w instrukcji nie ma chyba że jestem ślepy ale dosłownie sądząc już po tym że i tak się przesuwam jak przegram no pomijajac schody wiadomo to już nie wiem co z tym życiem bo wygląda na to że różnie moze być może i go nawet nie trace??????

2 pytanie mam odnośnie takiej sytuacji np. jakiś gracz stanął poszukiwaczem na obszarze którym jest łuska nie ważne czy króla smoków czy nie wybrał tą łuske i wylosował kartę wroga i przegrał. następnie inny gracz stanął poszukiwaczem na tym samym obszarze ten smok nadal nie jest królem więc moge wybrać i jest tam wylosuj 1 kartę jest poszukiwacz jest ten smok i łuska ale poszukiwacza olewam i co mógłbym teraz zrobić:

a) czy mogłbym walczyć tylko z tym odkrytym smokiem i jak go pokonam to go zabieram razem z łuską która tam leży CZY jednak żeby podjąć się takiego rozpatrzenia powinienem tak jakby rozpocząć to talią (np varthraxa jeśli taka łuska i karta tam leży) i wtedy rozpatrując łuskę mógłbym ją rozpatrzyć ALE razem z tą jeszcze jedną dodatkową z tej tali varthraxa kartą????

b) w instrukcji był opisany sposób że moge zastosować się do terenu i jak np mam 2 karty wylosować a jest tam już np varthrax (i łuska oczywście bo sam raczej nie moze być bo się je razem zbiera w wygranej walce) to losuje jeszce jakąs karte z tali przygód i jeśli jest wrog to walczą razem no reszta jest napisana więc tak jak chyba w tym przypadku to tak samo musi być rozpatrzony przypadek ''a'' ?????

CZYLI(odnasząc się do punktu ''a'') że łuska leżąca oznacza iż jeśli chce zaatakować tego smoka tam leżącego to czy muszę jeszcze raz losować kartę z tejże tali smoka tak jakby żeton KAZAŁ nam dolosować jeszcze jedną kartę ponieważ leżąca tam karta smoka nie może być sama rozpatrzona, CZYLI rozpatrzona albo przez łuskę z dodatkową kartą albo przez obszar- talie przygód ?????
-no chyba że obszar to np rzuć kością czy też odwiedź kogoś to wtedy rozpatruje też obszar??? CHOĆ w sumie w instrukcji jest że ta talia powoduje ignorowanie obszaru brak wpływu tego obszaru na dalszą ture gracza OPRÓCZ obszaru tego na którym znajduje się polecenie losuj kartę czyli mamy chyba ropatrzyć i karte smoka wtedy i jakąś inną karte ???


PS.jestem nowym fanem talismanu i pewnie to już wszyscy wiedzą ale stwierdzam że jeśli gra miała by byc dobrze ogranięta tzn zasady reguły wszystkie wyjątki to instrukcja musiała by zawierać ze 100 stron w jednym z tych większych dodatków.
Ostatnio zmieniony sobota 04 sty 2014, 14:43 przez gronek31, łącznie zmieniany 7 razy.


Talisman MiM & Talisman DE

Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 21228
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 13

Post autor: Mały Nemo » sobota 04 sty 2014, 03:32

gronek31 pisze:WOW sie napisałem nie wiem czy komuś sie chce te czytać i
Gdybyś stosował jakieś większe przerwy i generalnie starał się napisać tę ścianę textu bardziej przyjemną dla oka, to byłaby większa szansa na to, iż ktoś się skusi przeczytać.

Jutro może odpowiem,


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


AsNied
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 26
Rejestracja: poniedziałek 17 gru 2012, 23:12
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 40

Post autor: AsNied » sobota 04 sty 2014, 11:21

O dzizus. Ja nie dałem rady tego przeczytać, ale wyłapałem kilka sentencji i wyrazów.

Jeżeli poszukiwacz kończy ruch na obszarze, na którym leży łuska, to:

1) Jeżeli łuska należy do nie-króla, to wybiera czy chce:
a)Badać obszar, lub
b)Badać łuskę, lub
c)Spotkać poszukiwacza (jeżeli tam się znajduje)

2) Jeżeli łuska należy do króla to poszukiwacz musi zbadać tą łuskę oraz wszystkie inne karty będące na tym obszarze (nie pamiętam czy i samego obszaru nie musi).
Jeżeli więc inny gracz najpierw wyciągnął smoka i ten smok pozostał na obszarze, to jeżeli ty trafisz na ten obszar, to dociągasz kartę (z tali łuski), a później rozpatrujesz wszystkie karty, jakbyś je na raz wyciągnął.



gronek31
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 23
Rejestracja: poniedziałek 30 gru 2013, 02:00
Lokalizacja: Częstochowa okolice
Płeć:
Wiek: 24

Post autor: gronek31 » sobota 04 sty 2014, 20:07

wiem że dużo ale odpowie mi ktoś na mój post, proszę.


Talisman MiM & Talisman DE

Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 21228
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 13

Post autor: Mały Nemo » sobota 04 sty 2014, 22:22

gronek31 pisze:-a tak na serio to po 1 albo nie widzę tego ale gdy jestem w smoczej wieży i losuje kartę i nie pokonam wroga a i tak się przenosze o jeden obszar do przodu co jest DZIWNE i dlatego też tu się mi nasuwa pewne dziwne rozpatrzenie tej sytuacji czy TRACĘ punkt życia jeśli przegram z tym wrogiem bo nigdzie tego w instrukcji nie ma chyba że jestem ślepy ale dosłownie sądząc już po tym że i tak się przesuwam jak przegram no pomijajac schody wiadomo to już nie wiem co z tym życiem bo wygląda na to że różnie moze być może i go nawet nie trace??????
Pamiętaj, iż zasady losowania kart i poruszania się po Smoczej Wieży są minimalnie inne niźli zasady na pozostałych planszach. Ale efekty badania kart są takie same. To znaczy po przegranej walce Poszukiwacz normalnie traci punkty Życia, a na schodach się cofa. Jeżeli przegra walkę nie na schodach, to traci punkt Życia i idzie do przodu. Przegranie lub zremisowanie walki dalej oznacza koniec obecnej tury.
gronek31 pisze:2 pytanie mam odnośnie takiej sytuacji np. jakiś gracz stanął poszukiwaczem na obszarze którym jest łuska nie ważne czy króla smoków czy nie wybrał tą łuske i wylosował kartę wroga i przegrał. następnie inny gracz stanął poszukiwaczem na tym samym obszarze ten smok nadal nie jest królem więc moge wybrać i jest tam wylosuj 1 kartę jest poszukiwacz jest ten smok i łuska ale poszukiwacza olewam i co mógłbym teraz zrobić:
Jeżeli na obszarze leży łuska Varthraxa i odkryta karta z talii Varthraxa, to normalnie losujesz następną kartę z talii Varthraxa i badasz obie. Jest to trochę dziwnie napisane w instrukcji, ale faktycznie nie ma tam wzmianki, iż losuje się kartę z odpowiadającej talii jedynie wtedy, gdy takowej na obszarze nie ma...
PS.jestem nowym fanem talismanu i pewnie to już wszyscy wiedzą ale stwierdzam że jeśli gra miała by byc dobrze ogranięta tzn zasady reguły wszystkie wyjątki to instrukcja musiała by zawierać ze 100 stron w jednym z tych większych dodatków.
Zgadza się, Talisman ma zbyt wiele kart i kombinacji, ażeby instrukcja potrafiła każdą przewidzieć. Zwłaszcza, że sprytni gracze potrafią też stworzyć niestandardowe zagrania. Inna sprawa, iż instrukcja do 4 edycji także zbyt bogata w szczegóły nie jest (do drugiej edycji także nie była, ale przynajmniej w miarę czytelnie napisana była...).

BTW, to może nie moja sprawa... ale po Twoim stylu pisania trudno mi uwierzyć, iż masz 18 lat. Zdecydowanie nie piszesz jak dorosła osoba, tylko jakieś bazgroły jak dziecko. Brak wielkich liter, znaków przestankowych i generalnie taki szyk zdań, iż bardzo ciężko jest Ciebie zrozumieć, o co właściwie pytasz. I jeszcze ta nadmiarowa liczba pytajników. Sugeruję delikatnie popracować nad formą pisaną, wtedy ludzie o wiele chętniej będą chcieli Ciebie czytać. Obecnie, przeczytać i zrozumieć Twoją wiadomość było małą męką.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


gronek31
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 23
Rejestracja: poniedziałek 30 gru 2013, 02:00
Lokalizacja: Częstochowa okolice
Płeć:
Wiek: 24

Post autor: gronek31 » sobota 04 sty 2014, 23:22

Otóż drogi Nemomon, po pierwsze dziękuję za odpowiedź, jeśli chodzi o ortografię, styl, gramatykę te wszystkie kwestie mnie mało obchodzą.
Żyję trochę z poparciem dla Futurystów, czyli ludzi którzy krytykowali i łamali zasady ortografii, choć robili to też umyślnie czy nie ich po prostu to nie obchodziło bo twierdzili, że to utrudnia życie( i mieli racje ja ich na przykład popieram).
Piszę w taki sposób też dlatego, że było tego dużo i nie miałem już ochoty myśleć o przecinkach, dużych literach, ponieważ według mnie najważniejsze jest przekazanie informacji.
Poza tym ja jestem typem ścisłowca, a nie humanisty. Jestem również typem człowieka ''filozofującego'' rozpatruje wiele rzeczy pod różnym kątem i na różne sposoby co często jest już uciążliwe nawet dla mnie, dlatego też często moje wypowiedzi są chaotyczne, chyba, że je wcześniej przemyśle dokładnie.
Co do wieku to cię nawet zaskoczę bo już za 3 tygodnie kończę 19 lat. Jeśli cię uraziłem mymi postami pod tym względem to przepraszam.


Talisman MiM & Talisman DE

Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 21228
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 13

Post autor: Mały Nemo » sobota 04 sty 2014, 23:30

Jak najbardziej mnie nie uraziłeś. Chciałem tylko powiedzieć, iż trudno jest odpowiadać na coś, co z ledwością się rozumie, a forma wypowiedzi wcale nie zachęca do prób zrozumienia.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: Rebelix » niedziela 05 sty 2014, 09:48

Gronek31 jeśli lubisz filozofować to spróbuj z tym...

Być może przekazanie informacji i jest najważniejsze ale w tym przypadku zamiast coś przekazać chciałeś o coś spytać, a to robi różnicę. Słyszałeś kiedyś powiedzenie "jakie pytanie taka odpowiedź"? Własne poglądy możesz mieć jakie chcesz, i nikomu nic do tego, jednak chcąc lub nie, będąc tutaj jesteś częścią pewnej grupy i ze względu na przyzwoitość i szacunek wypada przynajmniej próbować się dostosować.

Wyobraź sobie sytuację, że bardzo cenisz sobie porządek we własnym pokoju... i odwiedza Cię facet który w ubłoconych buciorach pakuje Ci się do tego pokoju i nie chce ich zdjąć ponieważ ma swoje przekonania, że bez butów czuje się niewygodnie. Ręka sama składa się żeby takiego typa trafić pod oko.

Nie zrozum mnie źle, nie chodzi o to, że nie jesteś tutaj mile widziany. Mnie tam nic do tego i nie mnie decydować. Chodzi o to, że jeśli chcesz tutaj coś znaleźć to musisz dać coś od siebie. W przeciwnym razie będziesz pisał swoje "futurystyczne" teksty a ludzie będą je ignorować tak jak ja zignorowałem twój post z pytaniami ze względu na bardzo małą czytelność. A uwierz mi, że jeśli chodzi o Talisman to czytam tutaj wszystkie pytania i odpowiedzi.



Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5214
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: Rogo » niedziela 05 sty 2014, 10:14

Ja tylko cichutko dodam, że rejestracja na forum jest równoważna z akceptacją regulaminu. Wiem, że mało kto go czyta, ale zacytuję jedno króciutkie zdanie:
Post ma być czytelny i zrozumiały.
Nic osobistego, ale naprawdę czasem ciężko odgadnąć co miałeś na myśli, gdy nie ma przecinków, a zdania są zbyt chaotyczne. Zanim klikniesz "Wyślij" możesz na spokojnie przeczytać swój post i wprowadzić niezbędną korektę ;)

No i masz takie małe 2 przykłady, że interpunkcja ma jednak duże znaczenie:
Mam dużego penisa twierdzi moja tajska narzeczona.
Och, przepraszam za brak interpunkcji.
''Mam dużego penisa'' - twierdzi moja tajska narzeczona.
Jaś miał problemy z przecinkami - zupełnie nie wiedział gdzie je stawiać. Po powrocie ze szkoły oznajmia mamie:
- Znowu pała z dyktanda...
- Niemożliwe! - mówi mama - Pokaż zeszyt!
Matka czyta co napisał syn:
''Do chaty wszedł myśliwy na głowie, miał czapkę na nogach, nowe buty, z cholewkami w zębach, papieros w oczach, świeciła mu radość.''


Ja nawet nie mam Talismana.


litk

Re: Smoki - pytania o zasady z rozszerzenia

Post autor: litk » niedziela 06 sty 2019, 20:49

Co należy zrobić jeśli wylosowało się żeton smoka który aktualnie jest królem smoków, bo jakoś nie mogę zaleźć w instrukcji?



ODPOWIEDZ