Strona 3 z 5

: czwartek 22 mar 2012, 15:17
autor: magick
Czy nikt nie potrafi pomóc?

: czwartek 22 mar 2012, 17:15
autor: Mały Nemo
Nie mam planszy przed sobą, ale wydaje mi się, że jedynie wtedy, gdy stoi się na odpowiednim polu. Niemniej jestem pewien, że instrukcja Smoków to wyjaśnia ;).

: poniedziałek 02 kwie 2012, 23:11
autor: wook
Karta:

Kod: Zaznacz cały

Przełęcz smoczego grzbietu

Przełęcz pozostanie na tym obszarze do końca gry.
Rzuć jedną kością.
Jeśli wynik jest równy lub wyższy od liczby Smoków znajdujących się w tej krainie, możesz przenieść się na dowolny inny obszar w tej Krainie.
Jeśli wynik jest niższy, musisz przesunąć wybranego Smoka znajdującego się w tej samej krainie na ten obszar.
Problem:

Jak to wygląda podczas wychodzenia na Smoczej Wieży?
Czy ta karta ( bo zazwyczaj tam nie ma żadnych smoków ) umozliwia nam przeniesienie się od "kopa" na KW?



Podobnie jest w przypadku Błędnego Rycerza. Czy jak "pomaga" komuś bedącemu w smoczej wieży - może się do niego przenieść?

: sobota 07 kwie 2012, 12:19
autor: Duke
magick pisze:A ja mam pytanie takie: Czy na Smoczej Wieży zawsze gdy przegra sie walke trzeba cofnac sie o 1 pole? Czy tylko z tych pol na ktorych jest to napisane?
W instrukcji na stronie 15 jest (w sumie niezbyt wyraźnie) napisane że "Jeżeli Poszukiwacz zostanie pokonany NA SCHODACH, musi cofnąć się o jeden obszar w kierunku Tajemnych Wrót, zgodnie z poleceniem obszaru"

"Plansza Smoczej Wieży dzieli się więc na "schody" i obszary jak dla mnie "pięter" więc cofamy się tylko gdy przegramy na schodach (tam gdzie na planszy jest to napisane), w innym wypadku stosuje się normalne zasady porażki.

: sobota 07 kwie 2012, 12:40
autor: Rogo
Wniosek: Nie czytaj instrukcji, pytaj o zasady! ;)

: sobota 07 kwie 2012, 12:41
autor: Mały Nemo
Duke pisze:
magick pisze:A ja mam pytanie takie: Czy na Smoczej Wieży zawsze gdy przegra sie walke trzeba cofnac sie o 1 pole? Czy tylko z tych pol na ktorych jest to napisane?
W instrukcji na stronie 15 jest (w sumie niezbyt wyraźnie) napisane że "Jeżeli Poszukiwacz zostanie pokonany NA SCHODACH, musi cofnąć się o jeden obszar w kierunku Tajemnych Wrót, zgodnie z poleceniem obszaru"

"Plansza Smoczej Wieży dzieli się więc na "schody" i obszary jak dla mnie "pięter" więc cofamy się tylko gdy przegramy na schodach (tam gdzie na planszy jest to napisane), w innym wypadku stosuje się normalne zasady porażki.
Swoją drogą obszary wieży także wyglądają momentami jak schody, więc wiadomo z których można się stoczyć. ;)

: poniedziałek 23 kwie 2012, 08:17
autor: Neesty
Hej. Czy w przypadku korzystania z planszy "Smocza wieża", gdzie na każdym polu ciągnie się karty z talii smoczego władcy można korzystać z teleportacji? np. na polu ciągniemy 2 karty: 1 smok którego pokonujemy, 2 nieznajomy który daje nam do wyboru ( szt. złota, punkt mocy lub siły, życie albo teleportację na dowolny obszar w tej krainie ) gracz wybiera teleportację i pytanie- czy może od razu przenieść się na koronę władzy?

: poniedziałek 23 kwie 2012, 09:08
autor: Mały Nemo
Nie pamiętam, czy instrukcja Smoków pozwala na teleportację, ale jeżeli nic o tym nie wspomina, to ja bym pozwolił przenieść się na KW.

: poniedziałek 23 kwie 2012, 13:18
autor: Rogo
No ja jestem wręcz pewien, że skoro Neesty o to pyta, to instrukcję przeczytała od deski do deski ;)

: poniedziałek 23 kwie 2012, 13:22
autor: InsertCoin
Rogo pisze:to instrukcję przeczytała od deski do deski
To instrukcja w TMiMie do Smoków jest napisana na desce? :shock: :mrgreen:

: poniedziałek 23 kwie 2012, 14:18
autor: Mały Nemo
Rogo pisze:No ja jestem wręcz pewien, że skoro Neesty o to pyta, to instrukcję przeczytała od deski do deski ;)
Nauczony doświadczeniem ja nie jestem już tak wręcz pewien ;).

: poniedziałek 23 kwie 2012, 14:52
autor: Rogo
InsertCoin, idź i poucz się związków frazeologicznych :)
http://pl.wiktionary.org/wiki/czytać_od_deski_do_deski


P.S. Tak, wiem, że wiesz, ale bez odpowiedzi tego0 pozostawić nie mogę :D

Nemomon, ale nauczony doświadczeniem wiesz, że nieraz ironizuję ;)

: poniedziałek 23 kwie 2012, 16:24
autor: InsertCoin
Rogo pisze:P.S. Tak, wiem, że wiesz, ale bez odpowiedzi tego0 pozostawić nie mogę
Wiesz, dobrze że wiesz że ja wiem, ale samo mi się jakoś takie skojarzenie nasunęło o tych deskach. ;)

: wtorek 24 kwie 2012, 09:07
autor: Neesty
Hej! racja : ) czytała instrukcje kilkanaście razy ale wiem, że zadaje pytania które można znaleźć w instrukcji - skromnie się przyznaje. To oznajmiam,że przeczytałam 4 razy instrukcje smoki i nic nie wskazuje na to, że w krainie wewnętrznej nie można się teleportować ale mimo tego zawsze wolę jeszcze zadać pytanie na forum : ))

: sobota 23 cze 2012, 18:57
autor: Western
Ok pytanie takie. W przypadku wersji podstawowej, potrzebujemy talismanu aby wdrapać się na koronę władzy. W przypadku nakładki kraina smoków - także potrzeba talismanu. Co w przypadku nakładki smocza wieża? Aby na nią wejść, potrzebny jest w ogóle talisman?

: sobota 23 cze 2012, 19:00
autor: Mały Nemo
Trza sprawdzić, czy któryś z obszarów nakładki wymaga posiadania Talizmanu, by mów wejść ;).

: sobota 23 cze 2012, 19:03
autor: Western
No właśnie z tego co pamiętam - to nie wymaga. Wchodzimy przez drzwi i wspinamy się po schodach losując karty smoków i tyle... Jak ktoś może to proszę o sprawdzenie bo akurat mnie nie ma w domu, a spokoju mi ta sprawa nie da znając mnie. :-)

: sobota 23 cze 2012, 19:10
autor: Mały Nemo
Wieży prawie na pewno nie potrza Talizmanu. Co do tej drugiej, to wydaje mi się, że chyba był jakiś obszar przypominający Płomienną Dolinę.

: sobota 23 cze 2012, 19:13
autor: Western
No ta druga strona (smocza kraina) ma coś w stylu doliny ognia i tam na pewno talisman jest potrzebny. natomiast gra z wieżą na której nie potrzeba talismanu jest trochę... dziwna. no ale zakładając że po pokonaniu władcy podziemi i tak lądujemy na koronie to w sumie mnie to nie dziwi. Hmm ... I gra Talisman jak sama nazwa wskazuje ;P nie polega na zdobyciu mistycznego artefaktu - Talismanu... Ciekawe...

: sobota 23 cze 2012, 19:18
autor: Krzysiek
:googluje: :googluje: :googluje:
Po "zwykłej" nakładce Dolina Ognia jest nadal Doliną Ognia i nadal potrzebuje talizmanu. A w wersji z wieżą nie. Ciekaw jestem czy trudność wieży wynagradza brak tego wymagania.
Edit: Dziwne trochę, dziwne. No ale jeśli nie ma Doliny Ognia to niestety logiczne. Zawsze możesz zrobić house rule.

: wtorek 26 cze 2012, 23:03
autor: Niedźwiedź
Talizman nie jest wymagany w wieży.

@Krzysiek
Wierz mi Panie, rekompensuje w pełni zwłaszcza w fazach 3 i 4, no bo w 5 to już prawie każdy jest taką chodzącą mielarką na wrogów. Osoby liczące na szczęście niekoniecznie lubią wieżę, tutaj bez odpowiedniej siły i mocy (z zapasem losu + życia) nie ujedziemy daleko.

P.S. Tutaj jest post o fazach http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=4962, tak gwoli małej kryptoreklamy ^^

: niedziela 29 lip 2012, 23:30
autor: arai
Właśnie się skumałam, że do tej pory trochę źle korzystałam z żetonów smoków i traktowałam żetony snów i smoczej drzemki jako jedno i to samo i wrzucałam je do jednego wora razem z łuskami. Przez co te drzemki się niepokojąco często trafiały, że aż nie było na czym ich kłaść. Teraz wiem, że z łuskami miesza się tylko 8 żetonów smoczej drzemki, natomiast 19 żetonów snu, które trochę inaczej wyglądają trzyma sie osobno. W momencie wyciągnięcia żetonu smoczej drzemki, jak dobrze rozumiem odrzuca się go, a na wrogu kładzie żeton smoczego snu? Stąd moje pytanie. Po co w ogóle to 19 dodatkowych żetonów, skoro równie dobrze, można od razu te żetony smoczej drzemki kłaść na smokach. Nie rozumiem tej idei, może mi ktoś wyjaśnić sens dodania do gry dodatkowych 19 żetonów Snu?

: niedziela 29 lip 2012, 23:33
autor: Mały Nemo
arai pisze: Nie rozumiem tej idei, może mi ktoś wyjaśnić sens dodania do gry dodatkowych 19 żetonów Snu?
W Taliach Smoków znajdują się karty Smoczego Snu ;).

: niedziela 29 lip 2012, 23:40
autor: arai
Ja wtedy brałam żeton drzemki/snu ze stosu żetonów odrzuconych ;P No ale masz rację, może się tak zdarzyć że nie będzie takowych i wtedy to ma jakiś tam sens ;) Tak w ogóle fajny dodatek. Iluzjonistka przegięta postać ;P

: niedziela 02 gru 2012, 18:18
autor: HunteR
Przejrzałem temat i nie znalazłem odpowiedzi na interesujące mnie kwestie więc albo nikt o to wcześniej nie pytał, albo jestem ślepy, tak czy siak...

Instrukcja Smoków mówi iż smocze łuski ignorują instrukcje obszarów. Rozumiem że jeśli na danym obszarze np. Miasta, Cmentarzu czy Gospody znajduje się łuska smoka nie będącego królem to mogę wybrać czy napotkać łuskę czy też zastosować się do instrukcji obszaru, tak? Jeśli jednak napotykam łuskę, ignoruję treść obszaru, zgadza się? Co jednak w przypadku nieprzyjemnych obszarów takich jak Runy czy Przeklęta Polana? Normalnie mają one wpływ na walkę z przeciwnikami z kart Przygód, czy w przypadku Smoków już nie? A co jeśli na obszarze Runów np. znajduje się już jakiś wróg i łuska, zdecyduję się wylosować kartę smoka na której będzie kolejny wróg? Obaj mają wtedy bonus +2 do ataku czy nie? A może bonus ma tylko stworek z kart Przygód, a smok nie? Co wtedy jeśli obaj mają ten sam numer spotkania?

Druga kwestia dotyczy samych żetonów. Otóż instrukcja Smoków mówi iż kiedy mamy odłożyć łuskę na obszar, a jakaś już się tam znajduje to odkładamy ją na najbliższy nie zajęty przez łuskę obszar. Czy to znaczy że nigdy w żadnym wypadku nie mogą się znaleźć dwie łuski na jednym obszarze? Pamiętam że jest jakiś przedmiot który pozwala przywołać łuskę na swój obszar, czy wtedy można nagiąć tą instrukcję czy też tylko przenosimy na obszary nie zajęte?