Smoki - pytania o zasady z rozszerzenia

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
magick

Post autor: magick » czwartek 22 mar 2012, 15:17

Czy nikt nie potrafi pomóc?



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20775
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: Mały Nemo » czwartek 22 mar 2012, 17:15

Nie mam planszy przed sobą, ale wydaje mi się, że jedynie wtedy, gdy stoi się na odpowiednim polu. Niemniej jestem pewien, że instrukcja Smoków to wyjaśnia ;).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


wook
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 75
Rejestracja: piątek 19 sie 2011, 23:50
Lokalizacja: Gondor
Płeć:

Post autor: wook » poniedziałek 02 kwie 2012, 23:11

Karta:

Kod: Zaznacz cały

Przełęcz smoczego grzbietu

Przełęcz pozostanie na tym obszarze do końca gry.
Rzuć jedną kością.
Jeśli wynik jest równy lub wyższy od liczby Smoków znajdujących się w tej krainie, możesz przenieść się na dowolny inny obszar w tej Krainie.
Jeśli wynik jest niższy, musisz przesunąć wybranego Smoka znajdującego się w tej samej krainie na ten obszar.
Problem:

Jak to wygląda podczas wychodzenia na Smoczej Wieży?
Czy ta karta ( bo zazwyczaj tam nie ma żadnych smoków ) umozliwia nam przeniesienie się od "kopa" na KW?



Podobnie jest w przypadku Błędnego Rycerza. Czy jak "pomaga" komuś bedącemu w smoczej wieży - może się do niego przenieść?



Duke
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 2
Rejestracja: sobota 07 kwie 2012, 12:14
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Post autor: Duke » sobota 07 kwie 2012, 12:19

magick pisze:A ja mam pytanie takie: Czy na Smoczej Wieży zawsze gdy przegra sie walke trzeba cofnac sie o 1 pole? Czy tylko z tych pol na ktorych jest to napisane?
W instrukcji na stronie 15 jest (w sumie niezbyt wyraźnie) napisane że "Jeżeli Poszukiwacz zostanie pokonany NA SCHODACH, musi cofnąć się o jeden obszar w kierunku Tajemnych Wrót, zgodnie z poleceniem obszaru"

"Plansza Smoczej Wieży dzieli się więc na "schody" i obszary jak dla mnie "pięter" więc cofamy się tylko gdy przegramy na schodach (tam gdzie na planszy jest to napisane), w innym wypadku stosuje się normalne zasady porażki.



Awatar użytkownika
Rogo
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5073
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: Rogo » sobota 07 kwie 2012, 12:40

Wniosek: Nie czytaj instrukcji, pytaj o zasady! ;)


Czas umierać.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20775
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: Mały Nemo » sobota 07 kwie 2012, 12:41

Duke pisze:
magick pisze:A ja mam pytanie takie: Czy na Smoczej Wieży zawsze gdy przegra sie walke trzeba cofnac sie o 1 pole? Czy tylko z tych pol na ktorych jest to napisane?
W instrukcji na stronie 15 jest (w sumie niezbyt wyraźnie) napisane że "Jeżeli Poszukiwacz zostanie pokonany NA SCHODACH, musi cofnąć się o jeden obszar w kierunku Tajemnych Wrót, zgodnie z poleceniem obszaru"

"Plansza Smoczej Wieży dzieli się więc na "schody" i obszary jak dla mnie "pięter" więc cofamy się tylko gdy przegramy na schodach (tam gdzie na planszy jest to napisane), w innym wypadku stosuje się normalne zasady porażki.
Swoją drogą obszary wieży także wyglądają momentami jak schody, więc wiadomo z których można się stoczyć. ;)


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Neesty [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 73
Rejestracja: poniedziałek 12 kwie 2010, 10:19
Lokalizacja: Poznań
Płeć:

Post autor: Neesty » poniedziałek 23 kwie 2012, 08:17

Hej. Czy w przypadku korzystania z planszy "Smocza wieża", gdzie na każdym polu ciągnie się karty z talii smoczego władcy można korzystać z teleportacji? np. na polu ciągniemy 2 karty: 1 smok którego pokonujemy, 2 nieznajomy który daje nam do wyboru ( szt. złota, punkt mocy lub siły, życie albo teleportację na dowolny obszar w tej krainie ) gracz wybiera teleportację i pytanie- czy może od razu przenieść się na koronę władzy?



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20775
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: Mały Nemo » poniedziałek 23 kwie 2012, 09:08

Nie pamiętam, czy instrukcja Smoków pozwala na teleportację, ale jeżeli nic o tym nie wspomina, to ja bym pozwolił przenieść się na KW.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Rogo
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5073
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: Rogo » poniedziałek 23 kwie 2012, 13:18

No ja jestem wręcz pewien, że skoro Neesty o to pyta, to instrukcję przeczytała od deski do deski ;)


Czas umierać.


Awatar użytkownika
InsertCoin
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 156
Rejestracja: sobota 31 mar 2012, 14:35
Lokalizacja: Mame32
Płeć:

Post autor: InsertCoin » poniedziałek 23 kwie 2012, 13:22

Rogo pisze:to instrukcję przeczytała od deski do deski
To instrukcja w TMiMie do Smoków jest napisana na desce? :shock: :mrgreen:


MiM to MiM! :D

Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20775
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: Mały Nemo » poniedziałek 23 kwie 2012, 14:18

Rogo pisze:No ja jestem wręcz pewien, że skoro Neesty o to pyta, to instrukcję przeczytała od deski do deski ;)
Nauczony doświadczeniem ja nie jestem już tak wręcz pewien ;).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Rogo
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5073
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: Rogo » poniedziałek 23 kwie 2012, 14:52

InsertCoin, idź i poucz się związków frazeologicznych :)
http://pl.wiktionary.org/wiki/czytać_od_deski_do_deski


P.S. Tak, wiem, że wiesz, ale bez odpowiedzi tego0 pozostawić nie mogę :D

Nemomon, ale nauczony doświadczeniem wiesz, że nieraz ironizuję ;)


Czas umierać.


Awatar użytkownika
InsertCoin
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 156
Rejestracja: sobota 31 mar 2012, 14:35
Lokalizacja: Mame32
Płeć:

Post autor: InsertCoin » poniedziałek 23 kwie 2012, 16:24

Rogo pisze:P.S. Tak, wiem, że wiesz, ale bez odpowiedzi tego0 pozostawić nie mogę
Wiesz, dobrze że wiesz że ja wiem, ale samo mi się jakoś takie skojarzenie nasunęło o tych deskach. ;)


MiM to MiM! :D

Neesty [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 73
Rejestracja: poniedziałek 12 kwie 2010, 10:19
Lokalizacja: Poznań
Płeć:

Post autor: Neesty » wtorek 24 kwie 2012, 09:07

Hej! racja : ) czytała instrukcje kilkanaście razy ale wiem, że zadaje pytania które można znaleźć w instrukcji - skromnie się przyznaje. To oznajmiam,że przeczytałam 4 razy instrukcje smoki i nic nie wskazuje na to, że w krainie wewnętrznej nie można się teleportować ale mimo tego zawsze wolę jeszcze zadać pytanie na forum : ))



Western
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 204
Rejestracja: sobota 29 sty 2011, 12:11
Lokalizacja: Piła
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Western » sobota 23 cze 2012, 18:57

Ok pytanie takie. W przypadku wersji podstawowej, potrzebujemy talismanu aby wdrapać się na koronę władzy. W przypadku nakładki kraina smoków - także potrzeba talismanu. Co w przypadku nakładki smocza wieża? Aby na nią wejść, potrzebny jest w ogóle talisman?



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20775
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: Mały Nemo » sobota 23 cze 2012, 19:00

Trza sprawdzić, czy któryś z obszarów nakładki wymaga posiadania Talizmanu, by mów wejść ;).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Western
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 204
Rejestracja: sobota 29 sty 2011, 12:11
Lokalizacja: Piła
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Western » sobota 23 cze 2012, 19:03

No właśnie z tego co pamiętam - to nie wymaga. Wchodzimy przez drzwi i wspinamy się po schodach losując karty smoków i tyle... Jak ktoś może to proszę o sprawdzenie bo akurat mnie nie ma w domu, a spokoju mi ta sprawa nie da znając mnie. :-)



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20775
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: Mały Nemo » sobota 23 cze 2012, 19:10

Wieży prawie na pewno nie potrza Talizmanu. Co do tej drugiej, to wydaje mi się, że chyba był jakiś obszar przypominający Płomienną Dolinę.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Western
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 204
Rejestracja: sobota 29 sty 2011, 12:11
Lokalizacja: Piła
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Western » sobota 23 cze 2012, 19:13

No ta druga strona (smocza kraina) ma coś w stylu doliny ognia i tam na pewno talisman jest potrzebny. natomiast gra z wieżą na której nie potrzeba talismanu jest trochę... dziwna. no ale zakładając że po pokonaniu władcy podziemi i tak lądujemy na koronie to w sumie mnie to nie dziwi. Hmm ... I gra Talisman jak sama nazwa wskazuje ;P nie polega na zdobyciu mistycznego artefaktu - Talismanu... Ciekawe...



Awatar użytkownika
Krzysiek
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Dodatkowe karty
Zaklęcia
Posty: 1390
Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 16:31
Lokalizacja: Polska
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Krzysiek » sobota 23 cze 2012, 19:18

:googluje: :googluje: :googluje:
Po "zwykłej" nakładce Dolina Ognia jest nadal Doliną Ognia i nadal potrzebuje talizmanu. A w wersji z wieżą nie. Ciekaw jestem czy trudność wieży wynagradza brak tego wymagania.
Edit: Dziwne trochę, dziwne. No ale jeśli nie ma Doliny Ognia to niestety logiczne. Zawsze możesz zrobić house rule.




Awatar użytkownika
Niedźwiedź
Kobold
Kobold
Kobold
Uczestnik Zjazdów
Posty: 267
Rejestracja: poniedziałek 27 lut 2012, 14:36
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Niedźwiedź » wtorek 26 cze 2012, 23:03

Talizman nie jest wymagany w wieży.

@Krzysiek
Wierz mi Panie, rekompensuje w pełni zwłaszcza w fazach 3 i 4, no bo w 5 to już prawie każdy jest taką chodzącą mielarką na wrogów. Osoby liczące na szczęście niekoniecznie lubią wieżę, tutaj bez odpowiedniej siły i mocy (z zapasem losu + życia) nie ujedziemy daleko.

P.S. Tutaj jest post o fazach http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=4962, tak gwoli małej kryptoreklamy ^^


Grammar - The difference between knowing your shit and knowing you're shit!

Awatar użytkownika
arai
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1664
Rejestracja: poniedziałek 17 maja 2010, 02:06
Lokalizacja: Wonderland
Płeć:
Wiek: 27

Post autor: arai » niedziela 29 lip 2012, 23:30

Właśnie się skumałam, że do tej pory trochę źle korzystałam z żetonów smoków i traktowałam żetony snów i smoczej drzemki jako jedno i to samo i wrzucałam je do jednego wora razem z łuskami. Przez co te drzemki się niepokojąco często trafiały, że aż nie było na czym ich kłaść. Teraz wiem, że z łuskami miesza się tylko 8 żetonów smoczej drzemki, natomiast 19 żetonów snu, które trochę inaczej wyglądają trzyma sie osobno. W momencie wyciągnięcia żetonu smoczej drzemki, jak dobrze rozumiem odrzuca się go, a na wrogu kładzie żeton smoczego snu? Stąd moje pytanie. Po co w ogóle to 19 dodatkowych żetonów, skoro równie dobrze, można od razu te żetony smoczej drzemki kłaść na smokach. Nie rozumiem tej idei, może mi ktoś wyjaśnić sens dodania do gry dodatkowych 19 żetonów Snu?


"Podczas srogiej zimy zrozumiałem, że we mnie jest niezwyciężone lato."

Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20775
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: Mały Nemo » niedziela 29 lip 2012, 23:33

arai pisze: Nie rozumiem tej idei, może mi ktoś wyjaśnić sens dodania do gry dodatkowych 19 żetonów Snu?
W Taliach Smoków znajdują się karty Smoczego Snu ;).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
arai
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1664
Rejestracja: poniedziałek 17 maja 2010, 02:06
Lokalizacja: Wonderland
Płeć:
Wiek: 27

Post autor: arai » niedziela 29 lip 2012, 23:40

Ja wtedy brałam żeton drzemki/snu ze stosu żetonów odrzuconych ;P No ale masz rację, może się tak zdarzyć że nie będzie takowych i wtedy to ma jakiś tam sens ;) Tak w ogóle fajny dodatek. Iluzjonistka przegięta postać ;P


"Podczas srogiej zimy zrozumiałem, że we mnie jest niezwyciężone lato."

Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: HunteR » niedziela 02 gru 2012, 18:18

Przejrzałem temat i nie znalazłem odpowiedzi na interesujące mnie kwestie więc albo nikt o to wcześniej nie pytał, albo jestem ślepy, tak czy siak...

Instrukcja Smoków mówi iż smocze łuski ignorują instrukcje obszarów. Rozumiem że jeśli na danym obszarze np. Miasta, Cmentarzu czy Gospody znajduje się łuska smoka nie będącego królem to mogę wybrać czy napotkać łuskę czy też zastosować się do instrukcji obszaru, tak? Jeśli jednak napotykam łuskę, ignoruję treść obszaru, zgadza się? Co jednak w przypadku nieprzyjemnych obszarów takich jak Runy czy Przeklęta Polana? Normalnie mają one wpływ na walkę z przeciwnikami z kart Przygód, czy w przypadku Smoków już nie? A co jeśli na obszarze Runów np. znajduje się już jakiś wróg i łuska, zdecyduję się wylosować kartę smoka na której będzie kolejny wróg? Obaj mają wtedy bonus +2 do ataku czy nie? A może bonus ma tylko stworek z kart Przygód, a smok nie? Co wtedy jeśli obaj mają ten sam numer spotkania?

Druga kwestia dotyczy samych żetonów. Otóż instrukcja Smoków mówi iż kiedy mamy odłożyć łuskę na obszar, a jakaś już się tam znajduje to odkładamy ją na najbliższy nie zajęty przez łuskę obszar. Czy to znaczy że nigdy w żadnym wypadku nie mogą się znaleźć dwie łuski na jednym obszarze? Pamiętam że jest jakiś przedmiot który pozwala przywołać łuskę na swój obszar, czy wtedy można nagiąć tą instrukcję czy też tylko przenosimy na obszary nie zajęte?


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]

ODPOWIEDZ