Smoki - pytania o zasady z rozszerzenia

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
hebi
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 24
Rejestracja: piątek 15 lip 2011, 16:03
Lokalizacja: Zakliczyn
Płeć:
Wiek: 25

Post autor: hebi » sobota 11 lut 2012, 09:05

Tak, nie ważne jaki masz kolor łuski , podczas walki wszystkie łuski się kumulują.
Potężny artefakt.



Neesty [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 73
Rejestracja: poniedziałek 12 kwie 2010, 10:19
Lokalizacja: Poznań
Płeć:

Post autor: Neesty » poniedziałek 13 lut 2012, 08:55

Mam pytanie dotyczące Poszukiwacza Smoczej Kapłanki, może ona wykorzystywać przyjaciół-kultystów by modlić się w świątyni dodając za każdego przyjaciela-kultystę 1 do rzutu kostką. Czy takich wykorzystanych przyjaciół musi odrzucić na stos kart odrzuconych czy zachowuje?



Awatar użytkownika
guciomir
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 376
Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
Lokalizacja: 3city
Płeć:

Post autor: guciomir » poniedziałek 13 lut 2012, 09:00

A czy na karcie jest coś od odrzucaniu tych przyjaciół?



Neesty [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 73
Rejestracja: poniedziałek 12 kwie 2010, 10:19
Lokalizacja: Poznań
Płeć:

Post autor: Neesty » poniedziałek 13 lut 2012, 09:41

Na karcie poszukiwacza nie ma nic napisane o odrzucaniu takich przyjaciół jest tylko napisane o wykorzystywaniu i mam problem z interpretacją czy wykorzystany=odrzucony.



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20660
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: Mały Nemo » poniedziałek 13 lut 2012, 11:45

Nie, wykorzystany =/= odrzucony.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


wook
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 75
Rejestracja: piątek 19 sie 2011, 23:50
Lokalizacja: Gondor
Płeć:

Post autor: wook » wtorek 14 lut 2012, 01:29

Kod: Zaznacz cały

Wielka brama

Brama pozostanie na tym obszarze do końca gry. Rzuć 1 kością. Możesz dodać do wyniku swoją siły, moc i po 1 punkcie za każdą posiadaną smoczą łuskę?
(...)
22+) Przenieś się na koronę władzy
czy jesli uda mi się zebrać powyżej 22 nie mając talizmaniu i mając aktywne zadanie czarownika, mogę wejść na koronę władzy?

jesteśmy własnie w trakcie już 7 godzinnej gry gdzie nie ma litości i wszyscy co chwilę giną ;]



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20660
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: Mały Nemo » wtorek 14 lut 2012, 02:28

Możesz.

Talizman jest potrzebny, by wejść na Płomienną Dolinę, a aktywne zadanie zabrania Ci otwarcia Tajemnych Wrót. W przypadku teleportacji ani nie wchodzisz na Dolinę, ani nie otwierasz Wrót.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Neesty [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 73
Rejestracja: poniedziałek 12 kwie 2010, 10:19
Lokalizacja: Poznań
Płeć:

Post autor: Neesty » poniedziałek 27 lut 2012, 10:45

witam ponownie mam 2 pytania:

1- czy świętej lancy można użyć do walki ze Smoczym Władcą?

2- na planszy smoków na obszarze Chciwy Smok nie ma błędu? jeśli poszukiwacz stanie na tym obszarze musi zapłacić 1 szt. złota co w przypadku gdy ktoś nie ma złota? jeśli nie ponosi żadnej kary to moim zdaniem to pole jest bez sensu- szkodliwość żadna.



hebi
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 24
Rejestracja: piątek 15 lip 2011, 16:03
Lokalizacja: Zakliczyn
Płeć:
Wiek: 25

Post autor: hebi » poniedziałek 27 lut 2012, 11:26

2. Można to tak interpretować, jak przegrasz musisz zaplacic sztuke złota i wnastepnej turze musisz rozpatrzyć obszar ponownie, jesli nie masz zlota to nie możesz rozpatrywać wiec pozostal ci tylko odwrot.



Baltar
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 66
Rejestracja: poniedziałek 16 maja 2011, 19:37
Lokalizacja: Kraków (Korona Władzy)
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Baltar » poniedziałek 27 lut 2012, 12:37

Neesty pisze:witam ponownie mam 2 pytania:

1- czy świętej lancy można użyć do walki ze Smoczym Władcą?
Nie pamiętam treści karty.
Neesty pisze:2- na planszy smoków na obszarze Chciwy Smok nie ma błędu? jeśli poszukiwacz stanie na tym obszarze musi zapłacić 1 szt. złota co w przypadku gdy ktoś nie ma złota? jeśli nie ponosi żadnej kary to moim zdaniem to pole jest bez sensu- szkodliwość żadna.
Tracisz 1 pkt. życia. W tym temacie (na pierwszej stronie) było o tym.



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20660
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: Mały Nemo » poniedziałek 27 lut 2012, 12:43

Baltar pisze:Tracisz 1 pkt. życia. W tym temacie (na pierwszej stronie) było o tym.
Tutaj: http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=4736


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
deaddrone
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 8
Rejestracja: niedziela 16 sty 2011, 14:05
Lokalizacja: Pruszków
Płeć:

Sztandar Waleczności

Post autor: deaddrone » niedziela 04 mar 2012, 14:28

Witam

Mam pytanie związane z kartą z dodatku z talii Varthraxa: Sztandar Waleczności.

Treść karty poniżej:
Podczas walki każdy z twoich Przyjaciół dodaje 1 do twojej Siły.
---
Każdy Przyjaciel, który walczy zamiast ciebie, dodaje 3 do swojej Siły.
---
Jeśli nie posiadasz żadnego Przyjaciela, musisz porzucić Sztandar.
Nie wiem czy dobrze rozumiem drugi akapit. Dla przykładu: mam 4 Przyjaciół. Spotykam Wroga o Sile 6.
1) Czy wskazuje, że moich 4 Przyjaciół walczy zamiast mnie i sumuję ich Siłę (mają wtedy razem 12)?
2) Co staje się z Przyjaciółmi, którzy walcząc zamiast mnie, przegrają walkę?
3) Jeśli moi Przyjaciele walczący zamiast mnie wygrają walkę, to czy mój Poszukiwacz bierze kartę Wroga jako trofeum?

Będę wdzięczny za (p)odpowiedź :)



Awatar użytkownika
Bludgeon
!Wspierający
Wspierający
Wspierający
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5130
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon » niedziela 04 mar 2012, 14:54

Są przyjaciele którzy walczą za ciebie. Jest to napisane na ich kartach. Tacy przyjaciele mają +3.
Wszyscy pozostali dają +1.
2) Co staje się z Przyjaciółmi, którzy walcząc zamiast mnie, przegrają walkę?
Jest to napisane na ich kartach.
3) Jeśli moi Przyjaciele walczący zamiast mnie wygrają walkę, to czy mój Poszukiwacz bierze kartę Wroga jako trofeum?
Jest to napisane na ich kartach.


What a view.


Awatar użytkownika
deaddrone
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 8
Rejestracja: niedziela 16 sty 2011, 14:05
Lokalizacja: Pruszków
Płeć:

Przyjaciele walczący za Poszukiwacza

Post autor: deaddrone » niedziela 04 mar 2012, 15:08

Dziękuję za odpowiedź. Wypadło mi z głowy, że są tacy Przyjaciele (np. "Czempionka" itp.).

W związku z takimi Przyjaciółmi mam jeszcze jedno pytanie. Jeśli mam 3 takich przyjaciół co walczą za mnie, czy mogę ich wszystkich wybrać naraz do walki z Wrogiem i zsumować ich Siłę?

Wydaję mi się, że tak, ale wolę nie mieć wątpliwości.

pozdrawiam



Awatar użytkownika
Bludgeon
!Wspierający
Wspierający
Wspierający
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5130
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon » niedziela 04 mar 2012, 15:11

Ciekawe pytanie, nie mam pojęcia... (gdybym miał zgadywać to powiedziałbym że nie, natomiast gdyby to ode mnie zależało to zdecydowałbym że tak bo warstwa taktyczna gry zyskałaby na tym chyba).


What a view.


Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Artownik » niedziela 04 mar 2012, 15:26

Bardzo ciekawy problem :-k


W sumie można by zrobić, że mogą walczyć sobie razem... hmmm



Awatar użytkownika
Rogo
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5018
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: Rogo » niedziela 04 mar 2012, 15:55

Ja pozwolę sobie na małą uwagę co do tego, co napisał Bludgeon:
Bludgeon pisze:Są przyjaciele którzy walczą za ciebie. Jest to napisane na ich kartach. Tacy przyjaciele mają +3.
Wszyscy pozostali dają +1.
Nie pasuje mi tu słowo "pozostali". Treść karty mówi, że wszyscy przyjaciele dodają 1 do siły w czasie walki - niezależnie od tego czy są to przyjaciele, którzy mogą walczyć zamiast gracza. Po prostu mając ów sztandar mozna ich wykorzystać na 2 sposoby: albo jako +1 w czasie walki, albo jako walczących zamiast gracza z siłą napisaną na ich karcie +3 ;)


Czas umierać.


Baltar
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 66
Rejestracja: poniedziałek 16 maja 2011, 19:37
Lokalizacja: Kraków (Korona Władzy)
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Baltar » niedziela 04 mar 2012, 18:50

deaddrone pisze:Każdy Przyjaciel, który walczy zamiast ciebie, dodaje 3 do swojej Siły.
Moim zdaniem tak. Jeśli masz teoretycznie trzy Czempionki i konia to dzięki sztandarowi dodają 3*3 + 1 = 10 pkt do twojej siły podczas walki.



Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2086
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir » niedziela 04 mar 2012, 19:36

Nie pamiętam, co prawda, jak działała Czempionka, ale nie jestem pewien, czy zwróciliście, Panowie, uwagę na to słówko w opisie Sztandaru:
Każdy Przyjaciel, który walczy zamiast ciebie, dodaje 3 do swojej Siły.
;)
Ostatnio zmieniony niedziela 04 mar 2012, 20:37 przez Draugnimir, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Bludgeon
!Wspierający
Wspierający
Wspierający
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5130
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon » niedziela 04 mar 2012, 20:23

Rogo pisze:Nie pasuje mi tu słowo "pozostali". Treść karty mówi, że wszyscy przyjaciele dodają 1 do siły w czasie walki
Jak już Draugnimir słusznie zauważył, spójrz do czyjej siły dodają.


What a view.


Awatar użytkownika
deaddrone
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 8
Rejestracja: niedziela 16 sty 2011, 14:05
Lokalizacja: Pruszków
Płeć:

jeszcze o Przyjaciołach

Post autor: deaddrone » poniedziałek 05 mar 2012, 00:02

To jeszcze jedno pytanie do powyższej kwestii Przyjaciół. Jeśli wystawie Przyjaciela (lub kilku jak już chyba zostało zaaprobowane), który będzie walczył zamiast mnie, czy mogę rzucić Zaklęcie, które pozwoli dodać kolejną istotę do walki (np. Przyzwanie Feniksa)? Jeśli tak, to wątpię, żeby miał +3 ze Sztandaru bo Przyjacielem de facto nie jest a tylko istotą, która walczy za mnie.

Tutaj też nie jestem pewien czy mogę taką istotę z Zaklęcia dołączyć do walki, w której walczą Przyjaciele zamiast mojego Poszukiwacza. Co o tym sądzicie?



sekol
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 33
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 12:41
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Post autor: sekol » sobota 10 mar 2012, 22:26

Czy w Smoczej Wieży nie jest potrzebny talizman aby wygrać grę? Bo w instrukcji nic nie znalazłem, a i na planszy nie ma wzmianki o talizmanie.



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20660
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: Mały Nemo » sobota 10 mar 2012, 23:11

Nie pamiętam, ale skoro nic o nim nie jest napisane, to chyba nie.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Bludgeon
!Wspierający
Wspierający
Wspierający
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5130
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon » niedziela 11 mar 2012, 00:10

sekol pisze:Czy w Smoczej Wieży nie jest potrzebny talizman aby wygrać grę? Bo w instrukcji nic nie znalazłem, a i na planszy nie ma wzmianki o talizmanie.
Nie jest potrzebny talizman.


What a view.


magick

Post autor: magick » czwartek 15 mar 2012, 21:33

A ja mam pytanie takie: Czy na Smoczej Wieży zawsze gdy przegra sie walke trzeba cofnac sie o 1 pole? Czy tylko z tych pol na ktorych jest to napisane?
Ostatnio zmieniony czwartek 22 mar 2012, 15:25 przez magick, łącznie zmieniany 2 razy.



ODPOWIEDZ