Smoki - pytania o zasady z rozszerzenia

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Awatar użytkownika
kotlet
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 141
Rejestracja: poniedziałek 03 wrz 2018, 11:19
Płeć:

Re: Smoki - pytania o zasady z rozszerzenia

Post autor: kotlet » niedziela 06 sty 2019, 21:34

Położyć go na nim.




litk

Re: Smoki - pytania o zasady z rozszerzenia

Post autor: litk » niedziela 06 sty 2019, 22:04

Ale po co skoro jest już królem smoków. Z tego co rozumiem z instrukcji, to dokładanie żetonów na pozostałe dwa smoki ma skutkować tym, że gdy uzbierają się 3 to ten zostaje królem, jedną łuskę zabiera poszukiwacz, a reszta jest odrzucana, więc po co kłaść żetony na aktualnego króla smoków?



Awatar użytkownika
Ojciec Czas
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20873
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 81

Re: Smoki - pytania o zasady z rozszerzenia

Post autor: Ojciec Czas » niedziela 06 sty 2019, 22:05

Jak zostanie "koronowany" na króla smoków, gdy już jest nim, to różne efekty mają miejsce (np. gracze rozpatrują efekty smoczego gniewu i/lub coś tam jeszcze).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


janek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 60
Rejestracja: piątek 23 lis 2018, 16:25
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Wiek: 27

Re: Smoki - pytania o zasady z rozszerzenia

Post autor: janek » niedziela 06 sty 2019, 22:59

litk pisze:
niedziela 06 sty 2019, 20:49
Co należy zrobić jeśli wylosowało się żeton smoka który aktualnie jest królem smoków, bo jakoś nie mogę zaleźć w instrukcji?
Kładziesz normalnie na Króla Smoków. Jeśli ponownie zostanie królem, to po prostu rozpatrujesz smoczy gniew.




Awatar użytkownika
Arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
Generator Kart
Posty: 1958
Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 32

Re: Smoki - pytania o zasady z rozszerzenia

Post autor: Arthan » poniedziałek 07 sty 2019, 08:05

Eh mechanika Smoków :D Ja osobiście chyba nigdy nie zagrałem prawidłowo według zasad tego dodatku (nie licząc DE).
janek pisze:
niedziela 06 sty 2019, 22:59
Kładziesz normalnie na Króla Smoków. Jeśli ponownie zostanie królem, to po prostu rozpatrujesz smoczy gniew.
Nie do końca. Szerzysz jego władzę. Dlaczego miały się za to na Ciebie gniewać? :)
Podstawowa mechanika jest opisana w "Koronowanie Króla Smoków". Dla koronowanego już Króla Smoków silniczek działa nadal tak samo czyli zbieramy do 3, a przy ponownym koronowaniu rzucamy na wolne miejsce w Krainie, jeśli nie ma miejsca wtedy dopiero Gniew.

Natomiast są też opisane zasady opcjonalne "Gniew Króla Smoków" i tam działa to inaczej. Gniew działa na wszystkie obszary, na które ma wpływ dany Król czyli tam gdzie są jego łuski (właśnie wylosowaną kładziemy dopiero na końcu, więc my nie obrywamy). Gniew dotyka wszystkich poszukiwaczy na tych obszarach, a także niszczy znajdujące się tam karty.

Dodano po 6 minutach 35 sekundach:
Zapomniałem dodać, że ten opcjonalny "Gniew Króla Smoków" jest odpalany właśnie tylko w przypadku o który pytasz, czyli przy ponownej koronacji.




Rafabramo
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 1
Rejestracja: niedziela 19 maja 2019, 22:22
Płeć:

Re: Smoki - pytania o zasady z rozszerzenia

Post autor: Rafabramo » niedziela 19 maja 2019, 23:48

Cześć, witam wszystkich
mam pytanie odnośnie karty "Trzęsienie Ziemi".
Oto jej treść:
"Krainą, w której się znajdujesz, wstrząsa potężne trzęsienie ziemi. Rzuć kością za każdą kartę Przygody, która leży odkryta w tej Krainie. Jeśli wypadnie 1, 2 lub 3 karta Przygody wpada w powstałą w ziemi szczelinę prosto na stos kart odrzuconych. Niedługo później trzęsienie ziemi uspokaja się i znika w tym samym stosie."

Powyższa karta jest z dodatku "Żniwiarz".
Jak rozumiem treść tej karty, dotyczy ona kart przygód z podstawy i dodatków, które są zmieszane z kartami podstawy, ale czy dotyczy ona również kart podziemi, jeżeli się jakimś cudem znajdują na głównej planszy gry a także czy dotyczy kart smoków i zaklęć?




Awatar użytkownika
Arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
Generator Kart
Posty: 1958
Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 32

Re: Smoki - pytania o zasady z rozszerzenia

Post autor: Arthan » poniedziałek 20 maja 2019, 05:38

Karty Podziemi i pozostałych narożników to karty Przygód, tylko że losowane w danej krainie. Czyli wszystkie efekty, które dotyczą kart Przygód mają wpływ i na nie. Zaklęcia nie są kartami Przygód, ale zazwyczaj gdy leżą na planszy to leżą tak naprawdę na jakiejś karcie Przygody np. jest to Nieznajomy, który może dać Ci Zaklęcie, wtedy takie powiązane karty też znikają. Ja karty Smoka traktuję jak karty Przygody, ale nie jest to chyba nigdzie napisane wprost w instrukcji i można się tu kłócić ;)




Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5347
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Smoki - pytania o zasady z rozszerzenia

Post autor: Bludgeon » poniedziałek 20 maja 2019, 09:57

Arthan pisze:
poniedziałek 20 maja 2019, 05:38
Zaklęcia nie są kartami Przygód, ale zazwyczaj gdy leżą na planszy to leżą tak naprawdę na jakiejś karcie Przygody np. jest to Nieznajomy, który może dać Ci Zaklęcie
eee, co?
Arthan pisze:
poniedziałek 20 maja 2019, 05:38
Ja karty Smoka traktuję jak karty Przygody, ale nie jest to chyba nigdzie napisane wprost w instrukcji i można się tu kłócić ;)
Jest napisane i nie można się kłócić. Karty smoków są kartami przygody jak już leżą na planszy.


What a view.


Awatar użytkownika
Arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
Generator Kart
Posty: 1958
Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 32

Re: Smoki - pytania o zasady z rozszerzenia

Post autor: Arthan » poniedziałek 20 maja 2019, 10:22

Bludgeon pisze:
poniedziałek 20 maja 2019, 09:57
Arthan pisze:
poniedziałek 20 maja 2019, 05:38
Zaklęcia nie są kartami Przygód, ale zazwyczaj gdy leżą na planszy to leżą tak naprawdę na jakiejś karcie Przygody np. jest to Nieznajomy, który może dać Ci Zaklęcie
eee, co?
Hmm, faktycznie chyba nie ma takiego nieznajomego, myślałem o tym Magu w Górach, ale on pozostałe Zaklęcia odrzuca. To może inaczej, co w sytuacji gdy porzucamy na obszarze przedmiot, który posiada Zaklęcia? Czy pozostają one "w Przedmiocie"? Jeśli tak, to myślałem o podobnych sytuacjach. Jeśli nie, to może faktycznie nie ma takiej sytuacji, że jakaś karta Przygody na planszy "trzyma" Zaklęcia.
Bludgeon pisze:
poniedziałek 20 maja 2019, 09:57
Arthan pisze:
poniedziałek 20 maja 2019, 05:38
Ja karty Smoka traktuję jak karty Przygody, ale nie jest to chyba nigdzie napisane wprost w instrukcji i można się tu kłócić ;)
Jest napisane i nie można się kłócić. Karty smoków są kartami przygody jak już leżą na planszy.
ok, przejrzałem instrukcję i .. nie są kartami Przygód, ale są tak traktowane :D Niby żadna różnica, ale jednak ;)
Za to faktycznie na str. 16. "Specjalne zdolności wpływające na karty Smoków", jest na to jednoznaczna odpowiedź.
Nie lubię instrukcji Smoków :D




Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5347
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Smoki - pytania o zasady z rozszerzenia

Post autor: Bludgeon » poniedziałek 20 maja 2019, 11:39

Arthan pisze:
poniedziałek 20 maja 2019, 10:22
To może inaczej, co w sytuacji gdy porzucamy na obszarze przedmiot, który posiada Zaklęcia? Czy pozostają one "w Przedmiocie"? Jeśli tak, to myślałem o podobnych sytuacjach.
Myślę że tak, no bo jak inaczej to interpretować. Przecież się nie "odczepią".
Arthan pisze:
poniedziałek 20 maja 2019, 10:22
Jeśli nie, to może faktycznie nie ma takiej sytuacji, że jakaś karta Przygody na planszy "trzyma" Zaklęcia.
Porzucone przedmioty i przyjaciele na 100% mogą mieć w sobie zaklęcia.

Zaklęcia też mogą leżeć na planszy bo ktoś je tam rzucił (Bariera, Czarny Lód).


What a view.


Awatar użytkownika
Pablo
!Wspierający
Wspierający
Wspierający
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Ukryta Dolina
Posty: 1239
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 38

Re: Smoki - pytania o zasady z rozszerzenia

Post autor: Pablo » poniedziałek 20 maja 2019, 11:49

Podobna sytuacja jest w Panteonie, na którym leżą karty Charakteru. Nie można rozdzielać tych kart. Odrzucasz Panteon razem z kartami Charakteru.




ODPOWIEDZ