Strona 1 z 1

Interpretacja zasad Misrel i Czarownica oraz Fonatnna Mądroś

: niedziela 29 sty 2012, 20:38
autor: Olo888
1) Pierwsze moje pytanie dotyczy sutuacji w której gracz grający Czarownicą spotyka Minstrela, który ma jako przyjacie np. Dzika

zdolność specjalna Mistrela

"Jeśli nie zaatakujesz Zwierzęcia możesz spróbować je oczarować ... Zwierzę przyłączy się do Ciebie jako Przyjaciel ...".

Czarownica ma specjalną zdolność

"Każdemu spotkanemu Poszukiwaczowi możesz odebrać jednego Przyjaciela"

Pytanie brzmi:

Czy jeśli Czarownicą odbiorę Mistrelowi Dzika to:

- Dzik stanie się moim przyjacielem i będzie pomagał tak jak Mistrelowi czy:
- Dzik trafi na mój stosik zabitych wrogów?

2) Drugie pytanie dotyczy Karty 'Fontanna Mądrości', jak również innych pokrewnych kart o podobnym działaniu.

Otóż jeśli wylosuję kartę Fontanna Mądrości, której tekst brzmi

"Po odkryciu Fontanny poółż na niej 4 żetony Mocy. Każdy Poszukiwacz, który tu trafi może napić się z niej wody i zabrać stąd 1 żeton. Kiedy wszystkie 4 żetony Mocy się wyczerpią Fontanna wysych - odłóż kartę na stos kart odrzuconych"

Czy moja postać może zabrać od razu jeden żeton mocy?

: niedziela 29 sty 2012, 20:56
autor: Mały Nemo
Olo888 pisze:1) Pierwsze moje pytanie dotyczy sutuacji w której gracz grający Czarownicą spotyka Minstrela, który ma jako przyjacie np. Dzika

zdolność specjalna Mistrela

"Jeśli nie zaatakujesz Zwierzęcia możesz spróbować je oczarować ... Zwierzę przyłączy się do Ciebie jako Przyjaciel ...".

Czarownica ma specjalną zdolność

"Każdemu spotkanemu Poszukiwaczowi możesz odebrać jednego Przyjaciela"

Pytanie brzmi:

Czy jeśli Czarownicą odbiorę Mistrelowi Dzika to:

- Dzik stanie się moim przyjacielem i będzie pomagał tak jak Mistrelowi czy:
- Dzik trafi na mój stosik zabitych wrogów?
Czarownica nie może odebrać Dzika. Było to bodaj wyjaśnione w aktualizacji FAQa:
If another character has an ability that affects
Followers, he cannot target a card that has become a Follower.
Example: A character cannot cast Mesmerism to take one of
the Minstrel’s charmed Animals because it is only considered
a Follower to the Minstrel.
Olo888 pisze:2) Drugie pytanie dotyczy Karty 'Fontanna Mądrości', jak również innych pokrewnych kart o podobnym działaniu.

Otóż jeśli wylosuję kartę Fontanna Mądrości, której tekst brzmi

"Po odkryciu Fontanny poółż na niej 4 żetony Mocy. Każdy Poszukiwacz, który tu trafi może napić się z niej wody i zabrać stąd 1 żeton. Kiedy wszystkie 4 żetony Mocy się wyczerpią Fontanna wysych - odłóż kartę na stos kart odrzuconych"

Czy moja postać może zabrać od razu jeden żeton mocy?
Tak.

: niedziela 29 sty 2012, 20:59
autor: Olo888
Dziękuję za wyjaśnienie.

Swoją drogą nie uważaciem, że to torchę głupie, że właśnie nie można mistreowi odbierać zwierząt? Przyjaciel to przyjaciel a tu taki wyjątek.

: niedziela 29 sty 2012, 21:02
autor: Mały Nemo
Olo888 pisze:Swoją drogą nie uważaciem, że to torchę głupie, że właśnie nie można mistreowi odbierać zwierząt? Przyjaciel to przyjaciel a tu taki wyjątek.
Nie, a to dlatego, że tworzyło by to dziwne sytuacje podczas gry, przypadkowo, czy taki Dzik wciąż jest Przyjacielem, czy nie. Dlaczego jest Przyjacielem &c. Dzięki temu nie okaże się 30 tur później, że jakaś karta trofeum teraz nagle stała się Przyjacielem ;).

: niedziela 29 sty 2012, 21:15
autor: Olo888
A czy jeśli jestem Mistrelem i przyczepi się do mnie Klątwa Wiedźmy

"Przeklęła Cię wiedźma - musisz ja zabrać jako swojego Przyjaciela. Wszyscy Twoi pozostali Przyjaciele natychmiast Cię opuszczą - odrzuć ich karty. Dopóki nie uwolnisz się od wiedźmy, nie możesz zdobywać nowych Przyjaciół ... ."

Rozumiem że wcześniej wspomnianego Dzika odrzucam, ale czy mogę np. oczarować biednego Dzika jak starucha ze mną lezie??

: niedziela 29 sty 2012, 21:19
autor: Mały Nemo
Rozumiem że wcześniej wspomnianego Dzika odrzucam, ale czy mogę np. oczarować biednego Dzika jak starucha ze mną lezie??
Nie możesz. Nawet więcej, jeżeli masz takiego Dzika, nie możesz go położyć na obszar - będzie on za Tobą biegł dotąd, aż do nie stracisz w jakiś sposób (przykładowo na Przepaści lub poprzez efekt Łowcy Niewolników z Podziemi (kiedy to musi zostać odrzucony na stos kart odrzuconych, a nie na obszar, na którym Łowca Niewolników się znajduje)).

: niedziela 29 sty 2012, 21:32
autor: Olo888
Heh, czyli najlepiej byłoby jeśli w specjalnej zdolności Mistrela zostałoby napisane "... Zwierzę przyłączy się do Ciebie jako Sługa (bo Przyjaciół obowiązują inne zasady)". Ale to już takie moje problemy ;)
Zabieram się dalej za grę, a jak znów ja albo moi gracze będziemy przekombinowywać pewne zasady nieomieszkam napisać :)

Aha ... teraz tak spojrzałem na kartę Ropucha

jest tam napisane "Zostaw wszystkich swoich Przyjaciół, Przedmioty i złoto na obszarze na którym zostałeś zamieniony w Ropuchę"

Przy Klątwie Wiedźmy pisze "... odrzuć ich karty"

Czyli przy Klątwie Wiedźmy wyrzucam karty na stos kart zużytych.

: niedziela 29 sty 2012, 21:35
autor: Mały Nemo
Ale to by wtedy wprowadziło niepotrzebnie kolejnego keyworda, z którym coś należałoby zrobić albo rozwinąć ;). Dlatego lepiej jest użyć istniejącego :P.

: niedziela 29 sty 2012, 21:38
autor: Mały Nemo
Aha ... teraz tak spojrzałem na kartę Ropucha

jest tam napisane "Zostaw wszystkich swoich Przyjaciół, Przedmioty i złoto na obszarze na którym zostałeś zamieniony w Ropuchę"

Przy Klątwie Wiedźmy pisze "... odrzuć ich karty"

Czyli przy Klątwie Wiedźmy wyrzucam karty na stos kart zużytych.
Osobiście tak właśnie gram, że Ropucha zostawia karty na planszy, a Wiedźma na stosie kart odrzuconych.

: niedziela 29 sty 2012, 22:41
autor: Bludgeon
Nemomon pisze:
Rozumiem że wcześniej wspomnianego Dzika odrzucam, ale czy mogę np. oczarować biednego Dzika jak starucha ze mną lezie??
Nie możesz. Nawet więcej, jeżeli masz takiego Dzika, nie możesz go położyć na obszar -
Dlaczego miałby go odkładać na obszar? Przecież czarownica każde odrzucić przyjaciół - więc idą na stos kart odrzuconych.

: niedziela 29 sty 2012, 22:52
autor: Mały Nemo
Chodziło mi, że z własnej woli nie może odłożyć na obszar ^^".