Witamy na forum! Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Spadający głaz

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
RadoLask [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: czwartek 29 gru 2011, 01:11
Lokalizacja: Łask
Płeć:

Spadający głaz

Post autor: RadoLask » czwartek 29 gru 2011, 01:13

Mam pytanie bo własnie gram ze znajomymi i mam pytanie odnośnie zdarzenia "Spadający głaz" i mam pytanie czy jeżeli wyrzucimy od 2 o 6 to czy głaz przetacza się o dana liczbę pól i znika czy przetacza się i zostaje aż ktoś wyrzuci 1 i dopiero wtedy znika...bo szczerze powiedziawszy jest o to ostra walka :)
Pozdrawiam i byłbym wdzięczny za szybka i rzetelna odpowiedź :))
Ostatnio zmieniony czwartek 29 gru 2011, 01:53 przez RadoLask, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2086
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir » czwartek 29 gru 2011, 01:24

Jeśli to jest Zdarzenie, to po rozpatrzeniu efektu tej karty - bez względu na wynik rzutu - trafia ona na stos kart odrzuconych (ot, zdarzyło się i minęło).
Ostatnio zmieniony czwartek 29 gru 2011, 01:29 przez Draugnimir, łącznie zmieniany 2 razy.



RadoLask [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: czwartek 29 gru 2011, 01:11
Lokalizacja: Łask
Płeć:

Post autor: RadoLask » czwartek 29 gru 2011, 01:27

to w takim razie bez sensu jest opis karty gdyż jest napisane że po wyrzuceniu "1" gracz traci życie a następnie karta zostaje odrzucona... natomiast w polach od 2 do 6 nie jest to napisane i tu właśnie powstaje sporna kwestia...



Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2086
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir » czwartek 29 gru 2011, 01:33

Nie jest napisane, bo najprawdopodobniej nie ma na to miejsca. Zdarzenie zawsze traktuje się w ten sposób (a przynajmniej ja tak robię), chyba że w treści jego opisu jest napisane wyraźnie, że powinno ono zostać na planszy.


Dobra, powyżej były "szybkie" odpowiedzi, teraz czas na małą burę ;) Na przyszłość proszę:
1) uważniej dobierać dział, w którym się tworzy wątek (pytanie ewidentnie dotyczyło TMiM'a i dodatku Góry, a temat wylądował w dziale dot. MiM'a, w związku z czym zaraz znajdzie się tam, gdzie powinien [to tak na wypadek, gdyby były jakieś trudności z jego znalezieniem]);
2) zapoznać się z Regulaminem, zwracając szczególną uwagę na ten ustęp:
Regulamin pisze: 2. Każdy użytkownik, poszukujący objaśnienia niezrozumiałej dla niego zasady czy też treści karty, zobligowany jest dołączyć do swego zapytania treść tej zasady z instrukcji gry lub frapującej go karty.
Gdybym miał przed oczami treść tej karty (a nie znam wszystkich na pamięć), znacznie łatwiej byłoby odpowiadać "rzetelnie" na wszelkie pytania... ;)



RadoLask [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: czwartek 29 gru 2011, 01:11
Lokalizacja: Łask
Płeć:

Post autor: RadoLask » czwartek 29 gru 2011, 01:42

ok mea kulpa nie zapoznałemm sie z regulaminem bo chciałem sie szybko dowiedziec ale juz pisze co jest na niej napisane :)
rzuć 1 kością:
1- zostajesz zmiezdzony, tracisz 1 punkt życia, następnie odrzucasz ta kartę.
2-6 -przesuń głaz o 6 obszarów w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Należy odrzucić wszystkie karty znajdujące się na obszarach przez które przetacza się głaz. Poszukiwacze znajdujący się na obszarze przez który przetacza się głaz, tracą po 1 punktów życia.



Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2086
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir » czwartek 29 gru 2011, 01:47

Od razu lepiej :)

Utrzymuję, że głaz należy odrzucić po zbadaniu. Zresztą, abstrahując już nawet od tego, czy jest to Zdarzenie czy nie, nie wyobrażam sobie, by głaz miał się przewalić przez 6 obszarów, a potem czekać grzecznie, aż ktoś podejdzie, podłoży się pod niego i poprosi kogoś, by go po nim przetoczył (jeśli wyrzuci 1) albo go znowu pchnie (jeśli wyrzuci 2, 3, 4, 5 lub 6). Poza tym - jak daleko miałby się ten głaz toczyć? Dojechałby do końca planszy, a potem co? Hajda w Krainę Zewnętrzną i niech jeździ w kółko po płaskich Polach i Równinach? :D



RadoLask [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: czwartek 29 gru 2011, 01:11
Lokalizacja: Łask
Płeć:

Post autor: RadoLask » czwartek 29 gru 2011, 01:50

i o to mi chodziło m:) bo w sumie mógłby sie przetoczyć do końca gór i "odbić" się. Ale dzięki za wytłumaczenie mi...zwykłemu laikowi :)



Awatar użytkownika
guciomir
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 376
Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
Lokalizacja: 3city
Płeć:

Post autor: guciomir » czwartek 29 gru 2011, 08:56

zdarzenia mogą leżeć na planszy tak długo dopóki nie spełnią się warunki zakończenia ich działania (np "przez dwie tury coś tam coś tam, takie zdarzenie ma leżeć na planszy przez dwie tury i dopiero wtedy pójdzie na stos kart odrzuconych)

Głaz ma podobny warunek zakończenia, co prawda nie "czasowy" ale zależny od rzutu kością. Moim zdaniem głaz wejdzie na krainę zewnętrzną i zacznie gonić ludzi na polach i równinach. Co , musicie przyznać jest nawet zabawne i fajne. No i do tego dość mordercze, bo straty w punktach życia na przestrzeni całej gry mogą być znaczne. W dodatku głaz zyskuje znaczenie strategiczne, bo jeśli przeciwnik jest obok, to warto w taki głaz wejść i liczyć na to że wyrzuci się 2-6.



Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4656
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: Rogo » czwartek 29 gru 2011, 10:15

RadoLask pisze:Mam pytanie bo własnie gram ze znajomymi i mam pytanie odnośnie zdarzenia "Spadający głaz" i mam pytanie (...)
:mrgreen:

Też uważam, że kartę należy odłożyć. Bo to by było bez sensu, że kamień się toczy, zatrzymuje 6 obszarów dalej, przez X tur nikt tam nie zagląda, później ktoś przyjdzie i dziwnym trafem głaz zaczyna toczyć się dalej :D


Czas umierać.


Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16858
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » czwartek 29 gru 2011, 12:35

Nie chciałem się logować, bo jestem na innym kompie i może dzisiaj wieczorem wrócę do swojego, ale jako że Panowie opowiadacie drobne brednie, to się jednak zalogowałem. Całkiem niedawno wyszedł nowy FAQ i jest tam wspomniane o kartach Zdarzeń, że pozostają one zawsze na planszy, na obszarze na którym zostały wylosowane, aż nie zostaną z powodu swojego własnego efektu odrzucone.
FAQ pisze:Any Events in the space must be encountered. Note that an
Event that lasts more than one turn remains on the space
as a reminder, and still counts as a card on that space. If
a character encounters the Event again, the effect does not
“reset” and last for additional turns.
Także więc Głaz pozostaje na obszarze i może zostać aktywowany ponownie, jeżeli ktoś wejdzie na jego kartę. Pomijając rozterki natury egzystencjalno-logicznej, ja nie widziałbym żadnych problemów w tym, że głaz się "zatrzymał".


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2086
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir » czwartek 29 gru 2011, 17:52

Nadal uważam, że to bez sensu, ale z oficjalnym FAQ'iem kłócił się nie będę ;)

Więc, odwołując się do tych przytoczonych zdań, gdyby gracz A wylosował Zamieć, aktywując to Zdarzenie na 2 tury, a potem położył ją na planszy i tę leżącą tam kartę ktoś zaraz po nim gracz B miałby zaraz potem, w swoim ruchu, rozpatrywać, to Zamieć trwałaby już nie 2 tury, a 4, tak?



Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4656
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: Rogo » czwartek 29 gru 2011, 20:35

Draugnimir pisze:Więc, odwołując się do tych przytoczonych zdań, gdyby gracz A wylosował Zamieć, aktywując to Zdarzenie na 2 tury, a potem położył ją na planszy i tę leżącą tam kartę ktoś zaraz po nim gracz B miałby zaraz potem, w swoim ruchu, rozpatrywać, to Zamieć trwałaby już nie 2 tury, a 4, tak?
Nie. Po prostu trwałaby 2 tury od ostatniego badania tej karty.

Poza tym (poza tem, jak to mawia Nemomon :D)
Nemomon pisze:Any Events in the space must be encountered. Note that an
Event that lasts more than one turn
remains on the space
as a reminder, and still counts as a card on that space. If
a character encounters the Event again, the effect does not
“reset” and last for additional turns.
Pogrubiony fragment mówi, że chodzi o Zdarzenia trwające więcej niż jedną turę. A my własnie dyskutujemy czy Spadający Głaz w ogóle jest taką kartą, bo jak dla mnie ten cytat nie ma nic wspólnego z owym głazem. Z reguły Zdarzenia mają napisane, że trwają X tur lub, że mają pozostać na planszy :P


Czas umierać.


macafa6
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 8
Rejestracja: czwartek 07 mar 2013, 06:17
Lokalizacja: 3miasto
Płeć:

Post autor: macafa6 » czwartek 07 mar 2013, 06:31

Odgrzewam temat.
Wydaje mi się, że to zdarzenie po "uruchomieniu" należy odrzucić, bowiem:
2-6 -przesuń głaz o 6 obszarów w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Należy odrzucić wszystkie karty znajdujące się na obszarach przez które przetacza się głaz. Poszukiwacze znajdujący się na obszarze przez który przetacza się głaz, tracą po 1 punktów życia.
Głaz zatrzymuje się na ostatnim polu, po którym także się przetacza (i usuwa karty na nim leżące, w tym swoją kartę).
W wersji oryginalnej karta ma opis trochę bardziej łatwiejszy do interpretacji:
Move the Boulder 6 spaces counter-clockwise. For each space the Boulder moves onto, any characters there lose 1 life and any cards there are discarded.



Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Webmaster
Właściciel portalu magiaimiecz.eu
Uczestnik
Posty: 2765
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 33
Kontakt:

Post autor: abubu » czwartek 07 mar 2013, 06:38

macafa6 pisze:Odgrzewam temat.
Wydaje mi się, że to zdarzenie po "uruchomieniu" należy odrzucić, bowiem:
2-6 -przesuń głaz o 6 obszarów w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Należy odrzucić wszystkie karty znajdujące się na obszarach przez które przetacza się głaz. Poszukiwacze znajdujący się na obszarze przez który przetacza się głaz, tracą po 1 punktów życia.
Głaz zatrzymuje się na ostatnim polu, po którym także się przetacza (i usuwa karty na nim leżące, w tym swoją kartę).
W wersji oryginalnej karta ma opis trochę bardziej łatwiejszy do interpretacji:
Move the Boulder 6 spaces counter-clockwise. For each space the Boulder moves onto, any characters there lose 1 life and any cards there are discarded.
według tego rozumowania to już na pierwszym polu można było by go usunąć (się znajduje i się przetacza).




macafa6
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 8
Rejestracja: czwartek 07 mar 2013, 06:17
Lokalizacja: 3miasto
Płeć:

Post autor: macafa6 » czwartek 07 mar 2013, 07:17

abubu pisze: według tego rozumowania to już na pierwszym polu można było by go usunąć (się znajduje i się przetacza).
Niby tak, ale mamy 2 warunki:

1. Move the Boulder 6 spaces counter-clockwise.

2. For each space the Boulder moves onto, any characters there lose 1 life and any cards there are discarded.

jeśli od razu odrzucilibyśmy głaz z pierwszego pola (zgodnie z 2), to nie moglibyśmy zrealizować do końca punktu 1.

Odnośnie zaś problemu głównego, w angielskim opisie mamy konkretną kolejność w powyższym punkcie 2:
- głaz przetacza się na pole
- każda postać na tym polu traci jedno życie
- każda karta na tym polu jest odrzucana

Kiedy mamy do czynienia z 6-tym polem, warunek nr 1 przestaje obowiązywać (głaz już się dalej nie przemieszcza), karta głazu leży na polu w chwili dojścia do czynności odrzucania wszystkich kart z pola. Wniosek - kartę głazu także należy odrzucić.
Tak mi się wydaje, że jeśli karty byłyby do odrzucenia bez głazu, to wtedy angielski opis zapewne brzmiałby "For each space the Boulder will move onto (...) any cards there are discarded" i wtedy to byłoby jasne. Poza tym zapewne wtedy znalazłaby się informacja, że głaz zostaje na polu.
A bez tego mamy czynność dokonaną - głaz na pole, następnie odrzucanie wszystkich kart z pola.



Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: Rebelix » czwartek 07 mar 2013, 10:40

Nie chce mi się już kogokolwiek przekonywać do czegokolwiek bo zrozumiałem, że ludzie tutaj są mocno uparci i zdania nie chcą zmienić bo po prostu nie. Dlatego rada dla każdego... graj tak jak uważasz za stosowne.

Ja kartę "spadający głaz" odrzucam na stos kart odrzuconych po wprowadzeniu jej efektów do gry - tak jak inne karty zdarzeń. Wyjątek stanowią zdarzenia których efekt trwa więcej niż 1 turę - wtedy kartę zostawiam na planszy przez cały czas wywierania efektu, zgodnie z FAQ.



Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Webmaster
Właściciel portalu magiaimiecz.eu
Uczestnik
Posty: 2765
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 33
Kontakt:

Post autor: abubu » czwartek 07 mar 2013, 18:05

oczywiście, że powinno się go odrzucić.. jedynie co, to argument do mnie nie trafił :)


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.


Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16858
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » poniedziałek 11 mar 2013, 14:53

Głaz się toczy dopóki sam z własnego efektu nie zostanie odrzucony. Karty Zdarzeń mogą, a czasami nawet muszą, pozostawać na obszarach, tak jak wszelkie inne karty.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


macafa6
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 8
Rejestracja: czwartek 07 mar 2013, 06:17
Lokalizacja: 3miasto
Płeć:

Post autor: macafa6 » poniedziałek 11 mar 2013, 16:07

Efekt odrzucenia głazu występuje w każdym przypadku:

"1- zostajesz zmiezdzony, tracisz 1 punkt życia, następnie odrzucasz ta kartę."
to jest jasne

"2-6 -przesuń głaz o 6 obszarów w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara."
czyli karta głazu ląduje na polu 6 obszarów wcześniej, teraz
"Należy odrzucić wszystkie karty znajdujące się na obszarach przez które przetacza się głaz."
głaz leży na obszarze nr 6 - a jeśli odrzucamy wszystkie karty, to wszystkie, łącznie z głazem.



Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: Rebelix » poniedziałek 11 mar 2013, 17:01

Tak Nemo niektóre karty zdarzeń zostają na planszy - te których efekt trwa dłużej niż 1 tura. Dla mnie "spadający głaz" to zdarzenie które wywiera efekt tylko w turze w której zostaje rozpatrzone a zatem po rozpatrzeniu ląduje na stosie kart odrzuconych. Tak gram ja a inni niech sobie grają jak chcą.



ODPOWIEDZ