Pytanie o kilka zasad

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
wook [Autor tematu]
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 75
Rejestracja: piątek 19 sie 2011, 23:50
Lokalizacja: Gondor
Płeć:

Pytanie o kilka zasad

Post autor: wook »

1.
Wczoraj mieliśmy z żoną i znajomymi dość ciekawą rozgrywkę.
Skończyło się tak że ja skrzatem szedłem już wewnętrzną krainą mając talizman.
Żona była wiele mocniejsza swoim krasnalem ale nie miała talizmanu,
wygrałem walkę z diabłami i miałem w następnej turze wejść do doliny ognia,
Podczas swojej tury żona rzuciła czar " zniszczenie magii" który mówi że nie można do jej następnej tury rzucać czarów, używać magicznych przedmiotów itd.
Nadeszła moja tura i mógłbym przejśc do Doliny ognia ale Talizman jest magicznym przedmiotem
Teraz pytanie o nasz spór, muszę zawrócić? Czy mogę wejść do doliny ognia?
Żona mówi że to magiczny przedmiot i nie mogę go użyć więc nie mogę wejść - muszę zawrócić.
Ja mówię że w instrukcji doliny ognia jest napisane iż muszę go tylko posiadać żeby wejść a nie używać.
Nikt nie chciał ustąpić przez dłuższą chwilę no ale cóz, jakoś trzeba było grać dalej więc zfochowany wróciłem do równin grozy :)

Btw. Skończyło się tak ze i tak pierwszy doszedłem do korony ale żona wparowała zaraz za mną i wygrała ](*,)

2.
czy na gracza który jest w koronie władzy można rzucać zaklęcia które go przenoszą gdzie indziej? Chyba nigdzie nie ma o tym wzmianki ale może nie doczytałem czegoś?

3.
Czy gracz będąc w koronie władzy podczas swojej tury lub podczas tury innego poszukiwacza może rzucać zaklęcia?

4.
czy po rzuceniu czaru zropuchowacenie i zamienieniu kogoś w ropuchę następuje normalna walka?

5.
Kiedy kogoś odwiedza Żniwiarz to po wyrzuceniu kością można uzyć pkt. losu aby rzucić jeszcze raz?

6. czy jeśli trafiam na wroga który ma jakąś dodatkową zdolność np. sfora wilków która rzuca dwoma kośćmi i wybiera wyższy wynik, to drugi stojący tam wróg o tym samym numerze zdarzenia sumuje swoją siłę ze sforą wilków i oboje maja lepszy wynik?

Jesli tak to jak to się ma do np. Ekora , ten ucieka jak ktoś ma siły 2 lub mniej, ale jakby tam był Smok siła 7 jeszcze to oboje uciekają jak ktoś ma siły mniej niż ekor? czy jak któs ma siły mniej niż oni oboje? czy tylko ekor?


Pozdrawiam i z góry dziękki za pomoc


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22086
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

wook pisze:1.
Wczoraj mieliśmy z żoną i znajomymi dość ciekawą rozgrywkę.
Skończyło się tak że ja skrzatem szedłem już wewnętrzną krainą mając talizman.
Żona była wiele mocniejsza swoim krasnalem ale nie miała talizmanu,
wygrałem walkę z diabłami i miałem w następnej turze wejść do doliny ognia,
Podczas swojej tury żona rzuciła czar " zniszczenie magii" który mówi że nie można do jej następnej tury rzucać czarów, używać magicznych przedmiotów itd.
Nadeszła moja tura i mógłbym przejśc do Doliny ognia ale Talizman jest magicznym przedmiotem
Teraz pytanie o nasz spór, muszę zawrócić? Czy mogę wejść do doliny ognia?
Żona mówi że to magiczny przedmiot i nie mogę go użyć więc nie mogę wejść - muszę zawrócić.
Ja mówię że w instrukcji doliny ognia jest napisane iż muszę go tylko posiadać żeby wejść a nie używać.
Nikt nie chciał ustąpić przez dłuższą chwilę no ale cóz, jakoś trzeba było grać dalej więc zfochowany wróciłem do równin grozy :)

Btw. Skończyło się tak ze i tak pierwszy doszedłem do korony ale żona wparowała zaraz za mną i wygrała ](*,)
Zgodnie z FAQiem, może:
Destroy Magic
Q2: If the Destroy Magic Spell is in effect, can a character
with a Talisman still enter the Valley of Fire?
A: Yes.
2.
czy na gracza który jest w koronie władzy można rzucać zaklęcia które go przenoszą gdzie indziej? Chyba nigdzie nie ma o tym wzmianki ale może nie doczytałem czegoś?
Można.
wook pisze:3.
Czy gracz będąc w koronie władzy podczas swojej tury lub podczas tury innego poszukiwacza może rzucać zaklęcia?
Może.
wook pisze:4.
czy po rzuceniu czaru zropuchowacenie i zamienieniu kogoś w ropuchę następuje normalna walka?
Tak. Przedmiotów nie możesz jednakże wziąć, bowiem to jest akcja walki, a nie akcja badania obszaru. Przedmioty pozostają na obszarze.
wook pisze:5.
Kiedy kogoś odwiedza Żniwiarz to po wyrzuceniu kością można uzyć pkt. losu aby rzucić jeszcze raz?
Tak.
6. czy jeśli trafiam na wroga który ma jakąś dodatkową zdolność np. sfora wilków która rzuca dwoma kośćmi i wybiera wyższy wynik, to drugi stojący tam wróg o tym samym numerze zdarzenia sumuje swoją siłę ze sforą wilków i oboje maja lepszy wynik?
Tak.
wook pisze:Jesli tak to jak to się ma do np. Ekora , ten ucieka jak ktoś ma siły 2 lub mniej, ale jakby tam był Smok siła 7 jeszcze to oboje uciekają jak ktoś ma siły mniej niż ekor? czy jak któs ma siły mniej niż oni oboje? czy tylko ekor?
Ekor ucieka, a Ty kontynuujesz walkę ze Smokiem.

===

Przy okazji polecam zapoznać się z Regulaminem forum: http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=3995
Regulamin pisze:2. Każdy użytkownik, poszukujący objaśnienia niezrozumiałej dla niego zasady czy też treści karty, zobligowany jest dołączyć do swego zapytania treść tej zasady z instrukcji gry lub frapującej go karty.
Ostatnio zmieniony środa 28 gru 2011, 15:30 przez Mały Nemo, łącznie zmieniany 1 raz.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

wook [Autor tematu]
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 75
Rejestracja: piątek 19 sie 2011, 23:50
Lokalizacja: Gondor
Płeć:

Post autor: wook »

Wielkie dzięki za odpowiedź :) sporo pomoże przy następnych partiach a co do następnych pytań to postaram bardziej trzymać się zasad :)
Pozdrawiam


ODPOWIEDZ