mbetlej pisze:Witam.
Doszły mnie słuchy, iż są tu znawcy Magi i Miecza chętni do wyjaśnienia paru zasad. W dość szerokim gronie, wraz z pozostałymi graczami staramy się na bieżąco ustalać ich znaczenie jednak nie zawsze da się to zrobić bez rozlewu krwi. Stąd też prośba do was o pomoc. Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi;
Uszanowanie,
tutaj znajdziesz osoby, które tłumaczą Magię i Miecz na język polski i/lub ją współtworzą oraz tworzą dodatki autorskie.
mbetlej pisze:Czy "Wartość początkowa" oznacza wartość siły i mocy zaznaczoną przy starcie gry na karcie postaci czy też sumę wartości startowej i zdobytych punktów.
Wartość początkowa danej cechy, to wartość zapisana na karcie Poszukiwacza. W dodatku Pani Jeziora znajdują się karty Nagród za zadania, które zwiększają wartości startowe.
mbetlej pisze:Zaklęcie Przypadek; W wyniku wylosowania opcji 2 lub 3 ( "Traci wszystkie żetony siły/mocy" ) oznacza to, iż traci się punkty do wartości 0, 1 czy "wartości początkowej"
Wartości startowej nie zaznaczasz żetonami, a skoro tracisz wszystkie żetony, to tracisz do wartości startowej.
mbetlej pisze:Zaklęcia Zawładnięcie, Alchemia, Strzaskanie; "Zabierz innemu Poszukiwaczowi 1 wybrany przedmiot", "Wybierz jeden z Przedmiotów należących do tego poszukiwacza...", "Zamień dowolną liczbę przedmiotów w złoto" - czy zaklęcia te dotyczą również magicznych przedmiotów i talizmanu? Jednym słowem, czy "magiczne przedmioty" są traktowane identycznie jak "przedmioty" ?
Owszem, wszystkie instrukcje dotyczące "Przedmiotów" dotyczą również "Magicznych Przedmiotów", chyba że w danej instrukcji dokładnie zaznaczono inaczej.
mbetlej pisze:Czy punkty mocy z magicznych przedmiotów liczą się do limitu czarów.. tzn; jeśli gracz posiada 5 punkty mocy + Magiczny pierścień ( +1 moc ) to czy może posiadać łącznie 3 czary ?
Tak, ale tylko te, które otrzymujesz cały czas. Punkty Mocy, które otrzymujesz w czasie walki psychicznej, nie są brane pod uwagę przy określaniu limitu Zaklęć, które Poszukiwacz może posiadać.
mbetlej pisze:Zaklęcie Zropuchowacenie!; Posiadacz zaklęcia rzuca kością aby dowiedzieć się jaki będzie efekt zaklęcia. Posiadając punkty losu ma bardzo dużą szanse na zamianę innego poszukiwacza w żabę. Czy oprócz rozproszenia magii istnieje jakaś możliwość obrony przed tym zgubnym czarem?
Rozproszenie magii, Zniszczenie magii, Odbicie czy Magiczna powłoka.
Ponadto, nikt nigdy nie będzie przerzucał wyniku "2-3) Nic się nie dzieje".
mbetlej pisze:Jeśli gracz wykonał ruch i trafił na obszar gdzie wylosował teleport, a następnie przeniósł sie na inny obszar to czy bada pole na którym się znalazł w tej samej turze ?
Tak.
mbetlej pisze:Niektóre zaklęcia można rzucić przed wykonaniem ruchu. Czy pojęcie "ruch" oznacza przesunięcie figurki na nowe pole czy turę gracza. Jeśli oznacza przesunięcie figurki to czy taki czar można użyc po rzucie kostką, a przed przesunięciem figurki ?
Pojęcie "ruch" oznacza rzut kością za ruch, więc Zaklęcia "przed wykonaniem ruchu" oznaczają "przed wykonaniem rzutu kością, określającego liczbę pól, o którą Poszukiwacz może się poruszyć".
mbetlej pisze:Czy przy "forsowaniu wrót" liczą się magiczne przedmioty do wartości siły i mocy?
Tak, ale tylko te, które działają cały czas, przykładowo Pierścień. Ale nie te, które dodają swój parametr w czasie walki.
mbetlej pisze:Czy gracz posiadający talizman jest odporny na zaklęcia innych poszukiwaczy ?
Nie.
mbetlej pisze:Mam również pytanie odnośnie kart czarownika z dodatków Żniwiarz i Pani Lodu. Do tej pory losowaliśmy 4 zadania po trafieniu na obszar jaskini czarownika. Niestety tylko nielicznym udało się wykonać zadania zanim inny poszukiwacz otrzymał talizman w losowym zdarzeniu. Jaki jest wasz sposób na grę z tymi kartami ?
Oryginalny - losujesz 1 zadanie.
===
Osobiście polecam Ci
dokładnie przeczytać raz jeszcze instrukcje do gry podstawowej oraz Żniwiarza i Pani Lodu. Można tam znaleźć wiele odpowiedzi na Twoje pytania.
[quote="mbetlej"]Witam.
Doszły mnie słuchy, iż są tu znawcy Magi i Miecza chętni do wyjaśnienia paru zasad. W dość szerokim gronie, wraz z pozostałymi graczami staramy się na bieżąco ustalać ich znaczenie jednak nie zawsze da się to zrobić bez rozlewu krwi. Stąd też prośba do was o pomoc. Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi; [/quote]
Uszanowanie,
tutaj znajdziesz osoby, które tłumaczą Magię i Miecz na język polski i/lub ją współtworzą oraz tworzą dodatki autorskie.
[quote="mbetlej"]Czy "Wartość początkowa" oznacza wartość siły i mocy zaznaczoną przy starcie gry na karcie postaci czy też sumę wartości startowej i zdobytych punktów. [/quote]
Wartość początkowa danej cechy, to wartość zapisana na karcie Poszukiwacza. W dodatku Pani Jeziora znajdują się karty Nagród za zadania, które zwiększają wartości startowe.
[quote="mbetlej"]Zaklęcie Przypadek; W wyniku wylosowania opcji 2 lub 3 ( "Traci wszystkie żetony siły/mocy" ) oznacza to, iż traci się punkty do wartości 0, 1 czy "wartości początkowej"[/quote]
Wartości startowej nie zaznaczasz żetonami, a skoro tracisz wszystkie żetony, to tracisz do wartości startowej.
[quote="mbetlej"]Zaklęcia Zawładnięcie, Alchemia, Strzaskanie; "Zabierz innemu Poszukiwaczowi 1 wybrany przedmiot", "Wybierz jeden z Przedmiotów należących do tego poszukiwacza...", "Zamień dowolną liczbę przedmiotów w złoto" - czy zaklęcia te dotyczą również magicznych przedmiotów i talizmanu? Jednym słowem, czy "magiczne przedmioty" są traktowane identycznie jak "przedmioty" ? [/quote]
Owszem, wszystkie instrukcje dotyczące "Przedmiotów" dotyczą również "Magicznych Przedmiotów", chyba że w danej instrukcji dokładnie zaznaczono inaczej.
[quote="mbetlej"]Czy punkty mocy z magicznych przedmiotów liczą się do limitu czarów.. tzn; jeśli gracz posiada 5 punkty mocy + Magiczny pierścień ( +1 moc ) to czy może posiadać łącznie 3 czary ? [/quote]
Tak, ale tylko te, które otrzymujesz cały czas. Punkty Mocy, które otrzymujesz w czasie walki psychicznej, nie są brane pod uwagę przy określaniu limitu Zaklęć, które Poszukiwacz może posiadać.
[quote="mbetlej"]Zaklęcie Zropuchowacenie!; Posiadacz zaklęcia rzuca kością aby dowiedzieć się jaki będzie efekt zaklęcia. Posiadając punkty losu ma bardzo dużą szanse na zamianę innego poszukiwacza w żabę. Czy oprócz rozproszenia magii istnieje jakaś możliwość obrony przed tym zgubnym czarem? [/quote]
Rozproszenie magii, Zniszczenie magii, Odbicie czy Magiczna powłoka.
Ponadto, nikt nigdy nie będzie przerzucał wyniku "2-3) Nic się nie dzieje".
[quote="mbetlej"]Jeśli gracz wykonał ruch i trafił na obszar gdzie wylosował teleport, a następnie przeniósł sie na inny obszar to czy bada pole na którym się znalazł w tej samej turze ? [/quote]
Tak.
[quote="mbetlej"]Niektóre zaklęcia można rzucić przed wykonaniem ruchu. Czy pojęcie "ruch" oznacza przesunięcie figurki na nowe pole czy turę gracza. Jeśli oznacza przesunięcie figurki to czy taki czar można użyc po rzucie kostką, a przed przesunięciem figurki ? [/quote]
Pojęcie "ruch" oznacza rzut kością za ruch, więc Zaklęcia "przed wykonaniem ruchu" oznaczają "przed wykonaniem rzutu kością, określającego liczbę pól, o którą Poszukiwacz może się poruszyć".
[quote="mbetlej"]Czy przy "forsowaniu wrót" liczą się magiczne przedmioty do wartości siły i mocy? [/quote]
Tak, ale tylko te, które działają cały czas, przykładowo Pierścień. Ale nie te, które dodają swój parametr w czasie walki.
[quote="mbetlej"]Czy gracz posiadający talizman jest odporny na zaklęcia innych poszukiwaczy ? [/quote]
Nie.
[quote="mbetlej"]Mam również pytanie odnośnie kart czarownika z dodatków Żniwiarz i Pani Lodu. Do tej pory losowaliśmy 4 zadania po trafieniu na obszar jaskini czarownika. Niestety tylko nielicznym udało się wykonać zadania zanim inny poszukiwacz otrzymał talizman w losowym zdarzeniu. Jaki jest wasz sposób na grę z tymi kartami ?[/quote]
Oryginalny - losujesz 1 zadanie.
===
Osobiście polecam Ci [u]dokładnie[/u] przeczytać raz jeszcze instrukcje do gry podstawowej oraz Żniwiarza i Pani Lodu. Można tam znaleźć wiele odpowiedzi na Twoje pytania.