Potrzebny spec od zasad TMiM

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
mbetlej [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: piątek 18 lut 2011, 16:54
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Potrzebny spec od zasad TMiM

Post autor: mbetlej »

____________________________



Witam.
Doszły mnie słuchy, iż są tu znawcy Magi i Miecza chętni do wyjaśnienia paru zasad. W dość szerokim gronie, wraz z pozostałymi graczami staramy się na bieżąco ustalać ich znaczenie jednak nie zawsze da się to zrobić bez rozlewu krwi. Stąd też prośba do was o pomoc. Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi;


:?: Czy "Wartość początkowa" oznacza wartość siły i mocy zaznaczoną przy starcie gry na karcie postaci czy też sumę wartości startowej i zdobytych punktów.

:?: Zaklęcie Przypadek; W wyniku wylosowania opcji 2 lub 3 ( "Traci wszystkie żetony siły/mocy" ) oznacza to, iż traci się punkty do wartości 0, 1 czy "wartości początkowej"

:?: Zaklęcia Zawładnięcie, Alchemia, Strzaskanie; "Zabierz innemu Poszukiwaczowi 1 wybrany przedmiot", "Wybierz jeden z Przedmiotów należących do tego poszukiwacza...", "Zamień dowolną liczbę przedmiotów w złoto" - czy zaklęcia te dotyczą również magicznych przedmiotów i talizmanu? Jednym słowem, czy "magiczne przedmioty" są traktowane identycznie jak "przedmioty" ?

:?: Czy punkty mocy z magicznych przedmiotów liczą się do limitu czarów.. tzn; jeśli gracz posiada 5 punkty mocy + Magiczny pierścień ( +1 moc ) to czy może posiadać łącznie 3 czary ?

:?: Zaklęcie Zropuchowacenie!; Posiadacz zaklęcia rzuca kością aby dowiedzieć się jaki będzie efekt zaklęcia. Posiadając punkty losu ma bardzo dużą szanse na zamianę innego poszukiwacza w żabę. Czy oprócz rozproszenia magii istnieje jakaś możliwość obrony przed tym zgubnym czarem?

:?: Jeśli gracz wykonał ruch i trafił na obszar gdzie wylosował teleport, a następnie przeniósł sie na inny obszar to czy bada pole na którym się znalazł w tej samej turze ?

:?: Niektóre zaklęcia można rzucić przed wykonaniem ruchu. Czy pojęcie "ruch" oznacza przesunięcie figurki na nowe pole czy turę gracza. Jeśli oznacza przesunięcie figurki to czy taki czar można użyc po rzucie kostką, a przed przesunięciem figurki ?

:?: Czy przy "forsowaniu wrót" liczą się magiczne przedmioty do wartości siły i mocy?

:?: Czy gracz posiadający talizman jest odporny na zaklęcia innych poszukiwaczy ?



Mam również pytanie odnośnie kart czarownika z dodatków Żniwiarz i Pani Lodu. Do tej pory losowaliśmy 4 zadania po trafieniu na obszar jaskini czarownika. Niestety tylko nielicznym udało się wykonać zadania zanim inny poszukiwacz otrzymał talizman w losowym zdarzeniu. Jaki jest wasz sposób na grę z tymi kartami ?






_______________________________


Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2086
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir »

1. Tak, wartość początkowa to liczby wydrukowane na karcie Poszukiwacza
2. Do wartości początkowej
3. Tak, są traktowane identyczne (chyba że instrukcja danej karty stanowi inaczej, chociaż osobiście się jeszcze z taką nie spotkałem)
4. Tak
5. Innych niż te, które chronią również przed innymi Zaklęciami (np. Odbicie magii), nie ma - nie licząc faktu, że zawsze można liczyć na to, że rzucający mimo posiadania Losu uzyska przy rzucaniu tego Zaklęcia 1 oczko ;)
6. Tak, bada
7. Oznacza przesunięcie figurki. A co do drugiej części pytania, nie dam sobie głowy uciąć, ale powiedziałbym, że po wykonaniu rzutu za ruch takie Zaklęcie jeszcze można rzucić
8. Tak, chyba że działają tylko w walce (co jest zaznaczone na ich kartach)
9. Nie, posiadacz Talizmanu dysponuje tylko takimi profitami, o jakich jest napisane na karcie tego Przedmiotu - czyli może wejść do Doliny Ognia
10. Osobiście z zadaniami Czarownika gram zazwyczaj w sposób standardowy, tj. losowanie 1 karty po wejściu na obszar Jaskini Czarownika itd.
Ostatnio zmieniony poniedziałek 07 mar 2011, 18:53 przez Draugnimir, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22075
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

mbetlej pisze:Witam.
Doszły mnie słuchy, iż są tu znawcy Magi i Miecza chętni do wyjaśnienia paru zasad. W dość szerokim gronie, wraz z pozostałymi graczami staramy się na bieżąco ustalać ich znaczenie jednak nie zawsze da się to zrobić bez rozlewu krwi. Stąd też prośba do was o pomoc. Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi;
Uszanowanie,

tutaj znajdziesz osoby, które tłumaczą Magię i Miecz na język polski i/lub ją współtworzą oraz tworzą dodatki autorskie.
mbetlej pisze:Czy "Wartość początkowa" oznacza wartość siły i mocy zaznaczoną przy starcie gry na karcie postaci czy też sumę wartości startowej i zdobytych punktów.
Wartość początkowa danej cechy, to wartość zapisana na karcie Poszukiwacza. W dodatku Pani Jeziora znajdują się karty Nagród za zadania, które zwiększają wartości startowe.
mbetlej pisze:Zaklęcie Przypadek; W wyniku wylosowania opcji 2 lub 3 ( "Traci wszystkie żetony siły/mocy" ) oznacza to, iż traci się punkty do wartości 0, 1 czy "wartości początkowej"
Wartości startowej nie zaznaczasz żetonami, a skoro tracisz wszystkie żetony, to tracisz do wartości startowej.
mbetlej pisze:Zaklęcia Zawładnięcie, Alchemia, Strzaskanie; "Zabierz innemu Poszukiwaczowi 1 wybrany przedmiot", "Wybierz jeden z Przedmiotów należących do tego poszukiwacza...", "Zamień dowolną liczbę przedmiotów w złoto" - czy zaklęcia te dotyczą również magicznych przedmiotów i talizmanu? Jednym słowem, czy "magiczne przedmioty" są traktowane identycznie jak "przedmioty" ?
Owszem, wszystkie instrukcje dotyczące "Przedmiotów" dotyczą również "Magicznych Przedmiotów", chyba że w danej instrukcji dokładnie zaznaczono inaczej.
mbetlej pisze:Czy punkty mocy z magicznych przedmiotów liczą się do limitu czarów.. tzn; jeśli gracz posiada 5 punkty mocy + Magiczny pierścień ( +1 moc ) to czy może posiadać łącznie 3 czary ?
Tak, ale tylko te, które otrzymujesz cały czas. Punkty Mocy, które otrzymujesz w czasie walki psychicznej, nie są brane pod uwagę przy określaniu limitu Zaklęć, które Poszukiwacz może posiadać.
mbetlej pisze:Zaklęcie Zropuchowacenie!; Posiadacz zaklęcia rzuca kością aby dowiedzieć się jaki będzie efekt zaklęcia. Posiadając punkty losu ma bardzo dużą szanse na zamianę innego poszukiwacza w żabę. Czy oprócz rozproszenia magii istnieje jakaś możliwość obrony przed tym zgubnym czarem?
Rozproszenie magii, Zniszczenie magii, Odbicie czy Magiczna powłoka.

Ponadto, nikt nigdy nie będzie przerzucał wyniku "2-3) Nic się nie dzieje".
mbetlej pisze:Jeśli gracz wykonał ruch i trafił na obszar gdzie wylosował teleport, a następnie przeniósł sie na inny obszar to czy bada pole na którym się znalazł w tej samej turze ?
Tak.
mbetlej pisze:Niektóre zaklęcia można rzucić przed wykonaniem ruchu. Czy pojęcie "ruch" oznacza przesunięcie figurki na nowe pole czy turę gracza. Jeśli oznacza przesunięcie figurki to czy taki czar można użyc po rzucie kostką, a przed przesunięciem figurki ?
Pojęcie "ruch" oznacza rzut kością za ruch, więc Zaklęcia "przed wykonaniem ruchu" oznaczają "przed wykonaniem rzutu kością, określającego liczbę pól, o którą Poszukiwacz może się poruszyć".
mbetlej pisze:Czy przy "forsowaniu wrót" liczą się magiczne przedmioty do wartości siły i mocy?
Tak, ale tylko te, które działają cały czas, przykładowo Pierścień. Ale nie te, które dodają swój parametr w czasie walki.
mbetlej pisze:Czy gracz posiadający talizman jest odporny na zaklęcia innych poszukiwaczy ?
Nie.
mbetlej pisze:Mam również pytanie odnośnie kart czarownika z dodatków Żniwiarz i Pani Lodu. Do tej pory losowaliśmy 4 zadania po trafieniu na obszar jaskini czarownika. Niestety tylko nielicznym udało się wykonać zadania zanim inny poszukiwacz otrzymał talizman w losowym zdarzeniu. Jaki jest wasz sposób na grę z tymi kartami ?
Oryginalny - losujesz 1 zadanie.

===

Osobiście polecam Ci dokładnie przeczytać raz jeszcze instrukcje do gry podstawowej oraz Żniwiarza i Pani Lodu. Można tam znaleźć wiele odpowiedzi na Twoje pytania.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
guciomir
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 376
Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
Lokalizacja: 3city
Płeć:

Post autor: guciomir »

Nemomon pisze:
mbetlej pisze:Zaklęcie Zropuchowacenie!; Posiadacz zaklęcia rzuca kością aby dowiedzieć się jaki będzie efekt zaklęcia. Posiadając punkty losu ma bardzo dużą szanse na zamianę innego poszukiwacza w żabę. Czy oprócz rozproszenia magii istnieje jakaś możliwość obrony przed tym zgubnym czarem?
Rozproszenie magii, Zniszczenie magii, Odbicie czy Magiczna powłoka.

Ponadto, nikt nigdy nie będzie przerzucał wyniku "2-3) Nic się nie dzieje".
A my się ryzyka nie boimy i 2-3 przerzucamy (z bardzo dobrym skutkiem jeśli popatrzeć na uśrednione wyniki). Szczególnie jeśli słabsza postać próbuje zżabcić silniejszą postać, bo i tak ma mało do stracenia.

Jest jeszcze ten taki magiczny amulet, który czyni poszukiwacza odpornym na zaklęcia, a z tego co czytałem to w Pani Jeziora pojawi się najpotężniejszy czar w historii Talismanu (Misfortune), który również będzie działał jak kontra w przypadku zropuchowacenia.


mbetlej [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: piątek 18 lut 2011, 16:54
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: mbetlej »

Mam pytanie odnośnie zaklęcia odbicie.
"możesz rzucić to Zaklęcie w dowolnym momencie. Odbije ono każde właśnie rzucone Zaklęcie ( w tym zaklecie rozkaz ) z powrotem ku Poszukiwaczowi, który je rzucił ( innymi słowy Poszukiwacz rzucający zaklęcie zostanie poddany działaniu własnego czaru ). "

Sytuacja;

Poszukiwacz A atakuje Poszukiwacza B
Poszukiwacz A rzuca czar "przyzwanie feniksa" ( feniks siła 3 walczy za poszukiwacza A )
Poszukiwacz B rzuca czar "Odbicie" <---- czy może to zrobić aby feniks walczył po jego stronie ( poszukiwacza B ) lub czy zostaje odrzucony na stos kart odrzuconych?

Pytam albowiem mamy konflikt racji w obecnej grze... z góry dzięki za odpowiedź.


Awatar użytkownika
set-han
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 64
Rejestracja: poniedziałek 19 lip 2010, 16:51
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: set-han »

Jak dla mnie to osoba rzucająca feniksa musi walczyć z feniksem :)


Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2086
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir »

Moim zdaniem jeżeli w opisie Przyzwania Feniksa (który zresztą powinieneś, zgodnie z regulaminem, przytoczyć ;) ) nie jest napisane, że Zaklęcie rzuca się bezpośrednio na innego Poszukiwacza (a sądzę, że nie jest), to nie można potraktować go Odbiciem.


mbetlej [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: piątek 18 lut 2011, 16:54
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: mbetlej »

"innymi słowy Poszukiwacz rzucający zaklęcie zostanie poddany działaniu własnego czaru" - co jesli rzuci na siebie zwiekszenie mocy lub siły ? Czy zaklęcie moze obrócić sie przeciwko niemu ?


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22075
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Najlepiej jest Zaklęcie Odbicia traktować z przymrużeniem oka i rzucać je jedynie na te Zaklęcia, które łatwo można przewidzieć co ich odbity efekt będzie robił. Przynajmniej początkującym graczom zalecałbym tak grać.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2086
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir »

mbetlej pisze: "innymi słowy Poszukiwacz rzucający zaklęcie zostanie poddany działaniu własnego czaru" - co jesli rzuci na siebie zwiekszenie mocy lub siły ? Czy zaklęcie moze obrócić sie przeciwko niemu ?
Odbicie zmienia jedynie cel, w który zostało skierowane Zaklęcie (na ten, od którego Zaklęcie pochodzi), nie ingeruje zaś w jego działanie. Dlatego Zaklęć rzucanych na samego siebie - takich jak Siła czy Moc właśnie - raczej nie da się odbić.


Awatar użytkownika
guciomir
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 376
Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
Lokalizacja: 3city
Płeć:

Post autor: guciomir »

Czy dobrze rozumiem?

Gracz A rzuca na gracza B mesmeryzm. B odbija. A zabiera sam sobie przyjaciela. Czyli odbicie zadziałało tak jak rozproszenie magii i nie dochodzi do wymiany przyjaciół.

Czy żeby B odbił, to musi być legalny cel? przykładowo, w sytuacji powyżej gracz A nie ma przyjaciół. Czy B może odbić mesmeryzm?


ODPOWIEDZ