Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Lathspell
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 47
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 16:12
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Lathspell »

Bludgeon pisze: niedziela 07 cze 2020, 10:20 Przecież sam zacytowałeś że MOŻE, to jak bezwzględnie?
To prawda! Mój błąd. Aczkolwiek ciężko mi sobie wyobrazić sytuację, kiedy opłaca się dobrowolnie zostać ropuchą na dwie tury dłużej ;)



Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5909
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon »

Lathspell pisze: niedziela 07 cze 2020, 10:31
Bludgeon pisze: niedziela 07 cze 2020, 10:20 Przecież sam zacytowałeś że MOŻE, to jak bezwzględnie?
To prawda! Mój błąd. Aczkolwiek ciężko mi sobie wyobrazić sytuację, kiedy opłaca się dobrowolnie zostać ropuchą na dwie tury dłużej ;)
Jest karta w Lesie gdzie się to opłaca.


What a view.

Lathspell
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 47
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 16:12
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Lathspell »

Bludgeon pisze: niedziela 07 cze 2020, 11:14 Jest karta w Lesie gdzie się to opłaca.
Hmm nie mam Lasu, więc nie wiem... z ciekawości - co robi ta karta?



maggot
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 109
Rejestracja: środa 03 paź 2018, 19:56
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: maggot »

Pablo pisze: niedziela 05 sty 2020, 12:04
Mały Nemo pisze: sobota 04 sty 2020, 16:34 Hej, tak. Zbójcy są kartą o nrze spotkania 1, a po jej zbadaniu w kroku badania kart o nrze spotkania 5 możesz podnieść złoto.
Trafiła mi się taka sytuacja grając w DE. Skradziono mi złoto będąc na Oazie i jakoś nie było mi dane, podnieść go w tej samej turze (nie zostałem pokonany, nie straciłem tury).
Pewnie błąd Nomadów. Nie przewidzieli takiej sytuacji 😎



Gunner7
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 16
Rejestracja: poniedziałek 27 kwie 2020, 14:35
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Gunner7 »

Cześć, nasunęło mi się pytanie.
Poszukiwacz rzuca zaklęcie "Zniszczenie Magii". Do początku jego kolejnej tury żaden gracz nie będzie mógł rzucać zaklęć, ani korzystać z Magicznych Przedmiotów.
Gracz po jego lewej posiada Amulet. Mówi on że jest odporny na działanie wszystkich zaklęć z wyjątkiem Zaklęcia Rozkazu. Ale - Amulet to Magiczny Przedmiot. Więc w myśl zaklęcia nie może użyć go w tej turze. Więc, podsumowując - jest odporny na działanie zaklęcia Zniszczenie Magii czy nie?
A drugie to - jak to jest z posiadaniem Amuletu i odpornością na zaklęcie np. "Bariera" lub "Czarny Lód" i generalnie z zaklęciami które nie są bezpośrednio rzucane na konkretnego gracza lub graczy tylko rzucane np. na obszary. Czy można stanąć na obszarze lub przez niego przejść gdy jest na niego rzucone zaklęcie np. "Bariera" gdy ma się amulet?



Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5603
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Rogo »

Według instrukcji (strona 15) zakazy mają pierwszeństwo przed innymi zasadami, wnioski są chyba oczywiste :)

Dodano po 1 minucie 57 sekundach:
Zaklęcie Bariery nie jest rzucane na gracza z Amuletem, poza tym wprowadza zakaz, co wg instrukcji wiesz co, bo przed chwilą to napisałem ;)


Ja nawet nie mam Talismana.

Budowniczy Mostów
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 2237
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Budowniczy Mostów »

Też spytam o Zaklęcie.
Gracz rzuca Przypadek, przeciwnik rzuca Rozproszenie Magii. Ale... po rzucie kością za Zaklęcie Przypadek. Wynik był niski, więc odpowiedział Rozproszeniem.
Nie było w tym kunktatorstwa - ten gracz dopiero się uczy. Uznał, że skoro Rozproszenie niweluje "efekt", to należy wpierw ten efekt zdefiniować, a dopiero potem go ewentualnie rozproszyć.
I ja się z tym zgadzam.
Natomiast gracz rzucający Przypadek miał odmienne zdanie: że po rzucie kością już nie można było rozpraszać.
Co wy na to?


Awatar użytkownika
Kewis21
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Uczestnik Zjazdów
Posty: 167
Rejestracja: czwartek 15 sie 2019, 15:38
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Kewis21 »

Budowniczy Mostów pisze: czwartek 23 lip 2020, 23:40 Też spytam o Zaklęcie.
Gracz rzuca Przypadek, przeciwnik rzuca Rozproszenie Magii. Ale... po rzucie kością za Zaklęcie Przypadek. Wynik był niski, więc odpowiedział Rozproszeniem.
Nie było w tym kunktatorstwa - ten gracz dopiero się uczy. Uznał, że skoro Rozproszenie niweluje "efekt", to należy wpierw ten efekt zdefiniować, a dopiero potem go ewentualnie rozproszyć.
I ja się z tym zgadzam.
Natomiast gracz rzucający Przypadek miał odmienne zdanie: że po rzucie kością już nie można było rozpraszać.
Co wy na to?
Przypadek to jedno z niewielu zaklęć, gdzie dopiero po rzucie kością dowiadujemy się jak na nas działa. Uwarzam że niwelowanie jakiegoś efektu po rzucie kością jest nie fair. Owszem w karcie rozproszenia nie ma dokładnie opisane kiedy należy je rzucić, ale trzeba się zastanowić jak to się ma do innych sytłacji. Co dalej? Używanie miecza po rzucie kością za atak? Napewno jest wiele takich sytłacji gdzie gra nie do konca nam wyjaśnia kiedy czegoś użyć. W takich momentach podoba mi sie rozwiazanie z MUNCHKINA - w spornych sytłacjach decyduje właściciel gry.



Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5603
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Rogo »

Z jednej strony można to zaklęcie rzucić w dowolnym momencie, z drugiej zaś mówi ono o niwelowaniu efektu innego, właśnie rzuconego zaklęcia. Czy po rzucie kością zaklęcie nadal jest "właśnie rzucone"? Moim zdaniem nie.

Jako, że to nowy gracz, to bym pewnie machnął na to ręką i mu pozwolił, mówiąc, że następnym razem to nie przejdzie.


Ja nawet nie mam Talismana.

Awatar użytkownika
Pablo
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Nowe Przygody
Smocze Dary
Ukryta Dolina
Ulice Miasta
Zaklęcia
Posty: 2090
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 39

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Pablo »

Też się z tym zgadzam. Wg mnie gracz już rozpatrzył kartę - wykonał rzut za Przypadek nie można zatem już rzucić Rozproszenia.



Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5909
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon »

Rogo pisze: piątek 24 lip 2020, 05:45 Z jednej strony można to zaklęcie rzucić w dowolnym momencie, z drugiej zaś mówi ono o niwelowaniu efektu innego, właśnie rzuconego zaklęcia. Czy po rzucie kością zaklęcie nadal jest "właśnie rzucone"? Moim zdaniem nie.
Ale ten sam argument można użyć do wyboru celu. Jeśli rzuciłem mesmeryzm ale już wybrałem gracza któremu zabiorę przyjaciela to czy właśnie rzuciłem zaklęcie? Przecież to było dawno temu przed wyborem gracza jeszcze.


What a view.

Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22052
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo »

Ja się zgadzam z graczem, co rzucił Przypadek. Najpierw Zaklęcie jest rzucane (wraz z wyborem jego celu), a następnie rozpatrywane. A więc po mojemu po rzucie kością jest już za późno na Rozproszenie magii.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5603
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Rogo »

Bludgeon pisze: piątek 24 lip 2020, 11:34
Rogo pisze: piątek 24 lip 2020, 05:45 Z jednej strony można to zaklęcie rzucić w dowolnym momencie, z drugiej zaś mówi ono o niwelowaniu efektu innego, właśnie rzuconego zaklęcia. Czy po rzucie kością zaklęcie nadal jest "właśnie rzucone"? Moim zdaniem nie.
Ale ten sam argument można użyć do wyboru celu. Jeśli rzuciłem mesmeryzm ale już wybrałem gracza któremu zabiorę przyjaciela to czy właśnie rzuciłem zaklęcie? Przecież to było dawno temu przed wyborem gracza jeszcze.
Nie, bo zaklęcie rzucasz już na wybranego gracza. Poza tym rozmyślanie a podjęcie akcji (rzut kością) to też coś innego. Argument lekko na siłę, nie sądzisz?


Ja nawet nie mam Talismana.

Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5909
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon »

Tak zgadzam się. Także zgadzam się że argument który skomentowałem też jest na siłę.


What a view.

Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5603
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Rogo »

Czyli lepiej napisać tak lub nie bez argumentu. Rozumiem.

A więc nie masz racji, bo nie.


Ja nawet nie mam Talismana.

Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5909
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon »

Smutne że nie ogarniasz.
Lepiej napisać z argumentem który na sens.


What a view.

Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5603
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Rogo »

Lepiej napisać na temat niż napisać, żeby się czepiać.

I mimo, że faktycznie, źle ująłem swoją myśl w słowa, to nie zmienia to faktu, że cały Twój post był zwykłym czepialstwem, bo na żaden argument wysilić Ci się nie chciało. A smutne są Twoje mijające się z kulturą przytyki.

A chodziło mi o to, że rzut kością jest efektem zaklęcia przypadku i gdy już się rzuci, to zaczyna się rozpatrywanie karty, więc rozproszenie magii niwelowałoby tylko część efektu (wynik tego rzutu), co moim zdaniem jest błędne. Tak samo jak się już rzuci kością za ruch, to jest za późno na użycie teleportacji itp.


Ja nawet nie mam Talismana.

Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5909
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon »

Okej ten argument do mnie przemawia. W takim razie zgadzam się z Tobą.


What a view.

Gunner7
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 16
Rejestracja: poniedziałek 27 kwie 2020, 14:35
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Gunner7 »

Cześć, mam 3 pytania:
Czy jeśli poszukiwacz wyważa Tajemne Wrota za pomocą np. siły to czy jest zobowiązany do tego żeby wybrać później ścieżkę na siłę czy może wybrać dowolnie którą drogą będzie się poruszał w kierunku Korony Władzy?
Czy wyrażenie "jakakolwiek walka" oznacza walkę lub walkę psychiczną czy może walkę z różnego rodzaju wrogami, istotami poszukiwaczami itd?
Gracz losuje Najemnika, płaci mu 1SZ żeby do niego dołączył. Inny gracz później mu go zabiera (np. mesmeryzmem) - czy płaci mu kolejny raz żeby do niego dołączył?
Z góry dzięki za odpowiedzi.



Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5909
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon »

1. Nie jest.
2. walkę na siłę lub walke na moc (psychiczną)
3. tak


What a view.

Gunner7
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 16
Rejestracja: poniedziałek 27 kwie 2020, 14:35
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Gunner7 »

Jak to jest ze specjalną zdolnością Walkirii, która mówi że za każdym razem gdy jakiś przyjaciel zostanie zabity i odejdzie na stos kart odrzuconych ten może go przywrócić do życia i zabrać jako swojego przyjaciela? Czy ten przyjaciel musi zginąć tak jak np w Krainie Wewnętrznej lub na obszarze Przepaści czy może każda odrzucona karta przyjaciela jest tak traktowana że Walkiria może go sobie zabrać?



laithspell@gmail.com
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 1
Rejestracja: wtorek 30 paź 2018, 16:51
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: laithspell@gmail.com »

Gunner7 pisze: środa 05 sie 2020, 18:34 Jak to jest ze specjalną zdolnością Walkirii, która mówi że za każdym razem gdy jakiś przyjaciel zostanie zabity i odejdzie na stos kart odrzuconych ten może go przywrócić do życia i zabrać jako swojego przyjaciela? Czy ten przyjaciel musi zginąć tak jak np w Krainie Wewnętrznej lub na obszarze Przepaści czy może każda odrzucona karta przyjaciela jest tak traktowana że Walkiria może go sobie zabrać?
Specjalna zdolność Walkirii dotyczy tylko tych Przyjaciół, którzy zostali zabici (np. w Wieży Wampira, Przepaści etc.). Walkiria nie może wskrzeszać Przyjaciół, którzy nie zginęli, a jedynie zostają odrzuceni.


Gunner7
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 16
Rejestracja: poniedziałek 27 kwie 2020, 14:35
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Gunner7 »

Pojawiło się pytanie. Wampirzyca staje na obszar nakazujący losowanie karty zajmowany przez innego Poszukiwacza. Korzystając ze swojej specjalnej zdolności zabiera mu Przyjaciela Muła. W wyniku tego ten Poszukiwacz musi porzucić kilka przedmiotów na tym obszarze. Czy wtedy Wampirzyca rozpatrując obszar może podnieść te karty?



Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 4882
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: abubu »

Gunner7 pisze: wtorek 18 sie 2020, 23:53 Pojawiło się pytanie. Wampirzyca staje na obszar nakazujący losowanie karty zajmowany przez innego Poszukiwacza. Korzystając ze swojej specjalnej zdolności zabiera mu Przyjaciela Muła. W wyniku tego ten Poszukiwacz musi porzucić kilka przedmiotów na tym obszarze. Czy wtedy Wampirzyca rozpatrując obszar może podnieść te karty?
>>> http://galakta.pl/download/talissman_instrukcja.pdf <<< ostatnia strona


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
Lathspell
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 47
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 16:12
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Lathspell »

Innymi słowy - Wampirzyca nie może jednocześnie spotykać innego Poszukiwacza (używając na nim specjalnej zdolności) i badać obszar, na którym się on znajduje. Jeśli Wampirzyca decyduje się odebrać innemu Poszukiwaczowi Przyjaciela, nie może już w tej turze badać obszaru - i odwrotnie: jeśli zdecydowała się zbadać obszar, nie może odbyć spotkania z Poszukiwaczem.



ODPOWIEDZ