Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
dexterix01
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 245
Rejestracja: poniedziałek 09 lut 2015, 15:54
Lokalizacja: Stróża/Kraśnik/Lublin
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: dexterix01 »

Rozpatrzmy taką sytuację:
rzucam kostką, dajmy wypada 3, idę na pole na którym znajduje się np Demon Moc 10.
Mam zaklęcie: "Zniszczenie" o treści:
Możesz rzucić to zaklęcie na początku swojej tury albo po wykonaniu ruchu. Usuń z planszy i odłóż na stos kart odrzuconych jedną odkrytą kartę Przygody.

Gdy stanę na polu z demonem mogę na nim użyć zaklęcia?


Kroczysz więc wiecznie przez krainę cieni, walcząc ze złem tam, gdzie inni polegli. Niech twa żądza zemsty nigdy nie zagaśnie. Niech krew na twym mieczu nigdy nie zasycha. I obyśmy nigdy więcej cię nie potrzebowali.

-Wpis w Corraksie 7:17

Haer'dalis
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 206
Rejestracja: środa 12 cze 2013, 22:17
Lokalizacja: Leszno
Płeć:
Wiek: 31

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Haer'dalis »

Tak, wykonałeś ruch wiec timing się zgadza



Budowniczy Mostów
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 2219
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Budowniczy Mostów »

Adzet pisze: poniedziałek 20 kwie 2020, 11:47 Chyba trzeba wrócić do instrukcji i przeczytać wszystko dokładnie i przejrzeć ten temat
amen
:')


Lathspell
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 37
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 16:12
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Lathspell »

Adzet pisze: poniedziałek 20 kwie 2020, 11:47Tyle już gier w Talismana i wciąż graliśmy błędnie.
Też mam na koncie pewną liczbę gier i cały czas wychodzą nowe rzeczy... zrobiłem sobie plik w Notatniku, gdzie wpisuję zasady, o których istnieniu nie wiedziałem - żeby pamiętać na przyszłość. To smutne, że muszę dodawać nowe wpisy co 3-4 gry T_T
Np. kto by pomyślał, że Tratwa, której nigdzie nie możemy zabrać, wlicza się do limitu Przedmiotów...



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22048
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo »

Cóż, myślę że szybciej i łatwiej byłoby raz jeszcze przeczytać instrukcję :P. W porównaniu do innych gier FFG ona i tak jest bardzo krótka :P.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Pablo
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Nowe Przygody
Smocze Dary
Ukryta Dolina
Ulice Miasta
Zaklęcia
Posty: 2078
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 39

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Pablo »

Mały Nemo pisze: piątek 24 kwie 2020, 17:36 Cóż, myślę że szybciej i łatwiej byłoby raz jeszcze przeczytać instrukcję :P. W porównaniu do innych gier FFG ona i tak jest bardzo krótka :P.
... i FAQ.



Gunner7
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 16
Rejestracja: poniedziałek 27 kwie 2020, 14:35
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Gunner7 »

Mam kilka pytań odnośnie zasad: (wersja podstawowa Talisman: Magia i Miecz)
1) czy jeśli rzucam zaklęcie "Przypadek" i gracz w wyniku rzutu kością traci żetony Mocy lub Siły to traci wszystkie żetony (tzn. jego moc spada do zera) czy traci do początkowej wartości, czyli np. do 4 Mocy w przypadku Minstrela?
2) gdy gram Poszukiwaczem, który zawsze musi posiadać jakieś zaklęcie to czy mogę rzucić zaklęcie "Rozproszenie Magii" w każdym momencie w celu wymiany zaklęcia na nowe czy mogę je rzucić tylko gdy ktoś rzuci właśnie inne zaklęcie żeby zniwelować jego efekt? Mam na myśli sytuację gdy np. nikt inny przez długi czas nie rzuca żadnego zaklęcia to jesteśmy jakby "zablokowani" z tym zaklęciem które mamy (ponieważ nie ma rzuconego zaklęcia które moglibyśmy zniwelować)? Treść zaklęcia to: "Możesz rzucić to zaklęcie w dowolnym momencie. Niwelujesz efekt innego, właśnie rzuconego zaklęcia, w tym Zaklęcia Rozkazu".
3) Czy jeśli w Jaskini Poszukiwacza zaatakuje smok (siła 7) lub goblin (siła 2) to wykonuje się rzut kością za tego wroga (jak w normalnej walce) czy nie?
4) Poszukiwacz na danym polu traci przedmioty. Karty tych przedmiotów pozostają na tym polu. Czy Poszukiwacz który stanie na tym polu może wziąć wszystkie te karty czy tylko jedną, jeśli obszar wskazuje "Wylosuj jedną kartę"?
5) W wyniku rozpatrywania karty przygody możesz w kolejnej turze się teleportować. Czy to zawsze musi być inny obszar w tej krainie czy możesz np. jeśli karta nie mówi "inny obszar" teleportować się na to samo pole?



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22048
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo »

Gunner7 pisze: poniedziałek 27 kwie 2020, 15:10 1) czy jeśli rzucam zaklęcie "Przypadek" i gracz w wyniku rzutu kością traci żetony Mocy lub Siły to traci wszystkie żetony (tzn. jego moc spada do zera) czy traci do początkowej wartości, czyli np. do 4 Mocy w przypadku Minstrela?
Traci do początkowej wartości napisanej na karcie, a dokładniej traci jedynie czerwone albo niebieskie żetony. Wszystkie inne punkty Siły/Mocy (np. zyskane z kart) wciąż działają.
Gunner7 pisze: poniedziałek 27 kwie 2020, 15:10 2) gdy gram Poszukiwaczem, który zawsze musi posiadać jakieś zaklęcie to czy mogę rzucić zaklęcie "Rozproszenie Magii" w każdym momencie w celu wymiany zaklęcia na nowe czy mogę je rzucić tylko gdy ktoś rzuci właśnie inne zaklęcie żeby zniwelować jego efekt? Mam na myśli sytuację gdy np. nikt inny przez długi czas nie rzuca żadnego zaklęcia to jesteśmy jakby "zablokowani" z tym zaklęciem które mamy (ponieważ nie ma rzuconego zaklęcia które moglibyśmy zniwelować)? Treść zaklęcia to: "Możesz rzucić to zaklęcie w dowolnym momencie. Niwelujesz efekt innego, właśnie rzuconego zaklęcia, w tym Zaklęcia Rozkazu".
Nie możesz. Każde rzucone Zaklęcie musi wywołać jakiś efekt (nie można rzucać Zaklęć na pusto). Zablokowania się zdarzają i mają na celu ukręcić trochę spellcasterów.
Gunner7 pisze: poniedziałek 27 kwie 2020, 15:10 3) Czy jeśli w Jaskini Poszukiwacza zaatakuje smok (siła 7) lub goblin (siła 2) to wykonuje się rzut kością za tego wroga (jak w normalnej walce) czy nie?
Tak. TO jest normalna walka (aczkolwiek smok z jaskini nie jest uznawany za smoka, więc święta lanca dodaje jedynie 1 punkt, a nie 3).
Gunner7 pisze: poniedziałek 27 kwie 2020, 15:10 4) Poszukiwacz na danym polu traci przedmioty. Karty tych przedmiotów pozostają na tym polu. Czy Poszukiwacz który stanie na tym polu może wziąć wszystkie te karty czy tylko jedną, jeśli obszar wskazuje "Wylosuj jedną kartę"?
Może wziąć wszystkie Przedmioty. Instrukcja obszaru mówi jedynie, ile kart się losuje na danym obszarze, ale znajdować się na nim może dowolna liczba i po zakończeniu ruchu na obszarze należy zbadać wszystkie znajdujące się na nim karty.
Gunner7 pisze: poniedziałek 27 kwie 2020, 15:10 5) W wyniku rozpatrywania karty przygody możesz w kolejnej turze się teleportować. Czy to zawsze musi być inny obszar w tej krainie czy możesz np. jeśli karta nie mówi "inny obszar" teleportować się na to samo pole?
Tak, zawsze musi to być inny obszar. Nie możesz teleportować się na obszar, na którym obecnie się znajdujesz.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5594
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Rogo »

Gunner7 pisze: poniedziałek 27 kwie 2020, 15:10 ) czy jeśli rzucam zaklęcie "Przypadek" i gracz w wyniku rzutu kością traci żetony Mocy lub Siły to traci wszystkie żetony (tzn. jego moc spada do zera) czy traci do początkowej wartości, czyli np. do 4 Mocy w przypadku Minstrela?
Początkowych wartości nie oznacza się żetonami. I traci właśnie do początkowej wartości (wg instrukcji nie można spaść poniżej niej)
Gunner7 pisze: poniedziałek 27 kwie 2020, 15:10 2) gdy gram Poszukiwaczem, który zawsze musi posiadać jakieś zaklęcie to czy mogę rzucić zaklęcie "Rozproszenie Magii" w każdym momencie w celu wymiany zaklęcia na nowe czy mogę je rzucić tylko gdy ktoś rzuci właśnie inne zaklęcie żeby zniwelować jego efekt? Mam na myśli sytuację gdy np. nikt inny przez długi czas nie rzuca żadnego zaklęcia to jesteśmy jakby "zablokowani" z tym zaklęciem które mamy (ponieważ nie ma rzuconego zaklęcia które moglibyśmy zniwelować)? Treść zaklęcia to: "Możesz rzucić to zaklęcie w dowolnym momencie. Niwelujesz efekt innego, właśnie rzuconego zaklęcia, w tym Zaklęcia Rozkazu".
Zaklęcie musi mieć cel, żeby mogło być rzucone. Więc z Rozproszeniem musisz czekać aż ktoś rzuci jakieś Zaklęcie, samemu rzucić inne zaklęcie a następnie je rozproszyć, lub ewentualnie możesz je stracić w wyniku działania jakiejś karty, ale to już kwestia przypadku.
Gunner7 pisze: poniedziałek 27 kwie 2020, 15:10 3) Czy jeśli w Jaskini Poszukiwacza zaatakuje smok (siła 7) lub goblin (siła 2) to wykonuje się rzut kością za tego wroga (jak w normalnej walce) czy nie?
To jest normalna walka, a więc tak, rzuca się kostką za istotę (specjalnie użyłem nazwy z instrukcji, żebyś sobie poczytał)
Gunner7 pisze: poniedziałek 27 kwie 2020, 15:10 4) Poszukiwacz na danym polu traci przedmioty. Karty tych przedmiotów pozostają na tym polu. Czy Poszukiwacz który stanie na tym polu może wziąć wszystkie te karty czy tylko jedną, jeśli obszar wskazuje "Wylosuj jedną kartę"?
Losuje się jedną kartę (o ile już jakiejś tam nie ma), ale jeśli jest więcej kart, to bada się je wszystkie wg numeru spotkania.
Gunner7 pisze: poniedziałek 27 kwie 2020, 15:10 5) W wyniku rozpatrywania karty przygody możesz w kolejnej turze się teleportować. Czy to zawsze musi być inny obszar w tej krainie czy możesz np. jeśli karta nie mówi "inny obszar" teleportować się na to samo pole?
Nie jestem w 100% pewien ale chyba musisz wybrać inny. Różnie to ludzie interpretują.


Ja nawet nie mam Talismana.

Gunner7
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 16
Rejestracja: poniedziałek 27 kwie 2020, 14:35
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Gunner7 »

Dzięki wielkie za odpowiedzi. Dopiero zaczynamy, stąd różne wątpliwości w trakcie gry. Dziś pojawiły się dwie nowe kwestie:
1) Elf losuje kartę Poltergeista, wg której może się poruszać tylko o jedno pole na turę. Ale znajduje się w Puszczy, czy może teleportować się na obszar innej Puszczy czy przez cały czas posiadania Poltergeista obowiązuje go poruszanie się o jedno pole?
2) Poszukiwacz na początku swojej tury ma dwa zaklęcia, oba to Cios Psioniczny. załóżmy że w momencie rozpoczęcia walki ma 5 Siły i początkową wartość Mocy równą 3. Czy to oznacza że rzucając oba zaklęcia dodaje 3 do siły za każde z nich i ma łącznie 11 Siły podczas tej walki?
Z góry dziękuję za odpowiedzi i przepraszam jeśli moje pytania są "głupie".



Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5594
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Rogo »

Gunner7 pisze: poniedziałek 27 kwie 2020, 22:51 1) Elf losuje kartę Poltergeista, wg której może się poruszać tylko o jedno pole na turę. Ale znajduje się w Puszczy, czy może teleportować się na obszar innej Puszczy czy przez cały czas posiadania Poltergeista obowiązuje go poruszanie się o jedno pole?
Zdolność Elfa mówi "zamiast wykonywać normalny ruch", a ruch z Poltergeistem nie jest normalny ;) Moim zdaniem nie możesz.
Gunner7 pisze: poniedziałek 27 kwie 2020, 22:51 2) Poszukiwacz na początku swojej tury ma dwa zaklęcia, oba to Cios Psioniczny. załóżmy że w momencie rozpoczęcia walki ma 5 Siły i początkową wartość Mocy równą 3. Czy to oznacza że rzucając oba zaklęcia dodaje 3 do siły za każde z nich i ma łącznie 11 Siły podczas tej walki?
Możesz.


Ja nawet nie mam Talismana.

Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22048
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo »

Na obie odpowiedzi Rogo sie zgadzam.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Gunner7
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 16
Rejestracja: poniedziałek 27 kwie 2020, 14:35
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Gunner7 »

Poszukiwacz zamienia się w Ropuchę. Ma przyjaciela Poltergeista. Czy zostaje on z nim czy zostaje na obszarze w którym Poszukiwacz został zamieniony w Ropuchę? To pierwsza kwestia, a druga czy jeśli na danym obszarze Poszukiwacz utraci Przyjaciół w wyniku zamienienia się w Ropuchę i będzie wśród nich Poltergeist to czy Poszukiwacz który stanie na tym obszarze musi wziąć wszystkich przyjaciół czy może zostawić Poltergeista z nr 1 i wziąć innych przyjaciół z nr 5?



dexterix01
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 245
Rejestracja: poniedziałek 09 lut 2015, 15:54
Lokalizacja: Stróża/Kraśnik/Lublin
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: dexterix01 »

1) Ropucha nie może posiadać przyjaciół, Poltergeist to przyjaciel, więc też go odrzuca.
2) Rozpatruje karty zgodnie z numerami spotkań, więc zabiera go w 1 kolejności (chyba).


Kroczysz więc wiecznie przez krainę cieni, walcząc ze złem tam, gdzie inni polegli. Niech twa żądza zemsty nigdy nie zagaśnie. Niech krew na twym mieczu nigdy nie zasycha. I obyśmy nigdy więcej cię nie potrzebowali.

-Wpis w Corraksie 7:17

Gunner7
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 16
Rejestracja: poniedziałek 27 kwie 2020, 14:35
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Gunner7 »

Poszukiwacz znajduje się w Wewnętrznej Krainie. Walczy ze smokami. Wg zasad podstawowych może wymykać się tam innym Poszukiwaczom ale nie istotom. Ma zaklęcie Niewidzialność które pozwala mu wymykać się istotom i poszukiwaczom. Czy efekt zaklęcia jest nadrzędny nad zasadami podstawowymi?



Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5905
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon »

Gunner7 pisze: wtorek 28 kwie 2020, 23:24 Poszukiwacz znajduje się w Wewnętrznej Krainie. Walczy ze smokami. Wg zasad podstawowych może wymykać się tam innym Poszukiwaczom ale nie istotom. Ma zaklęcie Niewidzialność które pozwala mu wymykać się istotom i poszukiwaczom. Czy efekt zaklęcia jest nadrzędny nad zasadami podstawowymi?
Zakaz wygrywa z pozwoleniem


What a view.

Gunner7
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 16
Rejestracja: poniedziałek 27 kwie 2020, 14:35
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Gunner7 »

Czy Kupiec "handlując" musi mieć zgodę gracza u którego wymienia przedmioty czy robi to bez jego zgody?



Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5905
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon »

Nie potrzebuje zgody.


What a view.

Budowniczy Mostów
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 2219
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Budowniczy Mostów »

Miasto – Plac Miejski
„Przesuń 1 wybraną kartę w tej krainie na ten obszar.”
Czyli sklepy i Brama Miejska też wchodzą w grę.
„Jeśli w tej krainie nie ma żadnych kart, wylosuj 1 kartę.”
Czy to zdanie jest na wypadek, gdyby jakimś cudem w sklepach zabrakło towaru, a samouzupełniająca się Listami Gończymi Brama Miejska uległa awarii? Czy pierwsze zdanie jakimś cudem odnosi się tylko do ulic?


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5905
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon »

Budowniczy Mostów pisze: niedziela 03 maja 2020, 13:32 Miasto – Plac Miejski
„Przesuń 1 wybraną kartę w tej krainie na ten obszar.”
Czyli sklepy i Brama Miejska też wchodzą w grę.
Tak, jeśli znajdą się tam jakieś karty.
Budowniczy Mostów pisze: niedziela 03 maja 2020, 13:32 „Jeśli w tej krainie nie ma żadnych kart, wylosuj 1 kartę.”
Czy to zdanie jest na wypadek, gdyby jakimś cudem w sklepach zabrakło towaru
Towary sklepowe nie leżą na obszarach/na planszy. Możesz je sobie tam położyć ale zasady nie rozpoznają tego jako kart na obszarze, bo wtedy mógłbyś je sobie brać bez płacenia.
Budowniczy Mostów pisze: niedziela 03 maja 2020, 13:32, a samouzupełniająca się Listami Gończymi Brama Miejska uległa awarii?
To myślę że jest pomyłka twórców, bo w 99,99% przypadków będziesz miał możliwość przeniesienia listu gończego więc nie dociągniesz karty.
Budowniczy Mostów pisze: niedziela 03 maja 2020, 13:32Czy pierwsze zdanie jakimś cudem odnosi się tylko do ulic?
Nie, ale moim zdaniem powinno. Albo powinno nie odnosić się np. do przedmiotów. Albo odnosić się tylko do kart z talii Miasta. Każda z tych drobnych korekt rozwiązała by ten kuriozalny problem.


What a view.

Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22048
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo »

Budowniczy Mostów pisze: niedziela 03 maja 2020, 13:32 Miasto – Plac Miejski
„Przesuń 1 wybraną kartę w tej krainie na ten obszar.”
Czyli sklepy i Brama Miejska też wchodzą w grę.
„Jeśli w tej krainie nie ma żadnych kart, wylosuj 1 kartę.”
Czy to zdanie jest na wypadek, gdyby jakimś cudem w sklepach zabrakło towaru, a samouzupełniająca się Listami Gończymi Brama Miejska uległa awarii? Czy pierwsze zdanie jakimś cudem odnosi się tylko do ulic?
Na obszarach Sklepów nie leżą karty (tak samo jak np. na Wiosce nie leżą karty Ekwipunku), tak więc jeśli ktoś porzucił w Sklepie jakąś kartę, to możesz ją wziąć, ale jeśli chcesz zawinąć kartę Sklepu, to Ci się to nie uda. Pamiętaj też, iż Brama Miejska samouzupełnia się jedynie wtedy, gdy ktoś stanie na jej obszar. Jeśli ukradniesz list gończy z niej przy pomocy Placu Miejskiego, to nie kładziesz tam nowego listu gończego.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Pablo
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Nowe Przygody
Smocze Dary
Ukryta Dolina
Ulice Miasta
Zaklęcia
Posty: 2078
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 39

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Pablo »


O co chodzi z tym ogłuszeniem? Wytłumaczyłem sobie, że tura celu Zaklęcia natychmiast się kończy, ale nie wiem, czy to poprawna interpretacja.

Górski Szlak? Coś sobie nie mogę przypomnieć co to za "Górski Szlak".

W przypadku Starego człowieka..." jeśli Poszukiwacz odrzuci już wszystkie żetony Siły/Mocy ponad wartość początkową, zaczyna tracić punkty Życia? Nie może odrzucać poniżej wartości początkowej?
Co jeśli ktoś umieści kartę Terenu na obszarze Gospody i nie ma już Gospody? Przepaść lub peszek?



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22048
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo »

Piorun mniej więcej oznacza "Tura wybranego Poszukiwacza natychmiast się kończy".

Górski Szlak to karty Przygód Miejsce, które przenoszą w Góry.

Tak, Stary Człowiek, co Może, dotąd będzie mógł, aż sam nie wykorkuje na Przepaści albo nie dopomoże jego Poszukiwaczowi wykorkować.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Pablo
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Nowe Przygody
Smocze Dary
Ukryta Dolina
Ulice Miasta
Zaklęcia
Posty: 2078
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 39

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Pablo »

To wszystko tak, jak podejrzewałem. Thx.



Lathspell
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 37
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 16:12
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Lathspell »

Piorun - moim zdaniem masz rację - tura celu natychmiast się kończy, chyba że cel użyje Rozproszenia Magii lub innych efektów chroniących przed utratą tury.

Osuwisko - Górski Szlak (Mountain Trail) to karta Przygody z dodatku Góry - miejsce, które umożliwia przeniesienie się na Drogę w Góry w ramach następnego ruchu.

Stary człowiek morza
Pablo pisze: niedziela 03 maja 2020, 16:20jeśli Poszukiwacz odrzuci już wszystkie żetony Siły/Mocy ponad wartość początkową, zaczyna tracić punkty Życia?
Dokładnie tak.
Pablo pisze: niedziela 03 maja 2020, 16:20Co jeśli ktoś umieści kartę Terenu na obszarze Gospody i nie ma już Gospody?
Tutaj bym się zastanawiał. Moim zdaniem w takiej sytuacji należy odrzucić Starego człowieka morza, ponieważ zgodnie z instrukcją: "Jeśli efekt odwołuje się do obszaru, którego nie ma już na planszy (ponieważ znajduje się na nim karta Terenu), należy zignorować ten efekt".



ODPOWIEDZ