Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
fallenmk
Astropata
Astropata
Astropata
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Miecze Czarnoksiężnika
Poszukiwacze z DnD
Powrót Kruczej Wiedźmy
Purpurowy Czerw
Pułapki w Podziemiach
Posty: 958
Rejestracja: sobota 07 lip 2018, 20:03
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: fallenmk » piątek 26 paź 2018, 13:43

Jakaś karta zostaje umieszczona na obszarze, na którym nie ciągnie się kart, lecz rzuca się kością, dla przykładu niech będzie to obszar Lasu. Poszukiwacz rusza się i zatrzymuje na tym obszarze. Jaka jest prawidłowa kolejność badania obszaru i czy są opcje wyboru?




Awatar użytkownika
Arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
Generator Kart
Posty: 1958
Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 32

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Arthan » piątek 26 paź 2018, 13:52

Wszystko masz ładnie rozpisane na ostatniej stronie instrukcji - piękny schemat z kolejnością działań :)




Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5347
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon » piątek 26 paź 2018, 16:06

fallenmk pisze:
piątek 26 paź 2018, 13:43
Jakaś karta zostaje umieszczona na obszarze, na którym nie ciągnie się kart, lecz rzuca się kością, dla przykładu niech będzie to obszar Lasu. Poszukiwacz rusza się i zatrzymuje na tym obszarze. Jaka jest prawidłowa kolejność badania obszaru i czy są opcje wyboru?
Na obszarach typu ciągnij karty -> rozpatrz obszar -> rozpatrz karty
na obszarach innych -> rozpatrz karty -> rozpatrz obszar


What a view.


Awatar użytkownika
fallenmk
Astropata
Astropata
Astropata
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Miecze Czarnoksiężnika
Poszukiwacze z DnD
Powrót Kruczej Wiedźmy
Purpurowy Czerw
Pułapki w Podziemiach
Posty: 958
Rejestracja: sobota 07 lip 2018, 20:03
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: fallenmk » wtorek 06 lis 2018, 21:52

Czy taki zapis jest poprawny i do przyjęcia?:

Przed rozpoczęciem walki możesz zapłacić do 4 punktów Losu. Podczas tej walki ślepy łucznik dodaje 1 do twojej skuteczności ataku za każdy wydany punkt Losu. Jeśli skorzystałeś z jego pomocy i przy swoim rzucie ataku wyrzuciłeś 1, pechowo trafia on w ciebie - tracisz 1 punkt Życia.




Awatar użytkownika
Ojciec Czas
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20873
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 81

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Ojciec Czas » wtorek 06 lis 2018, 21:55

[...] Jeśli skorzystałeś z jego pomocy i w rzucie ataku wyrzuciłeś 1 [...]

Cała reszta brzmi okay.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
fallenmk
Astropata
Astropata
Astropata
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Miecze Czarnoksiężnika
Poszukiwacze z DnD
Powrót Kruczej Wiedźmy
Purpurowy Czerw
Pułapki w Podziemiach
Posty: 958
Rejestracja: sobota 07 lip 2018, 20:03
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: fallenmk » wtorek 06 lis 2018, 21:58

Ok, dziękuję.




Komi92
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 30
Rejestracja: wtorek 06 lis 2018, 10:43
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Komi92 » środa 07 lis 2018, 23:13

Hej. Mam pytanko a nie chce tworzyc nowego tematu. Szukalem po tematach na forum ale nie znalazlem odpowiedzi. Jak jest z punktami zycia? Da sie je zwiekszyc ponad poczatkowa ilosc okreslona na karcie czy tylko uzupelnic do tej liczby? Jak sie da to w jakich przypadkach. Bo na kartach jest czasem otrzymaj zycie a czasem odnów. Przyklad runiczny miecz za kazdym razem jak zabijesz wroga lub zabierzesz pkt zycia poszukiwaczowi otrzymyjesz pkt zycia. Czy to znaczy ze wtedy moge miec ponad limit startowego zycia?




Awatar użytkownika
Ojciec Czas
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20873
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 81

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Ojciec Czas » środa 07 lis 2018, 23:52

Komi92 pisze:
środa 07 lis 2018, 23:13
Hej. Mam pytanko a nie chce tworzyc nowego tematu. Szukalem po tematach na forum ale nie znalazlem odpowiedzi. Jak jest z punktami zycia? Da sie je zwiekszyc ponad poczatkowa ilosc okreslona na karcie czy tylko uzupelnic do tej liczby? Jak sie da to w jakich przypadkach. Bo na kartach jest czasem otrzymaj zycie a czasem odnów. Przyklad runiczny miecz za kazdym razem jak zabijesz wroga lub zabierzesz pkt zycia poszukiwaczowi otrzymyjesz pkt zycia. Czy to znaczy ze wtedy moge miec ponad limit startowego zycia?
Hey,

Oczywiście, że się da. Liczba na karcie określa jedynie z iloma punktami zaczynasz grę i do ilu punktów możesz odzyskiwać Życie. Wyraz "otrzymujesz" zawsze oznacza ponad limit. Wyrazy "odzyskujesz" czy "odnów" oznaczają do limitu.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 4650
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: abubu » czwartek 08 lis 2018, 09:33

Mały Nemo pisze:
środa 07 lis 2018, 23:52
Wyraz "otrzymujesz" zawsze oznacza ponad limit.
Nie zawsze (jeżeli bazowego mamy 4pkt a obecnie 2pkt i otrzymujemy 1pkt to nie przekraczamy wartości bazowej) ... słowo "otrzymujemy" należy interpretować dosłownie.
Przy odzyskiwaniu / przywracaniu / odnawianiu / itp należy brać pod uwagę wartość bazową (tj. nie więcej i/lub nie mniej niż).

Przykładowo:
Jeżeli rozpoczynasz z 4pkt a obecnie masz 5pkt to, gdy:
- otrzymujesz 1 lub więcej pkt życia -> otrzymujesz dokładnie określoną liczbę punktów życia
- odzyskujesz / przywracasz / odnawiasz 1 lub więcej pkt życia -> nic się nie dzieje
- przywracasz do bazowej (np. uzdrowienie! [dotyczy innej wersji gry]) -> tracisz 1pkt
Jeżeli rozpoczynasz z 4pkt a obecnie masz 3pkt to, gdy:
- otrzymujesz 1 lub więcej pkt życia -> otrzymujesz dokładnie określoną liczbę punktów życia
- odzyskujesz / przywracasz / odnawiasz 1 pkt życia -> otrzymujesz 1 pkt życia
- odzyskujesz / przywracasz / odnawiasz 2 lub więcej pkt życia -> otrzymujesz 1 pkt życia a reszta "przepada"
- przywracasz do bazowej (np. uzdrowienie! [dotyczy innej wersji gry]) -> otrzymujesz 1 pkt życia


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.

Awatar użytkownika
Arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
Generator Kart
Posty: 1958
Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 32

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Arthan » czwartek 08 lis 2018, 09:43

Nemo użył zbyt dużego skrótu myślowego, ale oczywiście na pewno chodziło o to, że gdy "otrzymujesz" to zawsze możesz ponad limit, gdy przekracza max bazowego :)




Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 4650
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: abubu » czwartek 08 lis 2018, 10:12

Tego się domyślam, jednak problem w tym, że większość "niejasności" względem zasad wynika właśnie z "niedopowiedzeń". Nie każdy gracz wie / zdaje sobie z tego sprawę, że można rzucić na przeciwnika uzdrowienie aby pozbawić go punktów życia, które zdobył ponad wartość bazową [dotyczy innej wersji gry].


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.

Awatar użytkownika
Ojciec Czas
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20873
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 81

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Ojciec Czas » czwartek 08 lis 2018, 10:17

abubu pisze:
czwartek 08 lis 2018, 10:12
że można rzucić na przeciwnika uzdrowienie aby pozbawić go punktów życia, które zdobył ponad wartość bazową.
Tylko i wyłącznie w Małej MiM. W Talismanie tak to nie działa.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 4650
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: abubu » czwartek 08 lis 2018, 10:23

Tak? Nie ma zapisu iż "Przywracasz do wartości początkowej"? (czy coś mniej więcej w ten deseń)

Ps. Dawno (lub za rzadko) nie miałem okazji grać / sprawdzić więc mogło mi się już pomieszać


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.

Awatar użytkownika
Ojciec Czas
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20873
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 81

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Ojciec Czas » czwartek 08 lis 2018, 10:24

Możesz rzucić to Zaklęcie
w dowolnym momencie (na
siebie lub innego Poszukiwacza).
Poszukiwacz, na którego zostało
rzucone to Zaklęcie, odzyskuje
początkową wartość Życia.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 4650
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: abubu » czwartek 08 lis 2018, 10:28

Ok ... czyli "Uzdrowienie" faktycznie nie zmniejsza ... :)

Dodano po 2 minutach 55 sekundach:
Ps. Edytowałem swoje wpisy (na temat uzdrowienia) aby nie wprowadzać innych w błąd :)


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.

bienio
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 28
Rejestracja: czwartek 25 paź 2018, 20:44
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: bienio » czwartek 08 lis 2018, 10:35

Zaciekawiło mnie to, aż sprawdzę w wersji DE jak to zadziała.




Komi92
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 30
Rejestracja: wtorek 06 lis 2018, 10:43
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Komi92 » czwartek 08 lis 2018, 13:42

Ok dzieki wszyskim za wyjasnienie. Caly czas gralem zle :D nikt nigdy nie mial ponad start. Drugie pytanko juz luzniejsze bo nie mam swoich pomyslow. Jakie stosujecie domowe modyfikacje zasad do smokow aby uatrakcyjnic lub uproscic gre z tym dodatkiem i by zetony nie byly doslownie wszedzie?

EDIT: i pytanie. Jak mamy 4 przedmioty i trafiamy na lepszy jaki bysmy chcieli to odrzucamy dowolny czy losowy zeby go wziac? Odrzucony w ten sposob przedmiot zostawiamy na polu czy odkladamy do kart odrzuconych? Z gory dzieki za pomoc.




Awatar użytkownika
Arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
Generator Kart
Posty: 1958
Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 32

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Arthan » piątek 09 lis 2018, 07:01

Staram się grać z oficjalnymi zasadami. Te żetony mają być wszędzie :P Jak się skończy miejsce na planszy na żetony wtedy dopiero zaczyna się zabawa :P

Gdy mamy więcej przedmiotów niż możemy nieść to wybieramy jaki chcemy odrzucić (oprócz Przeklętych oczywiście) i zostawiamy na obszarze na którym się znajdujemy. Podobnie jest z przedmiotami których nieść nie możemy ze względu na niewłaściwy charakter itp. Dlatego to czasami strasznie boli, gdy ma się same fajne przedmioty i ma się świadomość, że zaraz ktoś inny będzie mógł sobie wziąć jeden z nich :D Majsterkowicz rulez! :P




Awatar użytkownika
fallenmk
Astropata
Astropata
Astropata
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Miecze Czarnoksiężnika
Poszukiwacze z DnD
Powrót Kruczej Wiedźmy
Purpurowy Czerw
Pułapki w Podziemiach
Posty: 958
Rejestracja: sobota 07 lip 2018, 20:03
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: fallenmk » poniedziałek 12 lis 2018, 21:21

Czy po uśmierceniu wroga poszukiwacz musi wziąć kartę jako trofeum, czy może zrezygnować (innymi słowy czy jest sens robić karty, które jako trofeum mają negatywne działanie, póki się je posiada i nie zamieni na żetony siły/mocy)?




Awatar użytkownika
Ojciec Czas
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20873
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 81

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Ojciec Czas » poniedziałek 12 lis 2018, 21:24

fallenmk pisze:
poniedziałek 12 lis 2018, 21:21
Czy po uśmierceniu wroga poszukiwacz musi wziąć kartę jako trofeum, czy może zrezygnować (innymi słowy czy jest sens robić karty, które jako trofeum mają negatywne działanie, póki się je posiada i nie zamieni na żetony siły/mocy)?
Według zasad wzięcie karty Wroga jako trofeum jest decyzją gracza, dlatego w instrukcji Zwiastuna napisaliśmy, iż Poszukiwacze muszą brać Wrogów z talii Zwiastuna jako trofea.

"Kiedy Wróg z talii Proroka zostanie pokonany
w jakiejkolwiek walce, jego karta musi zostać
zabrana jako trofeum."


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
fallenmk
Astropata
Astropata
Astropata
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Miecze Czarnoksiężnika
Poszukiwacze z DnD
Powrót Kruczej Wiedźmy
Purpurowy Czerw
Pułapki w Podziemiach
Posty: 958
Rejestracja: sobota 07 lip 2018, 20:03
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: fallenmk » środa 14 lis 2018, 19:02

Jakie karty, prócz zaklęć i zadań czarownika, gracz posiada zakryte?




Awatar użytkownika
Ojciec Czas
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20873
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 81

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Ojciec Czas » środa 14 lis 2018, 19:05

Nic więcej, chyba że instrukcja karty nakazuje mu coś trzymać zakryte (np. karty Nieszczęść z jednego z zakończeń z Puszki Pandora).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Tethiss
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 105
Rejestracja: poniedziałek 19 lis 2018, 21:10
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Tethiss » wtorek 20 lis 2018, 20:51

Cześć, witam wszystkich na forum.
Gram (w miarę regularnie) od niedawna w Talisman - na razie tylko wersja podstawowa, bez dodatków. Podczas gry na bieżąco zapisuję sobie pytania. Po kilkunastu(dziesięciu?) rozegranych partiach, okazało się, że na pytania z początku przygody z grą, byłem w stanie sam sobie logicznie udzielić odpowiedzi. Jednak pozostały dwa zagadnienia, którymi chciałbym się podzielić i może rozwiejecie moje wątpliwości.

1. Czy po zasztyletowaniu wroga, możemy zabrać go jako trofeum? Niby nie jest napisane na karcie, że nie można. Jednak osobiście wydaje mi się to dosyć silna zdolność i wolę się upewnić.
2. Czy eliksir siły można wypić jedynie we własnej turze? Tzn. nie można go wypić, gdy zostało się zaatakowanym przez innego gracza.

Doceniam wszelką pomoc :) .




Awatar użytkownika
Ojciec Czas
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20873
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 81

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Ojciec Czas » wtorek 20 lis 2018, 21:02

Hej,

Witamy na forum i liczymy, iż zostaniesz z nami na dłużej! :) Tym bardziej, iż jutro jest wielki dzień.
Tethiss pisze:
wtorek 20 lis 2018, 20:51
1. Czy po zasztyletowaniu wroga, możemy zabrać go jako trofeum? Niby nie jest napisane na karcie, że nie można. Jednak osobiście wydaje mi się to dosyć silna zdolność i wolę się upewnić.
Tak, możesz zabrać go jako trofeum. Niby jest to silna postaci, ale w grze też muszą być takie (np. gdyby przyszło nowym graczom grać przeciw staremu wyjadaczowi, to dać im silniejsze postacie (lub wyjadaczowi Elfa) byłoby fair).
Tethiss pisze:
wtorek 20 lis 2018, 20:51
2. Czy eliksir siły można wypić jedynie we własnej turze? Tzn. nie można go wypić, gdy zostało się zaatakowanym przez innego gracza.
Nie, możesz go również wypić podczas tury przeciwnika, gdy właśnie jesteś atakowany. Pamiętaj, iż dopóki nie rzucicie kośćmi za atak, możecie dowolnie modyfikować swoje cechy (np. za pomocą Przedmiotów). Po rzutach kością jest już za późno.

Pozdrawiam


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Tethiss
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 105
Rejestracja: poniedziałek 19 lis 2018, 21:10
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Tethiss » wtorek 20 lis 2018, 21:44

Dziękuję serdecznie za szybką odpowiedź. Teraz jestem trochę mądrzejszy :)
Mały Nemo pisze:
wtorek 20 lis 2018, 21:02
Tym bardziej, iż jutro jest wielki dzień.
A co to za wielki dzień jest jutro?

BTW Przejrzałem jeszcze raz moją listę z tematami do wyjaśnienia i... znalazłem kolejny punkt o który chciałbym się zapytać - skoro już zacząłem ;)
Mianowicie tekst na karcie postaci Czarownicy mówi:
Każdemu spotkanemu Poszukiwaczowi możesz odebrać (bez względu na to czy wdasz się z nim w walkę lub będziesz próbował go omamić) jednego Przyjaciela (z wyjątkiem Dziewicy, Jednorożca i Księżniczki).
Czy oznacza to, że napotkanemu graczowi mogę ukraść przyjaciela od razu po spotkaniu go, a dopiero później rozstrzygamy walkę/omamianie? Czy też kradzież następuje po rozstrzygnięciu spotkania?
Szczerze, pod względem rpg-owym obydwie wersje są sensowne. Ale patrząc w jakiej formie zapisany jest ten tekst, wydaje mi się, że kradzież następuje przed akcją związaną ze spotkaniem (tzn. walka/omamianie).




ODPOWIEDZ